2.626 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 137 Svar

stoppes for en hver pris ? stoppes for en hver pris ?

http://ekstrabladet.dk/112/article1957680.ece

hvad sker der lige for det ?

at bringe en knallert eller MC for den sags skyld burde da ikke være så svært at man skal blænde føreren og skabe en unødvendig farlig situation ??

hvad siger i til det ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Beskæring af buske/træer 1.000 kr.
  • Moving mattress up to loft 250 kr.
  • Vask af 3x hovedtrappe til 5'te sal og rengøring af gårdtoilet 700 kr.
  • Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  stoppes for en hver pris ?
  • #1   22. apr 2013 ohh fuck kan da hverken læse eller skrive ??

at bringe en knallert eller mc til standsning giver måske lidt mere mening

• #2   22. apr 2013 Den ramte får akut øjenkrampe og deraf følgende midlertidig blindhed, som varer i 30 til 45 minutter. <-- og det er mildt sagt...

• #3   22. apr 2013 Det er vel ikke nogen nyhed at politiet udviser bandementalitet.....Ulovlige knallerter er næppe så farlige og skadelige for befolkningen som vores "folketing". Men synes det er lidt småt med pebersprayen på christiansborg.

• #4   22. apr 2013 Han kunne vel bare ha stoppet første gang...

• #5   22. apr 2013 Nu er det sådan at hver gang politiet gør noget mod nogen så bliver de hængt ud i pressen og lign. Det må være belastende for en betjent at man ikke kan udfører sit arbejde uden at skulle være bange for at miste sit job eller blive hængt ud i pressen.

Hvis man kan lave lort i den så kan man satme os stoppe op og tage skraldet ellers skal man bare holde sig på den lovlige side. Det andet med at man flygter fra politiet er satme dumt. Karma is a bitch

• #6   22. apr 2013 Kan godt se at man ikke skal standses for enhver pris, samtidig har jeg heller ingen medlidenhed med folk der bryder loven og forsøger at køre fra politiet.

• #7   22. apr 2013 syntes faktisk at folk skal respektere politiet og den pålagte myndighed. syntes også det er noget fis at fjernsynet glorificere folk i fængslet, nu skal jeg ikke begynde at snakke om reality Tv

• #8   22. apr 2013 Lars(Storkbh) A : ja det var også min ide

nogge © tja , det er nok øretævernes holdeplads at være betjent , man kan ikke gøre alle tilfredse

• #9   22. apr 2013 ja lidt mere respekt for myndighederne var da en start , men lidt mere seriøst politiarbejde ville nok gavne en del

• #10   22. apr 2013 Hvis personen er blevet bedt om at stoppe og ikke følger retningslinjerne, så må personen også tage konsekvenserne.
    Jeg syntes sgu det er fint de gør det.

• #11   22. apr 2013 skyd pisset , syntes efterhånden politiet skal være en kende for blødsødne

• #12   22. apr 2013 Jesper S (Greve)

også hvis det resulterer i at blændet fører pløjer igennem et fodgængerfelt med skolebørn ??

jeg mener , kunne vedkommende bringes til standsning uden at det skulle gå ud over uskyldige havde man nok gjort det sådan ellers havde man ladet fæet køre så han ikke tvang andre ud i farlige situationer

• #13   22. apr 2013 Hvem siger han ikke rammer nogle alligevel hvis han er på flugt?

Der er en grund til han bliver stoppet og chancen for han er til fare for andre i forvejen er nok rimelig stor.

Skulle de overhale ham, stoppe op, opsætte en stor lyskanon og blænde ham eller ligge sømmåtter ud, så han også ryger ad ht f.eks ved et fodgængerfelt eller ved en skole?

For min skyld kunne de ligeså godt skyde køretøjet i stykker eller give ham en gummikugle i ryggen.

• #14   22. apr 2013 De kan sq bare stoppe, når de bliver bedt om det, bum længere er den sq ikke, for min skyld måtte de sparke folk af deres knallert/mc..

• #15   22. apr 2013 Super. Dejligt at politiet viser lidt nosser.
    Er du kaldt til standsning og vælger at ignorere dette, ja så må man sgu tage konsekvensen:-)
    Om det så er peberspray eller en kæp igennem forhjulet er jeg ligeglad med.
    Men hey... Det er jo blot min mening. I har måske en anden.

MVH Bundkranz

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #16   22. apr 2013 Igen er det de få som gør det surt for de fleste!

Og dermed ikke sagt, at det helt okay ift. brugen af spray. Det er et middel som kan anvendes (læs: kan) forudsat at dette sker uden fare for andre. En eftersætning sker typisk over en længere distance, hvor en given betjent optjener bitter erfaring i forhold til om den eftersatte har til hensigt et stoppe- eller for enhver pris bare ikke vil stoppes. Og ja, der kan ske utilsigtet hændelser, hvor føreren mister kontrollen over sin knallert og dermed udsætter svage trafikanter for en fare. Ligesom en eftersætning kan ske over for rødt lys. Hvor går grænsen?

Sagen er jo den, at de kære unge poder efterhånden suger til sig med viden og udemærket godt er klar over hvilke parametre der skal til - og dermed ryste en forfølger efter sig. Der er også den vinkel, at såfremt man kaster hjelmen og fortsætter for fuld skrue, så vil Etaten holde afstand eller helt afbryde en given eftersætning. Nu bliver det jo farligt for den unge personage.

Jeg synes at det er fint med nogle retningslinier og nogle overordnede beskrivelser i forhold til anvendelse af spray, men at lave et forbud og dermed frasige sig muligheden er bestemt ikke noget som tjener et formål. Hvorfor udstede et klart dekret om, at Etaten aldrig vil anvende spray ift. eftersætning? Det er jo næsten en gave til de få som gør det surt for de fleste!

Tiderne ændres - bevares - og den tid hvor man kunne vælge at få en klør fem lige i smasken og trække knallerten hjem vs. risiko for at miste sit kæreste eje... tja, den tid er for længst gået i glemmebogen!

• #17   22. apr 2013 For min skyld kunne de afprøve deres tjeneste våben i disse situationer !!!

Hvis man er så dum at man ikke fatter at høre efter ordensmagtens anvisninger, så er det ikke personers eksistens jeg vil savne... Ja det er groft sagt. Men vi bruger UFATTELIG mange resurser på idioter ( bøller,demonstranter,hooligans,trafiksynderer og lign) som kun udfører deres tåbelige adfærd fordi det ingen konsekvens har...

Jeg er sikker på at knallert kørere vil stoppe på komando, hvis konsekvensen ved ikke at lystre var en stump offentlig 9mm stål i røven...

Kunne sgu også godt tænke mig at militærets finskytter, lå på landets stadiontage, og sorterede baneløberer fra..

På et eller andet tidspunkt, burde bestanden af idioter så nå et tåleligt niveau smiley

• #18   22. apr 2013 Måske politiet har vurderet at han var til større fare hvis han fortsatte med at køre, end at han blev blændet af spray og væltede..

• #19   22. apr 2013 Ja eller måske har han en bombe.... Lad os da udsætte ham for lidt ekstra tortur også... Måske ved han noget..... I det hele taget skal vi da give myndighederne frit slag i bolledejen, således andre kan gå viljeløst rundt og passe sin lille forudfikserede plads i samfundet...

• #20   22. apr 2013 Jeg synes faktisk det er en utrolig skidt ide at sprøjte noget u hovedet på nogen, der kører - ligegyldigt hvad.

• #21   22. apr 2013 Knud hvad blev der af pis oss `?

• #22   22. apr 2013 dean ? kør op på siden og spray ham eller kør ind foran ham ? hvad er mest sikkert ??

jeg må tilstå at være lidt splittet i den her , kan godt se logikken i at stoppe knallertkørerer der kører 44kmt da de er en trussel for samfundet (ironi kan forekomme) , på den anden side kunne politiets tid være brugt mere fornuftigt andre steder men igen ikke have den fornødne respekt for ordensmagten skal sgu bide sig lidt i røven

• #23   22. apr 2013 Enig Knud.... Politiet kunne eventuelt holde ind til siden og sprøjte dem selv i øjnene med peberspray, så de ikke kunne se den dødsens farlige knallert...

• #24   22. apr 2013 For mig at se drejer det sig ingenlunde om vedkommende har kørt for stærkt, ulovligt,beruset, slået en uskyldig famillie ihjel i blodrus. Men udelukkende om det faktum at det er ordensmagten ( læg gerne tryk på magten) som er sat til at kontrollerer at alt går "lovligt" til i samfundet. Om vi er enige i lovene er i den her sammenhæng ligegyldig.

Føler vi os chikaneret af ordensmagten, findes der adskillige klage muligheder, som vi SKAL benytte. Selvtægt er IKKE en konsekvensfri mulighed.

Og når vi får besked på at stoppe, så er det det vi bør gøre, nægter vi at følge anvisningen, så bør konsekvensen være at man bliver forsøgt stoppet med fornøden magt, og helst uden at andre end den skyldige tager skade. Om skaden på denne koster ham dyrt er jeg for så vidt ligeglad med.

Det er selvfølgeligt synd for dem som skal være referense punkter, i en sådan udførelse af ordensarbejdet. Men på sigt vil det være gavnligt for de enkelte betjente på job...

• #25   22. apr 2013 Dingle. hvor ved du fra han kørte 44 og ikke 110?
    Hvad hvis de faktisk havde prøvet at kører ind foran ham.? Tvivler på de bare har grebet sprayen og sprøjtet ham i hovedet som det første. Hvis nogen tror det så er de godt nok dumme imo.
    Hvad hvis han var eftersøgt for noget?
    Det er jo ikke alt pressen skriver i deres artikler og du var med stor sandsynlighed slet ikke på stedet da det skete. Du og mange andre er bare hurtigt til at drage konklusioner som sikkert er forkerte..

Det er sket i københavns politikreds og der er rimelig mange ting der kan gå galt inde i byen med alle de mennesker osv hvis en hurtig knallert kører ind i nogen.

• #26   22. apr 2013 Nogge
    ved ikke hvor stærkt han kørte det var et exempel , men det er åbenbart ikke enestående tilfælde ??

om han var eftersøgt ?? hvad ændrer det ?? det er stadig "kun" en mand på knallert der skal bringes til standsning

og ja pressen og især EB er fulde af lort smiley men det forhindre os ikke i at svælge i det hver dag

• #28   22. apr 2013 @John.

Det gjorde vi kun fordi vi vidste at der ingen konsekvens var/er smiley

• #29   22. apr 2013 sikkert ikke John , det gjorde vi nok alle dengang hvis det kunne ske forsvarligt smiley

jeg mener , man kunne se at slaget var tabt på forhånd og der var god grund til at overgive sig

• #30   22. apr 2013 nej nej nej
    man kunne se at slaget var tabt på forhånd og SÅ der var god grund til at overgive sig

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#31   22. apr 2013 @John: ...og fordi vores materiel var langt bedre i de gode gamle dage! smiley

....og p-spray ikke var i anvendelse! smiley

• #32   22. apr 2013 Synes det er et fornuftigt rationale i artiklen.

Folk der står på en trappe skal ikke have peberspray.. Ikke umiddelart i hvert fald.

Vi har godt nok set eksempler på folk der stadig kan lammetæve en betjent efter at have fået peberspray, men vi har også set folk reagere nærmest livsfarligt allergisk.

• #33   22. apr 2013 Nu spørger jeg så lige. Alle jer som går til angreb på folk der stikker af på knallerter. Har i aldrig stukket af dengang i kørte på knallert? Tror jeg sku de fleste har prøvet, eller hvertfald har prøvet på at stikke af.

