2.268 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 37 Svar

Da fuck! Hvad sker der? Da fuck! Hvad sker der?

Hej Folkens.

Nu har jeg sku været uden ged i snart 2½ år. og overvejer nu igen af skulle anskaffe mig en, og tænkte jeg lige ville tage et lille kik på nogle
R1´ere (98-01)
Og priserne er jo sindsyge! Kiggede dog videre på andre "ældre" modeller, da jeg tænkte folk med R1´ere bare var sindsyge, Men igen overalt for "gamle" cykler er priserne jo skudt i vejret!

Hvad er der dog sket med markedet i de 2 år?!?!???!

Skal lige siges da jeg solgte min R1 i tidernes morgen (3-3½ år siden) havde jeg sat den til 55.000 og fik da også det for det.
Men nu står de fleste til 60, Hvor jeg så kan finde en del nyere R1´ere til 20-30kilo mere..
Er det bare mig eller er der ikke noget rivende galt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flooded bathroom. I did a washing machine cycle and a LOT of water poured out of both the general drain and the shower drain. Pls help 1.200 kr.
  • Tjek om vandlås er skruet rigtigt på 500 kr.
  • Tagpap brænding 9.000 kr.
  • Beskære, fjerne ukrudt, klippe hæk i forhave 1.500 kr.
  • Opsætning af gardin i Velux vindue. 1.000 kr.
  • Tilslutning af 2 vaskemaskiner 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Da fuck! Hvad sker der?
  • #1   5. jun 2015 At folk/sælger udbyder en Mc til en given salgspris, betyder jo ikke at den blvier solgt til det og hvis den gør, ja så er det jo udbud og efterspørgsel der gør sig gældende! smiley

• #2   5. jun 2015 Den diskutioner om hvad de koster og Real bliver måske solgt til har været her 1000 gang , mange gange er forhandler mere realistiske med priser da de skal sælge for at få penge i kassen og ingen følelser indblandet , så gå hårdt til en forhandler og ren handel og have kassen med

• A. J
    A. J Tilmeldt:
    maj 2014

Følger: 4 Emner: 2 Svar: 13
    #3   5. jun 2015 Ja det er helt sindssygt.. Jeg er også på udkik efter en ny, men ikke sådan som markedet er lige nu.. Sidste år købte jeg en Kawasaki ZX6R fra 2003, utrolig flot og kørt lige under 45.000km til 33.000kr nysynet og den havde været til salg længe.. Men i dag kan jeg slet ikke finde sådan en til under 45-50.000kr.. Det er fuldstændig sindssygt.. Men syntes til gengæld at de nyere og 80-100.000kr klassen, der kan man godt gøre en god handel.. Men har ikke lyst til at have så mange penge i en MC da jeg rejser meget med mit arbejde.. Syntes sku det er svært at finde noget fint i 30.000kr klassen..

• #4   5. jun 2015 Hejsa .. nu jeg selv en af dem som har en "dyr R1" til salg men jeg synes da pt godt at du kan finde en billig R1 bla. er der en rød til salg på dba til 48.000 kr kan du så få den til 45.000 så er du da godt kørende smiley

• #5   5. jun 2015 Er det ikke bare sommerpriser der regerer lige nu?

• #6   5. jun 2015 Alex: jeg bliver nød til at spørge dig om en ting.......hvorfor?
    Det eneste du får ud af det stunt, er bud på halvdelen af din udbudspris.

• #7   5. jun 2015 Det er de mænd hvor konen har forlangt at geden skal sælges pga nyt køkken og lignende.... Så sætter de prisen så højt at de ikke kan sælge... Så kan de sige til konen: "jamen hvad skal jeg gøre, der er ingen købere... Så kan jeg jo ligeså godt beholde den" smiley

• #8   5. jun 2015 jesper folk er så rabat liderlige idag og køber skal helst kunne stå og prale til deres venner om hvor meget de fik presset prisen ... og hold kæft de tog røven på ham sælger ... så ja når jeg sælger noget idag så sætter jeg prisen efter at køber og sælger tid sidst kan føle at de har gjort en god handel .. men synes også at der kan være kæmpe kvalitet forskel på en brugt mc og det må/skal prisen også afspejle .. også derfor jeg siger man kan sagtens finde en R1 til salg idag til 48.000 kr ..

• #9   5. jun 2015 #6 : bud på det halve ,får man uanset prisen smiley

• #11   5. jun 2015 enig med Michael; -)

• #12   5. jun 2015 Altså efter mit hoved, så burde en R1, vel ligge mellem 40.000 til MAKS 50.000
    Især nå man så tænker på man kan smide en 40k mere også få feks en 2005+ cykel.

Så et hurtigt bud på din, hvis jeg skulle byde ville være 43000 smiley
    Det er ikke skambud, det er bare realitet.

• #13   5. jun 2015 Og din er endda dyrere end en model fra 99 smiley Ved godt der er lidt forskel på kilometer, Men come on!
    http://www.motorcykelgalleri.dk/marked/mc/yamaha-yzf-r1/174559

• #14   5. jun 2015 Og ham her er nok den sygeste, forskruede menneske på MCG med prissætninger.
    http://www.motorcykelgalleri.dk/marked/mc/yamaha-yzf-r1/177257

• #15   5. jun 2015 Det er korrekt man får skambud uanset hvad, men bevidst at sætte prisen langt over markedsværdien forstår jeg simpelthen ikke.

Personligt gad jeg ikke engang bruge 1 minut på din annonce hvis jeg var på jagt efter en brugt r1, da prisen er sat helt hen i vejret.

