2.773 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

BMW K1300S BMW K1300S

Jeg er ejer af en BMW K1300S jeg købte den da den havde kørt 7400 km ……….. Der er bare et problem med den og det er at det ved visse omdrejninger kommer der tydelige vibrationer fra motoren
Mit spørgsmål er ……….. er der nogen som kan sige mig hvorfor den gør det og er der nogen som har løst problemet ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.
  • Fjernelse af grene og vedbend 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BMW K1300S
  • #2   28. mar 2015 Er det ved ca 3-4.000 o/min?
    Der her været en tråd herinde om det tidligere, hvor der også var links til udenlandske fora.
    BMW's svar er, af det gør de motorer bare. Så du må leve med den tyske kvalitet.

• #3   28. mar 2015 prøv at Google ( engine vibration BMW k 1300 s ) der dukker en del op om det vist et kendt problem som BMW ikke rigtig vil erkende eller gør noget ved , ligger også et par videoer på youtube om det smiley

• #4   29. mar 2015 Jeg har haft en K 1200s ... Den kunne ikke gå rent i motoren under 4000 omd..
    Det kan en K-model bare ikke, ifg alle jeg kender der ved noget om de motorer smiley

Nogle har med held monteret en Pc ... det hjalp bare ikke på min

• #5   29. mar 2015 Jeg kørte en K1200S ind sidste år med PC + Slipon. Ifølge kunde er 95% af problemet væk.

• #6   29. mar 2015 Jo men min gør det at de vibrationer som opstår i motoren er både ved acceleration og når man tager gassen af. Det er min store overbevisning at der et sted i motoren sidder f.eks et bøs eller lign hvor tollerancen ikke passer hvor disse vibrationer så opstår.
    Jeg har talt med dem i Toftlund og hos Xpedit de har hørt om problemet men ved ellers ikke hvad de skal gøre ved det.
    Jeg havde håbet på og kunne høre fra en der havde fundet løsningen og f.eks lavet det
    Der er ingen tvivl om at det er en Super fed Motorcykel som tillige kører kanon godt , jeg kørte 11.500 km på den sidste år, men den mangler lige og få fjernet de vibrationer.
    Inden jeg købte BMW K1300S kørte jeg på en Honda Blackbird årg 2000 det er uden sammenligning en bedre afstemt motor som kører total fejlfrit.
    Da BMW K1300S har en nypris omkring 300.000 kr mener jeg samtidig også at den burde være tilsvarende bedre ……. men desværre ikke så mon ik jeg hellere må tilbage på Honda Blackbird igen smiley

• #7   29. mar 2015 Ingen fabrikanter laver motorer der kommer bare i nærheden af en BB motor. Den er en perle i trækkraft og gangkultur.
    Når du søger på emnet med bmw'en på Google, så dukker der en tråd op, med en som fik problemet løst ved at skifte kæden til oliepumpen.

• #8   30. mar 2015 Har haft både k1200 s og BB samt en Kawasaki Zzr1400 ...

Af de 3 er Zzr klart den bedste efter min mening smiley så gør dig selv den tjeneste at prøve sådan en smiley

Kommentér på:
BMW K1300S

Annonce