Igen er der så stor forskel på hvor det gøres. Hvis knallertkøreren pløjer gennem en gågade, kan de for min skyld kører frontalt ind i ham med 210.
    Hvis det dog er i et øde industri kvarter kl 3 om natten, hvor der ikke kører en bil eller er et eneste menneske. Syntes jeg ikke det kan forsvares, at gøre det farligere end højst nødvendigt.

Politiet bør ikke udsætte nogen for MEGET mere fare, end skurken udsætter nogen for. Læg mærke til jeg siger meget, for selvfølgelig vil det være nødvendigt at udsætte ham for mere fare evt.

• #34   22. apr 2013 Aldrig stukket af på knallert, har faktisk aldrig fået så meget som en bøde
    men jeg er også en rigtig lille dengse ( der stadig mener at folk der bringer andres liv i fare ved hazarderet kørsel, det værende knallert på 50kmt eller mc - i offentligheden) bør bankes af maskinen med et bat smiley

• #35   22. apr 2013 går ikke til angreb , har dog lidt blandede følelser med det , kan se det fra begge sider

• #36   22. apr 2013 Ja han ku bare stoppe. Det ville næsten være mere fair at skyde ham i benet, så ku han i det mindste se hvor han kørte. Hvad hvis han har kørt lige ind i en lygtepæl, eller en gammel dame, med 60-70 km,t, fordi han ikke kun se?så har politiet ikke haft en god sag.
    Mener at Politiet skal bruge min. Af magt midler,så længe andres liv og førlighed ikke er til fare.

• #38   22. apr 2013 Jeg syntes det er fint at politiet slår lidt igen. Hæ hæ , min far fortæller altid om da han som 15 årig blev stoppet på sin moto guzzi, han fik valget mellem en flad nu, eller en flad fra ham Og sin far når de kom hjem, så han valgte en flad på stedet, og fik først en fart bøde igen her i 2010. Nogen gange må politiet sku gerne sætte sig igennem, det er for slapt at folk "nærmest" må alt over for dem, og de så ikke må reagere uden derefter bruge en måned på papir arbejde og efterforskning omkring, hvorfor betjenten, kom til at skubbe lidt igen. Folk mangler repspekt for ordensmagten, der sker jo alligevel ikke noget hvis man bliver snuppet...... Dermed ikke sagt at vi skal frygte at politiet går rundt og tæver os for en mindre hastigheds forseelse, men magt med måde.

• #39   22. apr 2013 Hvis osten ikke skal følge reglerne, hvorfor skal vi andre så gøre det? Jeg mener, det er da fair nok at give et skvæt peber, men så skal de da lige få rettet reglerne til først.

• #40   22. apr 2013 Dean:

Jeg får et nyt låg til min Pis Osse kasse:-)

• #41   22. apr 2013 Da jeg var en ung knøs på min Yamaha knallert som kunne køre fra nutidens 15 hk motorcykler, ja dengang brugte politiet ikke peber, nej de kørte sgu bare i os og så var det løb kørt, og vi klagede ikke vi viste de havde retten på deres side.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#42   23. apr 2013 Bent! Du har helt ret... Både materiel såvel metoden en standsning blev udført på, var på mange måder langt hårdere eller lever fint op til dagens standard! Jeg har fået sparket forhjulet væk, jeg har fået en lammer på skulderen og blevet slået af knallerten i bedste Mikkel Kessler-stil for ikke at tale om utallige kindraslere! Vi klagede ikke... vi kunne øvle-bøvle over at miste vores herlige tun-stumper og synes at Jens Betjent var- og er et kæmpe røvhul... men der var respekt, og vi kunne holde vores dertil indrettede kæft på absolut ZERO når han var i nabolaget. Han havde jo ret....og var i sin gode ret... Og så var der de Etat-typer der blot ville have magten for magtens skyld... op i r.... med dem! Vi overlevede og klynkede ikke!

I dag er det således, at du som Etatsmand ikke kan slå en skæv prut førend halvdelen af danmarks befolkning - herunder Ekstra Bladet's læsere - har en holdning og udbasunerer den offentligt i deres lorteavis - eller på diverse fora, f.eks. på syndens holdeplads #1; Motorcykelgalleri.dk Det er som at være landstræner med 5. mill. bedrevidende personager - som der for øvrigt mere eller mindre blot har en holdning fordi de KAN have en holdning - ikke fordi de reelt mener noget eller har brugt bare 5. min. på at tænke over en given situation. Alle elsker at hade og skyde på Etaten... og sådan er det!

Men derfra og så til den regnormsagtige fenø-lejr pattehængende attitude om, at man så sandelig ikke må bruge spray på en utilsigtet knallertungersvend fordi de er da synd, han kan komme slemt til skade, hans barndom bliver ramt utilsigtet hårdt, han kan ikke stave og og og... helt ærligt! I skulle eder-godylme få høstet jer noget hybenthe og slå lejr på en øde ø.... og vend først retur når I reelt har en forståelse af hvad der sker i nærmiljøet omkring jer....

• #43   23. apr 2013 GTR:

For mig at se handler det ikke om knajten på den borede knallert med de sviende øjne. Det handler om, at han faktisk kan køre videre og ramme alle mulige og umulige mennesker, der intet har med sagen at gøre. For mig må de gerne losse forhjulet væk under ham.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#44   23. apr 2013 @Knud: Undskyld mig, men hvad er forskellen?

En forladt forhjul kan også medføre uheldige situationer - ligesom brugen af spray kan gøre det. Mit argument er, at man ikke skal gøre brugen af hjælpemidler ulovlige for Jens Betjent, men at det (og andre) skal anvendes ud fra et skøn som tages i kampens hede - uagtet om nogle skøn går skævt eller ej. Der vil altid være situationer hvor brugen af "spark på forhjul", spray eller sømmåtte ikke skulle have været brugt...men tanken om at gøre det nemt for de få og surt for mange, den køber jeg bare ikke!

• #45   23. apr 2013 Mon ikke politiet vurdere at Nu var drt sikkert at fyrer sprayen i hovedet på den unge mand. Ingen sympati herfra han kunne bare have standset. If You cant do the time, dont do the crime plejer parolen da at være herfra mc galleri.

• #46   23. apr 2013 GTR

Du misforstår, eller jeg udtrykker mig ikke klart. At sparke forhjulet væk medfører jo stadig at det sidder på knollerten, men at denne VÆLTER, her og nu.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#47   23. apr 2013 @Knud: Jeg misforstod dig bestemt ikke- og køber som sådan ej heller din pointe. Mit argument er, at man ikke skal gøre brugen af hjælpemidler ulovlige for Jens Betjent, men at det (og andre) skal anvendes ud fra et skøn som tages i kampens hede - uagtet om nogle skøn går skævt eller ej. Om der så stod "Smid en Ged og en Giraf" i hovedet på den unge "bølle" - så skulle det være endnu ét værktøj, som kunne tages i brug! Hvorfor skal den som forbryder sig kunne vælge?

Og som beskrevet tidligere, så er det jo efterhånden blevet kutyme, at de unge purke dropper hjelmen (som med 99% garanti alligevel er stjålet), og dermed opnår "særstatus" ift. eftersættelsen. I min optik burde det være direkte modsat tankegang; Yes! Nu er hjelmen droppet, så er det 100% nemmere at sprøjte en ildelugtende ged i fjæset på gutten (m/k).

smiley

• #48   23. apr 2013 GTR... Problemet er jo at den slags beslutninger netop bliver taget i kampens hede... Selvom der bliver gjort meget for at uddanne vores betjente, er de jo også en slags mennesker.... Der er talrige eksempler på at betjente mister besindelsen og slet ikke kan styre deres temperament, eller iøvrigt fremprovokere uheldige situationer....
    Det kan jo ikke nytte noget at blot fordi en betjent bliver hidsig over at føle sig til grin, skal bringe menneskeliv i fare..... Betjentene har deres tjenestepistoler. Hvis de virkelig føler det er livsnødvendigt at stoppe en evt knallertbølle, kan de jo passende skyde ham/hende lidt i benene eller lign...... Brugen af tjenestepistolen ved betjenten er en meget alvorlig sag, og denne viden vil hjælpe ham til at vurdere sagen meget nøje inden handling... Der er måske nogen der skal stoppes for enhver pris, det kan jeg ikke udelukke... Pebersprayen derimod vil være lettere tilgængelig for betjenten og derfor bruges oftere, med langt flere alvorlige, ja måske fatale udfald en de rent faktisk forhindrer......

Med den slags konsekvensberegning du forlanger fra folk, ville der jo ikke være nogen rygere, grillebarer, usundt mad i brugsen, motorcyklister der kører hurtigt osv. osv.....

• #49   23. apr 2013 sidst jeg blev stoppet at en panser kunne idioten ikke negang mønstrer et "god dag det fra politiet" så at de sku kunne finde ud af at stoppe en belist på et 2hjulet køretøj er måske lige at forlange for meget af dem...

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#50   23. apr 2013 @Keyser: Du læser indlæg og points som fanden læser en bestemt bog! Jeg siger jo ikke, at der skal være udsted "frit slag i bolledejen". Jeg siger blot, at der ikke skal være værktøjer som fratages Etaten pga. nogle ganske FÅ tilfælde! Og ja, jeg forventer at brugen af spray håndteres med præcis samme seriøsitet som brugen af alle andre værktøjer de har til rådighed- og sjovt nok, så uddannes Etatens medarbejdere langt mere og bedre end du ovenfor beskriver - også selv om "de kun er mennesker" og kan miste besindelsen!

Indtil videre kan knallertbøllen jo blot smide hjelmen og fortsætte... at gøre sådan er pt. "frit lejde".

@Ketil Lund s: Kunne man forestille sig, at ham panseren som du selv beskriver - uden at kende ham - som en idiot var så tilpas menneskekender, at han på 750m afstand kunne se, at du blot havde ringe foragt for ham og hans erhverv - og dermed alligevel ikke kunne mønstre en munter dialog med dig? Så hvorfor så ikke lade dig forblive i din indgroede "idiot" humør og blot få overstået sin forretning? Blot en tanke fra en anden vinkel!! smiley

• #51   23. apr 2013 GTR politiet har ingen respekt for deres peberspray, de bruger den til højre og venstre. "i gamle dage" inden de fik deres peberspray måtte de nogengange bruge deres politi tricks for at få styr på folk. Idag er det bare blevet så fandens meget lettere, et tryk på peberen og folk er totalt pacificeret, de burde ha meget mere respekt, da det er bevist nogen folk får elendigt syn resten af deres liv på grund af det.

Dermed ikke sagt at de ikke skal bruge deres peber, de skal måske bare tænke hvad havde vi gjort i den her situation inden vi havde peberen? Hvis de ikke kan finde på nogen god måde de kunne gøre det på før. Så frem med peberen.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#52   23. apr 2013 @Mikkel: Vrøvl... sprøjtes der uden varsel?

< > Ja!
    < > Nej!

Sæt kryds! smiley

Som udgangspunkt er det ikke Etaten som er et problem. Næ, problemet består i at du og jeg som "befolkning" og vores unge poder er opflasket på en sådan måde, at vi stiller spørgsmål ved (næsten) alt og skal udtage debat - selv med Etaten! Så hvis du befinder dig på det forkerte sted og på det forkerte tidspunkt, og du hører sætningen fra Jens Betjent; Vil du venligst trække tilbage - giv plads! Så er det min opfattelse, at mange ikke opfatter beskeden som; Skrid, væk og det er nu! Næ, så skal der drikkes dialog-hyben-the og stilles udfordring til rigtigheden af deres anvisning! Og resultatet? Tja... spray'en kommer frem!

