{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.439 visninger | Oprettet:

Hykleri på MCG!!! {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at jeg nu lægger mig ud med en del her inde!

Men jeg er træt af at læse indlæg, hvor folk er så skide selvretfærdige....

1: Hvis man skriver at man kan komme i tanke om at køre sig en tur iført cowboy bukser.
Så er man skide uansvarlig. (Og det er der nogen der <b>Aldrig</b> kunne komme i tanke om det) Heller ikke en lille tur på 2 eller 5 km. <i>"Men er det nu rigtigt?"</i>

2: Hvis nogen skriver at de skyder cyklen af en gang imellem.
Så er der nogen der hagler dem ned, <b>men hvem lukker ikke op for en MC en gang imellem?</b>

3: Hvis man vil have ungerne med på cyklen er det også galt.
Så skal der nærmest være styrtbøjle hele vejen rundt, airbags og sikkerhedsseler.


Jeg mener at de fleste helt klart er i stand til selv at vurdere hvornår de forskellige ting kan gøres forsvarligt og hvornår de ikke kan.
Der er stor forskel på folks evner, deres MCér og situationerne.
Og så er der selvfølgeligt nogle få der ikke kan vurdere det. (tydeligt vis ham der senest døde på en mark, og ham der skød cyklen af inde i byen, lige ind i siden på en taxi) <i><b>RIP</b> og tanker til de efterladte</i>

Men at side ved tastaturet og selvretfærdige sig selv, er sku så svagt. Jeg tror ikke på at der er nogen der kan sige sig fri for at tage en riciko en gang imellem.

Og slet ikke i dette forum, da det jo er en øget riciko i sig selv at køre på åbent køretøj frem for bil.
Eller bil frem for tog.

Vi de ansvarlige, har forskellige måder at minske ricikoen på, hvem siger at din er bedre end min?
Og hvem siger ikke at jeg køre mere sikkert ned efter rundstykker i en lille by på fyn, med cowboy bukser, end dig der har alt udstyret på men ikke har samme overblik og gasbegrænsning?

<i>Skønt at komme af med lidt galle</i>


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hykleri på MCG!!!
  • #1   24. jun 2007 HØRT !!!!!!!!

  • #2   24. jun 2007 Hæhæ.. Var konen ikke hjemme i aftes? ;o) ;o)

    Men enig laaaangt hen af vejen (på bag-hjulet)


  • #3   24. jun 2007 Helt enig i dine anskuelser... smiley

  • #4   24. jun 2007 hehe... godt indlæg..

    Jeg er helt enig.. Mener ikke at folk skal fortælle mig hvordan jeg skal køre. Når man kører MC ved man at der er en vis riciko for at komme til skade, og ofte kan dette også være med til at give et ekstra "kick"...

    // Lund


  • #5   24. jun 2007 Som jeg har skrevet i indlægget før dette, så synes jeg at der mangler seriøs information fra en stor kilde som FDM så både bilister og mc-kørere bliver mere obs på de problemer der måtte være. Ellers får alle en mere og mere indgroet opfattelse af det at køre mc: at det er unge der ALTID kører for stærkt, samt det grå guld med for mange penge og for lidt evner...der er brodne kar ja, men hvis man skal lege på sin cykel så gør det da hvor der er plads, du er alene på vejen og alene på cyklen.

  • #6   24. jun 2007 Jeg kører da selv kun med hjelm, jakke og handsker. Jeg gider ikke til at hoppe i et par bukser eller læderdragt hvis man bare skal på arbejde, eller hjem til en ven. Det er også alt for varmt nu.

    Og jeg fyrer sgu også min motorcykel af, hvem fanden gør ikke det, når man nu ved den kan smiley

    Men du har helt rart i at alle bliver skudt ned for tiden hvis man gør noget ulovligt og fortæller om det.

    Og i sidste ende er det jo op til en selv at vudere hvordan man har det med at køre i det tøj man vælger og hvordan man kører sin motorcykel.

