1.857 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Forhindre tyveri af "MC-garage" Forhindre tyveri af "MC-garage"

Halløj

Nu har jeg efterhånden fået stjålet et par "MC-garager" (lidt ligesom denneher: https://www.louis.de/artikel/held-abdeckhaube-9003/10008330?list=52230820), og vil købe endnu en til den kommende sæson. Men det er sQ lidt træls at de bliver stjålet. Så jeg vil gerne prøve at forhindre tyveri af den.

Jeg overvejer om jeg måske skulle skrive/male på den mht. tilhørsforhold? Min adresse måske? Eller nummerplade-nummeret?

Altså etellerandet som ville gøre det mindre attraktivt at stjæle den...

Har I nogen andre gode forslag?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Fjerne ukrudt 500 kr.
  • Rengøring af lille sommerhus 400 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forhindre tyveri af "MC-garage"
  • #1   29. mar 2015 Mal den i bøssernes farver ( regnbuen)så er der nok ikke nogen der vil stjæle den smiley og så kan du altid genkende den igen

• #2   29. mar 2015 køb den i tsvansen,
    Der er den alligevel lige lidt billigere smiley

• #3   29. mar 2015 brug skrivebremse lås med alarm, den fra abus decto 8000.. og så lav et hul i dit cover foran, som du putter ind mellem skiven og låsen, og lås lortet sammen.

Alternativt en cykel kædelås, som du fører i 2 huller i hver side foran, gennem fælgen.

• #4   29. mar 2015 Mit dækken er så stort, at jeg kan køre for- og baghjul over dækkenet. Så blæser det ikke væk, og de skal flytte cykel + tilhørende bevægelsesalarm for at få den fri.

• #5   29. mar 2015 #1 ikke en dårlig idé smiley
    #2 den er faktisk dyrere ved tsvansen (399 DKK vs. 50 øvro)
    #3 Tjae, jeg har allerede alarm med bevægelses sensor på. Du må tænke på den udgave med kæde?
    #4 Måske en meget god idé med "for stort" dækken, der. Kræver nok lige lidt teknik men mon ikke det kan lykkes.

• #6   29. mar 2015 Hvis du kommer fra Århus, så skriv "Dumme Danskere" på den... Det giver "likes" i stedet for tyveri smiley

• #7   29. mar 2015 nej man kan da sagtens trække coveret ned til bremseskiven imellem låsen og skiven, hvis du allerede har lås er det da bare at lave et hul og så sætte den mellem bremseskive og lås når du låser den, så kan de ikke få den af smiley

• #8   29. mar 2015 Ikke for at være på tværs.

Men jeg tror det er vinden der har stjålet dine covers de fleste gange smiley

Jeg har reddet en del sløsede mcister fra at miste deres garage.
    -er typen der ikke bare går forbi, tænker "det må han selv om" eller "det må en anden tage sig af" el.lign.

Du kan sagtens komme og sige du er helt sikker på de har været spændt ordentlig fast.
    Men man opdager jo ikke at de forsvinder af sig selv, hvis ikke man opdager det tids nok til at redde dem smiley

skivelås og så lås den til skiven.
    Kan godt se det er lidt besværligt at have en skivelås med alarm i.
    Den vil jo gå i gang hver gang skivelåsen "holder igen" mod vinden.

men nu skriver du jo der allerede er bevægelsessensor på cyklen.
    Så er det vel bare at bruge en almindelig kedelig skivelås som elias også siger.
    så ska man jo skære i garagen for at stjæle den

apropos garagestørrelserne. Jeg kan ikke tage deres angivelser seriøst.

Har altid købt mindst 1 nummer større end anbefalet.
    Ellers kan man jo ikke få det helt ned på jorden foran forhjulet, og trille cyklen lidt frem så forhjulet står på det.

Når der er sådan 10 cm bart nederst, så virker den jo som en faldskærm.
    Et kraftigt vindstød = et kraftigt træk øverst. Og så glider den lige så stille over toppen til den kun hænger og blafrer fra 1-2 steder på cyklen.
    Så skal der bare komme et vindstød fra modsatte retning og så har vinden taget det,

Sorry hvis jeg ævler lige lovlig meget, har lige været til barnedåb med en meget kedelig præst, så har lige behov for at ævle lidt også smiley

Kommentér på:
Forhindre tyveri af "MC-garage"

Annonce