1.627 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Michael S
Michael S
Emner: 50 Svar: 236

Bede om bidrag på mc galleri, regler? Bede om bidrag på mc galleri, regler?

Hej, er der nogen der kan sige mig hvad reglerne er for at bede om økonomiske bidrag til mc relaterede projekter herinde?
Nu vil jeg ikke sige hvad mit konkrete projekt er hvis det nu er imod reglerne, så dette er bare et eksempel: Lad os sige at jeg har et stykke jord hvor jeg vil bygge en mc bane, og søger bidrag fra folk der vil støtte projektet med hvad de nu har lyst til at give, via mobile pay feks.

Vil det være imod reglerne at spørge om det herinde?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.
  • Tage ned en lampe i taget 335 kr.
  • Havemand til ukrudsrydning i indkørsel 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bede om bidrag på mc galleri, regler?
  • #1   3. aug 2015 Søg på "Crowdfunding"...

• #2   3. aug 2015 Jeg synes ikke umiddelbart, at jeg kan se noget i reglerne omkring dette skulle være forkert. Men jeg kan selvfølgelig tage fejl. Kontakt eventuelt folkene bag siden nederst (Kontakt).

• #4   3. aug 2015 Prøv det- er det forbudt, skal en eller anden selvbestaltet politimand nok pege ret præcist på regelsættet.

• #5   3. aug 2015 Jeg har mere svært ved at se hvordan du vil få lov til at lave en bane!! Det betyder ikke noget at du ejer jorden, det betyder bare at du må betale skat af den smiley IKKE at du må gøre hvad du vil på DIN jord! Vi er jo i Danmark smiley

• #6   3. aug 2015 Tror du vil indsamle et væsentlig større beløb, hvis du opretter en forening mod mc kørsel og andet sjov på 2 hjul med motor smiley

Tror generelt kun folk støtter noget de selv er brugere af. Så der er næppe gevinst ved at bruge andet end de målrettede fora ( crossklubber, roadracing ect ect)

• #7   3. aug 2015 Indsamlinger skal under alle omstændigheder godkendes af indsamlingsnævnet.

• Michael S
    Michael S Tilmeldt:
    apr 2011

#8   3. aug 2015 haha, god pointe knud:) tom, det med banen var bare et eksempel, jeg gad bare ikke diskutere med bitchy moderatorer i timevis hvis jeg nu skrev hvad det reelt var.

Nå, men ingen ved det åbenbart så jeg prøver knuds metode senere når jeg lige finder ud af præcist hvem/hvad/hvor/hvordan osv.

• #9   4. aug 2015 SKULLE det nu ende med, at være en crossbane/racerbane i det østjyske, så råd højt, når du kommer dertil smiley

• #10   4. aug 2015 @Søren.
    Der køres på PP d.14/8 og 3+4/9. kom så ud af busken smiley det er så tæt på at det næsten er lokalt smiley jeg er der i september smiley

• #11   4. aug 2015 Brian> Og jeg har endda fået tilbudt kørelejlighed i trailer derned af to andre, der også skal afsted - ret beset er der INGEN undskyldninger for, at jeg ikke dukker op! smiley

(Desværre er det mandag, som arbejdsmæssigt er lidt en udfordring)

• #12   4. aug 2015 D3+4/9 er torsdag fredag.
    Jeg har en seng til dig på en hyggelig restaurant 1 km fra banen ( fra onsdag til fredag)
    Arbejde er en dårlig undskyldning smiley smiley smiley smiley

• #13   4. aug 2015 Hva' satan - jeg var 99,99% sikker på, at alle banedage dernede var om mandagen, men det er jo skønt, at tage fejl! smiley

Det skal lige igennem kalender-fortolkeren så og se om ikke den vender positivt tilbage smiley

• Michael S
    Michael S Tilmeldt:
    apr 2011

#14   4. aug 2015 Jeg bygger nok næppe en crossbane selvom jeg gerne ville, men hvis du keder dig kan du jo tjecke det her ud: www.midtjysktrialsport.dk

Fart er nemt nok, teknik er noget helt andet;)

• #15   4. aug 2015 #14 Både du og jeg er nok for unge, men i b.la. min fars tid - 1960erne - (et eller andet sted kommer det jo fra) var "hastighedstrial" faktisk ret stort! Og med de historier jeg har hørt om det, kan jeg kun ærgre mig over at jeg aldrig har prøvet det smiley

• #16   4. aug 2015 Det springende punkt i dit indlæg vil være det som beskrives i brugerbetingelserne under punkt 3 "Andvendelse":
    at overholde gældende lovgivning, herunder aftaleloven, forbrugeraftaleloven, købeloven og markedsføringsloven

........ Det betyder blandt andet at din indsamling skal godkendes af indsamlingsnævnet.
    Derudover må der ikke reklameres for egen vindings skyld, så selve karakteren af din indsamling kan have indflydelse på om det accepteres eller ej.

Uden at kende til dit konkrete projekt, så tror jeg det vil være svært at gennemføre en indsamling her. Jeg vil foreslå at du bruger et andet medie. smiley

Held og lykke med det anyway smiley

• #17   4. aug 2015 Og går det helt galt, skal jeg da gerne stille en konto til rådighed, det går jo ikke at der er nogen der ikke ved hvor de skal gøre af det de har i overskud smiley Så bare sig til, jeg er frisk hvis du vil give et bidrag smiley

• #18   4. aug 2015 Er jeg den eneste der tænker at buggi er en "and"vendelse????????

• #19   4. aug 2015 Eller rettere sagt at reglerne er det.......

• Michael S
    Michael S Tilmeldt:
    apr 2011

#20   4. aug 2015 "indsamlingsnævnet" kan rende mig sidelæns da det er et privat projekt, (og jeg iøvrigt er træt af at der åbenbart skal være 50 offentlige instanser for hvert privat initiativ i det her land) men det kan godt være det strider imod det med "for egen vinding" da jeg teknisk set får noget ud af det selv, men det jeg får ud af det bruger jeg på andre kan man sige.. Men pyt, jeg dropper det bare for nu. Men tak for svarene anyway.

• #21   4. aug 2015 Privat indsamling kalder det offentlige sorte penge...

• #22   5. aug 2015 Jeg ved ikke om 'indsamlingsnævnet' i yderste konsekvens kunne finde på, at mene, at du skal aflevere pengene tilbage, hvis ikke indsamlingen sker uden om dem. Der er efterhånden snart regler for regler her i landet.

Ligesom kommunen kan komme og sige, at du skal pille brændeskuret ned hjemme i din have på egen købt og betalt grund.

• #23   5. aug 2015 Grund som er købt og betalt. Men som der til evigtid skal betales grundskyld på Søren smiley

• #24   5. aug 2015 Ja ja, hvorfor skulle det stoppe lige pludselig smiley

Kommentér på:
Bede om bidrag på mc galleri, regler?

Annonce