• #53   23. apr 2013 GTR nu ved jeg ikke hvem af os som har haft mest at gøre med Politiet, men jeg vil umiddelbart tro jeg har stået overfor dem flere gange end dig allerede. Jeg er af den overbevisning at der findes to slags betjente, den ene er nogle magtliderlige svin, det er på grund af dem så mange klager over politiet. Jeg skildrer så mellem dem, og den gode betjent, der er også nogle rigtig gode betjente, jeg tør vædde med man kan se ved gennemgang af deres journaler, at det er de samme som bruger magtmidler meget meget oftere end den gode betjent.
    Jeg er ikke forudindtaget når jeg møder en betjent, for ved at de kan være både gode og dårlige. Så giver dem en chance. Men selvom det er en betjent som har sin fine uniform og skilt, finder jeg mig ikke i alt. Hvis han behandler mig med respekt, bliver han behandlet med respekt.

• #54   23. apr 2013 Jer der nævner peberspray'en som brugt på må og få, skal lige huske at der bliver skrevet rapport om magtanvendelse på samme måde som med tjenestepistolen. Den bliver altså IKKE anvendt som en vandpistol for sjov.

Som mange andre også nævner, er det TOTALT umuligt at gisne om de givne forhold i den omtalte situation. Ja, betjentene er kun mennesker, og temperamenter og følelser kan koge over, men de er trods alt et af verdens bedst uddannede politikorps. Det tager altså 4 år at blive betjent. Derfor er jeg sikker på, at de i 98% af tilfældene tager den rigtige beslutning i kampens hede. Det er ikke sikkert at vi, eller den mistænkte er enige, men de er nu engang vores veluddannede etate. Og de løfter opgaven rigtig fint!

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#55   23. apr 2013 @Mikkel j: Jeg tror på når du skriver, at du har stået overfor politiet flere gange end det er tilfældet for mig. Du virker meget overbevisende på det punkt. Og det er nok også derfor, at du generelt udstråler en manglende (ikke forsvundet) respekt, og uagtet at du nægter at have en forudindtaget holdning, så kan du nok ikke helt lyve dig fra den del. Alene din beskrivelse siger jo alt. Hvis din opfattelse af respekt er ud fra din tolkning, så tilhører du jo netop den enorme mængde personager her i kongeriget, som skal gøre alt til en hypen-the-debat-klub og anfægter deres anvisninger - specielt hvis det ikke lige passer ind i din dagsorden. Har jeg ret?

Og for at følge Christian L's indlæg, så anvendes "værktøj" ikke for sjov, hvilket du og mange andre i ren uvidenhed forsøger at fremstille som værende sandheden. At der skulle være mange klager over Etaten's loyale medarbejdere kunne jo hænge sammen med den tese, at mange selv har den opfattelse, at de har efterlevet anvisninger fra Etaten og de er i deres gode RET til at gøre dit-og-dat! Og det betyder på godt bondedansk; Manglende respekt! That's it!

• #56   23. apr 2013 GTR nej jeg deltager ikke i nogen debat klub. Du har ret i at min respekt bliver mere og mere manglende overfor dem. Da jeg var en lille dreng på 5, var man da meget fascineret af dem. Men for hver gang man har mødt politiet, har det kun i få tilfælde fået min respekt overfor dem til at stige.

Grunden til at folk generelt er utilfredse med policen, er vel den mangel på aktion i normale hverdags situationer som de forventer. Politiet i dette land prioritere bare ganske enkelt latterligt forkert. Har personligt 3 gange stået i en situation hvor politiet ikke kunne dukke op. Det dur ikke at vi ikke kan få politiet ud til indbrud, når man står med tyven. Men politiet havde vel for travlt med at jagte de fandens knallerter.

Men hele problemet ligger jo i den latterlige lovgivning der er på knallertområdet, få samme regler som i resten af Europa, og problemet er løst.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#57   24. apr 2013 @Mikkel: Du skriver at folk generelt er utilfredse? Hvor har du den påstand fra? Du mener reelt når du skriver sådan, at DU generelt er utilfreds med politiet! Ligesom "vi" generelt mener og synes, at vi er langt bedre vidende omkring undervisning i den danske folkeskole. Og ligesom du og jeg ved bedre når det danske landshold skal sættes- og spille til næste vm-kval. kamp! Jovist - der er mange holdninger, men tjek nu lige fakta førend dine egne oplevelser slår igennem som fakta. Og som det ligeledes fremgår af dit indlæg, så tager ud afsæt i de oplevelser du har haft- og dermed hvilken forventning du havde i en given situation. Hvis politiet står med 3-4 alvorlige ulykker og har deres ressourcer knyttet til den/de opgaver... så sætter jeg min lid til, at den pågældende vagtchef fint kan lave en vurdering om, at du skal lade din indbrudstyv slippe afsted - mindre vigtigt for "os".. men selvfølgelig MEGET vigtigt for dig, idet du føler dig krænket på det groveste. Men at din forventning på personlig opfattelse skal nedgøre Etaten og udråbe dem som idiot/er holder bare ikke vand. Og at du på baggrund af din opfattelse af medarbejderevne til at kunne håndtere f.eks. spray vil gøre det ulovligt for dem... hmmm....tvivlsomt!

smiley

• #58   24. apr 2013 GTR.....
    Jeg har ingen problemer med at forstå hvad du mener med det du skriver.... Jeg har selv tidligere delt din måde at anskue den slags på.... I dag er jeg så af en anden opfattelse. Der skal i den grad stilles spørgsmål til politiet og deres metoder. Alene pga de love de er ansat til at håndhæve, er vedtaget af et folketing der IKKE arbejder i befolkningens interesse....
    Hvis Folketinget arbejdede i befolkningens interesse ville jeg være enig med dig..... Men hvis det var tilfældet havde politiet slet ikke brug for alt den magtanvendelse der finder sted i dag.

• #59   24. apr 2013 GTR: Du begynder ligeså stille at gå i ring. Tidligere nævnte du at rigtigt mange danskere holdte the klub med politiet, fordi de mente deres arbejde var til diskussion. Hvis noget er til diskussion, er det sjældent fordi man syntes det er godt.
    Men lad os stoppe diskussionen her, tror der er stor forskel på os, jeg har allerede været ude og prøve den virkelige verden, det kommer du nok aldrig til.

• #60   24. apr 2013 Jeg kan simpelthen ikke lade være med at trække på smilebåndet over at nogle folk har så meget tiltro til at politiet er nogle fine veluddannede folk der handler efter bogen osv...osse bare er mennesker....
    Der er brodne kar og det er ikke nogle få, der er alt alt for mange og de bliver ikke luget ud, kun flere, hvis de kunne luge ud i egne rækker istedet for at dække over hinanden med samme mentalitet som at kriminelle ikke stikker hinanden ville de ret hurtigt få en meget større opbakning fra befolkningen end de har idag

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#61   24. apr 2013 @Keyser: Selvfølgelig skal der da stilles spørgsmål til vores offentlige ansatte - ikke kun Etaten, også en læge, sygeplejersken og for den sags skyld brandmanden, ambulancefolket og din kontaktperson hos kommune og region! Det manglede da bare! Min pointe er bare den, at der går alt for meget Hyben-the-snakkeklub ift. Etaten når du møder dem på gaden. Folk har det med at stille spørgsmål ved mange anvisninger, og dette gælder lige fra "Må jeg se deres kørekort, Hr." over til "Flyt dig venligst væk"... Folk kan- og vil *ikke* forstå anvisninger eller stiller spørgsmålstegn! Du (Jens Betjent) skal f...... ikke bestemme om jeg skal stå her på gaden, for jeg kender en der kender en som ved noget om loven, og han siger, at det må jeg gerne! Bla Bla Bla Bla....

@Mikkel j: Du har helt ret... det bliver du og jeg aldrig enige om! Omvendt, det er også svært at køre sine argumenter, når der ikke er dækning på kontoen smiley

@Jesper H: Du har ret...selvfølgelig er der da det! Men til forskel fra f.eks. en ansat hos Tømrermester Hansen, så kan Jens Betjent miste sit job og indkomst, såfremt han/hun foretager sig noget der forbryder sig mod deres regler! Ligeledes er fundamentet ift. integritet langt højere end hos andre!

• #62   24. apr 2013 Syntes fandme det er en SYG tendens .. vores unger, stakkels unger .. Er de urolige i regnetimen, fordi de ikke fik fat i % regning, bliver de evalueret som syge ADHD patienter, og skal bedøves med retalin, så de kan sidde stille. Vi de køre på knallert, har man lavet love, som kør den til fare for ALT hvis man kører en dag over 30 . Strissen ligger klar til at bruge AL vold og magt, til at gøre den kriminelle, give dem en GRIM straffe attest, og et CV som vil smadre deres arbejdsliv i fremtiden.

Fanden tror en ugn knægt bliver stresset og flygter med livet som indsats .. Bliver ham overvældet af det hele og ender på stoffer, skal vi HELLEr ikke hjælpe ham .. Næhh vi "hjælper" ham, med fri heroin så ham kan holde sin kæft, sidde stille og passe loven .. Johh .. VI skal alle være robotter, som står på række, og får TÆV hvis ikke man passer ind i billedet ,,

Kan nogen snart huske ´hvordan det er at HJÆLPE nogen til at de bliver mere duelige, eller skal vi bare lave flere love, som kan straffe .. kik på jerees egne børn, og se om DE trænger til peberspray

• #63   24. apr 2013 Morten:

Du har fat i rigtig mange ting omkring det umindiggørende samfund - OG SÅ forældre, der åbenbart mener at deres børn er ANDRES ansvar.

Næsten alle adfærdsproblemer kan undgås, hvis forældrene GIDER give deres unger et ordentligt livsgrundlag - sorry!

Det er IKKE bare samfundets skyld!!!!!

Og I andre - Undskyld- hverken Mortens eller mit indlæg handler om det specifikke emne

• #64   25. apr 2013 @ Knud .. du har fuldstændig ret ... Men i en sag som denne, er det desværre ALT for ofte at tingene IKKE bliver opfulgt af en hjælp til bedre ansvar og evne .. Straf har somregel ikke en ret positiv virkning .. Ansvarlig kontrol har, opfulgt af en forbedring/hjælp, det virker ...

Jeg forsøger faktisk ikke at gøre politiet til syndebukke for andres idiot opførsel . Jeg kender RIGTIG mange ordensmænd gennem mit arbejde, som er positive duelige mennesker. Problemet er mere at en situation som denne ALT for ofte kun ender i en straffe sag ..

Vi skal HJÆLPE vores unge med positive midler..

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#65   25. apr 2013 ...og på denne elegante facon nåede vi rundt i cirklen, som netop handler om, at det er de få som gør det surt for de fleste! Og på den baggrund råber folket op og kræver værktøjsbegrænsning! Kan kun være enige i at alt begynder med forældrene og vedbliver ved forældrene. Og det vil ikke være- og skal ikke være samfundets skyld og/eller pligt!

• #66   25. apr 2013 Vi er sådan set ret enige om at gøre det surt for os alle.... Det fremgår især tydeligt ved ethvert folketingsvalg.... Der vælges mere af samme lort, og derfor får vi mere lort.. Dette faktum giver i høj grad et fælles ansvar for de vilkår vores børn vokser op under... Så jo Knud og GTR..... Det er også vores/samfundets ansvar.... Den stemme og mandat de højest råbende har, ligger i høj grad til grund for de muligheder forældre har for at opdrage deres børn.... Vi lever jo ikke i et anarki...

• #67   25. apr 2013 Keyser Nieltze:

Jeg citerer lige fra din tråd:

"Det er også vores/samfundets ansvar.... Den stemme og mandat de højest råbende har, ligger i høj grad til grund for de muligheder forældre har for at opdrage deres børn.... Vi lever jo ikke i et anarki..."

