{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.121 visninger | Oprettet:

Tur til Sverige, Laholm {{forumTopicSubject}}

Jeg kørte lige en tur til Sverige, Laholm i torsdags. Hvor jeg fik oplevet lidt af hvert. bla ildebrænd ude på motorvejen, lige inden sidste afkørsel til lufthavnen. hvor jeg helt seriøst nærmest var ved at blive kvalt i røg, damp og pulver fra 2 pulverslukkere, jeg kørte jo ind til siden for at se om man kunne hjælpe, da hele fronten på den her bil står i flammer. men en lastbil og en personbil køre også ind til siden. Trucker Kurt, har så heldigvis 2 pulverslukkere i bilen. jeg tager den ene slukker og løber ned mod bilen, men ham fra den anden bil der også holdt ind tager over på halvvejen... sgu lidt svært at løbe i alt sit udstyr og med styrthjelm på. og en pulverslukker på 10 kilo i hånden, imellem tiden er trucker kurt er også nådet frem til bilen med en pulver ting, men lige som de fyre de pulverslukkerer af, går det meget hurtigt op for mig at jeg står i vindretningen, men da var det sent at stikke af, så jeg og en kammerat fra den anden bil der holdt ind, får alt lortet lige i hovedet... vi prøver at stikke af, men det er for sent. så jeg står i lort til halsen, jeg har aldrig oplevet noget det bare minder om det!! jeg gik også i panik og kunne hverken finde ud af at tag mine handsker af, og kunne ikke få min hjelm af med handsker på, jeg prøvet at forklare ham kammeraten at jeg hadet brug for hjælp, men kunne ikke sige 2 ord. helt sindsygt!! så jeg prøver bare at løbe væk fra røgen, men hvor fanden løber man hen på en motorvej.

Da det hele var overstået, køre jeg videre mod Sverige. da jeg er kommet over broen, bliver jeg så røvpulet i det betalingsanlæg, fordi jeg troet at jeg hadet glemt mit bropasse kort. jeg overvejet om jeg kunne vende om og køre retur over broen... men nu hadet jeg besluttet at jeg skulle til Sverige, så jeg måtte bare sev glad ud og betale 360 kr. mod normalt 142 kr. med bropass rabat. Shit Happens! når man får lægger sine ting. ca 140 km oppe i sverige holde jeg så pause med kaffe og kage. super fedt! smiley men da jeg pakker mit lort sammen, får jeg ikke lukket den forbandet kaffe kanden rigtigt, så alt kaffen vælter ud i min tanktaske, og den er jo altså kke lavet til at holde kaffen inden i tasken, så det hele løber lige igemmen den og ned ad min nyvasket bike... jeg brugte jo kun 3 timer på at vaske og polerer den om formiddagen... fredag fik den så en hurtig vasdk igen smiley den lignet jo noget der var løgn! men alt i alt var det var en super super super fedt tur smiley og vejret var helt fantatisk godt!!! ca 14-15 grader. da jeg kommer hjem opdager jeg så at min bropass ligger i tasken. Shit Happens! hehe men turen var alle pengene værd fik kørt 420 km. den dag.
Jeg er vildt imponeret over Sverige fantastisk land. at besøge på en mc. deres veje er jo helt fantatiske at køre på, jo nærmest umuligt at finde en hul i vejen. også er der pinligt rent over alt, synes ikke at man oplever at der ligger papir og lort over flyder over det hele. som hvis man køre en tur igemmen København, København ligner jo en losseplads, der flyder det jo med lort!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tur til Sverige, Laholm
  • Christian C
    Christian C Tilmeldt:
    mar 2015

    Emner: 2 Svar: 29
    #1   16. maj 2015 Godt gået du!

    Fik i slukket branden uden nogen kom noget til? (Udover motorcyklisten)


  • #2   16. maj 2015 Ja Tak smiley ja de fik den slukket, men det er lidt vildt at lige som jeg giver den pulverslukker vidre til ham gutten, kommer der faktisk et udrykningskøretøj i transit størelsen. men han stiller sig bare op og venter på at de 2 gutter løber de sidste meter. det undre mig i den grad at han ikke hadet en pulverslukkere i bilen og gik i gang med at slukke brænden. inden jeg forsætter, er der så kommet yderlig 1-2 biler med slager mere frem. ham gutten, kommer tilbage og fortæller at der også var nogle børn, men blev ikke klog på om de stadig sad i bilen eller om de var kommet ud af den... jeg og kammeraten kunne ikke se nogle børn, hvorfra vi stod, men på et tidpunkt tro jeg det er ejeren af bilen der løber rundt ude på motorvejen, det er jo sindsygt farligt og folk køre bare forbi. ingen der kunne drømme om at sætte hastigheden ned

    Det undre mig også at, der ikke er andre der er kørt ind til siden, da jeg får øje på den, er flammerne omkring 2 meter høje. så der er må være mange der bare er kørt forbi, før vi stopper


  • #3   16. maj 2015 Fin historie Denny, fik da lige billeder og grineren på over den... Og alligevel formår bikeren at nyde turen og synes det var kanon.. Sådan dér.... smiley

  • #4   16. maj 2015 Tak tak smiley hehe for fanden det er vel det vi mere eller mindre lever for smiley smiley

  • #5   16. maj 2015 Du kontakter bare Øresundsbroen og sender kvitteringen ind, samt dit kundenr og/eller bropass-nummer, så bliver pengene refunderet

    http://www.oresundsbron.com/page/1031


  • #6   16. maj 2015 # Jabbekot

    Jeg har tjekket op på det. som du sikkert har læst
    Så koster det et administrationsgebyr på 100 kr per passage.
    Det er 200 kr alene i administrationsgebyr. og prisen var på 360 kr. så det kan ikke rigitg betale sig, desværre. jeg ender op med at få 18 kr retur smiley sgu latterligt dyrt at de skal ha 100 kr per gang man køre over broen



Kommentér på:
Tur til Sverige, Laholm

Annonce