{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.134 visninger | Oprettet:

valg af offroader {{forumTopicSubject}}

har solgt min Suzuki ts 185, og vil nu prøve noget andet. den skal kan køre over alt, over marker, i skoven, på stranden o.s.v. den skal selvfølgelig også kan køre på vejen, men ikke det der er hoved formålet. men jeg er i tvivl om, hvor stor den skal være. og hvornår den bliver for tung at smide rundt med. hvilken model ville i vælge ? pris 10-20000 kr skal ikke være noget smart, må gerne ligne en crosser


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  valg af offroader
  • #1   20. jun 2015 i det pris niveau ville jeg kigge efter en xt350, xl350 dr350 e.l.
    Store nok til at kunne følge med trafikken måske lige knapt på motorvej, men ikke så store at de bliver nogle skrumler ved siden af vejen smiley
    måske endda
    http://www.motorcykelgalleri.dk/marked/mc/ktm-lc4-600/178615


  • #2   20. jun 2015 Spar ganske lidt mere sammen og køb en KTM EXC 400 eller derover. Så bliver du ikke bedre kørende for pengene smiley

  • #3   20. jun 2015 jeg har 70 km til den nærmeste motorvej. og så langt vil jeg alligevel aldrig køre på den. den skal kun bruges til sjov og hygge ture

  • #4   21. jun 2015 den ktm der er linket til kunne godt være en muglighed. den er jo kun 16kg tungere end en Yamaha xt 350, også har den jo noget mere kraft. nogen der har andre forslag helst ikke for tunge

  • #6   21. jun 2015 Som Jens siger faar du ikke meget for det budget. Udvalget er mikroskopisk i Danmark.

  • #7   21. jun 2015 den skal bestemt heller ikke ligne noget moderne noget. flere af de gamle modeller ligner en crosser. det syntes jeg ikke at de nye de gør. der skal være så lidt så mugligt (plastic) der kan gå i stykker. den skal bruges som legetøj, og ikke stå til pynt. har også skrevet at den må koste op til 20000kr

  • #8   21. jun 2015 det gør heller ikke noget at den er gammel. forventer ikke at komme til at køre mere end max 1000km om året.

  • #9   21. jun 2015 Jeg vil personligt vælge lethed frem for kræfter, også gerne noget grimt billigt pis man kan være fuldstændig ligeglad med smiley
    Jeg kører pt på en yinxiang (staves?) kinøjser på 150 cc som jeg har givet 1.800 for, og den har holdt fint, selv om den langtfra er blevet behandlet pænt, med store trapper, nogle hop på den lokale cross og skater bane, ture i skoven hvor den bliver smidt 10 gange og enkelte ture på 50 km mens den normale mc var til reparation, det er nok en af de sjoveste mc'er jeg har haft netop fordi den er så ligegyldig smiley


  • #10   21. jun 2015 Den der KTM... Sammenlign den IKKE med de KTMer der ellers er på markedet...
    Det er den første model de lavede i vandkølet 4 takt. og det var noget jammerligt lort...
    Jeg havde en der havde fået en nyere motor på.. men det koster knaster at lave...
    Der købte jeg hellere en gammel yamaha eller honda...


  • #11   21. jun 2015 Ikke en XL350. De holder bare ikke i maskinen, 8 ud af 10 er flækket så meget i toppen at kompressionen er sænket markant og ellers er de godt på vej.

  • #12   22. jun 2015 hvad så med en xl 250 har den samme problem som en xl 350

  • #13   22. jun 2015 Ja

  • #14   22. jun 2015 Skal den kun være til sjov, let og med lidt flere kræfter og noget bedre affjedring end din TS 125 og du er til to takt, så prøv evt. en Yamaha DT 125 R, bedre let to takter på budget finder du ikke. Et eksemplar i god stand fra midt 90'erne kan fåes til 6000-7500 kr.

  • #15   22. jun 2015 Til rådet herover er det super vigtigt at du finder en DT der er vandkølet og ikke luftkølet. Den luftkølede er en mere effektsvag udgave af DT175.. som er rigeligt død i sig selv.

    PS.. jeg kommer til at tænke på at jeg har en Yamaha WR200 stående med plade på. Den vejer mindre end min aftensmad og har 35hk og afdæmpningen er lysår bedre end på DTerne.. Den koster 16500 nysynet.


  • #16   22. jun 2015 #15
    Ja, det skal være R modellen som jeg skriver(bude måske have været skrevet lidt tydeligere. Den kan slet ikke sammenlignes med en luftkølet DT 175 eller 125'er, de er langt svagere og noget mindre vandring i affjedringen.
    Hvis man overvejer modellen, skal man dog gøre sig klart at det er en højt ydende to takter, der er intet træk under 8000 omdr, over går den amok indtil 10000 omdr, så den skal holdes til ilden og der skal arbejdes med gearkassen. Støjsvag kan den absolut heller ikke kaldes og selvom jeg aldrig har målt benzin økonomien, er jeg ikke i tvivl om at den kan sætte noget benzin til livs.
    Det er legetøj når det er bedst.
    Min har jeg kun anvendt til hygge på gården. Samtidig med at jeg købte denne, købte min lillebror en kina atv samt en crosser. Det er ret tydeligt at se forskellen mellem en kina crosser og denne, Yamaha'en er dobbelt så hurtig, kina crosseren har udsættere hvis det er fugtigt, Yamaha'en har jeg købt gennem en sø med, så der rendte vand ned oven i et par ekstra høje gummi støvler og nå ja, jeg hæv den frem for nogle dage siden efter at den havde stået siden sep 2013. Jeg åbnede benzinhanen, gav choker og 5 kick senere startede den med jævn motorgang.
    Hold dig væk fra en kineser, det bliver aldrig rigtig godt.


  • #17   22. jun 2015 Rigtigt... Det er fine maskiner...

    Det er ikke nok den hedder R... Min søns første mc (han var 16) var en DT125R, men den var luftkølet.
    Yamahas modelbetegnelser er elendige i den retning. Der var også nogen der hed DT 125 LC, de var vandkølede men manglede lige 10hk i forhold til den rigtige model der var der i 90erne (se den rigtige model i min profil).
    De kan nemmest kendes ved at de er vandkølede og har en alm. bagsvinger og IKKE en lille bøjle henover...


  • #18   22. jun 2015 #
    Okay, tak for info, så lærte jeg også noget i dag smiley


Kommentér på:
valg af offroader

Annonce