Det er jeg altså en smule pikeret over at se. For mig at se, er der en masse defaitisme i citatet. Samfundet - der også er dig og mig - kan på ingen måde have mere indflydelse på børn, end deres forældre har! Det er jordens dårligste undskyldning!!!

Det er hjemme, børn lærer deres første stillingtagen, det er hjemme, de får deres menneskeværd, og det er hjemme de grundlæggende moralbegreber støbes. Det BØR forældre aldrig overlade til "fremmede" - et samfund er jo nødt til at arbejde med en fælles nævner - individdets værdier afspejles af individdet - selvfølgelig under hensyntagen til almenvellet. Hvis man overlader individdets moral til samfundet, så får vi en flok ens, uselvstændige, ukritiske får!

P.S. Undskyld skriften

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#68   25. apr 2013 <KNAP> <---- Syns' om Knuds' indlæg! smiley

<ENIG MED KNUD> <----- Damn, hvor er de knapper henne!!!!! smiley

• #69   25. apr 2013 @gtr.

I nederste højre hjørne af indlæget. Der hvor jeg lige har "klikket" smiley

• #70   25. apr 2013 Traditionen for tætte familier der lever og taler sammen er desværre fortid i de fleste større byer for de fleste mennesker.

Der er sku ingen muslimske forældre der opdrager deres børn til at blive slagsbrødre, pushere, narkomaner, knallertkørere, trussetyve, tabere eller noget som helst andet dårligt.

Jeg er enig i at forældrene har det største ansvar for hvad deres børn vokser op og gør/bliver.

Men i et samfund med obligatorisk licens til statstv og tvungen volksschule i 7 år kan omverden næppe afskrives helt fra listen over ansvarshavere for det enkelte individs udvikling.

Ikke for noget smiley
    Just saying smiley smiley

• #71   25. apr 2013 Jeg er ikke lodret uenig Knud.

Jeg synes bare du glemmer at nævne de undtagelser, der bekræfter reglen om at ansvaret for børns opdragelsesmæssige forfatning er forældrenes, såfremt børnene ikke har lidt under uønsket indflydelse udefra.

Et groft eksempel ku være en børnesoldat der bliver kidnappet som 5-årig.
    Forældrene kan næppe stilles til ansvar for barnet senere hen.

Religiøse foreninger kan også kidnappe børn mentalt.

Og så er der fænomenet "pax americana", som måske kan have lidt at sige her i Danmark.
    Der er faktisk foruroligende mange af de omtalte ens, uselvstændige ukritiske får.
    Imo.

Se bare valgene.
    Og forbrugerne.

• #72   25. apr 2013 Knud...
    Ud over jeg ikke ved hvad "defaitisme" betyder... tror jeg da vi er nogenlunde enige.... Men fakta er at forældrende blev taget væk fra børnene for at trække samfundet i en kedelig retning... Nogen kalder de udvikling... Jeg kalder det menneskelig degenerering....Staten skulle så gå i en slags forsørger-rolle og ydermere stå for en stor del af børneopdragelsen via børnehaver, skoler og den slags.... Alt sammen i fremskridtets navn.... Denne model var altså noget forældrende valgte i fælleskab, og i dag kan vi så se at mange ikke helt magter at udføre den rolle/opgave som de aldrig har lært..... Jeg har meget svært ved at se hvordan vi kan reparere det med peberspray, hvis vi stadig skal være civiliserede.

Politiet behøver absolut ikke flere værktøjer.... Men vi behøver helt sikkert at kigge på hvorfor der behøves så meget politi og kontrol.... Og så løser det første spørgsmål sig selv, langt hen ad vejen.

• #73   25. apr 2013 Keyser - der behøves masser af politi og kontrol fordi nogle enkelte idioter ikke har lært at opføre sig pænt.. Hvis man ikke laver lort i den, bliver man ikke passet op af politiet..

Slå hårdere ned på ALLE slags kriminelle! Det er den eneste måde de lærer det på.. Alt det pædagogiske pis er afprøvet og det virker ikke.
    Så vil mange lære at opføre sig bedre, ikke stikke af fra uheld, ikke stikke af fra politiet, ikke slå på folk osv osv..

Så: Peberspray lærer folk at høre efter, så simpelt er det smiley

• #75   25. apr 2013 Nielze:

Jeg er lodret uenig.

Jeg selv kommer fra et hjem med en enlig forsørger, der knoklede for at få enderne til at nå sammen. Ikke desto mindre fandt den gamle tid til at påklæde både min bror og mig mentalt - det var simpelthen noget hun VILLE.

Men selvfølgelig - det er pissebekvemt at sige, at det hele skyldes at samfundet stiller krav til forældrene....

Bvadr....(det var lige lyden af en der kaster op)

• #76   25. apr 2013 McA:

Der er enkelte tilfælde, hvor forældre ikke har indflydelsen på deres børn, men det er vist de få her i landet.

Jeg så fjerner i går aftes - den der kinesiske lærerinde, der flyttede 2 x 2 børns standpunkter voldsomt på en uge - og det hele handled o at engagere forældrene, og så var der vist en knajt, der skulle spille fodbold 3 x 1,5 time om ugen i stedet for 3 x 2,5.

Rystende......

• #77   25. apr 2013 joh ... jeg arbejder med kriminelle og misbrugere til dagligt, så jeg har resultatet helt op i næsen .. jov tak !! .. En FIN historie i det er at jeg faktisk har fået rigtig rigtig mange "tilbage" til et fint godt fornuftigt liv, hvor de ikke behøver at rende og sælge dårlig Coke for den lokale wanna-be rocker gruppe ..

Er det ikke itneressant, at når man får en person til at rydde op i sit liv, viser det sig altid at de IKKE er nogel sindsyge, destruktive bøsserøve, Det er hvis man hjælper dem. . Hvis man truer og straffer dem, bliver de kun MERE pisse lige glade og destruktive !! ..

Det kender man vist også lidt fra sig selv ! .. Hvis nogen hakker på dig hele tiden, bliver du sgu ikke klogere vel !?

Det skal NOGLE ordensmagt personligheder lære lidt af, og virkelig huske at vurdere deres egen handlinger .. Eller bliver det bare værre ..

Det bekymrer mig da llidt at sådan nogen som politiet bruger mere og mere tid på at snige sig rundt, ligge i buske osv, for at "finde" syndere i trafikken .. Det er ; nu skal ALLE gøres kriminelle,, I guder hvor har jeg mange gange set et par betjente i en civil bil, ligge og tirre en trafikant, til at "komme op i fart igen" .. overhale, lægge sig i vejen, overhale, lægge sig i vejen igen, indtil trafikanten kører udenom, og får en fartbøde 3 km længere henne ..

JEg havde sidste år en praktikant .. Han kom pludselig ikke på arbejde .. Det var så fordi at ham havde set politiet fise rundt nær hvor han boede, så ham ville ikke køre på sin scooter. Den kunne nemlig køre 45, da ham havde en anden udstødning på .. Wow .. ha ha .. han bor ude på landet for helvede.. Der kommer højst en Ko som ha kan få et uheld med .. det eneste ulovlige ham nogensinde har gjort er vel at snuppe en is fra mormor .. Sådan nogle drenge skal politiet sgu lade være i fred .. Nogle af de love ogn regler som bliver håndhævet over for normale folk, er vist ikke liige i fornuftens navn ..

• #78   25. apr 2013 Reglerne for 45scootere er et godt eksempel på at man godt kam have rent mei posen og skide på loven på en og samme tid.

Et andet godt eksempel er knivloven.
    8/10 knivoverfald sker i hjemmet. Hvor må jeg have min schweizerkniv med 7,9 cm klinge på mig?
    I hjemmet.

Allan R, der er noget du har misforstået.
    Man giver ikke folk peberspray hvis de er uenige.
    Hvis de bare nægter at lytte, så jo.

Men hvis de bryder loven med fuldt overlæg, måske fordi loven er lavet med venstre hånd af højrehåndede søndagsregenter, så har man bare at holde nallerne væk hvis ikke man vil avle modtryk.

• #79   25. apr 2013 @ Mc A .. Thumbs up !!

• #80   25. apr 2013 Knud.... Det er super arrogant at påstå at alle forældre ikke gør deres bedste.... At der så er nogen, hvis evner ikke lever op til samfundets "høje" standarter, handler mere om at folks forventninger til hvad vores nuværende samfund kan tilbyde af ro og orden i hverdagen er for høje....

Kom nu Knud... Tag nu de store røgntenbriller på, kig ud over verden og mærk efter inde i dig selv.... Føler du så ikke vi er på vej i en kedelig retning... Og er det ikke vores fælles ansvar at rette op på det???

• #81   25. apr 2013 Allan R..... Der er ca 10.000 politifolk i DK..... Det var dog alligevel mange til at holde øje med "de få fjolser"..... Virker mere som om vi er et uartigt folk...
    Eller er du sur fordi der er nogen der er mere ulovlige end dig, og de så får politiet til også at holde øje med dig, når du kun er lidt ulovlig?

• #82   25. apr 2013 Nielze:

Jo, gu er vi på vej i en kedelig retning. Derfor er det dobbelt vigtigt, at alle forældre er klar over, at DE har et ansvar. Kan man bringe børn ind i denne verden, kan man F...... også tage et ansvar for dem!!!!! Alt andet er er efter min mening dårlige undskyldninger - og dem er vejen til helvede som bekendt brolagt med.

mvh

Knud der i årevis ikke ville have børn, fordi denne verden ikke var et sted at placere sådan nogen i. Heldigvis blev jeg da klogere - ved at mobilisere et overskud!

• #83   26. apr 2013 Det er sgu HELT kammet over omgen gange .. Min pap-søn fik taget sit
    kørekort ..
    Han er 20 år .. det vildeste han har lavet i hele sit liv, er da ham sad bag på mig en dag, på den gamle bol dor .. Nårh, men ham fik taget kortet ..

1 km for stærkt !! 1 ... På motor trafikvej lige efter holbæk .. Ingen side veje ingen ting .. Næh, men strissen i civil bilen havde ligget og holdt øje med et par MC´er, så fyrede de dem af og var væk, .. betjenten, lagde sig så bag ham istedet, og nappede ham ..

Knægten ankede sagen da ham har brug for sit kort, men retten ville statuere et eksempel .. joh .. jeg tror ikke der har været sket et uheld på det stykke vej siden Hans-Ole i 1876 kørte i grøften med sin hestevogn ...

Det må være en STOLT betjent, som går rundt og er glad for at ham reddede verden for en kriminel den dag ..!!

Jeg må ha´opdraget knægten dårligt !! .. Jeg sætter ham sgu til at grave have i weekenden, som straf

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#84   26. apr 2013 @Morten: Hvad f.... er det for en omgang ynk og klagesang? Om du kører 1km/t for hurtigt og har brug for dit kørekort eller du tager den over for rødt lys hele vejen igennem byen - hvad er forskellen? Det er ulovligt og din pap-søn VIDSTE hvad han var ude i da hændelsen skete... nu er det jo ikke sådan, at man "bare lige" kommer til at køre 1km/t for hurtigt... næ, fortæl nu hvad det handler om, ikke? Han kørte ALT for stærkt, men teknisk set kørte han "kun" 1km/t for stærkt, hvilket betyder at han mister retten til at føre MC/BIL for en stund... Big deal...

Og jeg kan ikke være mere enig... hvis man syns' det er okay, tja, så har vi endnu et skoleeksempel på, at vi "folket" synes og ved bedre end alle andre... reglerne er gode nok - sådan lige at få lagt låg på - men når det rammer en selv, eller ens papsøn, så er det sørme synd... politiet er nogle fjolser og meget stolte - og ja - hvis du har stået for opdragelsen, så bør du i den grad søge om at få dine penge retur! Ironien vil dog ingen ende tage... han valgte farten - ingen andre... HAN valgte!