Jeg ved der er mange der "forsøger" i håb om at få mest muligt ud af en handel, men de maskiner står tilsalg i lang tid.

Jeg har altid prisstigninger mine maskine realistisk og de er sjældent tilsalg i mere end 7-14 dage.

• #16   5. jun 2015 Alex at du skriver du er enig med Michael er da lidt at modsige din egen kommentar lige ovenover.
    Hvis du ved du får "skambud" uanset hvad hvorfor så sætte den højere. Jeg leder pt. efter en MC men som Jesper skriver bruger jeg heller ikk den mindste tid eller energi i en annonce som er prissat alt for højt i blot fordi sælger tror at begge bliver tilfredse ved at prutte lidt om prisen.
    Hellere en fair pris fra start af så ved man hvad man har at gøre med. smiley

• #17   5. jun 2015 Casper k det kan du have ret i .... jeg tror bare at når man (som mig )sætter sin mc til salg så kigger man hvad står de andre maskiner til så prissætter man derefter udbud - efterspørgsel og jeg synes da ikke kun det er på R1 det jo generelt alle mc der ligger højt sat om sommeren .. og i sidste ende er det sælgers problem hvis han sætter prisen på sin vare for dyrt. .. jeg synes personligt at sådan en Honda vtr sp jeg kigger efter også er skruet helt forkert op i pris for to år siden kunne man købe en uden afgift for 20 t og nu er den billigste til salg for 35 t

• #18   5. jun 2015 og ja jeg er da enig med Michael i at ligemeget hvilken pris man sætter sine vare til salg til så er det altid nogen som lige byder det halve ..

• #19   5. jun 2015 altså "problemet opstårvel i at r6 99-00 står til omkring 50k der har kørt 40+k (en meget populær model til dalig brug) og der kan man også finde 06 (der er bare lige den detalje at den er side stillingen ikke lige lande vejsvenlig på)for 25k mere med det halve kørte km

99
    http://www.123mc.dk/yamaha-yzf-r6/mcid-96887

06 enda i rossi edition
    http://www.123mc.dk/yamaha-yzf-r6-kolding-mc/mcid-103543

men efter som r1 er dyre fra start skal den jo også være det som brugt hvilket vel egentligt er fair nok og så kunne jeg forestille mig at det med en hverdags venlig sidde stilling er det samme for r1ern

• #20   5. jun 2015 Alex hvorfor så sætte den højt når de bud kommer uanset hvad ?
    Man kan jo bare takke nej til buddene, men omvendt kunne man lokke de seriøse til med en mere reel pris smiley

For mig virker de ældre R1'ere voldsom dyre når man kan finde dem 10 år nyere og med næsten det halve km tal til 30-35.000 kr mere. smiley

• #21   5. jun 2015 Det kan være at jeg skal sætte den ned smiley

• #23   5. jun 2015 Hans. Var så heldig og få et møde med Politiet den gang smiley
    ved en 40 zone med 79 km/t

• #25   5. jun 2015 Fik noget mindre, Også skulle vi købe hus.
    Så den mindre røg pga af hus køb. Og overvejer nu mc igen smiley

• #26   5. jun 2015 Nu er der måske også flere købere til 60k end 100

• #27   11. jun 2015 Jeg forstår det heller ikke, jeg købte en Yamaha XT660 godt med udstyr og 6000km på klokken for over 4 år siden for 43.000kr..

I dag koster den billigste 44.000kr og jeg har aldrig set nogen under 40k..

• #28   11. jun 2015 Var det ikke noget med en rigtig mc! En ninja 250R ! meget hurtigere på de små veje end sådan en sløv gammel R1'er!! og så billigere

• #29   11. jun 2015 #28 en ninja 250r er en trist og sørgelig maskine

• #30   11. jun 2015 men vi må da blive enige om den er væsentligt hurtigere end en R1

• #31   11. jun 2015 #30
    Nej..
    en 250R er en sløv og kedelig maskine. Hvor jeg TROR R1 er væsentligt hurtigere og sjovere. Jeg har haft en R6, hvor jeg så købte en 250R bagefter og den røg en uge efter jeg købt den. Det er og forbliver en dame cykel.

• #32   11. jun 2015 En R1 er væsentligt langsommer end en 250R du skal bare trække koblingen lidt ind så den kommer op i omdrejninger og så slippe igen, så skal du se et ryk!

• #33   11. jun 2015 Elias ; jeg håber ikke du kører på motoriseret køretøj de næste dage ! du er jo hamrende skæv smiley

• #34   11. jun 2015 Når man laver sådan en lorte intet sigende overskrift, får man en lorte troll med i sit emne. de to ting hører sq sammen!

profilbillede
  • #35   11. jun 2015 Elias , jeg håber du bemærkede smiley , i mit indlæg smiley

• #36   11. jun 2015 Det var skam heller ikke til dig men til den dumme tråd starter smiley

• #37   11. jun 2015 Jeg hælder nok mest til tanken om at du er seriøst uvidende end tanken om du er en behåret trold smiley

• #38   11. jun 2015 meeeen var nu glad for min ninja . ja den er sløv. men til starter var den fantastisk, kun få maskiner man lærer så hurtigt at få knæet ned og håret tilbage!

• #39   11. jun 2015 Jeg var også glad for 250R, da jeg tog kørekort på den. Efter at jeg har haft en R6, har den ingen interesse smiley

• #40   11. jun 2015 En R1 kan da intet i forhold til sådan et turbosvin af en ninja 250!!

Kommentér på:
Da fuck! Hvad sker der?

Annonce