858 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Peter S
Peter S
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11

Pris for en cbr 600 F2 fra 1991? Pris for en cbr 600 F2 fra 1991?

Jeg har fundet en cbr 600 fra 1991, som har 41.000 på tælleren, hvilket virker reelt ud fra synsrapporter og standen af cyklen (den er generelt rigtig fin).
Den har lige fået nyt kædekit, og er synet, så skal ikke synes ved ejerskifte. Det eneste jeg umiddelbart kan sætte af fingre på den er bagdækket, der nok snart skal skiftes.

Cyklen står ellers helt original.

Hvad bør sådan en fætter koste? Har kigget på dba mv., men priserne svinger ret så meget! (19.000 - 40.000+).

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • montering af induktionskogeplade 1.000 kr.
  • Elektriker 760 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pris for en cbr 600 F2 fra 1991?
  • #1   5. jun 2015 Den bør koste lige præcis dét, som du vil give for den - hverken mere eller mindre!?
    Hvis den ikke gør det, så find en anden..

• #2   5. jun 2015 Den bør koste lige det sælger vil sælge den for, hverken mere eller mindre.

• Peter S
    Peter S Tilmeldt:
    jun 2015

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #3   5. jun 2015 Okay. Tror ikke jeg har været præcis nok i min spørgen smiley grunden til jeg spørger er, at jeg aldrig har købt en MC før. Og hvis alle lignende cykler på markedet kostede det samme, så var der jo ikke så meget at rafle om. Men når spændet er så vidt, så er jeg i tvivl om den står for dyrt. Den ligger pt uden for mit budget hvorfor spørgsmålet bliver stillet. Ville være ked af at samle lidt ekstra kroner sammen, hvis det så viser sig, at jeg har købt katten i sækken. Så mit spørgsmål blev egentlig skrevet for at udnytte noget af den store MC-viden der er herinde, som jeg ikke selv har.

• Carsten H
    Carsten H Tilmeldt:
    aug 2012

Emner: 11 Svar: 277
    #4   5. jun 2015 91'er skal ikke koste mere end 15K, men mange CBR sælgere prøver gerne at få 25K for sådan en. Jeg vil foreslå at du byder lige nøjagtig det du synes prisen skal være og så ser hvad sælger siger. Hvis han siger "glem det !" så gør du bare det. Der er nok at valgmuligheder derude.

• #5   5. jun 2015 Så simpelt er det altså desværre bare ikke. Ved godt mange skriver "sommer-priser" og at mcér er blevet dyrere... Tag nu min cbr 1000 f fx Den koster nok en smule mere end gennemsnittet, men er også 100& i orden, og med en masse nye dele!. Så det er nok mere det du skal kigge efter. Hvordan lyder den i motoren, er dækkene/kædekit gode? (Eller skal du lægge 3-4000 kr. oven i handlen). Hvornår er div. væsker blevet skiftet? Har den frisk olie/filter og er ventiler blevet stillet fornyligt osv. osv. Men tag fat i et par stykker. Tag ud og se dem og snak med sælger. De har dem jo til salg fordi de sikkert selv vil have noget andet. Jeg personligt HADER useriøse henvendelser på ½-delen af den pris jeg forlanger, og så får en kommende køber altså svært ved at blive taget seriøs.

Knæk & bræk med at finde din kommende mc!! smiley

P.S. Du får altså ikke en god CBR 600 for 15 kg. Just my 5 cent....

• #6   5. jun 2015 Carsten sikke noget bavl - om en CBR600 er en 91'er eller en 96'er ja så er den så gammel at det er stand + km der skaber hvad den kan sælges for.

Havde ingen problemer med sælge en 1990 årgang XTZ 750 for 40.000 kr. , der har været yngre modeller til salg til ca 1/2 pris.

For 15.000 kr får man blot et kneppet lig af en CBR600

• #7   5. jun 2015 Byder du 15000 og ingen i sin vildeste fantasi vil sælge den til dig, og ser dig som en skambyder, ja så må du ryste op med noget mere hvis det er den du vil ha, jeg gir aka kænguro fuldstændig ret. Man kan ikke bare tro at fordi man syntes at noget ikke burde koste mere, så kan man få det til den pris man vil gi. Er prisen for høj bliver det ikke solgt, og vil man ikke betale prisen får man ikke noget...

Kommentér på:
Pris for en cbr 600 F2 fra 1991?

Annonce