{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.091 visninger | Oprettet:

JL L
JL L
Tilmeldt:
18. maj 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23

Hvorfor skal man ikke starte med en R1?. {{forumTopicSubject}}

Hej MC.

Skal til at vælge min MC & ved ikke hvad jeg skal starte ud med?.:)

Er det dumt at ligge sig ud med en 1000CC R1?. Hvis ja hvorfor?.

Eller skal jeg tag en 600CC R6?. & vil self vide hvad grunden er til hvad jeres valg er. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor skal man ikke starte med en R1?.
  • #1   18. maj 2015 Forsikringen kommer til at flå dig i hvert fald.

  • JL L
    JL L Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
    #2   18. maj 2015 & hvad ligger den på de to ca?. smiley

  • #3   18. maj 2015 Fordi man lærer mere af at køre på en lille let maskine, som ikke flår armene af dig når du vrider den i øret. En let en, med få HK, så kan man kaste den rundt, og man kan gi max gas, og lære en masse.. Men der vil helt sikkert være en masse herinde, der siger "bare køb den, den er super let kørt".. Men igen, du vil lære meget mere teknik på en mindre maskine til at starte med..

  • JL L
    JL L Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
    #4   18. maj 2015 StjerneBarnet

    Ja okay. smiley


  • #5   18. maj 2015 Hej!

    Det er bevist gang på gang at folk der starter ud på mindre maskiner, lærer at kører hurtigere i svingene end folk der starter på 1000cc. Why? Simpelthen fordi man lærer at kører til grænsen på den mindre maskine, hvor du aldrig vil lærer at kører til grænsen på en 1000cc.

    De har nok kræfter til at vold nakke dig i et sving hvis ikke din gas givning er 100% iorden. dvs det kræver at du ved hvor meget gas du skal give inde i svingene, gir du for meget slipper hjulet, og du styrter.

    De er meget kontante på gassen, og hvis du ikke kan styrer en wheelie endnu, så kommer du ikke til at kunne det på den, første gang man laver en wheelie er en meget unaturlig følelse og man vil derfor oftest panikke som ny...

    Forsikringen på sådan en er vildt dyr og med din alder er det de færreste der vil forsikre dig når du ikke har erfaring...

    Du får nogle rigtig flotte kyllinge striber på dine dæk, og vil som regel kun ligge og kører 4000-5000 omdrejninger på landevejene, da der er for meget grus / små veje til at man kan fyrer den af sikkert.

    og mange andre grunde... imo er en r6'er også for kraftig hvis man ingen erfaring har. Men igen jeres valg, i gør bare læringskurven så meget sværer for jer selv, da det gashåndtag på ingen måder tilgiver ved mindste fejl.

    Har du det store kørekort? Ellers skal du vente til du er 24


  • #6   18. maj 2015 Du kan starte med lige hvorfor en cykel det skal være. Det hele afhænger af hvor meget respekt du har for maskinen og hvor meget du kan beherske dig. Jeg startede på en Honda cbr600 f2 og den var god til og lære hva man skal kunne som motorcyklist. Har selv en r1 nu og er glad for jeg ik startede på den for den er rimelig vild og kræver altså lidt mere køre erfaring

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Svar: 2
    #7   18. maj 2015 Jeg vil gerne tilslutte mig Elias G.

    En motorcykel med 1000cc, eller bare 600cc for den sags skyld, har det med at forsvinde under dig og tage afsted som en torpedo, hvis du ikke udviser den fornødne respekt for maskinen. Jeg vil ikke udstille dem som rene dødsmaskiner, for det er de slet ikke. Jeg håber selv at få fat på en Gixxer 750 meget snart! Men de kræver som sagt stor respekt og en gashånd der ved, hvad den laver.

