12.637 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 33 Svar

Steffen (Fjelstervang) .
Steffen (Fjelstervang) . Hjælpe-administrator

Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.803

DSG Gear Hugger, det føles nærmest som om den har fat i 2 gear samtidig DSG Gear Hugger, det føles nærmest som om den har fat i 2 gear samtidig

Det er en Touran fra 06 det er snak om 1,9 Tdi 105 Hk

DSG Gear Hugger, det føles nærmest som om den har fat i 2 gear samtidig, ja det lyder underligt men det er svært at skrive sig ud af
Den begyndte at ryste ganske svag ved acceleration, og da jeg kom ind i byen at køre troede jeg det var røg fra motor men jeg er rimelig sikker på det kom fra gearkassen
Den lækker ikke olie
DSG Olien er ikke gammel 20000 Km

Helt nede i små gear lyder og føles det som om den køre på 3 cylindere ??
Når den står i N så er det lige som om den stadig har lidt fat
Når den står i P så er det stadig som om den har lidt fat
Der er heller ikke nogle lamper der lyser

Kan det være en nulstilling, eller er det bare 1000 Kr sedlerne der er på vej væk

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Nedtagning af tv vægbeslag og gardiner 600 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DSG Gear Hugger, det føles nærmest som om den har fat i 2 gear samtidig
  • #1   22. dec 2012 hmm jeg ved ikke meget om de dsg gearkasser andet end mange har haft bøvl med dem og man skal overholde service interval, med olieskift og kalibrering for hver 60000 også skulle der ikke være meget bøvl med dem. Men læste så her fornylig på landberg.dk om en der havde fået sin software lavet hos landberg.dk og han sagde den var kommet til at skifte meget bedre! Men hvis den ryster lyder det jo næsten for mig som om der er gået noget kobling eller noget leje af en slags?

• #2   22. dec 2012 Syntes det lyder som dit svinghjul eller konverter den er gal med eftersom du siger du føler den ruller i P også.. Har du mulighed for og smide den på en vcds tester og læse fejl ud ville det være det bedste for dig og tage den derfra..

• #3   22. dec 2012 Ja der er uden tvivl godt at få udlæst bilen men noget skal der gøres, ellers så er det den dyre løsning på Torsdag... Værksted Men sådan er det jo at have køretøjer

• #5   22. dec 2012 hvor meget har bilen kørt...

der er mange der tale om der opstår div problemer med de ellers gode geer kasser ved omkring de ca 120.000 km mener jeg det er, jeg har hørt..

mvh

• #6   22. dec 2012 245000 det er em import med et burde jo ikke have noget at sige
    der er rimelig service bog som er meget godt overholdt

• #7   22. dec 2012 Min firmadyt havde samme "symtomer".. Det var svinghjulet..
    Tillige dødede koblingen "nogen tid efter" det var lidt a'la samme symtom, dog sprang den lidt a'la i frigear et par gange..

Mvh....

• #8   22. dec 2012 Jeg troede også først det var svinghjulet men så burde den bare ryste ,, Men det bliver vest bare en kæmpe regning er jeg bange for
    men laves skal det skidt jo

• #9   22. dec 2012 Det koster at fyre med mahony.. smiley

Meen, man er jo ikke meget for, at undvære DSG, når man først har haft en bil med... smiley

• #10   22. dec 2012 Nej det er sku godt nok lækker, Og samtidig med jeg har en mega træls venstre ben efter mc ulykken så er det bare guld vær NÅR DET VIRKER .. Har også lige fået mit olie fyr renset så det er også rart NÅR DET VIRKER smiley

• #11   22. dec 2012 hejsa det lyder bestemt som et svinghjul der er skilt sig ad, og det får den til at lyde som om den går på tre cyl. da motorstyring hele tiden vil kompencere for den ujævne motorgang , nyt svinghjul og kobling så køre det igen ,da der jo er dobbelt kobling i men det er jo en rep. til 10-12 kilo smiley og det kan ikke fanges på egendiagnosen, måske hvis man laver mængde sammenligning, på brændstof siden, men der kan man bare se om den korrigere for unøjagtigheder i motorgang, og det jo også skyldes dårlig kompression osv. men ned og lyt til koblingshus , der vil helt sikkert komme unødig støj der fra mvh.

• #12   23. dec 2012 det er da stadig billiger end 30000 som der er andre der har skrevet

• #13   23. dec 2012 mener jeg kan huske vi købte et sæt til en to liters, til omkring 5000- +moms ved ftz

• #14   23. dec 2012 men er det til st skifte selv for det er jo så computerstyret alting i sådanne æsker i dag

• #15   23. dec 2012 ebay et sæt kompl. med svinghjul +kobling 8418- , et af de store prob kommer når du skal have olie på igen , det skal pumpes op i bunden af gearkassen, og det skal være med diagnosetester på og olien skal have den rette temp. også så der er lige lidt ved det

• #16   23. dec 2012 Har en Altea 2.0 med DSG

Den har lige rundet 180.000 og fået skiftet tandrem/gearolie... den ryster også, men kun i tomgang.. der siger værkstedet at det er svinghjulet der skal skiftes ( kender dog ikke prisen endnu)
    JA.... det er fedt at ha, men surt når man gang på gang hører det ikke virker...

