{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.673 visninger | Oprettet:

bilen klaret ikke syn. "ny"bil til 40.000 hvilken? {{forumTopicSubject}}

Goddag MCG håber i kan hjælp.

den gamle bil har lige været igennem syn og blev ikke godkendt.

så nu skal der findes en "ny"
så håber i kan hjælpe mig.

det vi søger................
-langt på literen
-DRIFT sikker
-motor nok til motorvej(bare så vi kan følge trafikken og ikke skal ligge med 110 og høre motoren er presset)
-anhængertræk
-billig forsikring hvis mulig

det vi bruger den til............
besøg familien i nord og sønderjyllynd(så lidt comfort og støjsvag ville være dejlig)

de store indkøb en gang om ugen

ture på lossepladsen(ville dejligt med anhængertræk)

dykker ture(så kunne være dejligt at man kunne være nogle stykker pluds grej uden den skrabber på når man rammer et hul i vejen.


vi har ikke rigtig krav til udseende.. drift sikker...


håber i kan hjælpe...

bilen skal koste omkring de 40.000. helst ikke dyre..



ved godt der lige har været en tråd noget ligne denne.. men syntes ikke helt det var det samme vi søgte


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bilen klaret ikke syn. "ny"bil til 40.000 hvilken?
  • #1   6. sep 2011 Pug 306 2,0 stc HDI..

    Har sådan en, ca 20km /L ... billig i forsikring.. ok i vægtafgift..

    Billig i dele.. ja smiley den kører bare..


  • #2   6. sep 2011 er der nogen som har link til hvor man kan se statestik over driftsikkerhed af de forskellige bil modeller fra de forskellige årgange.. syntes kun jeg har fundet på nye biler

  • #3   6. sep 2011 Jeg skal til at have en anden bil, så jeg skal af med min. Hyundai Getz fra 2003. Den har kørt 95.000 kr. Alle service overholdt. Topfart 175 km/t, kører ca 17 på literen. Fuld servicebog. Sæderne kan lægges helt ned omme bag i, og så kan den faktisk rumme overraskende meget. Vi har aldrig haft nogen former for problemer med den. Så de eneste udgifter der har været er service og undervognsbehandlinger. Det er en 1,3 l. så jeg giver 3.500 kr om året i forsikring med kasko.

  • #5   6. sep 2011 puntoén er den ikke lige lille nok i motor til f.eks at transportere 3 personer fra odense til nord jylland på motorvej med 130 i timen uden at føle sig presset og sløv..

    ikke at jeg vil have en power bil.. men den skal kunne køre motorvej og følge med


  • #6   6. sep 2011 jeg vil anbefale dig en golf 4 variant med den gamle tdi motor i... også måske en optimering... du skal måske slippe lidt mere, men får en super bil til prisen, med god komfort... køber du med pumpedysemotoren er der mere moment i, og mere effekt... meen også en hårdere motorgang...

  • #7   6. sep 2011 http://www.dba.dk/saab-9-3-20-turbo-2000-km/id-500488882/
    (link fjernet)
    http://www.dba.dk/saab-9-5-23-t-185-4-doers/id-77072016//id-77046906/
    ved godt der er lidt morfar over dem, men det er solide / gode og ikke mindst sikker biler, med masser af plads til de lange ture så man ikke sidder klemt.....


  • #8   6. sep 2011 saabén havde kørt langt..

    de andre link ville ikke virke..

    hvis vægt afgiften også kunne være i den lave ende ville det være dejligt. så den ikke er så dyr at have stående.. især når den ikke bruges mere end 1 til 2 gange om ugen.. nogen gange mindre.



  • #9   6. sep 2011 Peugeot 406 HDi er en dejlig bil!!

    Og der er meget bil for pengene - omend 40.000 ikke er mange penge for en bil idag.
    Men de findes, og de kører som en drøm.
    Op til 18 km/l.

