4.587 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
88 Svar
Hvorfor skal man ikke starte med en R1?. Hvorfor skal man ikke starte med en R1?.
Hej MC.
Skal til at vælge min MC & ved ikke hvad jeg skal starte ud med?.:)
Er det dumt at ligge sig ud med en 1000CC R1?. Hvis ja hvorfor?.
Eller skal jeg tag en 600CC R6?. & vil self vide hvad grunden er til hvad jeres valg er.
0 synes godt om
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.621
maj 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
jul 2005
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 29 Svar: 1.001
maj 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
Ja okay.
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 101 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.691
Det er bevist gang på gang at folk der starter ud på mindre maskiner, lærer at kører hurtigere i svingene end folk der starter på 1000cc. Why? Simpelthen fordi man lærer at kører til grænsen på den mindre maskine, hvor du aldrig vil lærer at kører til grænsen på en 1000cc.
De har nok kræfter til at vold nakke dig i et sving hvis ikke din gas givning er 100% iorden. dvs det kræver at du ved hvor meget gas du skal give inde i svingene, gir du for meget slipper hjulet, og du styrter.
De er meget kontante på gassen, og hvis du ikke kan styrer en wheelie endnu, så kommer du ikke til at kunne det på den, første gang man laver en wheelie er en meget unaturlig følelse og man vil derfor oftest panikke som ny...
Forsikringen på sådan en er vildt dyr og med din alder er det de færreste der vil forsikre dig når du ikke har erfaring...
Du får nogle rigtig flotte kyllinge striber på dine dæk, og vil som regel kun ligge og kører 4000-5000 omdrejninger på landevejene, da der er for meget grus / små veje til at man kan fyrer den af sikkert.
og mange andre grunde... imo er en r6'er også for kraftig hvis man ingen erfaring har. Men igen jeres valg, i gør bare læringskurven så meget sværer for jer selv, da det gashåndtag på ingen måder tilgiver ved mindste fejl.
Har du det store kørekort? Ellers skal du vente til du er 24
jan 2009
Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 8 Svar: 157
maj 2015
Følger: 1 Svar: 2
En motorcykel med 1000cc, eller bare 600cc for den sags skyld, har det med at forsvinde under dig og tage afsted som en torpedo, hvis du ikke udviser den fornødne respekt for maskinen. Jeg vil ikke udstille dem som rene dødsmaskiner, for det er de slet ikke. Jeg håber selv at få fat på en Gixxer 750 meget snart! Men de kræver som sagt stor respekt og en gashånd der ved, hvad den laver.
Jeg synes personligt, det er en dårlig idé at starte med en R1'er - eller en hvilken som helst anden 1000cc sportscykel. Ikke nødvendigvis fordi du absolut skal regne med at totalskade den og måske dig selv, men mere fordi den ikke lærer dig en pind, uden du er ved at lave stort i bukserne. Jeg har kørt Ninja 300 i nogle år nu, og føler klart at det har lært mig meget, meget mere end hvis jeg var startet ud på en 1000cc. Og ja, jeg har prøvet at køre på en 1000cc maskine. Hvis du vil have mere kraft mellem benene end de godt 40 heste, som den lille Ninja 300 tilbyder, er der altid maskiner som ER6'ern, en SV'er eller andre lignende. De er langt mere medgørlige, forudsigelige og tilgivende overfor begynderfejl.
Uden forhåbentlig ar dømme dig og din kørsel på forhånd, synes jeg det ville være en trist introduktion til motorcykelverdenen hvis du lå og tullerede nervøst rundt på en dyr R1'er, som du ikke ville have en jordisk chance for at få noget sjovt ud af. Det kræver erfaring. Opbyg noget selvtillid og erfaring på to hjul først med en mindre og mere medgørlig maskine, og jeg er sikker på du vil nyde en R1'er meget, meget mere længere nede ad vejen.
maj 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
jun 2006
Følger: 14 Følgere: 24 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 1.381
Da jeg var på din alder havde jeg CBR600F4i. Det billigste kaskotilbud var 10.700,- Det er en meget sportslig maskine, blot mere komfortabel, og langt billigere at forsikre end når der er et R bagpå. Dvs. du skal regne med et stykke over 11.000,- om året hvis du vil kaskoforsikre. Og som helt urutineret, på en R1, ville jeg ikke turde satse på ikke at skade den
nov 2014
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 22
Men jeg syntes den maskine er rimelig nem og styre, den er nogenlunde til at styre på gassen til de 10.000 og så kommer det sidste.
- jeg vil sige du skal følge din mave, og prøve forskellen på de to.
maj 2015
Følger: 1 Svar: 2
Men som sagt - dit valg.
jun 2006
Følger: 14 Følgere: 24 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 1.381
maj 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
og det samme spørgsmål med CBR600F hvad ligger den på ?
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
Hvis du ikke ønsker at lære at køre MC, så er det sikkert ikke så dumt at starte på en liter maskine..