    Jeg synes personligt, det er en dårlig idé at starte med en R1'er - eller en hvilken som helst anden 1000cc sportscykel. Ikke nødvendigvis fordi du absolut skal regne med at totalskade den og måske dig selv, men mere fordi den ikke lærer dig en pind, uden du er ved at lave stort i bukserne. Jeg har kørt Ninja 300 i nogle år nu, og føler klart at det har lært mig meget, meget mere end hvis jeg var startet ud på en 1000cc. Og ja, jeg har prøvet at køre på en 1000cc maskine. Hvis du vil have mere kraft mellem benene end de godt 40 heste, som den lille Ninja 300 tilbyder, er der altid maskiner som ER6'ern, en SV'er eller andre lignende. De er langt mere medgørlige, forudsigelige og tilgivende overfor begynderfejl.

    Uden forhåbentlig ar dømme dig og din kørsel på forhånd, synes jeg det ville være en trist introduktion til motorcykelverdenen hvis du lå og tullerede nervøst rundt på en dyr R1'er, som du ikke ville have en jordisk chance for at få noget sjovt ud af. Det kræver erfaring. Opbyg noget selvtillid og erfaring på to hjul først med en mindre og mere medgørlig maskine, og jeg er sikker på du vil nyde en R1'er meget, meget mere længere nede ad vejen.


  • JL L
    JL L Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
    #8   18. maj 2015 Så sårn set det i alle skriver er: det er dumt at starte ud med en 1000CC & en 600CC som jeg kan forstå på det hele?. smiley

  • #9   18. maj 2015 Hvad de andre siger. Og R6 og R1 kan du godt ansvarsforsikre, men medmindre du er millionær, så får du den ikke kaskoforsikret.

    Da jeg var på din alder havde jeg CBR600F4i. Det billigste kaskotilbud var 10.700,- Det er en meget sportslig maskine, blot mere komfortabel, og langt billigere at forsikre end når der er et R bagpå. Dvs. du skal regne med et stykke over 11.000,- om året hvis du vil kaskoforsikre. Og som helt urutineret, på en R1, ville jeg ikke turde satse på ikke at skade den smiley - Eller mig selv.


  • #10   18. maj 2015 Jeg har lige købt en gixxer 750 som første mc, mange vil nok sige det er utrolig dumt.
    Men jeg syntes den maskine er rimelig nem og styre, den er nogenlunde til at styre på gassen til de 10.000 og så kommer det sidste.
    - jeg vil sige du skal følge din mave, og prøve forskellen på de to.


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Svar: 2
    #11   18. maj 2015 Det er fuldstændigt dit eget valg. Jeg synes ikke man gøre sportscykler mere farlige, end det er berettiget. Udviser du fornuft og respekt kan du sagtens håndtere end R1'er. Men når man begynder med at køre, føler jeg ikke, at det gælder om at komme hjem i live. Det gælder om at lære, have det sjovt og opbygge erfaring, og jeg synes ikke, at en R1'er er den rigtige maskine til det - ej heller ligefrem den billigste!

    Men som sagt - dit valg.


  • #12   18. maj 2015 Du kan sagtens starte på en 600cc. Ville jeg selv foretrække over en mindre, men jeg ville ikke vælge en R6'er. Du kunne sikkert godt tumle den, men den er bare noget vanskeligere at køre fordi det er i toppen den har kræfterne, så pludselig bliver den hidsig. Jeg ville gå efter noget med lidt mere moment og så færre heste. Og alternativt hvis du vil have noget sportsligt, hidsigt, men bare billigere end racerne, så kigge på noget CBR600F

  • JL L
    JL L Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
    #13   18. maj 2015 Hvad ligger R6's vægt & forsikring og sådan noget ca på om året tilsammen ? smiley

    og det samme spørgsmål med CBR600F hvad ligger den på ? smiley


  • #14   18. maj 2015 Om det er dumt kommer helt an på hvad dine ønsker er..

    Hvis du ikke ønsker at lære at køre MC, så er det sikkert ikke så dumt at starte på en liter maskine.. smiley


  • #15   18. maj 2015 95% af dem som mener de er skrappe på deres alt for store første mc, tror det er løgn når de kommer på bane, og bliver lamme tævet af gutterne som startede på en vfr400 eller baby ninja.... Jo jo bevares de kan da køre hurtigt ligeud smiley smiley

  • #16   18. maj 2015 Vægtafgift koster ikke noget ( 600,- ca) men forsikring slår dig ihjel smiley Det er ikke unormalt at betale over 1000,-/md for kasko på en 600R maskine når man er ung og uden ancenitet.

