Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tjek om kæde er for slap ??
  • #1   9. jun 2015 2,5 cm må den bevæge sig fra top til bund...

Måles midt på kæden mens den står på støttefod..

• #2   9. jun 2015 Nu kommer jeg nok lidt med en påstand, men det er afhængigt af hvilken motorcykel der er tale om..

• #3   9. jun 2015 Ja hvis kæden er dobbelt så lang skal sluppet være lidt større.
    Tjek kæden mens du sidder på mcén...

• #4   9. jun 2015 Det står i indstruktionsbogen/manualen og er forskelligt ang. model, ligesom det er forskelligt om det skal måles med eller uden støttefod.
    Alle de tal folk oplyser gælder kun for deres model og dem kan du ikke bruge til noget som helst.
    En generel regel gælder dog, når du køre på den, skal kæden hænge i en bue, slasker den rundt, er den for løs og hænger den ikke, er den for stram.
    Generelt strammer de fleste deres kæde alt for meget. På både min tidligere Gpz og min nuværende Suzuki, skal kæden have 35-40 mm slup målt på midten af kæden og på centralstøttefod, hvilket ser ud af rigtig meget.

• #5   9. jun 2015 Hvordan tjekker man kæden mens man sidder på den??

• børge L
    børge L Tilmeldt:
    jan 2014

Følger: 1 Svar: 14
    #6   9. jun 2015 ha du for din mor til at måle

• #7   9. jun 2015 Det er på en Suzuki gsx 600f fra 2000 og jeg kan ik finde noget om det i indstruktionsbogen , men når jeg trykker kæden op er det ihvertfald 4 cm

• #8   9. jun 2015 Har du målt om der rent faktisk er det?, det ser tit ud af mere ned det er. En hurtig google søgning siger desuden også at kædeslup skal være 20-25 mm og maks. er 45 mm. Personligt havde dog valgt at justere den knap stramt og til ca. 30 mm.

• #9   10. jun 2015 Du skal have mellem 3-4 cm frigang fra top til bund når du trykker den op og ned mens den står på støttefoden eller liften, og så strammer den kæden lidt mere op når du sætter dig op på den.... minimum 3 cm, ikke stram mere op end det, så blir den alt for stram når du hopper på den, og så kommer det til at knage og rasle ;-(

Kommentér på:
Tjek om kæde er for slap ??

Annonce