{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.329 visninger | Oprettet:

Endnu en "Hvilken MC" spørgsmål :) {{forumTopicSubject}}

Hey alle.

Jeg regner med at blive færdig med kørekortet om ca. 1-1½ måned og så skal jeg jo købe mig min første MC i vinterpausen smiley Jeg vil gerne have en racer med fuld kåbe.
Så her kommer endnu en "Hvilken cykel jeg skal vælge" spørgsmål smiley

Jeg har kigget på følgende MC'er som er prioriteret i den rækkefølge:

1. Suzuki GSXR 400 (God pris og ser nice ud)
2. Kawasaki ZXR 400 ( Ser rigtig hot ud)
3. Honda CBR 400 ( Ser godt ud, men er lidt dyr)
4. Aprilia RS 250 ( Ser godt ud, billig, men langsom?)

Skal lige siges at jeg har max. 50.000 (rettere sagt, jeg skal låne penge til en MC og jeg vil max låne 50.000)

Så jeg vil lige høre hvad I siger mht. de MC'er jeg har valgt, evt. kan I komme med andre forslag, dog skal det bare være en racer med fuld kåbe smiley

På forhånd mange tak for svar.



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Endnu en "Hvilken MC" spørgsmål :)
  • #1   5. sep 2006 Hvad med at starte ud på en GS500 måske?.. den kan også få's med fuldkåbe, og er en fin begynder cykel.

    + den er nok en HELT del billigere i forsikring som nystarter.. de fleste forsikringsselskaber er overfølsomme overfor cykler der har R i enden af navnet :-)..


  • #2   5. sep 2006 Hey Morten, jeg troede bare ikke man kunne få en GS500 med fuldkåbe smiley
    Men det vil jeg da lige prøve at kigge på dba smiley


  • #3   5. sep 2006 Jo, så fandt jeg sku en med fuldkåbe: http://images.dba.dk/images/3/07/39142007_1.jpg

    Og den ser da også ok ud. Men jeg skal lige tilføje at jeg ikke skal have kasko forsikring. Har tjekket hos GF forsikring og det ser ud til at ALLE MC'er koster omkring de 5.000 kr for ansvar.
    Så mht. forsikringen er det ligemegt hvilken MC jeg vælger smiley


  • #4   5. sep 2006 min er da til salg, hvis det har interesse smiley

  • #5   5. sep 2006 Den ser da også nice ud Jonass M. Jeg skal dog først købe en når jeg har fået kortet, men hvor meget skal du da have for din MC?

  • #6   5. sep 2006 Min er også til salg, hvis det har interesse;)

    Af dem du har nævnt der vil jeg nok ser nærmere på CBR 400 og ZXR 400. Det er begge holdbare og sjove/hurtige cykler.

    Mht RS 250 er den nok ikke langsommere end de andre, men det er en to-takter, hvilket vil sige at den slet ikke har samme levetid, og den vil nok kræve en hel del vedligeholdelse hele tiden.

    Held og lykke med Kørekortet og med at finde en cykel.


  • #7   5. sep 2006 Men snak lige med Jonass M dér. For det er da en sprød cykel han har der i klart samme klasse eller bedre end de andre du har nævnt:) VFR 400 har mange smarte features og var en TOP cykel da den kom frem i 89 mener jeg.

  • #8   5. sep 2006 Jeg havde også kig på en gs500, var dog ude og prøve en og syntes at den var for lille rent fysisk og ikke særlig sjov. Jeg ikke selv den største i verdenen (ca. 178 cm) og jeg følte jeg sad meget "sammenkrøllet". En CB 500 har flere kræfter og virker heller ikke så lille rent fysisk. Jeg har selv lige købt en GFX600F til 38.000, det fortryder jeg ikke et sekund, den kører godt og er nem at manøvrere og har rigeligt med kræfter so far... Men sørg for at prøve nogle forskellige cykler det er jo smag og behag.

  • #9   5. sep 2006 Jesper L - Jo, jo ingen tvivl at en VFR ser fed ud, men synes den er lidt dyr, så den vil presse min pengepung smiley

    David aka DLO [Århus] M - Helt sikkert! Det er da en god pris og MC'en ser da også helt fint ud.


  • #10   5. sep 2006 Ja, men nu sagde Jonass jo selv at hans var til salg og du havde skrevet maks 50k, så han skriver vel ikke hvis han ikke er interesseret i at sælge:)

  • #11   5. sep 2006 Jonass M

    Hvad havde du tænkt dig at du skulle havde for den????