  • Esbern Snarre
    Esbern Snarre Tilmeldt:
    mar 2012

    Følgere: 3 Svar: 313
    #17   18. maj 2015 Få en prøvetur på en R1 eller en anden 1000cc R-maskine hos en forhandler og kør en frisk tur.

    Så tror jeg, du kan besvare dit eget spørgsmål.



  • JL L
    JL L Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
    #18   18. maj 2015 Vil jeg så gøre. smiley men overvejer virkelig en R6

  • #19   18. maj 2015 hvilken forhandler giver en prøvetur på en r1 til en nybegynder?

  • #20   18. maj 2015 køb min r6 smiley

  • Esbern Snarre
    Esbern Snarre Tilmeldt:
    mar 2012

    Følgere: 3 Svar: 313
    #21   18. maj 2015 #19: Det vil jeg da umiddelbart tro, at alle forhandlere gør.

    Uanset hvor ung jeg var, ville jeg da insistere på en prøvetur, før jeg købte en cykel.

    Og en R1 fra årtusindskiftet koster vel 50.000 kr. så det er i hvert fald ikke prisen, der skulle afholde forhandleren fra at lade folk prøve den.

    Så skulle det være et princip om ikke at ville sælge motorcykler til folk, som ikke er særligt gode til at køre på motorcykel. Eller hvad?


  • #22   18. maj 2015 Jeg startede sidste år på en r6, og den var jeg så glad ved, men har opgraderet til en r1,

  • #23   18. maj 2015 Du kan sagtens starte på en 600cc. Gjorder jeg for et år sidden da jeg tog kortet. En gammel fzr 600. Du skal stadig ha respekt for gashåndtaget selvfølgelig. Men mindre cykel tror jeg hurtigt du bliver træt af.

  • #24   18. maj 2015 Jeg startede stort set selv ud på en r1, havde dog en intruder et halvt års tid inden. Man skal have respekt for gashåndtaget, den er lidt tung rundt i svingene i forhold til feks. sv650 synes jeg. Men ville komme til at savne kræfterne hvis jeg gik ned i en 600cc..

  • #25   18. maj 2015 Hvis du har planer om, kun at køre ligeud og ellers kun skal bruge motorcyklen til at prale overfor uvidende kammerater, så er en R1 helt fin som første MC.
    Men du ska så finde dig i, at alle andre kører fra dig i sving.

    Alle begyndere laver fejl, uanset hvor forsigtige de er på gassen, og uanset hvor meget respekt de påstår at have for deres MC.
    Forskellen på en R1 og en MC som en ER6, er at R1'eren straffer fejl langt hårdere.


  • #26   18. maj 2015 Lidt det sammen som Brian #15 siger ...
    En R1´er er en racer maskine .. den er fed .. vildt fed !! .. men har en noget begrænset anvendelighed .. hvis du bare vil ud og nyde verden som MC´ist .. som mange andre siger, du lærer meget mere om at køre på MC på en maskine som ikke river armene af dig hvis du først lukker op ..

    Nu har jeg gammel MX kører, men det sammen ses dér .. En masse SKAL starte på en 450´er .. alt er smukt, liige indtil de ved et uheld får fyret den af, og ender så liggende ½smadret for enden af en langside, da de pludselig fandt ud at at man også skal kunne bremse og dreje .. Ellers også har de så stor respekt at de ligner en pensionist med gangstativ.

    Husk at der er mange forskellige slags cykler som kan meget andet en være racermaskiner .. Syntes du skal tage ud og prøve lidt forskelligt, før du køber.

    Og hvis du vil køre race, så ville i hvert fald jeg, sætte pris på at det foregår på en bane, og dér skal man alligevel godt nok være rutineret for at holde R1´er stram uden at ryge i hegnet ...