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
mar 2012
Følgere: 3 Svar: 313
Så tror jeg, du kan besvare dit eget spørgsmål.
maj 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 101 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.691
mar 2008
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 3 Emner: 21 Svar: 583
mar 2012
Følgere: 3 Svar: 313
Uanset hvor ung jeg var, ville jeg da insistere på en prøvetur, før jeg købte en cykel.
Og en R1 fra årtusindskiftet koster vel 50.000 kr. så det er i hvert fald ikke prisen, der skulle afholde forhandleren fra at lade folk prøve den.
Så skulle det være et princip om ikke at ville sælge motorcykler til folk, som ikke er særligt gode til at køre på motorcykel. Eller hvad?
apr 2015
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 70
mar 2014
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 57
feb 2004
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 30
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
Men du ska så finde dig i, at alle andre kører fra dig i sving.
Alle begyndere laver fejl, uanset hvor forsigtige de er på gassen, og uanset hvor meget respekt de påstår at have for deres MC.
Forskellen på en R1 og en MC som en ER6, er at R1'eren straffer fejl langt hårdere.
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
En R1´er er en racer maskine .. den er fed .. vildt fed !! .. men har en noget begrænset anvendelighed .. hvis du bare vil ud og nyde verden som MC´ist .. som mange andre siger, du lærer meget mere om at køre på MC på en maskine som ikke river armene af dig hvis du først lukker op ..
Nu har jeg gammel MX kører, men det sammen ses dér .. En masse SKAL starte på en 450´er .. alt er smukt, liige indtil de ved et uheld får fyret den af, og ender så liggende ½smadret for enden af en langside, da de pludselig fandt ud at at man også skal kunne bremse og dreje .. Ellers også har de så stor respekt at de ligner en pensionist med gangstativ.
Husk at der er mange forskellige slags cykler som kan meget andet en være racermaskiner .. Syntes du skal tage ud og prøve lidt forskelligt, før du køber.
Og hvis du vil køre race, så ville i hvert fald jeg, sætte pris på at det foregår på en bane, og dér skal man alligevel godt nok være rutineret for at holde R1´er stram uden at ryge i hegnet ...
sep 2014
Følger: 44 Følgere: 85 MC-er: 1 Emner: 51 Svar: 483
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 210 Emner: 105 Svar: 3.871
Start med et alm. køreteknisk kursus og så noget banekørsel bagefter.
Ja, du burde faktisk tage disse kurser uanset cyklens størrelse.
maj 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
& tar den virkelig til mig!.
sep 2008
Følger: 76 Følgere: 607 MC-er: 26 Emner: 381 Svar: 5.539
feb 2013
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 151
Har den dag idag fået mig en ældre 600 motard som mc, 45 hk lav vægt og så meget mere funfacter end de forskellige risraketter jeg har prøvet
Men igen, gør op med dig selv hvad du søger i en mc
nov 2014
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 22
mar 2012
Følgere: 3 Svar: 313
Jeg er enig med #34 - det ser helt fjollet ud, når 24-årige bruger deres Gixere som gangstativ
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
mar 2013
Følger: 1 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 14 Svar: 222
maj 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
Ved godt min overskrift sårn set siger noget helt andet, men kunne ikke nå at lave den om da jeg så det.
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
Selv ønskede jeg bare en række 4 cylinder bike, alt mindre end det var for børn, men skulle da ikke have sprunget over V2, men det kan nåes endnu.
Mine mc var 125-250-500-750-900/1000-1200 og håber da jeg kommer ud og køre denne sommer på en af mine mange mc.
Den fedeste jeg har haft var ZX9R fra 99, den har alt hvad man kan ønske.
Køb evt en brugt Hyosung til 20 kilo, SV650 klon med 80 hk og V2 5 år gammel og med 10.000 på klokken.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 1.236
Det var ikke meget der skulle til før du blev pigesur. Føler du dig truffet? Hahaha.
En erfaren motorcyklist på en 250cc kunne sikkert drøne fra dig på din racer cykel når vejen ikke længere er lige
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
okt 2007
Følger: 61 Følgere: 48 MC-er: 8 Emner: 153 Svar: 679
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 80
maj 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
mar 2013
Følger: 1 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 14 Svar: 222
maj 2012
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 61 Svar: 1.389
Jeg startede ud på en cbr 900, bestemt meget hidsig, men den var nok lige overpowered nok til mig som begynder bike...
maj 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
kan huske de gamle 125ccm som kørte med MotoGP, de havde højere hastighed gennem nogle af svingene end 800ccm maskinerne med 240hk
jun 2006
Følger: 14 Følgere: 24 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 1.381
mar 2013
Følger: 5 Følgere: 8 MC-er: 5 Emner: 34 Svar: 160
aug 2011
Følger: 50 Følgere: 84 MC-er: 3 Emner: 44 Svar: 1.419
maj 2012
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 61 Svar: 1.389
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
Grunden til forskellen ud af sving, er at der køres BB kørsel på begge maskiner. Med en rigtig r6 chauffør er svinghastigheden så meget højere, at birden skal bruge laaaaaange lige stykker asfalt mellem svingene for at hænge på
maj 2012
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 61 Svar: 1.389
maj 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
Det ikke os alle der starter med at køre 275km/t som ''NOOB''...
