{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp hvilken bil skal jeg vælge?
  • #1   13. mar 2015 Der er fordele og ulemper ved alle..

    Toyotaen er stærk rent teknisk, men 2,2 motoren er ikke nær så god som 2,0. tilgængæld har toyota en super motorgaranti, så sørg for at købe en med alle service overholdt.

    Alteaen har generelt mange fejl. Rusten kan også være pænt efter dem, specielt hvis de har kørt nær kysten. 1,9 motoren er kendt for at æde turboer og topstykker. Dog ikke så slemt som 2,0.

    Leon'en er motormæssigt som altea, men bilen virker bedre skruet sammen.
    1,6 tdi? Vi har lige haft sådan en inde der efter 77000 km er godt gammeldags slidt op. Ingen hjælp at hente fra vag gruppen.


  • #2   13. mar 2015 1.6 Diesel fra 2005-2012 Ford, VW, Peugeot har de fejl hvor nogen står af. FDM har jo belyst det indgående.

  • #3   13. mar 2015 Hmm okay toyota 2,0 er måske en stærkere motor? Aner ikke en pind om biler men går op i at service bogen er fyldt. Ved i om den brugtvogns attest tjek man kan få ved synshallen applus er pengene værd? Ca 1800kr?

  • #4   13. mar 2015 Spørg på bilgalleri smiley

  • #5   13. mar 2015 Toyota har problemer med deres 2,0 diesel (motorkode 1AD) og deres 2,2 diesel (motorkode 2AD) i de lidt ældre versioner er der en anden 2,0 diesel (motorkode 1CD), sidst nævnte er en god og stærk motor, som bare køre (har selv haft en sådan 1CD)
    Problemet med 1AD og 2AD er at toppakningen går, og det kompression der ryger ud der hvor toppakningen er gået. er så høj at det laver tryk skader i både motorblok og top = ny motor. Toyota har udvidet motorgarantien på de biler med disse motorere (de ved altså godt der er et problem) til 180000 km eller 7 år, derud over giver de også garanti på den nye motor der kommer i (det er nødvendigt, har set den samme bil få nr. 4 motor) kan ikke huske hvor meget, garanti der er på den nye motor.
    Resten af bilen er stærk som en okse smiley
    Jeg ville vælge en sportsvan med 2,0 diesel (1CD) hvis det var mig smiley


  • #6   13. mar 2015 Askar hvad årgang kan man få de 2,0 1cd så tænker jeg vil have en 2003-2007 som kan vejes ned og hvordan kan man se at det er den gode el dårlig motor ?? min far har en 2,2 Tdi fra 99 han har haft den i 7år aldrig haft fejl, jeg kører 30-40000km om året

  • #7   13. mar 2015 Hvis ikke flere km

  • #8   13. mar 2015 Hvad med sådan en hvordan er deres motor? http://www.dba.dk/toyota-corolla-sportsvan-18/id-503430942/

  • #9   14. mar 2015 Mener 1cd ligger i sportsvan (som 2,0 D4D) fra 2003 til 2005 men du skal spørge sælger om det, så kan de hurtigt slå det op hvilken motorkode det er.

    Din fars gamle sportsvan, har en helt 4 motor i. Kan ikke huske motorkoden på den, men den har intet til fælles med den 2,2 (2AD) som ligge i de nyere modeller.
    Men ja de plejer også at være gode, det er dog en ældre teknologi der bruges på dens disel indsprøjtning.


  • #10   14. mar 2015 Den 1,8 benzin har det med at bruge meget olie, og lejer i gearkassen er svage.
    Hvis den har fået skiftet shortblok (motor, pga. Olieforbrug) og skiftet lejer i gearkassen. Kan det være en fin bil, dog har katalysatoren det med at stå af pga. Alt det motorolie der er blevet forbrændt i motoren.


  • #11   14. mar 2015 Har kørt i en 2,2 sportsvan turbo 177 hk siden 2006, der har ingen motor rep været, men har dog selv renset RGV ventilen 1 gang, og de fås til den pris du nævner , fin bil med masser af plads, den bruger dog lidt diesel når den skal arbejde + 160 km/t eller med træk på
    Og som jeg lige husker det er det den mest lavkromprimeret diesel der er lavet , så den lyder absolut ikke som en diesel når den startes kold
    Rust har jeg intet set af endnu
    Lakken synes jeg er lidt tynd og slides ved håndtag selv om du ikke bruger ringe på fingerne, samme med kofanger der nemt ridses
    1 gear er meget kort uden læs på så den æder altså fordæk når du skal skifte gear rundt i svingene, og med over 400 nm ved 1800 rpm , så trækker den altså igennem
    Jeg vil ikke være bange for at købe en igen !


  • #12   14. mar 2015 Rigtigt af alle 1AD Og 2AD motor, er det klart den 2AD med 177 hk der har mindst problemer med toppakning, underligt nok er det den der er "pumbet" hårdest der holder bedst. Men jo har også set nogen af dem få motor.

    Bonus info:
    En tidligere kollega var holdt op med at tælle da han havde skiftet over 300 AD maskiner smiley


  • #13   14. mar 2015 Har selv en Expert 2,0 hdi, som jeg har nedvejet, motoren er ikke til at slå ihjel, modsat psa 1,6 hdi, der sidder i citroen, peugeot, ford volvo, mazda og sikkert flere! Expert/jumpy/scudo er ret praktisk med plads til 3 personer og 2 motorcykler bagi

  • #14   14. mar 2015 Takker for hjælpen??

  • #15   14. mar 2015 I forhold til vag motors er 1,6 PSA en rigtig stærk motor, skift olie for hver 10km og få ordnet bundkart, så kan den nemt køre 500tkm uden problemer.

  • #16   14. mar 2015 Jeg ville lytte til Askar smiley

Kommentér på:
Hjælp hvilken bil skal jeg vælge?

Annonce