  • #27   18. maj 2015 Inden du starter på en 1000 ccm skal du huske at betale din livsforsikring så der bliver noget til de efterladte , en moderne 1000 ccm rykker så du tror det er løgen

  • #28   18. maj 2015 Hvis du køber stor maskine, så tag endelig på nogle kørekurser hvor du får lært cyklen at kende samtidig med at du får lært dine egne begrænsninger.
    Start med et alm. køreteknisk kursus og så noget banekørsel bagefter.
    Ja, du burde faktisk tage disse kurser uanset cyklens størrelse.


  • JL L
    JL L Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
    #29   18. maj 2015 Jeg takker mange gange for alle jeres beskeder. smiley

    & tar den virkelig til mig!. smiley


  • #30   18. maj 2015 og så er r1 og r6 rendyrket racermaskiner så du skal virkelig elske den kørestil for at få fornøjelse ud af dem...

  • #31   18. maj 2015 jeg startede for 2 år siden med mellem kørekort på en helt ny yamaha xj6 naked med 78 hk "Self" droslet til 48 hk. 6000 kr i fuld kasko, som helt ny mckører smiley smask forelsket i den meget letkørte maskine som jeg ikke umidbart manglede power på, det til trods for at jeg har kørt en del race på små baner med minimotard og lignende:) dermed ikke sagt at jeg var en erfaren mcist fra dag et, men havde da en vis ide om hvad jeg søgte i en mc, noget letkørt som var sjov i svingene og til at håndterer. Der fik jeg rigtigt meget ud af yamahaen, det er en 600 cc dog ikke i nærheden så agressiv som R/RR modellerne, har et par kammerater på 750/1000 r maskiner som tit på ture har kommenteret min fart i sving frem for deres... og vil helt klart her give de andre ret i at det er noget sjovere at være tryg ved cyklen og presse den som omvendt at sidde og tøve fordi den er voldsom smiley

    Har den dag idag fået mig en ældre 600 motard som mc, 45 hk lav vægt og så meget mere funfacter end de forskellige risraketter jeg har prøvet smiley

    Men igen, gør op med dig selv hvad du søger i en mc smiley og held og lykke med køb af første mc smiley Kan stadig tydelig huske da jeg hentede min den første smiley


  • #33   18. maj 2015 Det med at man er en joke hvis man ejer en superbike og ikk køre som der efter er da det største omgang mundlort og lukke ud!

  • Esbern Snarre
    Esbern Snarre Tilmeldt:
    mar 2012

    Følgere: 3 Svar: 313
    #35   18. maj 2015 Av en hidsigprop.

    Jeg er enig med #34 - det ser helt fjollet ud, når 24-årige bruger deres Gixere som gangstativ smiley


  • #36   18. maj 2015 #33: En ny 1000ccm superbike matcher ganske godt en 10-15år gammel superbike. Største forskel er, at dem der kørte, og magtede superbikes for 15 år siden, havde en del erfaring i at køre dem til grænsen, hvorimod dem der køber en 1000ccm maskine i dag, kan være en grøn nybegynder.

  • #37   18. maj 2015 #36 Det kunne da også sagtens være en nybegynder for 10-15 år siden?

  • JL L
    JL L Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
    #38   18. maj 2015 HUSK LIGE DET HALDER IKKE KUN OM R1 (1000cc) men os om R6 (600cc). smiley

    Ved godt min overskrift sårn set siger noget helt andet, men kunne ikke nå at lave den om da jeg så det. smiley


  • #39   18. maj 2015 Og læg også mærke til at mange drosler ned på kubikkerne når de har fået et realistisk forhold til hk og Nm, samt ikke mindst finder ud af det ofte er sjovere med noget mindre end det de altid har ønsket.
    Selv ønskede jeg bare en række 4 cylinder bike, alt mindre end det var for børn, men skulle da ikke have sprunget over V2, men det kan nåes endnu.
    Mine mc var 125-250-500-750-900/1000-1200 og håber da jeg kommer ud og køre denne sommer på en af mine mange mc.
    Den fedeste jeg har haft var ZX9R fra 99, den har alt hvad man kan ønske.
    Køb evt en brugt Hyosung til 20 kilo, SV650 klon med 80 hk og V2 5 år gammel og med 10.000 på klokken.