    Desværre har de fleste biler i den prisklasse, kørt en del kilometer.
    Men det betyder ikke nødvendigvis noget hvad motor angår.
    Har selv haft en Berlingo HDi med 470.000 km på klokken, og den kørte som en ny.

    Et godt bud på en 406 her --> http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/peugeot/406/20-hdi-st-stcar/885766


  • #10   6. sep 2011 Når du søger driftsikkerhed, så gå langt uden om franske og italienske biler.

    Du kan få en meget fin Toyota avensis i den prisklasse.


  • #11   6. sep 2011 Der findes franske biler der har en meget kort værkstedshistorie, men desværre er rigtig mange der har haft dårlige oplevelser med franskmænd, og dårlige rygter løber mange gange stærkere end gode rygter. Selvfølgelig er der blevet flere gode biler end dårlige.

    Pas på med diesel, afgiften er steget med partikelfilter afgift osv, nogen koster tæt på 10 kilo om året i afgifter.


  • #12   6. sep 2011 Octavia.

  • #13   6. sep 2011 Allan-->
    Ja, selvfølgelig er der mange der er glade for deres franske biler, men som mekaniker kan jeg ikke forstå det!

    Ang afgifter, så koster partikelfilterafgiften 1000 kr om året. Hvilket i øvrigt er billigere end at have et på på langt sigt.

    De 10.000 kr du taler om, er sikkert vægtafgiften på gulpladebiler med misundelsesafgift.


  • #14   6. sep 2011 En alm golf2 TD koster 6.500 om året med det hele og den er kun billig fordi den vejer under 1 ton, Mercedes 250 og 300 diesel er tæt på 10.000

  • #15   6. sep 2011 Hehe, heller ikke mig, men hvad anbefaler du så som er ca 10 år gammel til 30-40 som trådstarter ønsker?

  • #16   6. sep 2011 nu ved jeg ikke med hvormange km du kører, og dit kørselsmønster, men det har jo også betydning.
    Her i hustanden har vi 2 biler nu: 1 fam container vw caddy 1.6 tdi bluemotion den kører imellem 14-18 km/ltr med vores kørselsmønster (meget motorvej) og den har på godt et halvt år gået 22000...
    nr 2 bil en Lupo sdi... som er umulig og få under 16.5 km/ltr.... dejlig lille gocart agtig bil, der dog ikke har for meget motorkraft, men tilstrækkeligt, som pendlervogn.


  • #17   6. sep 2011 kørelses mønstert er vel at

    en gang om mdr. køre vi fra odense til nordjylland 3 personer eller til sønderjylland 3 personer.(derfor ville en støjsvag og kræfter nok til motorvejen være dejligt.)

    så bliver den brugt til dyk en gang om ugen ca.

    så til at handle stort ind en gang om mdr.

    så måske 1-2 små ture om ugen på 10 km hvis der skal hentes noget større end cyklen kan klare.

    og så skal den nye have træk så der kan køres på lossepladsen osv. uden at skulle have hjælp af kammerater med træk hver gang.


  • #18   6. sep 2011 tjek mandagsbil.dk så kan du se hvad fejl folk har meldt ind med
    mvh jimmy


  • #19   6. sep 2011 Honda Accord...

    behøver ingen uddybelse..


  • #20   6. sep 2011 Toyota avensis. Som at sidde i møbler og så er den fname behagelig at kører langt i selv med 150 km/t.

  • #21   6. sep 2011 Toyota avensis,
    den første model. den ligger nede i den prisklasse nu.
    den er driftsikker, rummelig, kan følge med på motorvej.
    de fleste har træk.


