{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
681 visninger | Oprettet:

Stor forskel imellem 1. gear og 2. gear - Konsekvens ?? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har fået ar vide at der er stor forskel på min cykels 1. og 2 gear.
jeg kan se der er en 25% forskel?
min cykel kan også køre en 150-160 kmt i første.

Men jeg har lidt udfordringer mht. at forstå gearinger helt.

Er det muligt at forklare lidt om hvis nu min cykel havde meget lille forskel på 1. og andet gear, hvordan den så ville køre ift. hvordan den er nu?



(Beklager hvis du er en af dem der synes der findes dumme spørgsmål, hold venligt et ordentlig tone alligevel, hvis du har tænkt dig at give dig i kast med at være flink og forklare)



(Der er mange der har problemer med Quickshifter på min model. det er en ældre cykel og Quickshifter kan ødelægge gearingen. og det har vist noget med afstanden på gearne også at gøre? - Jeg skal ikke have quick shifter på min. Men ville da også synes det var fedt at forstå hvorfor en Quickshifter sådan lige kan ødelægge gearne på min model. - Hvorfor nogle cykler kan klare Quickshifter bedre end andre.)

På forhånd, mange tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stor forskel imellem 1. gear og 2. gear - Konsekvens ??
  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #2   30. apr 2022 På racer motorcykler laver man første gearet højt, for at springet til andet gear ikke er for stort, på en alm. gade motorcykel laver man første gear lavt for at den skal være nem at sætte i gang på, men det gør så at springet til andet gear bliver stort, det er nødvendigt med et lidt stort spring mellem gearene for at total gearingen kan blive høj nok.

  • #3   30. apr 2022 Ganske normal gearing for den mc type…
    Der findes 2 slags quickshift, dem der cutter bensin ( ofte powercomander) og dem der cutter tænding. Holder du dig de sidste så er der ingen problemer…


Kommentér på:
Stor forskel imellem 1. gear og 2. gear - Konsekvens ??

Annonce