  • #40   18. maj 2015 #37: Nej, en nybegynder kunne ikke køre på en superbike for 10-15 år siden, som matcher dages gade 1000ccm'er. Det var dengang ganske voldsomt tunede maskiner som ydede 200hk, som en alm gademaskine kan i dag. Så kørte man på en superbike med de specs dengang, så var man ikke en glad amatør.

  • #41   18. maj 2015 De nye har jo alle mulige hjælpemidler til at forhindre os i at skvatte på røven, ting som også kan gå i stykker og sikkert koster en formue at reppe på.

  • #42   18. maj 2015 @#33

    Det var ikke meget der skulle til før du blev pigesur. Føler du dig truffet? Hahaha.

    En erfaren motorcyklist på en 250cc kunne sikkert drøne fra dig på din racer cykel når vejen ikke længere er lige smiley :P smiley


  • #43   18. maj 2015 Der er 2 grunde til at køre med uskrammede kneesliders, på en R maskine, enten er man så god at man trækker benet til sig, ellers så er man bange smiley

  • #44   18. maj 2015 Syntes du skal kikke på en. Yamaha fz6. Mega sjov , tilpas mange HK , nem og tumle selv for en ny begynder ,og. Så er den nemog forsikre da det er en sports türingen mc.

  • #45   18. maj 2015 Jeg har 120hk og kunne sagtens have nøjes med halvdelen

  • JL L
    JL L Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
    #46   18. maj 2015 Jamen det lyder jo fint med en R6.:)

  • #47   18. maj 2015 Ja tag r6, 600cc er fedt smiley

  • #48   19. maj 2015 Tag ikke fejl af en 600, sådan en R6 har 135 hk, rigeligt til sjov i gaden, som mange andre siger så er en 600 mere let kørt, den vejer mindre og det du lære på den kan nemt overføres til en større maskine senere, men starter du på en 1000 + bliver det en kamp for dig i starten og måske vil du ikke finde samme fornøjelse det første år.
    Jeg startede ud på en cbr 900, bestemt meget hidsig, men den var nok lige overpowered nok til mig som begynder bike...


  • JL L
    JL L Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
    #49   19. maj 2015 Jamen tænker os mest på en R6. smiley

  • #50   19. maj 2015 en R6 kommer da også mindst ligeså hurtig rundt på en snæver bane som en R1 gør..

    kan huske de gamle 125ccm som kørte med MotoGP, de havde højere hastighed gennem nogle af svingene end 800ccm maskinerne med 240hk


  • #51   19. maj 2015 Hvis du vil have en R6'er, så køb en R6'er. Men gør op med dig selv hvordan den skal forsikres og så indhent tilbud fra et par forsikringsselskaber. Såfremt du alligevel ikke kan betale den ønskede form for forsikring, så er der jo ingen grund til at fortsætte dine spekulationer. Dernæst, har du det store kørekort?

  • #52   19. maj 2015 Jeg startede på Hyosung 250'er for 2 år siden, sprang så på sv650, som jeg havde ca et halvt år....FED maskine, men kunne bare ikke få tankerne væk fra 4-in-line.. Så nu ejer jeg en R1.. Selv med 2 års erfaring, er jeg stadig en fucking pussy, og jeg kører 15 km/t i sving, og tør ikke trykke den af før gear 5+ haha.. Så ja, som de andre siger, du får ikke rigtig så meget ud af den, hvis du ikke er teknisk klar..600cc lyder bedre! Skal dog også snart på nogle kurser.. Lige pt. Ejer den mig og ikke omvendt;)

  • #53   19. maj 2015 Pøj pøj med at lære at holde farten igennem et sving.