    Man kan se de klip der er blevet uploadet her på siden, hvor folk er begyndt at skrive at de er sindsyge at de ligger og kører på baghjul i byen osv. Men hvem elsker ikke at se på Ghostrider, eller andre film med motorcykel stunts? Og det bliver ikke skudt ned..

    Folk er blevet alt for dobbelt moralske..


  • #7   24. jun 2007 Hej Flemming.
    ja jeg køre selv i cowboy bukser så jeg er sådan set lige glad hvad folk tænker det er det jeg har det best i
    mvh Tommy.pt og shorts vis vejert er til det...


  • #8   24. jun 2007 FULDSTÆNDIG ENIG !!!
    Man bliver træt af de løftede pegefingre og "smarte" kommentarer om hvad man må og ikke må.

    Brug dog forummet til noget konstruktivt feks til at give og modtage hjælp fra ligesindede, ikke til kritik !

    Bare min mening...

    MVH
    J.


  • #9   24. jun 2007 Jeg er da enig, så langt, at fok selv er i stand til at vurdere hvad der er forsvarligt.

    Men at kalde det "Hykleri på MCG" ved jeg sgu ikke helt! - Det er et FORUM, altså et offentligt sted, hvor folk kan udtrykke deres holdninger - ligesom vi er igang med her! - Enig eller uenig, så skal der være plads til alle, også dem som kommer med de løftede pegefingre og leger "politi" - So be it! - Mit liv er for kort til at hidse sig op over det.

    Mht den ulykke du nævner omkring manden på marken - Så kan jeg ikke vurdere om han er helt selvforskyldt eller har forsøgt at undvige et dyr! - Jeg vil lade tvivlen komme ham til gode.


  • #10   24. jun 2007 Godt indlæg... Er helt enig..

  • #11   24. jun 2007
    Problemet ligger nok lidt i at der er nogen der ikke kan vurdere situationen ordentligt.
    Og køre race eller på baghjul hvor de helt klart forstærker ricikoen alt for meget for sig selv og andre.

    Men derfor må folk sku holde op med deres selvretfærdiggørende hykleri alligevel. Det er måske 1 eller 2 % der mangler fornemmelse 5-10% der mangler evnerne. resten kan sagtens vurdere deres erfaring, evner, kørestil og tøj i forhold til hinnanden.


  • #12   24. jun 2007 Det er da det værste pis jeg længe har HØRT!! Jeg har altid fuld køredragt på og køre aldrig mere end jeg må!!!!!! Eller er jeg nu også sådan en engel... Nahhh næppe og det tror jeg SGU ike der er nogen der er i dette land.. Det har nu altid været sjovest at gøre det man ikke må og det vil jeg blive ved endtil den dag jeg stiller træskoen.... Så alle de folk som har så undt i røven over hvad vi andre gør... PAS DA JER SELV!!!!!!

  • #13   24. jun 2007 Thomas.

    Jeg var enig i laaang de fleste af Flemmings anskuelser. Mn at jeg (lige som dig) altid bruger 10 min på at iklæde mig den komplette "uniformering" er jo bare vores "tagen ansvar for vores handlinger". Hvilket jeg kun ser som en fornuftig ting!!!
    At andre så vælger andet - THERE PROBLEM.. ;o)


  • #14   24. jun 2007 Jeg vil gerne lige precisere at jeg tager afstand til hasarderet kørsel der udsætter andre for unødigt fare.

    Så som race i byerne, og forleden da min kone var ude på MC og ville overhale, der kom en anden mc bag fra med fuld gardin, hvor det var 5 cm. der gjorde forskellen på om hun havde trukket ud i ham eller ej.
    Han var formentligt en af de 1-2%

    Med hensyn til overskrift og ordvalg, så er det for at precisere indlægets indhold og råbe folk op.