Kiks? smiley

• #85   26. apr 2013 @GTR .. Jamen hvis DU hører ind under dem som syntes at loven har altid ret, så burde du vel ikke købe noget andet end en Kawa 125 tracker, det er vel lige omkring det eneste som ikke kan bryde loven selvom man prøver ..
    Det er jo slet ikke det der er pointen ! .. Pointen hér er at der mangler personlig fornufts vurdering, hvor man istedet bare læner sig op af en lov, for loven skyld.

Desværre er det blevet sådan at vores samfund bare accepterer mere og mere ufornuft .. Kommer der en ny lov, ja så er der ingen som gør andet end at tænke ; joh, men når der nu er nogen der har lavet den, så er det vel ok !? .. så må jeg jo lære at leve med det .. igen og igen .. Det er lidt lige som at vende røven til hver gang..
    Om knætgen har intet kørekort nu .. Hmm .. det eneste han vel har lært, er at han er en spade, og at han må tage bussen .. Jeg kører ham fandme ikke smiley

Samtidig er der lavet en lov, at du kan køre bil/MC mens du får max, 60 ml metadon !! .. joh, for nu er det besluttet at det er medicin, og bare du har en lægeattest .. 60 ML !! .. Det er hard core junk, stærkere end heroin ! . Men DET må du gerne .. Knald hamrende skæv, det er fint nok, det er loven !!

Var det ikke smartere at politiet kørte op og sprøjtede peperspray i øjene på den der har lavet DEN lov, og så hjalp misbrugerne lidt istedet for .. ?

Jeg vil nu mene at der ER stor forskel på om man tager den for rødt hele vejen, eller kører 1 km for stærkt, sår´n lige hvis jeg står og kikker på det !

• #86   26. apr 2013 Jeg startede Med at køre cross som 6 årig, da jeg blev 18, kørte jeg GS 550´er og kawa Z1000 .. Jeg må jo har været SÅ meget i fare at jeg slet ikke fatter det, siden der nu er love som gør at som 19 årig skal gakke rundt på er 125´er, hvor min Puch kunne køre stærkere .. Jeg smakker ikke REvulotion, men evolution ..

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#87   26. apr 2013 @Morten: Nej, jeg hører bestemt ikke til dem der mener, at loven altid har ret. Jeg er ligeså rystet og uenig i mange love- og lovforslag for den sags skyld! Som du selv skriver, så er det ikke pointen i ovenstående (selvom tråden er gået fra fokus). Pointen er at den unge mand har et ansvar- og hans forældre fra fødsel og indtil han indtræder i voksen "tilstand" (som for drenge kan være forskellig). De skal stopfodre ham og præge ham med alt lige fra "spis dine grøntsager", basale funktioner i adfærd og opdragelse - og desuden, at du ikke må stjæle og udøve vold. Det lyder 4-kantet når det er beskrevet således- og måske også banalt. Men ikke desto mindre er det disse forhold som gør, at nogle ganske FÅ gør det MEGET surt for de fleste. Og her er der så nogen der mener, at samfundet har fejlet. Nej, siger jeg bare! Det er alt for nemt at feje ansvaret over på samfundet. Det starter ved forældrene, bliver ved forældrene og slutter ved forældrene. Og skulle den unge miste fodfæste og ikke spise sine grøntsager, så har det i min opdragelse- såvel den opdragelse jeg byder egne poder en konsekvens, ligesom hvis din papsøn fratages førerretten til bil/mc uagtet at han "kun" kørte 1 km/t for hurtigt. Han valgte farten og dermed muligheden i den konsekvens som kunne følge med.

Jeg skal ikke gøre mig klog på, om 60 ml. metadon bør- eller er tilladt ift. at kunne køre bil/mc forsvarligt. Det er jeg slet ikke i stand til at lave en vurdering på! Men hvis grænsen er sat ved 60 ml. - så er der nok noget om snakken. Min personlige holdning vil dog være den, at man slet ikke burde køre bil/mc såfremt man også havde brug for metadon. Så nej, Etaten skal da ikke sprøjte med spray på dem der laver lovgivningen. Hvorfor dog det? Hvorfor skal Etaten være din skraldespand ift. lovgivning der ikke giver nogen mening? Du vælger bare at sætte dit kryds lige der hvor du har fleste fællestræk næste gang du har muligheden. Og hvis der ikke stilles nok råderum frem til dig, så har du selv muligheden for at påvirke og gøre noget ved det. Men at det er samfundets skyld og at Etaten skal stå for skud og lege skraldemænd, nope - den køber jeg ikke!

Evolution og/eller revolution ift. dine betragtninger kan ikke afgøres, men jeg kan blot forholde mig til, at både du og jeg burde have været døde 77. gange med den fare vi havde mulighed for at afprøve i vores unge dage.

• #88   26. apr 2013 Nielze - jeg vil godt indrømme jeg nogle gange er sur...
    Men det er sgu ikke når politiet også holder øje med mig. Jeg er tit lidt ulovlig og nogle gange får jeg også en lille bøde. Pointen her er LILLE overtrædelse = lille bøde. Kunne aldrig finde på at tude over det for mit og mange andres liv er indrettet så man laver små overtrædelser og så må man sgu tage de små bøder..

Hvis man laver STORE overtrædelser så man f.eks mister kortet, eller stikker af når politiet vil stoppe én - så er man fandeme en idiot og man er endnu mere en idiot hvis man sidder og tuder over det!!! For nu at holde os til det eksempel tråden starter med så synes jeg en gang peber til en eller anden idiot på en scooter der med garanti har kørt som død og helvede på fortove og gangstier er helt fint!! Rigtigt fint endda!!! Så ender han nemlig ikke med at køre ind i nogen der ikke har gjort noget forkert...

Det lyder mere som om du argumenterer for at det er fint at være kriminel og at reglerne ikke gælder for dig?

• #89   26. apr 2013 tror egentlig ikke vi er uenige smiley

Men lige til en oplysning omkring Metadon .. 60 ML, svarer til at du fiser ud ug æder 3 stærke ren morfin, eller tager 1/3 g gade heroin .. HVORFOR har man så lavet en lov hvor man må køre i trafikken ?

Joh .. det er fordi, staten fik et problem . De havde de sidste 10 år, promotet at alle misbrugere nu skulle på stats metadon, under kontrol, og at det nu var en sygdom, at være misbruger . MEN, så fik man et problem; Nu var der en masse matadom medicineret mennesker som man IKKE bare kunne tage og sige; nu må du ikke være i trafikken, du skal ha´gult armbånd på ol. så man lavede simpelthen en lov, at metadon nu IKKE var stoffer, hvis bare lægen havde givet ok på det .. UD i trafikken med dig ! .. Tak for hjælpen ; vi bedøver dig, istedet for at få din til at rydde op i dit liv, så så sender vi dig også ud i trafikken, hamrende Barcardi .. Det er sikker nok ! Der er jo en lov der siger det !!

Men det er jo meget bekvemt for os alle, at nogen har bestemt det er sådan, bare det selvfølgelig ikke lige er vores egne børn ..

• #90   26. apr 2013 Allan R.... Jeg aner simpelthen ikke hvad du mener....

Jo GTR. Det er i høj grad vores valgte model/samfund der skaber problemerne. Og det er vores fælles ansvar at skabe grobund for at problemerne løser sig ved at vi bliver bedre mennesker istedet for bedre forbrugere...

Og hvis du har kendskab til at der er nogen børn der ikke får den nødvendige "hjælp" kan du tro det også er din forbandede pligt at gribe ind... Gerne med et systemskifte, da vores er gennemsyret med svig og bedrag, som tydeligvis skaber større problemer end vi kan takle. På sigt nytter det simpelthen bare ikke at lukke sig inde i en osteklokke og pege fingre...

• #91   27. apr 2013 Håber sgu at politiet selv kommer galt afsted når de selv skider på at sætte andres liv på spil i deres "jagt" på at stoppe en mc der kører for stærkt,,,og gerne med deres egen død som resultat!

• #92   27. apr 2013 Der er også flere eksempler på at politiet under en "jagt" direkte har mere eller presset den de vil stoppe til at køre så sindsygt at det fik døden som resultat,,,er det måske ok??? nej vel,lad dog manden slippe,,så længe det kun drejer sig om en fartbøde! Men politiet er jo hævet over loven,og mener de kan tillade sig ALT!
    Loven er vel lige for alle!

• #93   27. apr 2013 Har ikke læst hele tråden (har andet og lave :))
    Men det kan på ingen måde være tilladt at politiet sprøjter et sviende middel i øjnene på en person som kører med høj fart på et 2hjulet køretøj.

Knallertføreren må tilsyneladende ha kørt uden hjelm under jagten, og alene det at knallertføreren kører uden hjelm, siger da i sig selv at han er en MEGET blød trafikant. Så at sprøjte peberspray i øjnene på personen, som kan resultere i at personen vælter eller kører ind i et skilt med måske 60 km/t og kommer alvorligt til skade. Hvad ville være bedst? At få løsnet op de de mærkelige love omkring knallerter i Danmark, så folk faktisk kan være billigt kørende, uden at blive gjort til grin når cykelister kommer og overhaler dem på de danske veje?

Jeg tænker: Peberspray i øjnene = MEGET skidt ting. Føreren af knallerten kan køre fronttalt ind i en stolpe og i værste fald omkomme. Hvad får politiet og samfundet ud af det? Hvad får pårørende til personen ud af det? Ikke en fisende skid. HVIS personen er så heldig at overleve, bliver han så hjerneskadet for livet, og derved bliver en STOR økonomisk byrde for vores samfund? Og hvad med hospitalsophold? De er så vidt jeg ved heller ikke gratis, og det udgør jo bare ENDNU en stor udgift for samfundet..

Så hvad kunne politiet have gjort? De kunne lade føreren af knallerten flygte og stoppe eftersættelsen, og så kunne de håbe på at personen ville tage hjem, stille knallerten og tænke sig om, omkring om han skal forsætte med at køre ulovligt på scooter eller ej.

Havde politiet stoppet ham så var det resulteret i en bøde på måske 2500-4000 kr (afhængig om det er første eller anden gang) men er det for politiet så vigtigt at få bragt denne fører til standsning, hvis der kan være de risici som der nu kan være?

• #94   27. apr 2013 @McA .. Tak tak tak for et dejligt fornufting synspunkt .. tak for det smiley

• #95   27. apr 2013 McA..Præcis hvad jeg også mener.

• #96   27. apr 2013 @mca.

Jeg respekterer dit synspunkt 100%... Er bare ikke enig.

Solgte en crosser for et par år siden til en knægt med bopæl i ghetto Århus (Gellerup;-)) hans beskrivelse af folk der kørte med hjelm var " de er jo fuldstændige væk mand !! Alle ved jo at svinene ikke køre dig ned når du køre uden"

Han så også noget underlig ud, da han forstod at jeg synes det var ok at påkøre ALLE som ikke adlød politiets anvisninger, hjelm eller ej....

Mvh Brian

• #97   27. apr 2013 Jeg kan bare ingen fornuft se i de love som vi har vedrørende knallerter her i Danmark. Hvis en scooter har kørt 20.000 km, men den er holdt pæn og der er sørget for den, både med service, men også sørget for at den holder et tørt og sikkert sted. Det gør at udstødningen måske ikke får særlig meget rust, og det i sig selv er jo en god ting. Men desværre er der jo begrænsninger i sådan en scooter, og med tiden bliver de slidte. Spørgsmålet er så: Hvad gør man hvis den pludselig kører hurtigere end den må? Jo, først bliver man stoppet af politiet som måler den på deres rullefelt. Den kører for stærkt = bøde.