  • #54   19. maj 2015 Har kørt en del min kamerats R6ér og i forhold til min 1100 Blackbird så skifter man gear hele tiden på R6érn, op og ned heletiden for at ramme det rigtige moment , Blackbirden vrider man bare øret på og vi kører, men pointen er at på den "lille" 600 har jeg bedre lært hvilke gear jeg skal være i når jeg rammer et sving, og være på de rigtige omdrejninger når jeg skifter gear, den er meget mere "race" agtig Birden er stort set lige glad med alting, drej håndtaget og kør smiley

  • #55   19. maj 2015 En blackbird jager jo fodhvileren i asfalten før man rigtig svinger smiley på bane får den tæv af en r6 som Køre på 3 cyl smiley
    Grunden til forskellen ud af sving, er at der køres BB kørsel på begge maskiner. Med en rigtig r6 chauffør er svinghastigheden så meget højere, at birden skal bruge laaaaaange lige stykker asfalt mellem svingene for at hænge på smiley


  • #56   19. maj 2015 Nu var det heller ikke nogen sammenligning om hvem der ville vinde og hvorfor, det var forskellen i den måde de to cykler er at køre på, min kørestil er meget touring, men jeg kan også godt lide at det kan gå lidt tjep når det tar mig, derfor fortrækker jeg Birden frem for R6érn, ellers havde jeg jo beholdt min Fireblade.

  • JL L
    JL L Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
    #58   20. maj 2015 Hvorfor skulle jeg bruge ca 69.000 på en cykel som jeg ikke ville køre på?..-.-

    Det ikke os alle der starter med at køre 275km/t som ''NOOB''...


    Jeg starter meget langsomt ud på den 600CC & tar en skridt af gange & så
    må jeg tage den derfra.


    & at starte ud med en 600cc ville være fint nok til mig. Tænker jeg selv, da jeg har prøvet at køre mc før.


  • #59   20. maj 2015 hvis du har besluttet dig hvorfor så spørge smiley ??

  • #60   20. maj 2015 Køb en R1. Det bliver alt for dyrt at købe en R6 og så efter 6 måneder finde ud af at du mangler ekstra kraft til at trække den op på baghjul på gassen i 2. gear.

    Køb en R1!!!!

    Når du så efterfølgende finder ud af at racermaskiner er langt sjovere til banebrug og ikke giver meget glæde på landevejene, så er det også lettere at sælge en R1 end en R6.

    Tag i stedet ud og prøvekør lidt forskelligt og så kan det være at du ender med ikke at købe MC baseret på udseendet.


  • JL L
    JL L Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
    #61   20. maj 2015 Mirza A: Snakker du om?. vidste ikke hvad for en jeg skulle vælge da jeg slog det her opslag op..
    Men så efterhåneden som folk skrev at en 600cc eller mindre ville være bedre at starte ud med. Så tænkte jeg 600cc ville være noget for mig. så ved overhovedet ikke hvad du snakker om?.


  • #62   20. maj 2015 Pas på med at sætte lighedstegn mellem 600cc anbefalinger og anbefling af en R6'er. De to ting er ikke det samme. En R6'er er en 600cc ja, men en 600cc er mange andre end R6'ere - mange mere fornuftige starter motorcykler. Men på mange måder er MC jo ikke et udtryk for fornuft og vi har jo nok alle hjertet med os når vi vælger mc.

    Men som sagt tidligere, vil du have ansvar eller kasko på? Undersøg forsikringsmarkedet først, for hvis dit billigste tilbud er 15-20.000,- om året, er det jo ikke sikkert at du vil have en R6'er alligevel.