Jeg starter meget langsomt ud på den 600CC & tar en skridt af gange & så
må jeg tage den derfra.
& at starte ud med en 600cc ville være fint nok til mig. Tænker jeg selv, da jeg har prøvet at køre mc før.
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
dec 2004
Følger: 37 Følgere: 37 MC-er: 5 Emner: 23 Svar: 1.076
Køb en R1!!!!
Når du så efterfølgende finder ud af at racermaskiner er langt sjovere til banebrug og ikke giver meget glæde på landevejene, så er det også lettere at sælge en R1 end en R6.
Tag i stedet ud og prøvekør lidt forskelligt og så kan det være at du ender med ikke at købe MC baseret på udseendet.
maj 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
Men så efterhåneden som folk skrev at en 600cc eller mindre ville være bedre at starte ud med. Så tænkte jeg 600cc ville være noget for mig. så ved overhovedet ikke hvad du snakker om?.
jun 2006
Følger: 14 Følgere: 24 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 1.381
Men som sagt tidligere, vil du have ansvar eller kasko på? Undersøg forsikringsmarkedet først, for hvis dit billigste tilbud er 15-20.000,- om året, er det jo ikke sikkert at du vil have en R6'er alligevel.
maj 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
jun 2006
Følger: 14 Følgere: 24 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 1.381
maj 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
Altså kender nogen få der har nogen mc'er så må vel prøve at høre dem a.
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
maj 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
Man bliver tit klogere bare ved at sidde på diverse modeller
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
maj 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 101 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.691
maj 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
mar 2012
Følgere: 3 Svar: 313
Nu sad jeg ikke på cyklen, så jeg kan kun gætte på, hvad der skete, men på afstand lignede og lød det som en superslem udgave af en helt almindelig fejl, som du kommer til at opleve 20 gange, hvis du køber den superbike, du ønsker dig.
Jeg gætter på følgende scenarie:
Der blev grønt -> han gav den gas (for meget viste det sig) -> forhjulet slap jorden -> han blev overrasket og rykket bagud på sædet -> holdt fast i gashåndtaget -> mere gas -> mere lift -> mere gas -> træ.
Det bliver altså VIRKELIG op ad bakke, hvis du vil lære at køre på motorcykel på en 1000cc. Enten kommer du til at køre, som om der ligger is på vejene, eller også kommer du til at have masser af nærdødsoplevelser a la den ovenfor.
Men når det er sagt, så skal man også huske at købe den motorcykel, man bliver glad for at køre på - ikke en man glæder sig til at skifte ud
maj 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 101 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.691
aug 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 30 Svar: 612
Det kan lade sig gøre at få knæet i jorden ingen tvivl om det, men det kræver både køreteknik, erfaring, og forudsigelighed i trafikken, som du ikke vil opnå ved at starte på en racer. Hvis du absolut vil starte dit MC liv på en racer, så køb en uden afgift og tag den med på banen. Dér vil du tilgengæld hygge dig dig, det vil jeg love !
EDIT: Og så er det noget fis at sige en 600cc ikke er eksplosiv eller voldsom, Mirza A. Den går stadig fra 0-100 på 2,9 sek. Nøjagtig ligesom en 1000cc. Forskellen er bare, at når du først er oppe i fart-registreret, så skal den lille motor have lidt flere omdrejning end den store før, at der sker mere med nålen.
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
Du hører mig ikke at være fortaler for at starte på en 600ccm racer ,jeg siger netop at den også kan være en mundfuld, men ifht en liter maskine er en 600ccm SLET ikke eksplosiv, en række 4 motor der trækker jævnt er ikke farlig, men den er HURTIG, og det kan være farligt..
Mit bedste råd er, hvis man vil have en racer er at starte på en 400 ligesom den jeg startede på.. Den er meget nem at køre på, og kan køre lige op med de store motorcykler på en bane uden problemer... og så går den alligevel +210km/t på GPS
maj 2012
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 61 Svar: 1.389
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 101 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.691
Det er som at tale til en dør... drop det
maj 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
& nej det SKAL ikke være en R maskine.
Kan os være mindre end 600CC. Men max 600cc.
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
Har åbent i pinsen fra 10-14 ta turen over og prøvesidde 100 forskellige cykler, allerede der er du MEGET klogere på hvad der føles rigtigt. kør så en tur på de 5 der føles bedst og de 2 der ser bedst ud. Så ved du hvad du skal gå efter
maj 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
maj 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
maj 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
maj 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
Men som jeg også har skrevet så det IKKE kun r maskine jeg går ud efter & hellere ikke kun 600cc men os mindre.
maj 2012
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 61 Svar: 1.389
Hvorfor skal man ikke starte med en R1?.