{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.286 visninger | Oprettet:

Olie yamalube eller castrol? {{forumTopicSubject}}

Jeg vil have skiftet olie på min yamaha r1, men vil lige høre om 4-T 10W50 POWER 1 RACING CASTROL fra thansen vil være godt til den eller om man skal have yamalube som nogen foreslår.. det fordi castrol er til at få her i byen frem for yamalube som sikkert skal sendes med posten og skal vist lige ud på en bette tur imorgen smiley


Kommentarer på:  Olie yamalube eller castrol?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 277 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.632
    #1   3. apr 2015 Power1 er ikke noget jeg ville hælde på min MC. Så hellere noget fuldsyntetisk Putoline som thansen også forhandler.

    Hvad er der på den nu og hvorfor SKAL det skiftes lige netop i morgen?


  • #2   4. apr 2015 Åh det var det olie som min gamle mekaniker brugte, så kender ikke lige mærket.. Jamen netop fordi jeg skal ud og have den første tur i morgen så kunne være fint at skifte det inden der.. Kender du noget til det putoline?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 277 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.632
    #3   4. apr 2015 Ja det er i hvert fald en del bedre end Castrol...

  • #4   4. apr 2015 http://www.thansen.dk/scooter-knallert-mc/olie-rens-og-pleje/motorolie/n-487127873/

    Kan du fortælle mig hvad for en af dem det skal være der er en del forskellige at vælge imellem.. smiley


  • #5   4. apr 2015 sajmon nu af ren nysgerrighed tænker du så smørre-effekt eller er det koblingen som giver det udslag at det er næsten ubrugeligt smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 277 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.632
    #6   4. apr 2015 Klonket gearskift - kobling der hugger og hyler ved hård igangsætning, er min erfaring med Power1.

  • #7   4. apr 2015 Castrol har jeg haft dårlige oplevelser med trælse gearskift osv

  • #8   4. apr 2015 Synes nu også, at Castrol bliver unødigt hypet.. Der er så uendeligt mange andre (og bedre) mærker

  • #9   4. apr 2015 Jeg køre med yamalube på min r6 og det er klart min favorit bedste gear skifte af de olier jeg har prøvet

  • #10   4. apr 2015 Du skal passe på, snart logger puritanerne på og så vil du få at vide at du ligeså godt kan købe vindruekerneolie i Fakta, for det smører MINDST ligeså godt som den dyreste motorolie fra Royal Purple smiley For hvis du ikke ved at der er en verdensomspændende sammensværgelse, for at få os til at køre på den dyre og komplet unødvendige olie! Alle uafhængige tests og undersøgelser er jo løgn og latin! ( Det handler slet ikke om at folk kryber til hvilken som helst undskyldning, ligegyldig hvor latterlig og usaglig, for at forsvare at de hellere vil have nye klistermærker på deres MC end at købe ordentlig motorolie! smiley

    Lad være at spørge herinde, de svar du får er formentlig ligeså usaglige som ovenstående. smiley

    Men når nu du har spurgt, så får du også mit usaglige svar:): køb Motul 300V, det vil koste en plovmand for hvert olieskift hvis du køber olien over nettet og du får ikke meget bedre smøring, slidtageforebyggelse eller koblingsfunktion. Iøvrigt, så er det fuldstændig vanvittige priser THansen kører på deres olie, jævnt hen 30-50% højere end f.eks. billigbilpleje.dk eller mapodo.de
    Du kan på ovennævnte internetbix får Motul`en til samme pris som du kommer til at give for Castrol eller Putoline hos THansen, eller ihvertfalde tæt på!

    Søg evt. på google, så vil du finde mange undersøgelse, også hvor alm. mennesker med en solid hobby indenfor motorsport o.lign. har sendt deres brugte motorolie til uafhængige test, for at så hvor høj koncentration der var af div. metaller(stål, aluminium, jern, zink, nikkel mv. som giver et klart svar på hvor høj slidtage der er på stempler, lejer mv. Det er det jeg baserer mit svar på og ikke lysten(mangel på samme) til at bruge penge på noget så kedeligt som motorolie eller endnu bedre, den gode gamle, "lad mig lige suttet på fingeren og stikke den i vejret, for at se hvilken vej vinden blæser" argumentation! smiley

    Nå, nu har jeg vidst også været såvel drilsk som sarkastisk nok for én dag! Hyg jer! Held og lykke med projekt olieskift! smiley


  • #11   4. apr 2015 Mikkel N
    Alle de test af motorolie du omtaler, hvor finder du dem?
    Jeg har endnu ikke set en uafhængig og seriøs test af olie til motorcykler.


  • #12   4. apr 2015 fuc. har lige købt power1 mc fra ladbj erg til 285kr. og nu skriver alle den ikke dur. ville prøve lidt andet end de dyre mc olie r

  • #13   4. apr 2015 Din kværn er bare færdig, du! smiley

  • #14   4. apr 2015 Nogen som har links til test?
    Eller er det religion smiley ?


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 277 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.632
    #15   4. apr 2015 Det er erfaring fra min side.

    Olietests er kun vejledende...


  • #16   4. apr 2015 har selv castrol power1 på min cbr, og synes da nogen gange gearskiftene er lidt hårde. men om det er oliens skyld ved ikke smiley

  • #17   4. apr 2015 Mikkel .. smiley .. har kørt motorsport mere end 30 år ,, jeg har været glad for ; Bel Ray, Castrol, Silkolene, og Motorex .. Specielt har koblingerne været glade for Bel Ray...

    Putoline har jeg ikke været så heldig med, men om det er fornuftigt at holde det store Oile.religions foredrag ?!? NEJ !!!


Kommentér på:
Olie yamalube eller castrol?

Annonce