  • #15   24. jun 2007 1: Jeg kan kun svare for mig selv. Svaret er "Det er rigtigt". Sidste gang jeg "glemte" bukserne kostede det mig et ar på 25cm2 over knæet -såret var 5-7cm dybt, konen som sad bagpå fik flået huden af h. balle og ned ad låret. Vi lå i sengen begge to i 10 dage og cyklen var smadret for 62.000kr. Efterfølgende blev jeg belært om af ligesindede mc-ister at de fleste uheld sker i en radius af 4km fra hjemmet. Det kunne jeg ikke nægte. Så bagerturen ér farlig!

    Læs iøvrigt hvis du har lyst: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.motorcykel/browse_frm/thread/8f2c38c1a09b4bbe/710027b7e6929dcd?lnk=gst&q=Jeg+er+styrtet&rnum=1&hl=da#710027b7e6929dcd

    2: Igen jeg kan kun svare for mig selv. Den bliver skudt af, smiley bare rolig nu. Glorien falder ikke ned om ørene på mig. Den bliver skudt af hvor der ikker er nogen og hvor der ikke kan komme nogen. Det er altså ikke på vej til bageren.

    3: Det er jo så det der diskuteres. Hovedargumentet er som jeg høre det at der ikke er statistisk belæg for at indføre loven og at der kunne indføres andre regler med større effekt. F.eks. tvungen beklædning.



  • #16   24. jun 2007 Hmm delvis enig MEN nu så jeg forleden en der kom kørende på vejen med en dreng på ca 5 år siddende foran op ad tanken uden hjelm på hverken ham eller knægten. Det syntes jeg er uansvarligt. Jeg kører selv rundt i haven med min dreng uden hjelm men kun i haven og meget stille...... (nogen vil måske mene det er uansvarligt men sådan kan vi jo så blive ved......)
    Når jeg er selv på mc'en og forholdende tillader, giver jeg da også den stakkels TDM en over nakken og gir lidt gas, men stadig med meget hensyn til andre, da det jo trods alt er mig der er mc tossen.....
    Og også i cowboy bukser, men dog ikke så tit mere, fordi jeg har købt mig draggin jeans...... kan anbefales.....

    Men som Thomas L siger: Pas på jer selv!!!! for der er ingen andre til det...... (det ser jeg så rigeligt af til dagligt)


  • #17   24. jun 2007 Hørt, godt indlæg.

    Synes som regel også man tit er ude for at et spørgsmål bliver overset udelukkende med gisninger osv.

    Selvfølgelig er der også nogle som virkelig ikke er for smarte, men sån er det nu altid.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.656
    #18   24. jun 2007 1: Ja det er korrekt - de fleste uheld sker i en radius af 4 km fra hjemmet - det siger statistikkerne og folks sunde fornuft. I ved det, så lad være med at spille dumme.

    2: Det gør jeg da også, men det frafalder mig absolut IKKE retten til at fortælle folk det er dumt.
    En ting er hvad folk gør, men poster de det på et offentligt forum, er de 100% selv ude om at andre siger deres mening - dobbeltmoralske eller ej.
    Jeg har fået 7 fartbøder - dog før klippekortet kom på banen, men har du nogensinde set mig lave en tråd om det herinde hvor jeg er sur på politiet og lovene og alle mulige andre?
    Gør man det - igen på et offentligt forum - så beviser det jo med al ønskelig tydelighed at der er noget man ikke har fattet, og så kan man kraft¤$&%¤ lære at holde bedre øje eller vælge de steder man kører for stærkt med mere omhu.
    Ser / hører jeg om en eller anden klaphat på baghjul med 130 i timen i tæt bytrafik som så står på røven, så har idioten helt ærligt selv fortjent sin skæbne - og det har heller intet med dobbeltmorale at gøre, men det faktum at man kan udvise bare et minimum af ansvarlighed hvis man skal lave alverdens sjove manøvrer.
    Verden er ikke kun sort eller hvid, men et hav af gråtoner - og så er det vel ikke ulovligt at bruge hovedet bare en lille smule?

    3: Den må du tage med den lovgivende magt her i landet - ikke et MC forum som ikke kan gøre en kæft for at ændre det. Folk påpeger det vel mest for at huske hinanden på det, men det kan jo også misforstås.

