708 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
11 Svar
+ en tand bagpå + en tand bagpå
hvad er jeres erfaringer med + 1 kontra + 2tænder bagpå tandhjulet til gade all round brug.
0 synes godt om
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.927
maj 2011
Følger: 12 Følgere: 18 MC-er: 1 Emner: 116 Svar: 1.645
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 39 Svar: 3.231
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.927
Du kommer slet ikke til at mærke det. Jeg ville sige +4 bagpå - så begynder det at kunne mærkes. Procentvis er det en ret lille ændring, så det kan du jo bare regne på hvor mange omdrejninger det bliver til.
maj 2011
Følger: 12 Følgere: 18 MC-er: 1 Emner: 116 Svar: 1.645
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.927
aug 2013
Følger: 10 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 3 Svar: 422
jul 2007
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 41 Svar: 350
jan 2005
Følger: 33 Følgere: 37 MC-er: 7 Emner: 209 Svar: 1.933
Et 180/55-17 dæk er 17"+ 2x99 mm i diameter=17 x 25,4 mm+198 mm= 62,98 cm
Omkredsen på et 180/50-17 = 61,18 x 3,14 = 1921,0 mm
Omkredsen på et 180/55-17 = 62,98 x 3,14 = 1977,5 mm
Omkredsen er altså cirka 2,9 % større på det høje dæk....
Hvis du har 40 tænder på det bageste tandhjul svarer 1 tand til 2,5 %, såååå...
1 tands ændring er nok ikke helt forkert.
aug 2006
Følger: 14 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 7 Svar: 261
maj 2011
Følger: 12 Følgere: 18 MC-er: 1 Emner: 116 Svar: 1.645
+ en tand bagpå