3.556 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

Motorcykel på gaden i København Motorcykel på gaden i København

Hejsa,

Jeg overvejer at erhverve mig en motorcykel, men jeg er lidt i tvivl om forholdende for udendørs motorcykler i København.

Jeg bor på Abel Cathrines Gade som er en sidegade til Istedgade, og jeg har ikke rigtigt nogen idé om, om der er høj risiko for at den ville blive udsat for hærværk. Jeg har tænkt mig at putte et dækken over den når den står stille, og selvfølgeligt låse den. Det forhindrer jo dog ikke nogen i at sparke til den eller dets lige.

Er der nogen der har gjort sig erfaringer fra København, eller ved noget om det? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • USM HALLER disassembly - today! 1.410 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motorcykel på gaden i København
  • #1   16. aug 2015 Den er stjålet før du får set dig om, om det er noget gammelt gs 500 eller en 1299 panigale, den vil blive mishandlet, og den vil blive stjålet.
    Forskellen er bare om det er indvandre-aberne eller hyrede mænd der stjæler den..

• #2   16. aug 2015 Ked af at sige det - men der er sindssygt høj risiko for at den er væk, første gang at du ser den anden vej. Bor selv i KBH, og har kun min MC fordi at det kan holde aflåst og gemt langt, langt væk fra gaden...

• #3   16. aug 2015 Bor i næreheden af dig, og i 3 år har min zxr750 blive stjålet 2 gang (returneret 1 gang), og min zx9r væltet (parkering) 4 gang. Dog ingen hærværk indtil videre. De er oftest dækket til og fastlåst til et lygtepil med et ekstra skivelås og et alarm. Men ingenting har sket med min GSX750F?!

• #4   16. aug 2015 Har I nogen idéer til hvad man alternativt kan gøre? Kan se at jeg skal ligge 16.000 for at have en p-plads hos DGI byen i et år - det er lidt meget synes jeg... Kunne der være andre steder man kunne sætte den, eller andet man kan gøre?

• #5   16. aug 2015 Hvad med en lukket garage med andre fx i Valby ( ikke langt væk )
    Bor der ikke selv. Men så kan i også stå og skrue samtidig

• #6   16. aug 2015 Monter en håndgranat ved styret, så ved du altid hvem der forsøgte at stjæle den.

• #7   16. aug 2015 Selv herude på landet låser jeg min maskine inde, boede jeg i KBH var jeg nok en Lifan/Scooter-mand smiley

• #8   16. aug 2015 Du kan ikke gøre en skid, vil de have den ja så vil de have den. Lås eller ej.

• #9   16. aug 2015 Har min skrig-orange Ninja og holde på fortovet på indre Nørrebro, 4 låse og et dækken og der har aldrig været noget, havde også min gamle og holde uden problemer

• #10   16. aug 2015 Hvilke låse bruger du, Caspar?

• #11   16. aug 2015 Abus skivelås med alarm, kæde med hængelås i forhjul og baghjul og en hængelås i kædehjulet

• #12   16. aug 2015 Låser du den fast til noget? Og er låsen med alarm den til 2 jern? Gerne smid et par links hvis du har tid smiley

• Steffen  H
    Steffen H Tilmeldt:
    apr 2015

MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 57
    #13   16. aug 2015 Har boet på Maria kirkeplads og elsker den del af Vesterbro, men desværre er svaret at du kan ikke have den stående på gaden. Prøv at ringe til forsikringen og spørg om de vi kasko forsikre den hvis den holder på gade, svaret er nok ja, men du skal så lægge en årsløn pr sæson. Du kan evt. Prøve at blive venner med nogle af dem der har adgang til den store gård overfor abel cathrine gade og se om du kan "leve/låne" en nøglebrik så du kan komme ind og ud af gården. Inde i gården kunne jeg godt have mine ting i fred for hærværk olig. Men den vil selvfølgeligt ikke være sikret mod tyveri..

• #14   16. aug 2015 selvfølgelig kan man have sine ting i fred. Det er da kum århus hvor foll kommer med vinkelsliber og varevogn for at hente en 125scooter..

har en veninde der har haft sin er6f holdende under mc garage med en svag kædelås i for evigt.

Man udvikler med tiden en sjette sans for p vagter og fulderikker.

99% af tyverier sker for folk "der ikke kan have deres my little pony stående på gaden", så de stiller den ind i en stor øde p kælder UDEN SÅ MEGET SOM EN SKIVELÅS.

gem den "in plain view", dæk den til, og lås den fast.
    bum du har mc på vbro

• #15   16. aug 2015 Find en klub gode venner og billig garage smiley

• #16   16. aug 2015 @Steffen,

Jeg bor på samme side af Abel Cathrines Gade som Maria Kirken - så jeg går ud fra at den store gård er min? Jeg har forhørt min udlejer om jeg måtte stille den i gården, og det måtte man ikke... Den er jo dog en del af en stor gård, som omfatter hele Abel Cathrines Gade, noget af Viktoriagade, Vesterbrogade og Helgolandsgade. Var det dér du stilte din?

