691 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

ZX6R 636 03'-04' VS. GSXR 750 01' ZX6R 636 03'-04' VS. GSXR 750 01'

Hey,

Kort og godt, hvad havde du taget af de to? står og overvejer kraftigt at skifte min chopper ud med noget lidt mere fremadlænet smiley

Kan rigtig godt lide begge modeller, men er der nogen der har erfaringer med den ene frem for den anden?

Dem jeg har set på har gået stort set det samme og koster det samme, GSXR'eren er godt nok et par år ældre, men betyder det noget?

/Kasper

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Beskære, fjerne ukrudt, klippe hæk i forhave 1.500 kr.
  • Opsætning af gardin i Velux vindue. 1.000 kr.
  • Tilslutning af 2 vaskemaskiner 1.500 kr.
  • Fjerne mini-vaskemaskine under køkkenbord. 840 kr.
  • Hæng 5 billeder op på vores kontor 500 kr.
  • Hjælp til at samle Ikea skab og hænge lamper og andre ting op - fra kl 15,00 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ZX6R 636 03'-04' VS. GSXR 750 01'
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #1   6. aug 2015 Prøvekør dem - det er den eneste måde at finde svaret på.

• #2   6. aug 2015 Ja du har nok ret Sajmon.. men det kunne være der lige var en der vidste et eller anden man skulle være obs på.

Bonus spørgsmål.. Er der en af dem der er bedre end den anden til lange ture ti udlandet, hvor der køres meget motorvej?

/Kasper

• Sajmon ™

#3   6. aug 2015 Der er ingen tekniske svagheder ved nogle af cyklerne, så det skal stå og falde med vedligeholdelse og stand / km og udstyr osv.

Dit bonus spørgsmål kan KUN besvares af dig selv.

Jeg ville f.eks aldrig drømme om overhovedet at køre på en MC med clipons - dvs en sportscykel... Mit svar ville derfor være at du skulle købe en motard eller naked bike i stedet, da den er uendeligt meget mere brugbar i 99% af tiden du kører på den, nemlig i hverdagen.
    Den eller de par ture du så ville futte sydpå hvert år, ville den også sagtens kunne uden problemer, men motorvej ville så være en del mere irriterende at køre på. Jeg ville så ikke køre en eneste km mere end absolut højest nødvendigt på den slags veje alligevel, så for mig er det ikke et tab. Jeg har aldrig rigtigt forstået hvorfor man gider køre på motorvej på MC, men det er nok bare mig der er mærkelig. smiley

Andre menneskers personlige præferencer er tæt på komplet ubrugelige - det er dig der skal eje den, så derfor dig selv der skal afgøre om det er den rigtige MC for dig og dine behov. smiley

• #4   6. aug 2015 tror ikke det er motorvej der er et problem for nogle af dem men gsxr'en burde dog havde mere moment og zxr er nok lidt hurtigere/ nemmere i sving

• #5   7. aug 2015 Sajmon.. Tak for brugbare råd! Motard bliver det ikke, det er ikke lige min stil.. jeg har faktisk luret lidt på en SV1000N også, kunne være man skulle give den en chance.

Motorvejsdelen er ikke noget der bliver voldsomt meget af, jeg synes nu heller ikke at der er noget særlig attraktivt i at køre motorvej.

Men lige nu uden at have prøvet dem, tror jeg at jeg hælder mest til GSXR modellen.

/Kasper

• #6   7. aug 2015 Selv om jeg godt kan lide den smule mere moment 750`eren har, så ville jeg selv vælge Zx6r`eren(specielt når nu det er en 636`er og ikke 599`eren fra tidligere)

Jeg har selv en Zx6r 636 fra 2002 og det er bare en lækker maskine og imo bedre(dvs. ikke bare min, tror det er almindeligt anerkendt at Kawasaki er af højere standard/kvalitet en Suzuki, der vel må regnes for den "ringeste", de er alle af super kvalitet, af de 4 store Japanere!), Men alt dette kan jo være fuldstændig ligegyldigt, hvis du af den ene eller anden grund ønsker f.eks. netop Gix`eren - Ud og prøv den og uanset hvad, så køb den der falder i den smag og som du sidder bedst på! Selvom der er en kvalitetsforskel, så er det ingenlunde så stor at det alene kan stå som begrundelse for et valg!

• Sajmon ™

#7   7. aug 2015 Hvorfor regnes Suzuki som den ringeste?

Det har jeg godt nok aldrig hørt... Jo fra Honda ejere, men de synes jo at alt andet er ringere. smiley

• #8   7. aug 2015 Som de andre siger, prøv dig frem.
    Jeg havde personligt også taget zx6r'eren grundet dens mere rå udseende. Der er lidt mere brutalitet og streetfighter over en zx6r 03-04 (dat ass smiley ) end en gsxr fra 2001. My opinion

• #9   7. aug 2015 Sajmon: jeg har ikke talt med en forhandler(intet mærke specifikt) eller læst en driftsikkerhedsundersøgelde hvor Suzuki ikke betegnes/ender nederst blandt de 4 Japanske mærker! Og jeg vil alle dage beregne Kawasaki som værende et mærke af højere standard end Suzuki generelt! Og står det mellem en 01'er Suzuki og 03-04 Kawasaki, så bør det(alene set ud fra de oplysninger) være en no brain'er - Mennsom bekendt er der mange andre faktorer i spil! Pudsigt nok kom Honda "kun" ind som 3'er i den større driftsikkerhedsundersøgelde som også er blevet nævnt herinde, Yamaha nr. 1, Kawasaki nr. 2, Honda tre og Suzuki fire. Helt i bund lå som forventet HD.

• #10   7. aug 2015 Ja må prøve dem begge der er ikke andet for.. Det er nok mest en religion hvad folk er mest til i sidste ende.

• Sajmon ™

#11   7. aug 2015 #9 - Alle mærker har modeller som trækker den statistik op eller ned.

Har du et link?

Kommentér på:
ZX6R 636 03'-04' VS. GSXR 750 01'

Annonce