{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.979 visninger | Oprettet:

forskel på vand- og luftkøling {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg går i øjeblikket og overvejer køb af en maxiscooter, og selvom udvalget ikke er så stort som alm. mc'er, så har jeg dog lidt at vælge imellem. Prismæssigt er der stor forskel, specielt fordi de er hhv. luft- og vandkølet. Men hvem kan fortælle mig forskellen på de to kølingsmetoder. Ved godt at vand køler bedre end luft, men hvilken betydning har det reelt for scooteren/mc'en under normale forhold ? Har det noget at gøre med holdbarhed, ydelse eller andet. ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forskel på vand- og luftkøling
  • #1   16. jul 2008 Man kan nok få en vandkølet motor med højere ydelse end en som er luftkølet... men holdbarhed tror jeg ikke har det vilde at sige.. jo kører du i kø om sommeren på motorvejen eller i byen, så er det upraktisk med luft, men ta en bmw, den fås stadig luftkølet og holder 250000km, så passer man på sit legetøj, så betyder det ikke en pind hvad det er.. smiley

  • #2   16. jul 2008 ja vand køler bedre end luft hvis køleren bliver kølet ( af nyt luft ) men det har ikk nogen betydning med sådan en maxi scooter da den konstant får nyt luft da der er blæser på svinghjulet

  • #3   16. jul 2008 pt er jeg ved at restaurere en gammel suzuki gt500... en 2-takter.. luftkølet... den har kørt i 34 år... med luftkølet motor... elektronikken var gået i stykker.. men nu kører den... vel og mærket rigtig godt... ingen mislyde mv....


    så er den luftkølet betyder det ikke nødvendigvis det er helt a H til... det har mest at sige hvis det er en meget pumpet motor på eks. en banemaskine, eller du holder i kø i meget lang tid en sommer dag...
    men er det ikke sådan med alle motorer? en vandkølet kan også blive varm en sommerdag i køen..

    så kig du ellers på den du synes bedst om. er den luft eller vandkølet er ikke det afgørende når du kigger og evt. køber...


  • #4   16. jul 2008 Generelt tror jeg ikke, man får problemer med varmen på en luftkølet motor her i Danmark - heller ikke ved køkørsel. Tænk på at klimaet er noget varmere i Japan og Italien, hvor de fleste MC'er (og MC-motorer) jo konstrueres ... smiley

Kommentér på:
forskel på vand- og luftkøling

Annonce