• #17   16. aug 2015 Det er den gård jeg bor ved.. smiley

profilbillede
  • Steffen  H
    Steffen H Tilmeldt:
    apr 2015

MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 57
    #18   16. aug 2015 Kan ikke helt forstå du ikke skulle måtte have den holdende der.. Det var der flere der havde da jeg boede der.. Hvis du har nøglebrikken så du kan komme derind, så ville jeg da bare stille den der.. Men tag hensyn til beboerne, så sluk motor inden du stiller den ind og start efter den er taget ud, så burde det vel ikke give problemer.. Spørg eventuelt gårdlauget uden om udlejer..

• #19   16. aug 2015 Persona non Grata fka Mc Atsi

Citat:
    99% af tyverier sker for folk "der ikke kan have deres my little pony stående på gaden", så de stiller den ind i en stor øde p kælder UDEN SÅ MEGET SOM EN SKIVELÅS.
    *

Har du noget at bygge det sludder på eller er det bare for at snakke med?

• #20   16. aug 2015 kender personligt halvandet eks tyve slæng, har selv fået stjålet et par maskiner, og læser de fleste efterlysninger jeg støder på.
    Har desuden set en del overvågningsvideoer af tyverier fra rundt om i verden.
    Og så har jeg slæbt en del stjålne maskiner hjem i tiden og enten udleveret til ejer hvis muligt eller solgt videre som skrot.
    min lommestatistik skal selvfølgelig tages med et gran salt.
    de står selvsagt ikke alle sammen i en stor øde p kælder...
    Og i min optik er wirelås lig med ikke låst.. Men det skulle også gerne være selvsagt.

tyven skal på arbejde og han skal ikke have lov at arbejde i fred.

Så lader man maskinen stå og finder en anden..
    Medmindre det er bestillingsarbejde og der ligger en bunke sedler og venter.
    Men det er en helt anden snak. Så er maskinen så dyr/sjælden at man har en garage og i øvrigt ordentlig aflåsning og måske endda kasko.

Til en almindelig kedelig r1 skal du bare undlade at gemme den væk i et hjørne hvor ingen kan se den om natten og så i øvrigt sørge for lås svarende til værdien på den.

overdrivelse fremmer forståelsen for de fleste.

• #21   16. aug 2015 Patrick R
    Ja den dyre sag fra Abus, den er dyr men halv alvorlig, men man kan alligevel ha den i lommen med lidt god vilje når man skal ud og trille

• #22   16. aug 2015 Syg by,,og sygt land

• #24   18. aug 2015 Nu er jeg lige en røv engang, hvis ens mc kan blive stjålet i nattens mulm og mørke uden det blir opdaget, med mindre at der er tale om den blir løftet ind bag i en bil, så har man simpelthen ikk sikret den godt nok!
    Arbejder i Kbh og alene idag har jeg set 2 MC'er holde kun sikret med en af de der 150 kroners skivelåse

• Esbern Snarre
    Esbern Snarre Tilmeldt:
    mar 2012

Følgere: 3 Svar: 313
    #25   18. aug 2015 Jeg har ikke sikret min overhovedet. Ikke engang startspærren er sat til. Et par gange har jeg faktisk glemt at tage nøglen ud, når jeg har sat cyklen om aftnen.

Den holder på gaden på Frederiksberg og har holdt der siden 2011 uden nogen problemer. Intet hærværk og ingen tyverier.

Statistisk er det meget usandsynligt, at lige din motorcykel bliver stjålet, så hvis du er i stand til at leve med dig selv, såfremt uheldet skulle være ude (hvis det er en helt almindelig, forsikret stangvare, du ejer), så ville jeg bare slukke motoren og parkere, hvor det passer mig.

På Frederiksberg i hvert fald. På Vesterbro ville jeg måske lige tage nøglen ud.

• #26   18. aug 2015 Lyder helt skørt. Hvad køre du på? En 2-hjulet havetraktor? En trillebør? What?

• Esbern Snarre
    Esbern Snarre Tilmeldt:
    mar 2012

Følgere: 3 Svar: 313
    #27   18. aug 2015 En SV1000 fra 2008. Dvs. på ingen måde en liebhaver-cykel men heller ikke hærget.

Der er ca. 150.000 motorcykler i Danmark. Ca. 1.000 af dem bliver stjålet hvert år. Dvs. 0,6 %. Heraf ryger der sikkert flere i de store byer end på landet, men stadig rimelig gode odds.

Så må man gøre op med sig selv, hvor meget besvær man kan leve med, hver gang man skal parkere cyklen ctr. hvor meget man vil ærgre sig, hvis den en morgen er væk.

• #28   18. aug 2015 Vildt nok - du må ha' været mucho heldig so far smiley

Kommentér på:
Motorcykel på gaden i København

Annonce