{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.991 visninger | Oprettet:

MC tur til Sverige {{forumTopicSubject}}

Halløj.
Søger anbefalinger til MC tur til Sverige, en kammerat og jeg sejler til Göteborg og regner med at stikke ind i landet mod Trollhätten, måske Karlstad - er der nogle gode destinationer i de områder som folk kan anbefale? Det er lidt svært at lure hvor de fede MC veje er smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MC tur til Sverige
  • #1   21. maj 2019 Var deroppe for ca 10 år siden sammen med min makker. Sejlede fra Kiel til Göteborg,stor oplevelse da vi sejlede under Storebæltsbroen. Det begyndte og regne da vi kørte hjemmefra,og stoppede først da vi satte snuden hjem over. Vi var bla i Stockholm ,hvor vi var inde på Wasa museet,og nej det var ikke knækbrød. Kæmpe stor fed oplevelse. Vi var også inde og se husquarna museet. Fed land og køre i. Glæd jer,i har en stor oplevelse foran jer. God tur.

  • #5   21. maj 2019 og så er der turen rundt om vänern/vättern

  • #6   22. maj 2019 Når I helt op mid Södertälje, er der på vejen ind fra Järna en vej så kroget, at du kan se din egen cykels baglys, blot du kører hurtigt nok. Det påstår en lokal Honda V4-kammerat i det mindste smiley

  • #7   22. maj 2019 #2+#3+#4

    Hvad fanden er nu det med dig....

    3 indlæg i træk med pæn, høflig og brugbar info, er du rask?


  • #8   22. maj 2019 Tak for forslag og input indtil videre, mere modtages stadig med kyshånd smiley Så vil jeg hjem og kigge lidt på kortet efter job i dag..

  • #9   22. maj 2019 Jeg har kun været i Sverige i bil (med familien) men til gengæld kørt området fra Göteborg til Harjedalen tyndt i flere år. Meget smuk natur når du kommer nord for søerne, og allmannsratten gør camping til en leg. Småland er også interessant, dog mindre kuperet men ligeså storslået og øde.

    En ting du dog skal huske er Svenskernes (altså de etniske svenskeres....) notoriske lovlydighed. Det er et andet tempo man kører I deroppe, og det er møgdyrt at blive snuppet for frisk kørsel. Husk også der er 0,2 promille grænse, så bare du har en dåseøl i sidetasken er du potentielt spritkører


  • #10   22. maj 2019 Haverud er smu´kt fed camping. Snyd ikke jer selv for en sejltur på kanalen,

  • Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 13
    #11   22. maj 2019 Hejsa
    Har en rute på de små veje hele vejen rundt om wattern ca. Km.
    Rigtig flot natur, det er den samme rute der cykles watternrundt
    Ruter har jeg på Tourstart


  • #12   25. maj 2019 Tak for input gutter, det lyder rigtigt godt. Vi tager den nogenlunde på gefühl og så med nogle af jeres forslag i mente - det kan ikke gå helt galt smiley

  • #13   26. maj 2019 Besøg Bilkyrkogården i kyrkö Mosse og kør sydvest imod Lönsboda rute 119, en strækning på et par 20 km, som er hyle sjovt... smiley Masser af gode bløde sving....

  • Christian W
    Christian W Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 3 Emner: 2 Svar: 90
    #14   27. maj 2019 Det er generelt et dejligt område at køre MC i og man kan finde masser af snoede veje.
    Lidt sydøst fra Gøteborg er Unnaryd området fint og derfra og nordpå er der masser af snoede veje. Også Haverud som tidligere nævnt i tråden er godt (book evt. overnatning på Visitor Stugby i Haverud med hytter med fin udsigt til gammel sluse).
    Generelt er det min erfaring at man skal holde sig vest for Vänern for de bedste MC veje. På øst siden og imellem søerne er der længere imellem de sjove stræk.
    Angående politi har jeg aldrig set dem på de mindre snoede skovveje, så det ville jeg ikke være bekymret for.
    God tur!
    Mvh
    Christian


  • #15   27. maj 2019 Jeg har netop været i Sverige og Norge, hvor jeg bla kørte fra Hagfors i en nordlig bue over til Bergen. Helt fantastisk tur. Jeg tog så turen fra Bergen langs kysten ned til Kristiansand. Også en vildt flot tur! Men det indebære jo også Norge og priserne bliver ikke bedre af at bevæge sig til Norge fra Sverige.
    Kørte også var Varberg via Vetlanda til Stockholm, hvilket også var en fin tur (minus Stockholm omend det er en flot by).


Kommentér på:
MC tur til Sverige

Annonce