Så hvis man ingen forstand har på at rode med knallerter, så sender man den på værksted (timepris på 480 + moms) for at få det ordnet. Ny udstødning (den gamle fejler intet, men begrænser måske ikke som den skal) koster 3000 kr incl moms. Montering tager måske 1 time (nej, gør det nok ikke, men hvis en mekaniker skal sætte den på så skriver han vel bare 1 time)

Til sidst så har dette møde med politiet og værkstedet, kostet Inge på 56 år op til 5000 kroner for at få bragt sin knallert tilbage i ''lovlig'' stand.
    Og det er måske hele knallertens værdi.

Tag en T-rex 110 eller 150. Begge 100% identiske scootere som knallert 30'eren PGO Dr big og PGO T-rex 50. Forskellen er bare på at t-rex 110 har en større motor på 110cc (siger sig selv) og t-rex 150 har en motor på 150cc.

Hvad kunne man så i dette tilfælde gøre? Tjah, det er jo et godt spørgsmål. Men hvorfor skulle man på almindelig kørekort til bil ikke kunne føre en PGO T-rex 110cc med 9 hestekræfter og en topfart på 90 kmt, hvis man kan sætte sig ind i en Bugatti Veyron der kører hurtigere fra 0-100 end mange af de hurtigste gademotorcykler, uden at det kunne få nogle som helst konsekvenser (udover en stor bøde og frakendelse af sit kørekort ved meget høj fart) for føreren?

Men i sidste ende så kan vi jo ingenting gøre ved det smiley

• #98   27. apr 2013 At vi har fuldstændig tåbelige scooter og mc regler, retfærdiggør på ingen måde at man ikke følger politiets anvisninger......

• #99   27. apr 2013 Hvis nu at alle som faktisk var istand til at se, hvor forkert nogle af de lov som er blevet etableret er, og blive enige om at henvende sig til myndighederne samlet, kunne det være der skete noget ved sagerne.

Problemet er jo, at alle på forhånd er enige om at "det hjælper ikke noget alligevel", så hver gang der kommer en ny lov, accepterer man den bare, uanset hvor ulogisk den er. Så kan vi sidder hér bagefter og gakke om at man skal overholde loven, fordi der er LOVEN ...

Nu har jeg sidder og hørt på flere gange kommentare som ; Jamen hvis der ER en lov om det, så er det jo fordi at der sidder nogen med indsigt og forstand som har besluttet det!! .. NÅH !! gør der nu også det ?

Som McA siger omkring 30 knallerter ! .. Vi har snart fået pustet det hele SÅ meget op at den stakkels ugge der startet på en scooter, selv er sikker på at hvis ham ikke kører i gul vest, max 30 km, overvåget af kamaraer, er tæt på døden hele tiden .

Det sidste jeg så i Tv var 2 gutter som blev jagtet af politiet fordi de køret 40kmt på en gangsti ved en fodboldbane HVOR DER IKKE var nogen andre .. Politiet var helt oppe og køre, drengene fik en bøde, det var "jagt" ned af stien. ungerne var HELT skræmte, og det blev da ikke mindre efter politiet havde formanet dem om hvor farligt det hele var .. JOh ,, for TÆNK hvis der sprang en skolebus ud foran dem !! .. kl 19 om aftenen .. Go´lov !! ..

Vi acceptere mere og mere åndsvage ting, også politiet, og de er så bare dem som bliver sat til at håndhæve dem

• #100   27. apr 2013 Brian s

Det er jeg uenig i.

Skal man aaaaaaaaaaaal tid følge politiets anvisninger?

Jeg er på tur landet rundt og besøge familie med min døende morfar.
    Han kan fortælle dig om da han var 10-15 år, og hvad politiet anviste folk til i en periode hvor vores folketing havde underkastet sig Tyskland.

Jeg går ud fra du er enig i man ikke bør følge politiets anvisninger, når staten er et nazistisk diktatur.

Jeg er enig i at de to ting ikke kan sammenlignes.

Men jeg påstår at man kan forsvare det ved porten til himlen, at man kørte fra en panser for at skåne sig selv.
    Og at man vil blive lukket ind smiley

Især hvis man er jøde og stikker af fra facister. Uanset om facisterne har Hugo boss på eller ej

• #101   28. apr 2013 @mic.

Nej.... Man skal som individ ikke selv bøje loven, og man kan noget hurtigere komme til at stå ved himlens port ( for at bruge dit udtryk. Jeg tror ikke på en skid..) hvis man ikke følger etatens anvisninger. Også i krigslignede situationer....

For mig skal bøller ( og andre der i situationen optræder som bøller) behandles som bøller.....

Og så gider jeg forøvrigt ikke høre på deres syge undskyldning..

Mvh Brian

• #102   28. apr 2013 Hvis det er for at hjælpe en bådfuld jøder over sundet dør jeg sku gerne.

Hellere dø for at lade dem leve, end lade dem dø for at leve med det.
    Men nok om jøder og skal/skal ikke.

Når alt kommer til alt er vi nu nok enige.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#103   28. apr 2013 @Keyser: Problemet med din politiske overbevisning er, at vi løber tør for andres penge på et tidspunkt! smiley Så... vil du ikke godt tage ansvar overfor dig selv, dine børn, familie... så er vi da igang! Det samme vil jeg også gøre... og inden længe, så vil dette ansvar bredes som ringe i vandet - og de levede lykkeligt til deres dages ende - trods alt! smiley

@McAwesome: Vil du ikke godt bruge tiden og nærlæse alle indlæg- og ikke blot springe ind på hylden som en trold i en æske? Uagtet om lovgivningen er idiotisk eller ej, så er og bliver det loven.... og langt hen ad vejen virker den faktisk fint nok! Så har vi nogle ganske få bøller som overhovedet ikke kan- eller vil overholde lovgivningen. De skider højt og flot på dig, mig og alle andre og tror, at de er højt hævet over lovgivningen. Uagtet om vi sprøjter en ko, struds eller ekstra stærk "cayenne pepper" direkte i fjæset på dem, så vil de bare ikke høre eller lære.. Og med det som fakta er det så - at nogen siger - at man ikke skal forhindre eller lovgive for Etaten, således at de ikke må bruge et givent værktøj - herunder spray! Men alle disse argumenter ville du selvfølgelig have læst... hvis du havde tid! smiley

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#104   28. apr 2013 @Mc A: Dine argumenter er total ude på tynd is.... kom nu lige retur til 2013, tak!

• #105   28. apr 2013 GTR

Præcis som du nævner til sidst

<b>Hvis du havde tid ;)</b>

Og netop derfor skrev jeg til at starte med at jeg ikke havde læst hele tråden smiley

Faktum er bare, at selvom det er ''bøller' så er man ikke ''en bølle'' bare fordi man ønsker at køre hurtigere SOM TEENAGER.
    Det kan og vil aldrig blive lovligt for politiet at udsætte andre for alvorlig fare, som det jo netop er ved at sprøjte peberspray i øjnene på en teenager der har fjernet begrænsningen i variatorsiden på sin knallert 30'er.
    Husk nu, det er for det meste TEENAGERE. Det er hverken voksne, kriminelle og farlige forbrydere, men det er TEENAGERE. Folk som har hele livet foran sig. De kan risikere at miste livet hvis de få peberspray sprøjtet i ansigtet og lige laver en uheldig bevægelse i styret med 60 kmt. Det kan endda koste dem livet. KOSTE EN TEENAGER LIVET.

Jeg er glad for at du overhovedet ingen indflydelse har på dette land, hvis du mener at politiet kan bruge peberspray mod folk på 2 hjul som ligger med 60 kmt, hvor det kan koste personen livet, ved eventuelt at påkøre et skilt, lygtepæl...... you name it.

Det kan og vil ALDRIG være kunne være en ting som bliver tilladt i dette land. I så fald, så lever vi da i et forfærdeligt land smiley

• #106   29. apr 2013 Ok Brian S

Hvis du vil skide på din og min og politiets og politiets anvisningers historik forud for 2013,
    Så må jeg sige at jeg vil bruge min energi på at oplyse om borgeres pligt til at efterkomme politiets anvisninger, til en der ikke stikker fingrene i ørerne og beder mig holde mig til verden som den har været siden 31/12/12 smiley :)

Jeg ved godt du bare synes det tredje rige er oldtidshistorie, men kan ikke lade være med at stikke til at du skrev 2013 smiley

Jeg er bare ved at brække mig over lyden af hæle der klapper sammen når panserne kommer
    "Ja hr. Selvfølgelig hr."
    Hvis så der var et rationale som kunne overskygge tåbeligheden af betjentenes arbejde på scooterområdet.

Men nej.
    Absolut intet af værdi

I (støvleslikkerne smiley ) henviser bare til at det er en demokratisk regering (som IKKE er valgt på deres stillingtagen til færdselsloven), henviser til at betjente også er mennesker (som om en scooterkører så er mindre menneske fordi han ikke er etate) henviser til at "rigtige mænd tager deres straf", og til en masse andre falsummer eller selvmodsigelser.

Giv mig 1 god grund til at stoppe og tale med politiet når jeg kører scooter i Danmark. Tak smiley :) smiley

• #107   29. apr 2013 Da jeg var 15-16 år og tog kørekort til knallert, der sagde den ene betjent (kvindelig betjent) at selv hendes søn kørte uden bagplade på sin speedfight 2 smiley
    Bagpladen er næsten det samme som en skive. Den kan bare kun køre omkring 45-50 kmt når den er fjernet. Så længe forsikring var i orden, der ingen defekter var på knallerten og han bar hjem og kørte ordentligt, så sagde hun at så ville man ofte undgå at blive standset. Selv de PGO comet'er vi lå og fik undervisning på, de kunne runde 50-55 kmt. De var bare ''slidte'' ifølge dem der underviste os (som jo er betjente) og ingen af dem havde rundet 10.000 km.

Hvis jeg køber en Honda Dax fra 1973 som er helt urørt, har kørt 17.000 km og kører perfekt i motoren, men som altså kan vise 48 kmt på politiets rullefelt, så er der altså ingen kære mor (ifølge politiet) og det er bare at punge ud. Hvis man så kører på den igen, bliver standset af politiet og den forsat kører for stærkt, så konfiskere de ens maskine til 15-20.000 kr.

Jeg synet det er lidt komisk, og alligevel vil nogle betjente (tilsyneladende) gøre alt for at stoppe en knallert, som ligerem at køre ind i dem så de vælter, sprøjte peberspray i øjnene på dem og udsætte dem for stor fare ved at de kan falde (uden hjelm) og eventuelt smadre fronttalt ind i et skilt eller andet, og muligvis omkomme.

Beklager, men mit syn på sagen er at vi har nogle mærkelige love, og ikke alle betjente har ens syn på tingene smiley

• #108   29. apr 2013 gtr.
    kan godt være jeg udstråler min foragt for politiet. men tror stadig på det er fordi 75% af betjentene vi har er idioter. folk der ikke kan tåle all den magt eller skræmte små typer. der er bla. pga. deres opførsel generelt jeg ikke anserdem for andet en skat´s små indsamlere... for et reelt stykke arbejde laver de sku sjældent.

morten l
    kunne lyde som asger der stoppede ham. han og hans kolegga fra ringsted klipper så meget så muligt hvis du er yngre end dem. ( og det tror jeg ikke der findes nogle der er ) fik selv 1 klip for farten. reelt nok. men sku da lige havde et klip for at gearbremse frem for at bruge bremse pedalen. ud over det så sku han lige rudt og kigge på bilen som ikke fejlede noget. kunne han havde givet bøde for noget så havde han også skrevet det...