  • #12   5. sep 2006 Jeg startede selv på en GS500 og synes det er en FIN maskine der er rigeligt kvik til det meste. .medmindre man tænder på at køre 200km/t + hele tiden.

    Til sving, små veje osv. er den helt fin..

    Dog har jeg ikke fortrudt jeg har købt min nuværende Bandit 600.. den har bare lige LIDT mere at give af.

    Men Vatslav.. hvor gammel er du?. for er du under 21 må du jo alligevel ikke køre med uanede mængder hk.. og så kan du måske ligeså godt køre de 3 år på en billigere cykel og så skifte når du får stort kort. under alle omstændigheder vil alle de nævnte cykler nok blive for "små" for dig på et tidspunkt i takt med erfaring.

    -MortenP


  • #13   5. sep 2006 Når nu du har 50 kkr, så husk lige, hvad der går fra til kluns, handsker, støvler og hat....5-10 kkr før du ser dig om!

    Og så lad være med at frygte, at du får noget der er for kedeligt. Det første år eller to er læreår, og du vil alligevel nok skifte derefter.

    God fornøjelse


  • #14   5. sep 2006 --> Morten, der er stor forskel på folks tmeperemant. Nogle kører mc for den frihed det giver stille og roligt at cruise derudaf, og så er der den diamatrale ekstrem, som elsker når der er fart på. Som jeg kan tolke det hælder Vatslav måske mest hen med den sidste tilstand, siden han søger en racer med kåbe osv.

    Det er ikke mange jeg kender der har kørt GS500 der har gjort det særlig længe, de er simpelthen blevet træt af den. Men dermed ikke sagt at den ikke er hurtig nok til nogle, men mange vil blive hurtigt træt af den. ISÆR hvis de kører sammen med nogle på hurtigere cykler, for der er ikke noget ved at hænge efter hele tiden.

    Men til Vatslav vil jeg sige at hvis du er til fart og tempo er GS500 nok ikke dig, men hvis du derimod er mere stille og rolig af natur og bare er ude efter den køreglæde der er ved at køre mc og leder efter en cykel der ser fed ud, ja så kan GS'eren sagtens være noget for dig.

    Men mit overordnede råd vil være at du skal se om du kan få lov at prøvekøre nogle stykker, og sørg så for at vælge den rigtige fra starten, for det er en dårlig forretning at skifte cykel hele tiden - taler af erfaring;)


  • #15   5. sep 2006 - og undksyld alle stave(tastefejlene) er lige på vej ud af døren.

    Keep up the good debate;)


  • #16   5. sep 2006 Jesper L.. helt enig

    Jeg er ikke til voldsomt ræs, men synes dog også hurtigt at 500'eren manglede noget bundtræk.. specielt i de lave gear..

    Men til at lære på osv. der synes jeg den er fin.. man kan hurtigt nok komme galt afsted.. Selv på en "lille" cykel.


  • #17   5. sep 2006 Morten *Århus* P - Jeg er 24, så der er frit valg på alle hylder smiley

    Til alle andre - Jeg vil have en racer cykel med fuldkåbe udelukkende pga. udseende og ikke fordi jeg vil køre 200 km/t gennem byen smiley


  • #18   5. sep 2006 Det kommer du alligevel til;)

  • #19   5. sep 2006 http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=8744

    en god begynder cykel, og meget stabil og nem at vedligeholde


  • #20   5. sep 2006 angående forsikring giver jeg 4100kr med fuld kasko på kawaen

  • #21   5. sep 2006 hvad med en Honda cbr 600 F1

    Der er en på dba.dk til omkring 50K

    "Honda CBR 600 F1 0, '88, km 46.000, m.afgift, Lev. nysynet, "

    Lyder dog vildt, at den "kun" har kørt 46.000, men den koster Pris kr. 49.800

    Jeg har selv kig på en f3´er



  • #22   5. sep 2006 Hvad med min CBR 600 F2 til 54.900kr?