  • JL L
    JL L Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
    #63   20. maj 2015 Jonas F: Har allerede tjekket det hele op & er slet ikke nogen problemer med det. smiley

  • #64   20. maj 2015 Så er det jo super smiley Men når du nu vil have en racer, har du så prøvekørt de forskellige 600cc racere? Det kunne jo være at du bedre kunne lide en kawasaki eller Honda :- )

  • JL L
    JL L Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
    #65   20. maj 2015 Jonas F: Nej, for ved sku ikke hvor jeg skulle kunne få lov til at prøve forskelige Mc'er henne?. smiley

    Altså kender nogen få der har nogen mc'er så må vel prøve at høre dem a. smiley


  • #66   20. maj 2015 Brd Jensen A/S

  • JL L
    JL L Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
    #67   20. maj 2015 Takker til dig Allan. smiley

  • #68   20. maj 2015 Yep jensenas har alt hvad der er produceret på 2 hjul. Og er ikke bange for at give en tur, eller lave en Go hurtig handel smiley

    Man bliver tit klogere bare ved at sidde på diverse modeller smiley


  • #69   20. maj 2015 Ingen årsag:)

  • #70   21. maj 2015 JL L, du virker blot utilfreds med svaret i #58 that's all..

  • JL L
    JL L Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
    #71   21. maj 2015 Mirza A: Okay

  • #72   21. maj 2015 mon jl l har kørekortet der skal til..

  • JL L
    JL L Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
    #73   21. maj 2015 man behøver ikke et stort kørekort for at beslutte sig om hvilken mc man vil ha ( har vel lov til at spørge mig frem. så jeg ved hvilken jeg vil købe her snart )

  • Esbern Snarre
    Esbern Snarre Tilmeldt:
    mar 2012

    Følgere: 3 Svar: 313
    #74   21. maj 2015 Jeg har engang set en fyr på en R1 slå sig selv ihjel. Han holdt helt stille for rødt lys i et stort kryds i København og bogstaveligt talt 2 sekunder senere lå han sammen med sin cykel helt krøllet omkring et træ på den anden side af krydset.

    Nu sad jeg ikke på cyklen, så jeg kan kun gætte på, hvad der skete, men på afstand lignede og lød det som en superslem udgave af en helt almindelig fejl, som du kommer til at opleve 20 gange, hvis du køber den superbike, du ønsker dig.

    Jeg gætter på følgende scenarie:

    Der blev grønt -> han gav den gas (for meget viste det sig) -> forhjulet slap jorden -> han blev overrasket og rykket bagud på sædet -> holdt fast i gashåndtaget -> mere gas -> mere lift -> mere gas -> træ.

    Det bliver altså VIRKELIG op ad bakke, hvis du vil lære at køre på motorcykel på en 1000cc. Enten kommer du til at køre, som om der ligger is på vejene, eller også kommer du til at have masser af nærdødsoplevelser a la den ovenfor.

    Men når det er sagt, så skal man også huske at købe den motorcykel, man bliver glad for at køre på - ikke en man glæder sig til at skifte ud smiley


  • JL L
    JL L Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
    #75   22. maj 2015 forstår virkelig godt hvor du vil hen med det der og sørgelig historie. det er også en a de grunde til jeg har valgt en 600CC eller MINDRE! ( og ja self kan det også ske med en 600cc eller mindre). smiley

  • #76   22. maj 2015 En 600ccm R maskine kan også være en mundfuld hvis den skal køres som beregnet = nemlig hurtigt, men motoren er slet ikke voldsom eller eksplosiv..

  • #77   22. maj 2015 held og lykke med bøderne

  • #78   22. maj 2015 Jeg må tilslutte mig gruppen der synes det er en dårlig idé, at starte på en 600cc racer... Ja, du synes den er fed og flot, og lyder godt, men du vil hurtigt erfare at vejene herhjemme er så elendige stortset overalt, at du sjældent vil ligge med knæet i jorden alligevel. Jeg taler om huller i vejen, grus, korn, sten, og uopmærksomme trafikanter der kommer fra tilstødende sideveje.
    Det kan lade sig gøre at få knæet i jorden ingen tvivl om det, men det kræver både køreteknik, erfaring, og forudsigelighed i trafikken, som du ikke vil opnå ved at starte på en racer. Hvis du absolut vil starte dit MC liv på en racer, så køb en uden afgift og tag den med på banen. Dér vil du tilgengæld hygge dig dig, det vil jeg love !

