{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.338 visninger | Oprettet:

Daniel R
Daniel R
Tilmeldt:
19. apr 2015
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 9

HJÆLP! Itvivl om køb af yamaha yzf r6 {{forumTopicSubject}}

Hej alle. Jeg står og skal til at købe en yamaha yzf r6 årgang 2001. Synes efterhånden der er mange der siger til mig jeg skal passe på fordi den har en svag side om nemt at brænde motoren af, jeg har hele tiden været helt vild med den model, men fordi der er så mange der siger det, må jeg ærligt indrømme at jeg er blevet itvivl.
Kan jeg roligt købe den, eller hvad??
Vil sætte pris på nogle gode kommentarer ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP! Itvivl om køb af yamaha yzf r6
  • #1   19. apr 2015 Køb den, hvis du sidder godt på den, er nærmest det vigtigste smiley

    Den er 14 år gammel & nok fået mange omdr alle dage, men de har de fleste maskiner & kører stadigvæk.

    Hvis prisen er rigtig, så køb den, en ny maskine i udlandet er ikke så dyr igen.


  • Kristian C
    Kristian C Tilmeldt:
    apr 2012

    Følgere: 4 MC-er: 2 Svar: 64
    #2   19. apr 2015 Det kommer jo meget an på hvordan den er blevet kørt, og behandlet (sevice)
    Nogen fyr jo bare til den kold eller varm? Personligt aflæser jeg hvilken type sælger er. Feks hvis du eller sælger starter mc'en.
    Sælger 1: Snakker vildt og flot om hvor fed og lækker maskinen er, og få minutter efter vrider øret så du jo lige kan høre hvor mange omdrejninger den kan tage.
    Sælger 2: Fortæller om maskinen, ikke om alt ekstra udstyret der er monteret - Men om selve maskinen, hvornår den har fået service og hvordan den er blevet passet mens han har været ejer. Starter den op og lader den gå tomgang, tager måske først selv en tur på den, så den er klar og drift varm. Eller beder køber om at tage den lidt med ro, indtil drift temp. er opnået.

    Der er selvfølgelig man typer sælgere.. Men nu har du da lidt af gå efter.

    Mvh.


  • Rene K
    Rene K Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 31
    #3   19. apr 2015 Problemet med dem er at nikasil belægningen i cylindervæggen er gået på dem. Du er ikke i tvivl hvis den er for så kan den ikke gå i tomgang når den er varm... Jeg har selv haft 2 stk. en fra 99 og 2000 aldrig haft problemer... Det Giver sig selv den sidste jeg havde, det var sidste år. Der var jeg ude og kigge på mange, Hvor sælger bla. sagde at den stod næsten som ny.. Det gjorde de ikke... personligt har jeg det sådan at mine cykler har altid stået som trukket ud af butikken, og det kan sagtens lade sig gøre og finde selv på en gammel maskine... tag og kig på så mange som muligt så får du hurtigt en fornemmelse... hvis de er misligholdt så lad vent med at købe.. De gode skal nok komme.. men eller rigtigt som en skriver.. De koster ikke meget i Tyskland...

  • #4   19. apr 2015 Daniel R: har du overhovedet prøvet at sidde på en r6`er af den årgang/model? Køre-/sidde stilen er MEGET aggressiv og det er bestemt ikke alle der bryder sig om det! Personligt ville jeg være mere bekymret for gearkassen på de årgange, de har et dårligt ry og rygte! Men som de andre så rigtigt siger, ud og prøv nogle stykker, er service overholdt, står og går den som den skal og er prisen som den skal være, ja så bør intet af ovenstående holde dig tilbage!

    Personligt har jeg konkurrenten til R6`eren, nemlig Kawa Ninja zx6r, godt nok 636`eren fra 2002 og ikke 599`eren - Jeg valgte blandt andet denne da sidde stilen er langt mere optimal til f.eks. bykørsel, grundet den kortere og mere stump tank, i forhold til R6`eren - Jeg skriver dette, fordi jeg kan se du er en ung gut og du skal huske at have alt med i dine overvejelser! IMO er en R6èr ikke en Mc for unge gutter, dit udsyn er så ringe, grundet at du næsten er tvunget til konstant at ligge så meget ned med kroppen, at det er unødvendig farligt!

    Men det er bare min mening!


  • #5   20. apr 2015 Jeg har en r6 fra 01 den har fået tæsk! men kun på varm motor! den køre stadig som en drøm og service er overholdt. gearkassen fejler Heller Ingen ting.

    Du kan evt. købe min smiley hahah


  • Daniel R
    Daniel R Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 9
    #6   20. apr 2015 Tusind tak for kommentarerne alle sammen! Dejligt at få lidt indblik af jeres mening med denne cykel..
    Mikkel N: har ærligt ikke prøvet r6'eren endnu men skal jeg snart, har prøvet Kawasaki ninja zx6r som du også har, og den er meget lækker og køre på synes jeg, men nu står der bare lige en klar jeg kan købe i r6'eren til den rigtige pris synes jeg. Men mange tak for beskeden, så må jeg lige prøve ud fra det du siger smiley


  • #7   20. apr 2015 Er helt enig i at 636 er fed & køre på små snoet veje, eller en hurtig tur rundt i byen, men langtur er den bestemt ikke bygget til smiley

  • #8   21. apr 2015 Steffen H: Det mindes jeg heller ikke at have skrevet, tværtimod skrev jeg bykørsel - Men jeg kan nu fint kørefra Odense til Kbh. uden at det overhovedet er et problem! smiley

Kommentér på:
HJÆLP! Itvivl om køb af yamaha yzf r6

Annonce