{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
924 visninger | Oprettet:

Endnu en om valg {{forumTopicSubject}}

Ja det er jo ikke sjældent at der dukker en tråd op, om hvilken MC man skal vælge. Og nu er det min tur til at spørge om råd.

Har en kammerat der skal have sin første MC. Han har kørt tidligere på en del forskellige, men aldrig selv ejet en. Budgettet siger max. 70.000,- gerne kåbe og skal kunne trække 2 personer.
Han er lun på CBR1000 fra de tidlige 90'ere, men har også fundet ZX-10 interessant, da den generalt er 10-15.000,- billigere end Honda'en.
Desuden er Triumph Daytona/trophy 900/1000 også indfanget (hvis reservedele ikke er et problem), Og så er der Yamaha TDM850 som en outsider der kan overraske ham positivt.

Hvilken af de 4 nævnte skal han gå langt uden om?

Og til dem der vil foreslå en VFR750, så kan den ikke bruges, da hans ben er for lange.

/
Jesper


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Endnu en om valg
  • #1   31. aug 2007 jeg ville ta en cbr1000 sc24 hvis det var mig

  • #3   31. aug 2007 Den med kneben holdbarhed på zx-10 skal tages med et gran salt, min kammi havde en, som han ikke var god ved, den blev ikke varm inden den fik tæsk, og da den blev aflivet ved at en ældre mand kørte ud foran ham havde den gået 102000 km, motoren fejlede intet, og havde aldrig været åbnet, når han ser en zx-10 nu kan han stadig falde i staver over den.

  • #4   31. aug 2007 Ingen tvivl om, at en velholdt CBR er det mest sikre køb, men det er jo ikke ens betydende med, at de andre ikke kan være gode... Det er nok bare mere usikkert at finde en velholdt/velplejet ZX10, da de som oftest tiltaler andre ejere end CBR'en gør (det er en vildere MC)
    Triumpherne er der nok også passet godt på, og TDM'en har jeg ikke selv hørt noget dårligt om. Og de 2 sidste lokker fordi de ikke har en R4 motor.


  • #5   31. aug 2007 Hvad med en TRX 850? Det er en fed cykel med en lækker motor (stort set samme som TDM) som sagtens kan trække 2 personer. Bagsædet er dog ikke verdens største, men medmindre man har planer om en tur til Portugal eller lignende går det nok an smiley

    Min gamle TRX'er er til salg her:

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=20719


  • #6   31. aug 2007 TRX er sværere at finde i god stand til den pris, desuden er den hårdere at køre på end de i tråden nævnte maskiner. Man belaster håndledende meget mere, og passageren sidder heller ikke så godt.

  • #7   1. sep 2007 Jeg købte min 96'er for 65.000 sidste oktober, den var skam i fin stand.
    Du har ret i det med passageren, men det med håndledene kan jeg godt nok ikke genkende.
    Har du selv prøvet en TRX, mere end bare lige ned ad vejen og tilbage igen? Det lyder ikke sådan smiley


  • #8   1. sep 2007 Er man vænnet til street, touring og sportstouring maskiner, så er TRX'eren hårdere for håndledene/armene. Er man vant til R1 og lign. så er en TRX ikke slem.
    Og jo, har skam prøvet en TRX'er over en små 50km.


  • #9   2. sep 2007 Fair nok smiley

    Jeg synes dog ikke kørestillingen kommer i nærheden af de nye racere. Synes man sidder væsentligt bedre end på f.eks. den gamle Ducati 900 SS, som TRX'eren er en konkurrent til.


Kommentér på:
Endnu en om valg

Annonce