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=8151


  • #23   5. sep 2006 gs500,bandit,gsf osv videre får da lige så mange tæsk. har en kammerat der har en kawa som min og den har kørt 80000km nu uden at have været åbnet for!!!!! Så det er absolut lige så godt som suzuki

  • #24   5. sep 2006 Jo, jo, men jeg skal ikke købe en lige nu, først når jeg har fået kørekortet, om ca. 1 måned. (ellers ville jeg ikke kunne styre det og kommer i trafikken uden kørekortet, hehe)

    Men jeg forbereder mig på at købe en, derfor ville jeg høre Jeres mening til at starte med smiley

    Men mange tak for Jeres svar, jeg er selv meget spændt på at se hvilken MC jeg kommer til at købe :))


  • #25   5. sep 2006 Mathias (Århus) - Ja den er rigtig fed og lige den type MC jeg går efter. Men priser er lige over mit budget, samt den har gået en hel del smiley
    Men den ser feeeed ud! smiley


  • #26   5. sep 2006 En del? Den motor anses normalt, sammen med VFR 750, Fireblade og diverse BMW'er, for at være en af de mest solide der er lavet.

  • #27   5. sep 2006 min kawa kan du få for omkring 40kilo, så har du stadig 10 kilo til hjelm, tøj, benzin osv smiley billigt for en 96er

  • #28   5. sep 2006 Ahh sorry Mathias (Århus), der kan du jo bare se at jeg er total noob i faget her smiley
    Jeg troede bare at 70k km er en del for en MC, men der tog jeg fejl kan jeg forstå smiley


  • #29   5. sep 2006 Det kommer jo an på så meget - om den er holdt ordentligt og ikke har fået tæsk på kold motor osv.

  • #30   5. sep 2006 ike nemt at vide om de har fået tæsk på kold motor når de er så gamle? og ikke kender alle ejere???

  • #31   5. sep 2006 God begynder cykel i stil med men noget kraftigere end Apriliaen.

    Yamaha SZR660. Den har moment, køreegenskaber og rigtig gode køreegenskaber...


  • #32   5. sep 2006 Rasmus:

    Det har du helt ret i, men dér hvor det tit går galt er når folk udelukkende fokuserer på km-tallet og ikke kigger på den generelle stand - hvordan kører cyklen, hvordan lyder motoren, trækker den som den skal, bruger den olie osv...


  • #33   5. sep 2006 præcist en cykel kan godt have kørt meget lidt og være total hærget.

  • #34   5. sep 2006 Yes - og omvendt smiley

  • #35   5. sep 2006 Stik modsat hvad alle andre mener, så vil jeg sige at 400ccm klassen er den du får mest ud af som begynder...... De er lettere at lære at køre på, og meget lettere at håndtere i sving. Når det går lige ud vil en 600ccm maskine være større, men på en snoet landevej hægter den lille racer meget større maskiner af. Fordi man kan bremse senere og give fuld gas meget tidligere.
    Kender en der på sin RVF400 gav stor R-maskiner baghjul på bane.
    Når du så har fået erfaring med den lille kan man rykke om til næste nr og så er springet ikke så stort som hvis man starter med en 100+Hk maskine og skal til at lære teknikken.

    I min verden er det federe at have en lille kvink MC som kan køre fra større MC'er, end det er at have en stor MC og så blive overhalet af en mindre fordi man ikke er 100% med sin maskine.

    Den bedst styrende i 400 klassen er RVF400 og tæt forfulgt af VFR400 NC24. ZXR400 er også et godt valg, da den fysisk er større.

    /
    Jesper


  • #36   5. sep 2006 Ole (Aalborg) K - Jeg er 179 cm. høj, så jeg burdte også side godt på en gsxr smiley

    Steffen [Århus] N - Jeg har også kigget på en FZR og klart ser de meget fede ud, men indtil videre er de på den forkete side af de 50k på dba.dk smiley Men jeg har den da også i tankerne smiley

    Jesper [Lyngby] P - RVF'en ser også ret nice ud, men der er bare næsten ingen til salg på dba.dk smiley Men det vil jeg da også holde øje med smiley


  • #37   5. sep 2006 Ikke for at ødelægge optimismen, men du finder næppe en RVF i en nogenlunde stand til under 50k.

    Mht de priser der er opgivet på dba, er det jo en vejledende pris. En udbudspris. Den er sjældent lig med efterspørgselsprisen, så du kan sagtens regne med at slå 5-10% af prisen hvis du har et veludviklet handelsgen;)


  • #38   5. sep 2006 Vil så lige sige at 2-t er og blir ret sjove og det med en masse vedligholdelse holder ikke hvis man kører den ordentlig varm ligesom med alle andre ting om det så er mc eller bil. De små 400 ræsere har jo altså også fået de tæsk de skulle og har nok levet en stor del af deres liv 15000+ omdrejninger så jeg tror nu nok at de kræver ligeså meget vedligehold som en 2-t.

Kommentér på:
Endnu en "Hvilken MC" spørgsmål :)

Annonce