• #17   23. dec 2012 Det kan som skrevet godt være svinghjulet, men jeg har også set kobling med samme symptomer på sådan en.
    Føler du den sætter ud og går på 3 cylindre kan det også være ledningsnettet i topstykket.

• #18   23. dec 2012 Ja det noget pis da det kan være så meget
    Jeg tror bestemt ikke det er ledningsnettet da den køre fint når den er i fart og ikke skal trække tomgang der køre den også fint, men føler ikke den kobler helt fra, Så jeg tror og håber på at det er svinghjulet

• #19   23. dec 2012 Hvis den ikke kobler fra, så er det ikke svinghjulet.

• #20   23. dec 2012 Den kobler fra altså den står stille uden at bruge bremsen, men det er lige som den ikke slipper helt, og så rusker det i bilen, det er faktisk umuligt at skrive men nemmest at opleve

• #21   23. dec 2012 nu er det jo sådan at man skifter det som sæt, så det er jo ligegyldig om det er svinghjul eller kobling smiley det er bare at komme igang med at få det splittet ad smiley

• #22   23. dec 2012 Er ret overbevist om at det er din kobling. Håber du har lidt penge stående på budgetkontoen til det smiley

• #23   23. dec 2012 Kim-->
    Det er det ikke på en dsg gearkasse. Koblingen sidder ikke på svinghjulet, men inde i gearkassen.

• #24   23. dec 2012 findes den ikke med to typer kobling , den ene er en udvendig dobbelt kobling ?

• #25   23. dec 2012 hej Steffen. Jeg har lavet min del af de gearkasser. Første step er og få den grundindstillet, inden noget andet. Gør dig selv en tjeneste og kør på aut værksted og få stillet diagnosen :o) mhv Dan

• #26   23. dec 2012 Kim Jo der er Dsg 6 men 2 koblinger i olie og så er der Dsg 7 men 2 tør koblinger

Dsg står for Direkte-Shift Gearbox
    det er faktisk 2 gearkasser der er puttet i en hus
    en kobling tager Gear 1,Gear 3,Gear 5 den anden kobling tager Gear 2,Gear 4,Gear 6 i min som er en 6 Gears

Dan
    Ja det er også vejen frem for det er ikke noget jeg selv skal / vil rode med

• #27   27. dec 2012 Lige en lille Opdatering
    Mit Brændstoffilter er olieret
    er det min vakuum / højtryks pumpe der er defekt, det lyder som om den kun går på 3-3½ cylinder og er det noget man selv kan skifte eller er der en computer justering
    Jeg håber det er det som er fejlen på min bil, og ikke noget med gearkassen
    Håber i kan komme med nogle fornuftige og brugbare svar
    Kan det passe det bare er 4 skruer den sidder med

• #28   27. dec 2012 Hvis der er olie i brændstof filtret, kommer det fra højtrykspumpen ( kik også efter fine spåner i filterhuset. Ses med en lommelygte) Det kræver ikke justering.

• #29   27. dec 2012 Det kan også være en dyse der skal pakkes om, men det er som regel pumpen. Men ikke altid smiley
    Det med at den halter, eller går på 3 cylindre, kan meget vel være ledningsnettet i topstykket. Det kan også være en af dyserne.

• #30   27. dec 2012 Ja det er mange ting, jeg skifter disel filter i morgen, håber og beder til det hjælper, på lørdag eller søndag skulle der komme en med en computer så må vi se hvad der er ef fejl
    Lorte spand smiley

• #31   27. dec 2012 ja men den defekte pakdåse i fødepumpen, kan ikke ses på nogen egendiagnose, højtryks pumperne er bygget sammen med dyserne, i den type motor , og det er ret vigtigt at få det rep. da den ellers trækker smøreolien med ind i dieselolien , og i værste fald manglende smøring til følge af det, ødelagte dyser osv.

• #32   27. dec 2012 Det er ikke nogen tvivl om at det er en af de lidt svære men nu prøver jeg i førstegang at smide et nyt filter på så er det da udelukket, der efter så må man jo prøve andre ting

• #33   27. dec 2012 Hvis det er ved at være stoppet af olie, så er det heller ikke unormalt at den begynder at gå træls.

Tjek det igen om 2500 km. Er det helt sort igen, skal du have kigget på den.

• #34   27. dec 2012 Ja jeg køber 2 og så håber jeg at det er i orden og som du skriver så bliver det kikket efter igen inden så længe

Kommentér på:
DSG Gear Hugger, det føles nærmest som om den har fat i 2 gear samtidig

Annonce