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#109   29. apr 2013 @McAwesome: Hvis du ellers gider læse ovenstående indlæg - hvilket du tydeligt ikke gider - så vil du opdage, at det ikke handler om at Etaten skal have grønt lys til brug af spray! Det handler om, at man ikke skal fratage Etaten et værktøj! Jeg kunne faktisk godt gentage ovenstående "bulletpoints", men det ville være en så stor fornærmelse mod dem der troligt følger tråden, så jeg vil undlade at gøre dette! Afsluttende kan jeg blot erfare, at din konklusion ift. hvad jeg synes, mener og for øvrigt har skrevet, tja, det er igen på så tynd is.... Kom nu ind i dialogen eller bliv væk, ikke? smiley

@Mc A: Hvilke svampe har du spist?

@Kertil: Hvorfor kun 75%. Er du meget glad i dag? Havde da forventet at du skrev tæt på 100%. Pudsigt nok... så er det altid eller ofte dem som er på kant med loven, som har mest imod Etaten's medarbejdere... herunder ansatte hos SKAT. Gad vide om du hører til den gruppe? Tja, jeg gætter bare! smiley

• #111   29. apr 2013 Gtr

Hvad spiller du dum for?

• #112   29. apr 2013 Never mind, er ikke interesseret i svar.

Er kun interesseret i 1 god grund Tim at efterkomme politiets anvisninger.
    Men jeg får den jo nok ikke.

Så hej hej.

• #113   29. apr 2013 Brian S

Undskyld jeg kom til at kalde GTR ved dit navn.
    Det var en smutter. I respect your position on this subject.
    Mvh

• #115   29. apr 2013 90% af alle betjente er korrupte og magtliderlige i større eller mindre grad...De sidste 10% er dem der blev moppet i skolen og er på hævntogt... Tydeligvis en fra de sidste 10% gutten er stødt ind i. Bare min mening

Mvh og ja John det er sgu da patter den tråd her mangler...

profilbillede
  • #116   29. apr 2013 Kan engang huske da jeg var på Vesterbro i København lige ved politistationen. Cyklede rundt i ring næsten lige overfor politistationen uden lys på men det var langsomt ved at blive lysere. Cykler rundt i ring mens jeg venter på toget, og pludselig kommer der en rigtig ung betjent og siger at jeg skal stige af eller få noget lys på. Forklarede at hvis han gik ud på Istedgade så kunne han se samtlige mennesker køre uden lys på cyklerne, biler der mangler lys i den ene side og meget andet........ Så spørger han om han skal skrive mig for at køre uden lys eller om jeg bare hopper af, og hans forklaring på hvorfor de ikke ''havde tid' til at stoppe dem på Istedgade Vesterbrogade og alle andre steder i København, var fordi de lige havde været skyder...... Flot. Men det er jo hver dag at folk kører uden lys hvor de ikke gør noget, også selvom de køre direkte forbi uden blink eller sirene, haha.

Valgte at stå, ventede på han ikke var der mere og så hoppede jeg op igen og cyklede rundt i en cirkel og prøvede at holde balancen osv..

Fandme da også mærkeligt at bede en ung fyr stå af sin cykel når han er 5 meter væk fra vejen af og bare cykler rundt i en cirkel.

• #118   29. apr 2013 GTR. arbejder som smed/mekaniker
    laver ikke sort arbejde.
    betaler min skat
    køre i en lovlig bil og har ikke stjålet noget siden jeg var 16 og den gang var det vist 2 pakker smøger fra min far.
    men har ikke opblevet politiet gøre noget nyttigt. og har ikke mødt mere end 1 flink betjent. bliver altid mødt med sure miner og nedladende tonefald.
    som nok ikke lige er smart over for mig. hvis de vil belemre mig med et unødigt stop så skal de i det mindste snakke pænt... og det gør de ikke...

• #119   30. apr 2013 Ketil ... er ret enig .. Det ER da et lidt mærkelig forhold .. Hvis nu vi ikke gad at bateale noget Skat, så fik politiet ikke noget løn, så måtte de jo gå hjem, og finde sig et arbejde ... SÅ ; vi betaler lønnen, og de er i dårligt humør .. Det er da vist ikke lige deres PR afdeling som er helt oppe og køre MAX ...:-)

Var det ikke det dér gamle ordsprog ; behandel andre som du gerne SELV vil behandles .. Tænk hvis jeg havde det sådan inden i at hvis naboen larmede for meget med græsslåmaskinen, så RØG jeg bare over og gav ham peberspray lige i kajen ... Damm .. . SÅ har man BARE ikke mange venner hurtigt ..

• #120   30. apr 2013 ja morten det er meget man ikke forstå...
    har fået et klip pga fart. 104,8km/t på en 80 strækning.
    betjenten mente ikke det var nok så da jeg gearbremse og træk til højre inden om en bil der sku svinge til venstre så sku jeg da havde et klip for at køre tæt på forankørende da jeg ikke markede bremsen. på trods af jeg uden at køre ud fra vejbanen snilt kunne trille forbi bilen (som alle ville havde gjort.)
    og så lige en grundig gennemgang af bilen for at se om der var mere han kunne skrive mig for. (var der ikke). har efter følgene stoppet en god kami (betjenten kørte den gang i ringsted og omegne i en sort 407 civil bil) han havde kørt 140km/t også på en 80km/t stræktning. han fik en advarsel da han spottede barnesæderne bag bilen. han ord var "du kørte forstærkt. så sæt farten lidt ned dine børn vil jo gerne se deres far igen...

efterfølgene er jeg blevet stoppet en masse gange i rutine tjeck osv. alle med sure betjente.
    giver dem altid 2 chancer for at begynde at tale pænt. men begynder de ikke på det så få de sku tilbage. nå min røv er ren så ser jeg intet galt i at give tilbage af samme skuffe. virker ligeglad med dem og svare igen hvis ikke føre en god tone.
    så min generelle holdning til dem er at de spilder min tid.

ser jeg en fotofælde så ryger fingen ud af vinduet. fast rutine da de ikke er til for andet end at drive penge ind for de stå aldrig steder hvor det faktisk gavner sikkerheden

• #122   30. apr 2013 Altså jeg er blevet stoppet en del gange men jeg tilbringer også mange timer på vejene. Dog jeg har kun en gang mødt en muggen betjent - de andre gange har de sgu været yderst korrekte og høflige.

• #124   30. apr 2013 John P:

Jeg tror at du har fat i noget meget essentielt her. I mine øjne er man som borger nødt til at forstå, at vi har sat et antal mennesker - og jeg skriver sgu mennesker - til at være udøvende. De udøvende mennesker har sgu samme krav på respekt som deres "ofre".

Min vanartede søn ser ud som mange 22 årige - pilskaldet, struttende af store bøffer, bukser med hængerøv og en stor hættetrøje. En overgang kørte han meget tit i min bil. Han så forkert ud i den, og blev standset hver gang ordensmagten så ham. men de var altid høflige og lod ham køre igen.

En dag gik han fra arbejde i Høje Taastrup mod stationen og blev holdt op på gaden, hvor politiet bad ham legitimere sig - de ledte tydeligvis efter nogen, der lignede ham. Da han ikke havde voldt nogen problemer sagde de til ham, at de ikke håbede at de nu havde forsinket ham så meget at han ikke nåede toget, sagde han blot, at i så fald kunne de jo bare køre ham hjem til Roskilde - Det gjorde de sgu!

Det her har rigtig meget med attitude at gøre!

• #125   30. apr 2013 Alle betjente jeg har møder, møder jeg med et smil på mine læber. Når de ser at jeg er imødekommende og i godt humør falder moral prædiken med det samme og man får en kort snak osv og så er det DET. Sidst jeg blev stoppet var på frederikssundsvejen, 80 km/t, kørte hmm 180 med konen bagpå, det gik hjemad. Nada trafik. Så et eller andet som forsøgte at hænge på, lukkede gassen, 500 meter sener BABUUU. fik en snak, de var over 170 km/t bare for at forsøge at hænge på men efter en kort snak skete der ikke mere, ingen bøde osv. 2 total flinke betjente som well bare i bund og grund skulle tjekke om jeg havde et kørekort:D

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#126   30. apr 2013 Nik og Knud... lige mine ord - og herlig læsning, at der reelt er nogen her på MCG der har mødt "den pæne side" og dybest nede i deres MC-sjæl reelt ønsker at møde Etaten på en positiv måde! De andre... alle dem som altid møder en sur betjent, tja, faktisk aldrig har mødt andet end en sur betjent... jeg vil gætte på, at det er samme klientel som også syns', at alle andre på vejen kører som nogle idioter, burde give plads når vedkommende ønsker at overhale - selv på strækninger man ikke burde - dem som inderhaler før kødannelse og "snyder" sig frem, dem som ikke giver plads til andre... dem som generelt har en kort lunte krydret med en adfærd og attitude, som bare bringer dem i søgelyset. Uha... det må være træls at være én af dem!

smiley

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#127   30. apr 2013 PS: Og imorgen er det 1. maj... og den røde fane må forblive i skabet, idet man kører til Stenløse MC og videre til Bakken! Jow Jow... Ses vi? smiley

• #128   30. apr 2013 Jeg vil nu også sige, er man høflig og smilende, ja så er politiet da også flinke, de er jo også af kød og blod. Men bor jeg jo også i Sønderjylland her er vi jo meget tolerante smiley

• #129   1. maj 2013 Min ponite er nu ikke at køre en vendetta over for ordensmagten som sådan .. Det er der foregår i DK omkring de love som skal håndhæves. Tendensen er at det bliver gjort mere og mere farligt at køre MC , og hvorfor accepterer politiet det også ? ..

Vi har bedre CM´er Dæk, lys, bremser osv, samtidig med at der kommer mere og mere kontrol .. Jeg har jo F.eks IKKE problemet med at jeg skan køre 30 km på en scooter, eller nu fnidre rundt på en 125´er .. Det er "farligt" og ulovligt hvis MC´en larmer lidt for meget, SKAT, politiet og mange andre har en dramatisk mening hvis kan vil lave en større ombygning på sit køretøj .. .Og SÅ kommer den; JAMEN det er loven !!

Joh joh .. men hvad skete der lige dér ?!? .. Alle vasker deres hænder, som om den der lov, bare var noget der stod op en morgen, og SÅ var den der, og NU skal vi så det ?

ER det virkelig logik, at en knaller skal køre 30, og man først skal være 16 år før man må køre ? . Hvad med, start når du er 15, 16 el. 17, lidt større, 18, lidt bedre MC .. osv .. . Jeg er HELT enig med at man IKKE bare skal "hælde" urutinerede personer ud på noget som er alt for stort, så en gradvis skala er fornuft..

Nu har jeg været motocross træner i mange år, og hjulpet rigtig mange til at blive kompetente kørerer, og det kommer med god hjælp, IKKE med et drama om fare ..
    En knallert 45 ! .. det passer bare IKKE ind nogen steder. Det er jo ikke fordi, vi ikke kan importere scootere/knallerter som er LIVSFARLIGE hvis de kunne køre 60,70,80 kmt, med FULD sikkerhed, lave kurser som giver evne i håndtering osv ..
    @John .. Du må da give mig ret i at det ikke lige er 100% logik altid som regler og måltal der skal håndhæves bliver vurderet ud fra, og bliver lavet til lov.. Der mås sgu da være NOGEN som har en positiv indflydelse på lovgiverne, og politiet må da være en af parterne .. Hvad der sker uden på vejene lige, er jo mere bare ( på mange punkter ) et forsøg på at få noget fornuft ind i noget ufornufting .. Så er det jo dejligt hvis den enkelte betjent er klar i hovedet ..