  • #22   6. sep 2011 Skoda Octavia

  • #23   6. sep 2011 Hvis puntoen er for lille så kan du snuppe en Fiat Stilo. Til det budget kan du finde en 1,9jtd eller en nyere 1,4ciao

  • #26   6. sep 2011 bilen behøves ikke have facon som octavia eller avensis.

    kan sagtens være som punto, stilo eller fabia

    generelt gider man jo ikke have fejl med sin bil.

    men det er virkelig drift sikker bil vi søger.

    vi har netop haft 106 rallye fra 93 sænket.

    altså man kunne ikke sidde 3 gutter i uden den skrappede på når man ramte hul i vejen eller et vej bump.

    og ja elektroniken i den... ja det var ikke for godt..
    og på en så gammel bil kommer der selvfølgelig løbene udskiftninger,..

    men virkelig en drift sikker bil.

    hvad er egentlig bedst, at købe privat eller ved forhandler.. er der noget garanti ved at købe ved forhandler..


  • #29   6. sep 2011 hvad med corolla og 323?

    jeg har søgt på biler fra 1998-2007
    pris fra 20000-40000
    med træk
    km fra 25000-200.000km
    ved ikke rigtig hvornår det er for mange km. vil gerne have en bil hvor jeg ikke skal starte med at skifte dele for hver mdr.


  • #30   6. sep 2011 prøv lige at se mandagsbiler.dk jeg mener det er det det hedder men skoda er ikke ringe man kan få en fin fabia stadioncar den den pris

  • #31   6. sep 2011 http://www.mandagsbil.dk/

  • #32   6. sep 2011 Golf TDI (så er det sagt)

  • #33   7. sep 2011 Jeg forstår simpelthen ikke Jeres fobier for franske biler smiley

    Vi (familien) havde en Partner 1,8 benzin fra 2000, og jeg havde en Berlingo 2,0 HDi som firmabil, ligeledes fra 2000. De har sgu aldrig holdt mere på værksted end alt muligt andet skrammel derude.

    Alm. slid på bremser, udstødning, t-rem osv. - det har alle biler.
    Og hvad angår rust, så er netop disse biler LYSÅR foran mange "fine" tyske mærker, som f.eks. Ford, VW, Opel, og Mercedes.
    Berlingoen havde som nævnt 470.000 på klokken - Partneren kun 160.000, da vi solgte dem begge i foråret.
    Men ingen rust!! De har åbenbart fundet en god opskrift på galvaniseret karosseri, for det virker altså.

    Det eneste den bil har rigtig imod sig, er designet; Den har cw-værdi som en kasse øl, men praktisk er den. Der er plads til 5 voksne med lethed, og finder du den rigtige model, kan/må der faktisk monteres 2 ekstra sæder bagi, så det er reelt en 7-pers.

    HDi udgaven på 2 liter, kører ca. 14 km/l - den fås også i en nyere 1,6 HDi, der på papiret skulle køre lidt længere...
    1,8 Benzin motoren er en klassiker fra PSA fabrikkerne.
    Den er brugt i rigtig mange biler, bla. Xantia, 405, 406, 306, og en masse andre. Det er ikke den hurtigste knallert på havnen, men til gengæld stabil, og desværre ikke super økonomisk.
    Har vist præsteret 13 km/l på en laaaaang tur, men ellers 10-11 km/l i snit.

    MEN - til gengæld er bilerne billige!
    Al den fokus på afgifterne, brændstof økonomi osv...jeg fatter det ikke.
    · Den skal være praktisk (rummelig).
    · Den skal gerne kunne køre mere end én tur før den skal skiftes ud...
    Rigtig mange betaler mere end hvad der svarer til udbetalingen på et hus i dag, for en ny bil. Her kan I nøjes med 40k - hvilket sagtens kan lade sig gøre. Men med det lille kørselsbehov, betyder det jo ikke det store, om skøjten kører 12 eller 16 km/l. Især ikke sammenholdt med priserne på bilerne. Lige pt. kører vi i en Kia Carnival 2,9 crdi - 7 pers.
    Den vejer 2,1 ton, og koster - ja - en formue i grøn ejerafgift (10k).
    Den kører heller ikke mere end 11,5/ km/l.
    Til gengæld fik vi opfyldt de praktiske behov, og bilen - ja, den kostede 70.000 - og ikke 600.000 som denne bil type normalt koster fra ny.
    Man kan tanke rigtig mange gange for en lille halv million kroner - for bilen, den beholder vi i hvert fald 5 år. smiley


  • #34   7. sep 2011 Allan dyrbye @ helt enig. har en xantia 1,6 på 8. år nul problemer. kun skift af alm. sliddele. Køre ca 13 km pr liter. Super komfort.