    Som afsluttende bemærkning har du ikke trådt på mig eller lagt dig ud med mig på nogen måde - for jeg ser den her tråd som enhver anden diskussion - nemlig en udveksling af meninger. smiley


  • #19   24. jun 2007 Helt enig!
    Der er altid nogen der får ondt i røven over at man ikke er "korrekt" påklædt. Jeg kan ikke komme på en eneste god grund på hvorfor andre folk skal blande sig i hvordan jeg kører på min mc. Jeg kører altid i cowboybukser, trøje eller skindjakke og en æggeskal. Og æggeskallen er IKKE godkendt!
    No skal det siges at jeg kører på stivstellet chopper, og det skal ikke gå så hurtigt, for så pisser man sgu blod bagefter. Havde jeg haft en racer, havde jeg selvfølgelig en godkendt hjelm. Men nu tror jeg at, jeg alligevel ikke kører hurtigere end 80 km/t (har ingen speedometer, så jeg ved ikke om jeg overholder fartgrænsen).


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.656
    #20   24. jun 2007 Som tilføjelse til 1: Jeg ville aldrig selv køre så meget som 10 meter uden komplet udstyr, men hvad andre folk gør er deres egen dumhed. Jeg respekterer det - men forstår det ikke og jeg prædiker ikke om det...

  • #21   24. jun 2007 Repost....

  • #22   24. jun 2007 Jeg er enig i dit indlæg flemming.

    Folk må sgu da selv om, at de kører i jeans og fleece trøje - hvis de vil sætte liv og lemmer på spil må de da selv om det. Det vil jeg da skide på, men jeg må da gerne have min holdning til at nogen kører i den påklædning - og man må vel også give udtryk for den.
    Hvad har vi ellers et forum til ?
    Dem der postulerer, at de altid kører efter reglerne bøjer nok osse tingene en anelse - gu skyder de da kalorius af once in a while smiley


  • #23   24. jun 2007 Sajmon.
    Jeg kan følge dig i mange af dine eksempler.

    Nu er det heller ikke de tilfælde hvor folk skriver om at de forsøger at stikke fra policen eller lignene jeg hentyder til.
    ( For det må givet vis være de 1-2% )

    Det er lige så meget at en tråd der handler om et, pludseligt bliver til formaninger fordi en tilkendegiver at man ikke har højglans poleret glorie altid.

    Og så når diskusitionen kommer ind på den nye børne lov. Så er folk imod den, men har alligevel travlt med at det så skal ændres til dit og dat, der er lige så meget ude af sammenhæng som det der er vedtaget.
    Og hvis det er sådanne klaphatter der skal påvirke regeringen med breve og underskrifter, så er det pludseligt mit problem igen.
    Den lov skal bare skrottes. der er så lidt i den der kan bruges at det er åndsvagt.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.656
    #24   24. jun 2007 Der er vi enige - selvom den nok aldrig vil blive relevant for mig. smiley

  • #25   24. jun 2007 Jeg vil gerne indrømme at jeg ikke fyre den af, jeg kører oprejst i svingene max hældningsgrader 5. Løber cyklen igang (for at spare på batteriet) og kører aldrig over 40 km/t. Trækker den over vejkrydsne.Kører i træskostøvler, med forstærkning i snuderne. Udover mit motorcykel tøj, har jeg en keddeldragt beregnet til håndtering af motorsav/træfældning. Under alt dette har jeg asbest frit, asbest undertøj, brændhæmmende s-føli.
    NB: Har fået cyklen droslet til 25 hk, og sat vægt fra en traktor foran, så den ikke stejler.

    Sådan havde jeg det, da jeg skulle starte med motorcykel, men HOVSA, da hjelmen kom på, faldt hjernen ned hvor den sidder når man er på disko. Og hold da op man tager en del chanser, både med fart og kørestil, ccm o.s.v.