Regeringe må jo få deres data et sted fra, man må da håbe at det ikke bare er noget de finder på !??!?!?!?!

• #130   1. maj 2013 Morten L:

Nu siger jeg noget jeg har sagt rigtig mange gange.

Vi lever i et repræsentativt demokrati, hvor vi SELV vælger dem der repræsenterer os. Der er 2 millioner biler og ca 130 tusinde motorcykler - i sæsonen.

Hvem tror du bliver mest tilgodeset i lovgivningsarbejdet.

Og nej - de fleste er ikke nødvendigvis de klogeste - men de er de fleste!

• #131   1. maj 2013 Det rrepræsentative demokrati er jo også et flertalsdiktatur - det er ikke ideelt, men jeg har meget svært ved at se et bedre alternativ.......

• #132   2. maj 2013 @Knud .. du snakker ALt for meget i generaliteter, uden at selv ha´et personligt synspunkt ..

Du skriverM hvem tror du bliver tilgodeset, pga en forskel i antal ! ..: der sidder politikkerne og siger; puh ha´hvor HAR vi travlt med alle de Biler, så vi når altså IKKE lige MC´erne idag /uge- måned osv .. Knud, det er da noget frygteligt vrøvl du siger dér ..

Det er hvis man kikker lidt nærmere IKKE den måde love bliver vedtaget på .. Så knallert 45´eren, endte dér, fordi alee i flertalsdiktaturet ved tog det, og politikken var travl den dag så det blev altså ikke bedre !!

Nu ER det jo så goså sådan et vores folkevalgte politikkere får deres data og imformation fra forskellige kilder som har påråbt sig at være upatriske og troværdige, hvisket ikke altid er HLET i forhold til sandheden .. Tror nu ikke det helt fornuftige kilder der fik forklaret regeringen hvordan man skal importere en Scooter til DK, som er bygget ( sikkerhedsmæssigt forsvarligt af Fabrikken selv ) til at køre 70-80 kmt, drosle den ned til 45km og så få ordensmagten til at kaste sig rundt for at se om nogen har pillet skiven ud ...

Det er vist ikke alle ting som demokritiet er blevet spurgt om

• #133   2. maj 2013 MortenL

Du kalder det generaliteter - vi er nogen der kalder det realiteter - kig lige en gang på, hvad der SKER - ikke så meget på hvad du gerne vil have, der skete.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#134   2. maj 2013 @morten l: Politiet har ingen holdning ift. lovgivningen - som sådan - de er og bliver den udøvende part, og skal gøre hvad "demokratiet" og dermed dig og mig bestemmer os for skal være gældende (lov). Så stop skydningen i den retning og se på dig selv (eller alle "os andre" for den sags skyld).

Vi kan *KUN* være enige om at meget lovgivning er helt hen i skoven. Og der er kun dig, mig og "de andre" til at få det lavet om- eller påvirke dem som skal lovgive på området. Dette sker via interesse- og politiske interesseorganisationer! Sådan er et demokrati - på godt og ondt! Der er ulemper og forlemper (som Amailie fra TV3 ville have formuleret sig).

Og som tidligere nævnt, så er meget lovgivning tilvejebragt ud fra populisme som gør, at det er meget få personer her i kongeriget som gør det utroligt surt for de fleste. Det er ikke unaturligt at se lovgivning der reelt kun berører eller omfatter ganske få personer. Listen er lang....

Men at Etaten skal fratages værktøj ift. personer som der uagtet hvad, ikke kan formå etablering af højere IQ end 25, er altså ikke den rigtige metode.

• #135   2. maj 2013 Sut min IQ.

Hvad så med os der har en iq på 125?

• #136   2. maj 2013 Jeg kikker RIGTIG meget på hvad der sker .. Det er nu også sådan at det er mit arbejdsmæssige job, at kunne "tage ting fra hinanden" og for dem til at overleve bedre.. og joh .. IQ har da meget med det at gøre ..

RE-aliteter .. Joh Knud, du har ret, realiteterne er det vi har foran os lige nu ! . Om tingenes nuværende til tilstand, er en indikator på fornuft, hænger sammen er ikke nødvendigvis lig med hinanden ..

Når nu jeg skal stå til ansvar for mine egen ord ( hvilket kun er rimeligt ), og vi hér snakker om trafik sikkerhed og ansvar, så please fortæl mig om fornuften i dette regnestykke omkring sikkerhed og "ordensmagtens" job :

Metadon er syntestisk morfin, lavet af Adolf Hitlers læger da man ikke kunne skalle morfin til at bedøve soldaterne med. Det hed forresten først "Dolfine", men det navn var der vist ingen der var stolte af smiley

Det er nu lovgivningsmæssigt vedtaget som et sygdomsbehandlende middel, til folk som vil "løbe væk fra livet" . De må så gerne køre rundt i trafikken, hvis bare dosisen ikke er for høj ( 60 ml - nok til at bedøve en hel hustand ), bare lægen har sagt god for det .. Hvis IKKE, er det ulovligt, og blive "Kurt-Ole stoppet, bliver han knaledet for at køre i stofpåvirket tilstand .. Narkotika !! .. Slemme dreng !!

NU, har "man" set "lyset" .. Metadon er grimt " .. Næhh, Diamorfin" skal de ha´.. ( bedre til at håndtere deres "sygdom" ), Det hedder også Heroin .. Grimt ord ! .. Staten er blevet vejledt af nogle "professionelle parter", i ansvarets navn, for at løre et problem .. Det bliver til lov !! .. ER DET ikke sjovt, at dem som har påråbt sig selv til at være vejledende instans selv har forbindelser til medicinalvare producenten, der har eneretten på salg af Diamorfin i Norden " ..

Hvad sker som næste ? : Joh ,, meget simpelt .. Lige om lidt må man køre rundt i trafikken ( under lov ) på kontroleret Diamorfin .. En REalitet smiley

Som det bliver sagt hér: politiet skal ikke ha´en mening, de skal "bare" håndhæve loven .. Dvs. når min datter skal til at køre på Scooter er hun kriminel hvis hun kører 50 kmt, men Kurt-Ole kan "flyde forbi" HAMRENDE Barcardi på det ene og andet, bare loven, lægen osv har sagt god for det ..

Hér har lægen, politiet, og alle andre givet op, og Diamo, Azantra, osv har tjent KASSE på staten .. DU betaler til det !! ..

Hvis det fortsætter sådan og ingen skal ha´personlige ideer mere, og bare "forstå" at der er demokrati, og realiteter, så forstår jeg GODt at Politiet skal til at ligge bag hver busk og sikre sig at INGEN kører mere end 40 på motorvejen .. Der bliver brug for det !!

Virkelig IQ, må være hvor god man er til at få noget til at overleve, ikke kun hvilke bøger man kan læse .. DE dumme kan kun håndtere symptomerne, de mere kloge kan håndtere årsagerne !!

• #137   2. maj 2013 Repræsentativt demokrati er et pseudonym for det moderne autokrati

• #138   2. maj 2013 Martin L

Det bliver værre og værre med dig. Du skal jo være helt klar over, at alle disse mediciner er mærket med en "rød trekant" der er en advarsel ved færdsel og maskinbetjening, fordi de kan virke sløvende. Derud over falder blandt andet morfika og deres derivater under lægemiddellovens (og dermed færdselsloven) paragraf 5 om euforiserende stoffer, Hvorfor tror du egentlig der lige nu er et gevaldigt EU-udbud på trapperne om et antal "narkometre" til policen???

Der er muligvis grupper, der taler for frigivelse af diamorfin til "syge" og fritagelse fra diverse sikkerhedsregler, men der er ikke p.t. lovligt og lur mig om det nogensinde bliver det.

Og så kan jeg i øvrigt ikke få specielt ondt i røven af at nogen - inklusiv den farmaceutiske industri - tjener penge......

....men sådan er vi jo ret forskellige

• #139   2. maj 2013 Tjo .. Nogle individer Starter nye ting op, skaber nye ting, osv ... Andre er passive, og venter på at "det" skal ske ...

Så er der så også dem som stopper ting, standser bevægelse, for ikke at noget skal laves om ..

Godt verden ikke kun indeholder stopperne, , så var der ikke ´meget tilbage ..

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#140   2. maj 2013 @morten l: Sådan en omgang vrøvl... Politiet har da ikke givet op! De er den udøvende magt og skal som sådan håndhæve den lovgivning de folkevalgte- og dermed dig og mig har sat i tinget. Deres lovarbejde - altså de før nævnte personager som du og jeg har placeret på stolen - sker på baggrund af "eksperter" hvor der uden tvivl er placeret læger. Nok om det... pointen er og bliver, at du IKKE skal pege fingre efter Jens Betjent... han har uagtet hvor meget du end gerne vil drøfte Metadon og trafiksikkerhed altså INTET med det at gøre! Og hvordan skulle han/hun da også kunne have noget med lovgivningen at gøre?

Som før påpeget, så kan vi bestemt godt være enige om at der findes love og regler der er meget uheldige, men du skyder som en blind høne på bl.a. Etaten og mere eller mindre beskriver deres ansvar for at håndhæve en lovgivning der 100% er smidt i hovedet på dem! Dont kill the messenger....

Og for at holde bare en rød tråd ift. trådstarter, så ville det være helt fint for mig, at Etaten skyder 55L rendyrket spray lige i snotten på en Metadon-dopet Scooter-bølle. Han/hun hører intet... ser intet....lytter ikke efter Etaten's anvisninger! Jo før og tidligere sådan en trafikant bliver stoppet jo bedre!

• #141   2. maj 2013 GTR .. Faktisk prøver jeg bare at presse nogle mere direkte stillingstagener frem .. Som jeg har sagt tidligere har jeg ikke noget imod politiet som sådan .. Men jeg syntes det er forkert at læne sig tilbage og sige ; sådan er det, det er der nogen der har bestemt ...

Det kan GODt være de har det, men det er jo ikke enbetydigt med at det ikke kan laves om/forbedres ... Deri mener jeg også at politiet har deres ansvar, lige som alle andre ...

Metadon eller ej .. nu er det bare et eksempel som foregår PT ..

• #143   2. maj 2013 Morten l
    Gtr ved det inderst inde godt når han er groteskt useriøs.
    Jeg har også prøvet at få ham til at droppe attituden og facaden, men han er altid højrøstet i sin kritik og lavmælt i sine erkendelser.

Det gode ved du tager kampen op er jo så de erfaringer du kan gøre dig herinde.
    Men du skal nok ikke regne med at se et resultat.

• #145   2. maj 2013 Morten l
    Det gælder også John. De lever i "the Hazzle free zone" hvis det sir dig noget.

Go nat

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#146   2. maj 2013 @morten l: Hvem læner sig tilbage? Mig bekendt går sub-dialogen ift. dine indlæg i en retning af, at du ikke kan skyde Etaten for at håndhæve en gældende lovgivning. Længere er den faktisk ikke!

@Mc A: Jeg og andre gør da et ihærdigt forsøg på at forstå de argumenter du stiller tid rådighed. Problemet er måske mere, at du ikke har en rød tråd og skyder med spredhagl? Men du har uden tvivl min største respekt for dine synspunkter! Det skal du bestemt have stor ros for! Og din evne til at tråde ind- og ud af dialogen på overraskende vis...tja den er ikke mindre end uovertruffen - grænsende til genialt!

smiley

• #147   3. maj 2013 Når noget grænser til genialt er det ofte galskab smiley
    Jeg tager det som konstruktiv kritik.

Kommentér på:
stoppes for en hver pris ?

Annonce