  • #35   7. sep 2011 design osv. er heller ikke noget vi går meget op i.. bare den er billig i forsikring, vægtafgift køre fornuftigt på literen..

    ved godt man ikke får mere end man betaler for, men ingen grund til at vælge den bil som ruster op først og som først går i stykker..

    det man tit høre er at franske biler og deres elektronik ikke virker...

    det gælder vel også om at finde en bil som har kørt nogle gode km.

    at de ikke har kørt 200.000 på et par år, men måske 200.000 på 10 år


  • #36   7. sep 2011 Fortrækker du 200k på 10 år fremfor 200k på et par år ?

  • #37   7. sep 2011 det er mere at jeg spørger om hvad der kan have været bedst for bilen,..

  • #38   7. sep 2011 Jeg ville klart foretrække at den har kørt langt på kort tid!
    For det betyder ikke ret mange korte ture = få koldstarter!

    Ergo ville jeg til enhver tid heller købe en 5 år gammel bil med 200.000 km. på bagen, end en 10 år gammel bil med 100.000 km..

    Bilen kan man jo altid vurdere visuelt, og det kræver ikke megen træning at gennemskue, om bilen er blevet passet. Få km. alene er ingen garanti for at bilen er lækker smiley


  • #39   7. sep 2011 langt på kort tid..

    så er sandsynligheden for koldstartere betydeligt formindsket.. der er ikke noget værre end de der 3-4km ture, især om vinteren :-S


  • #41   8. sep 2011 Alle biler har deres svagheder - vandrør til bageste varmeapparat ruster på Carnival, og det er en svaghed, men relativt nemt at eliminere med armerede køler slanger af gummi - men du har ret, et svagt punkt.
    Bremserør er lavet af stål fra fabrikken, og bør skiftes ud med kobber.
    At der er enkelt dele der er dyrere end gennemsnitligt, tror jeg følger med de fleste biler - uanset mærke.
    Det var heller ingen opfordring til at manden skulle købe denne "lastbil" smiley
    Det var kun for at sætte pris/ydelse/brugsværdi i relief, når nu man går så pokkers højt op i afgifter og brændstof.

    Hvorfor skulle Kia´en i øvrigt være verdens farligste at køre galt i?
    Pga. dens høje egenvægt, eller...?
    Jeg har ikke den store tekniske indsigt i biler, men har dog fundet ud af, at den er lavet af JERN, og ikke Hansa Pils øl-dåser smiley


  • #42   8. sep 2011 tankerne går på

    skoda octavia eller fabia

    mazda 626

    toyota avinensis

    + og - ved disse biler.

    prisen er fra de 20-40

    billig forsikring

    billig vægt afgift

    træk på bilen


    andre biler i tænker.. den syntes vi bestemt også du skal kigge på nu hvor du overvejer disse..


  • #44   15. sep 2011 hvad siger i til en mazda 323F 1,5 1,6 1,8???

    har kigget på mazda 323F 1,6 fra 2001

    er den behagelig på motorvej.

    hvordan klare den de 140km i timen på motorvejen.

    økonomisk km pr liter?


  • #45   15. sep 2011 Mazda laver generelt kram, den der lyder ikke tosset.
    Medium str bil, lidt sporty, måske 12-13 km/l ved 140 km/t, den kan nok køre 16 km/l , men så skal du noget længere ned i fart.
    Tjek evt andre bil sites for bedre oplysninger.


Kommentér på:
bilen klaret ikke syn. "ny"bil til 40.000 hvilken?

Annonce