    Men vigtigst brug den sunde fornuft, lige så meget af den som er tilbage, så går det som regel godt.

    Udmærket indlæg Flemming, undskyld hvis jeg driller for meget, men er kun en lille dreng i en voksen krop.

    Per


  • #26   24. jun 2007 Helle.

    Helt klart.
    den store gruppe af ansvarlige, vurderende, og glimrende kørende MCíster der er, de kan også være uheldig.


  • #27   24. jun 2007 Men i mange situationer er det også dem der er i stand til at forudse bilen der ikke holder sin vigepligt, eller bilen der skal til venstre lige foran den varebil man vil uden om fordi den skal til højre. osv.
    Jeg kan til eksemplerne henvise til det glimrende indlæg der var forleden med overskriften "UHELD"
    Da jeg sad og læste det indlæg tænkte jeg over hvor meget af det jeg faktisk har oplevet, men hvor jeg havde vurderet situationen rigtigt.


  • #28   24. jun 2007 Super godt kunne ikke være mere enig.

  • #29   24. jun 2007 Jeg er enig med Sajmon og Kristian A.

    Hvis jeg har en mening om et emne både i et forum eller når jeg snakker med folk, så siger jeg hvad jeg mener hvis jeg har lyst. Kan ske jeg bliver upopulær og får andres synspunkt tilbage i bærret, men sådan er det når man siger sin mening.

    Når jeg snakker eller skriver med andre så vil jeg gerne have deres mening, så jeg kan tage min op til genovervejelse hvis det er nødvendigt.

    Hvis man kører en tur i jeans så er det ens egen sag. Jeg gør det bare ikke, for jeg kender mig selv godt nok til at vide at det er en dårlig ide. Kan ske jeg siger min mening til personen hvis det er en jeg kender og nødigt vil se komme galt afsted. Så kommer det ind under kategorien: "Bekymret for mine medmennesker". Men ellers gør jeg ikke noget.

    Jeg prediker ikke, for folk ved godt at der er en risiko og den er de villige til at tage.


  • #30   24. jun 2007 Jeg solgte min cykel for at melde mig ind i toggalleri.dk... !!

  • #31   24. jun 2007 Hørt Flemming....

  • #32   24. jun 2007 Det er en selv det gør ondt på hvis man styrter uden den rette påklædning så det må folk vel selv om.

    Men hvis man ikke vil høre folks meninger om at man køre uden rette påklædning så må man sige det hjemme hos sig selv. Et forum er til for at folk frit kan skrive deres mening.


  • #33   24. jun 2007 G-streng og hjelm er rigeligt smiley

  • #34   24. jun 2007 @ Flemming - Jeg er lidt splittet, idet jeg synes det er helt fint at folk kommenterer når en eller anden klovn praler over at have kørt på baghjul gennem et skoleområde med 120kmt idet de her har en mulighed for at ramme andre mennesker, og hvis de selv er for dumme til at indse foreskellen på rigtig og forkert, da må "pøblen" hjælpe dem lidt på vej. Omvendt, synes jeg at folk skal blande sig udenom min mondering når jeg kører. Hvis det er velmenende råd er det selvfølgelig meget pænt af folk, men ofte bliver de leveret uden nogen form for finesse overhovedet, hvilket gør at de bare er lidt irriterende.
    JEg er kold overfor om folk falder og slår sig pga. af for lidt udstyr, skal nok bandagere dem alligevel uden formaninger, fordi de ved det jo godt- De tager en risiko.


  • #35   24. jun 2007 Ups - glemte pointen smiley
    Foreskellen er selvfølgelig hvem jeg udsætter for en risiko. Andre eller udelukkende mig selv


  • #36   24. jun 2007 Sådan skal det være.....

  • Kaj 9210 M
    Kaj 9210 M Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 63
    #37   24. jun 2007 Jeg har det sådant at hvis jeg ikke er til fare for andre, så rager det ikke dem hvordan jeg kører........

Kommentér på:
Hykleri på MCG!!!

Annonce