{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spørgsmål mht. gear og omdr.
  • #1   23. maj 2015 Din mc motor bremser når du slipper gassen, og når du samtidig bremser hårdt løfter du bagenden, hvilket får baghjulet til at steppe i de lave gear, da det kører langsommere end forhjulet. det er meget normalt ved hård kørsel og derfor at mange nyere cykler har slipper kobling, der til dels fjerner fænomenet. Du kan også undgå det ved at geare senere ned eller koble ud, det kan også bruges til at slide med bagenden på vej ind i svingende, men det skal nok trænes:)

  • #2   23. maj 2015 er det skadeligt for motor gear . sådan noget? har næsten lige købt den vil bar vide om jeg skal se efter noget smiley

  • #3   23. maj 2015 tror du kan være ganske rolig ... bare tag koblingen nsæte gang, så slipper du for at hjulet stepper .. hvis den ellers kører som den plejer ., så er det bare op på hesten smiley

  • #4   23. maj 2015 ja den køre super. det bar lydene og gyngen der gjorde mig lidt bange smiley

  • #5   23. maj 2015 Det er bare baghjulet der kører 'langsommere' end asfalten, så vil det hoppe lidt.

  • #6   23. maj 2015 Jeg løser problemet ved at give lidt mellemgas ved nedgearing, ved at holde omdrejningerne oppe når du slipper koblingen undgår du at den bremser så meget at baghjulet blokerer.

  • #7   23. maj 2015 jooo men når han nu lavede en nød nedbremsning, har han ikke rigtig tid og overskud til at montere slipperkobling, give mellemgas og ellers pille ved ret mange ting.
    Så svaret på hans spørgsmål er vel at han cykel ikke fejler noget.


  • #8   23. maj 2015 Regel nummer 1 ved nødbremsning: tag koblingen!
    Hvis ikke MC'en står helt lodret, vil den, med ret stor sandsynlighed, lægge sig ned, når baghjulet går igang med at hoppe.


  • #9   23. maj 2015 @simon.
    Det er jo kun ved nødbremsning med stor nedlægning.man skal være bange for et steppende baghjul bliver til en udskridning. Hvis en bilist pludselig holder stille foran dig, så hjælper det steppende baghjul dig også ned i fart...
    Det er jo ikke mange af os der bruger bagbremsen smiley


  • #10   23. maj 2015 Du har ret Gert hans cykel fejler ikke noget. Det var det jeg mente med min søforklaring smiley
    Og Brian S du har også helt ret.


  • #12   23. maj 2015 På en racer er bagbremsen kun til brug, når man render tør for asfalt og ender i sandkassen.. På en chopper eller knoldhopper ( og andet der har vægt på baghjulet når der bremses) eller hvis der er glat,er den lidt anvendelig.hvis du har hørt andet har du nok ikke hørt ordentlig efter Ib smiley
    Slipperkoblingen har store nok problemer med at undgå blokering, ingen grund til at hjælpe der smiley


  • #13   24. maj 2015 Det er da lidt svært at forstå , på min Dnepr , plejer jeg da at sidde og rafle lidt om hvornår jeg skal begynde nedbremsningerne før jeg kører ud. Og så er det jo med , i god tid , at indlave sig på den sindsoprivende opgave at bringe de 360 kg + den fede , at nedbringe hastigheden således at der kan korigeres en anelse. OG så er det sku med at bruge alt den beskedne bremse kræft der er til rådighed, Også Bagbremse .

  • #14   24. maj 2015 hmm kan se emnet drejer lidt. ville bare vide hvad det er der gør at cyklen opførte sig sådan og om det er skadeligt for cyklen smiley


  • #15   24. maj 2015 Helt normalt og uskadeligt... Tá et par trackdays så bliver du tryk når det sker smiley

  • #16   24. maj 2015 har snakket med nogle fra mit arbejde. de anbefaler at købe en cykel udenafgift


  • #17   24. maj 2015 Hvorfor dog det ?? Du har en velfungerende billig cykel. Der da ingen grund til at smide penge efter et banejern medmindre du vil køre meget bane, og det ved du jo ikke om du vil før du har prøvet...

Kommentér på:
spørgsmål mht. gear og omdr.

Annonce