    EDIT: Og så er det noget fis at sige en 600cc ikke er eksplosiv eller voldsom, Mirza A. Den går stadig fra 0-100 på 2,9 sek. Nøjagtig ligesom en 1000cc. Forskellen er bare, at når du først er oppe i fart-registreret, så skal den lille motor have lidt flere omdrejning end den store før, at der sker mere med nålen.


  • #79   22. maj 2015 Thunder..

    Du hører mig ikke at være fortaler for at starte på en 600ccm racer ,jeg siger netop at den også kan være en mundfuld, men ifht en liter maskine er en 600ccm SLET ikke eksplosiv, en række 4 motor der trækker jævnt er ikke farlig, men den er HURTIG, og det kan være farligt..

    Mit bedste råd er, hvis man vil have en racer er at starte på en 400 ligesom den jeg startede på.. Den er meget nem at køre på, og kan køre lige op med de store motorcykler på en bane uden problemer... og så går den alligevel +210km/t på GPS


  • #80   22. maj 2015 Men "skal" det være en R maskine ? hvad med en feks. Honda CBR 600F ? den er samtidig med at være sporty og så lidt touring agtig, så den er sjov at køre på til alle tider, den er tilpas som starter bike, og den er billigere i forsikring + den er bestemt heller ikke tabt bag en vogn smiley

  • #81   22. maj 2015 Fordi JL L er en brian der ikke tænker på hvad der ville være bedst og mest lærerigt, men bare tænker på hvad vil se "sejest" ud og "sejest" at fortælle om hvad man kører til brian-vennerne... Der er tusindevis af dem der kører sports mc'er men ikke aner hvordan man svinger på de danske veje smiley

    Det er som at tale til en dør... drop det


  • JL L
    JL L Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
    #83   22. maj 2015 Martin ¤ (Sorø)

    & nej det SKAL ikke være en R maskine. smiley

    Kan os være mindre end 600CC. Men max 600cc. smiley


  • #84   22. maj 2015 http://motorcykel.jensenas.dk/

    Har åbent i pinsen fra 10-14 ta turen over og prøvesidde 100 forskellige cykler, allerede der er du MEGET klogere på hvad der føles rigtigt. kør så en tur på de 5 der føles bedst og de 2 der ser bedst ud. Så ved du hvad du skal gå efter smiley


  • JL L
    JL L Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
    #85   22. maj 2015 Brian S: Jeg takker mange gange. smiley

  • #86   22. maj 2015 Kender en der lige er startet på en 1600 ccm sofacykel Wild Star.

  • JL L
    JL L Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
    #87   22. maj 2015 & hvordan går det?.xD

  • #88   23. maj 2015 Jeg har ikke hørt ham om det, har bare hørt han har fået sådan en basse.

  • JL L
    JL L Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
    #89   23. maj 2015 Lol ja okay.:)

  • #90   23. maj 2015 TS .. der er vel også bare fordi det er fedt at du begynder at køre MC, og kan komme ud i verden og nyde at plaffe rund i landet. Har da mistet en del gode venner gennem årene som SKULLE ha noget der kunne races på, uden de liiige var klar til den slags .. RIGTIG god idé hvad Brian siger ... Og husk at R-maskiner kører bedst og indbyder til race .. men de er ikke altid specielt behagelige til almindelig kørsel ...

  • JL L
    JL L Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
    #91   23. maj 2015 morten l: Ja synes os selv det er en rigtig god ide det Brian skriver. smiley & vil os tage den til mig.

    Men som jeg også har skrevet så det IKKE kun r maskine jeg går ud efter & hellere ikke kun 600cc men os mindre. smiley


  • #92   23. maj 2015 Kender en der startede på en Honda cbr 250, hun gav den max gas og kørte fra de fleste på de små veje, nu kører hun på en 600 og har helt sikker fået lært rigtig meget på den lille Honda, og så er den faktisk meget billig fra ny, 50.000 model 2015 og billig forskiring

Kommentér på:
Hvorfor skal man ikke starte med en R1?.

Annonce