{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.992 visninger | Oprettet:

Fotovogne igen ...igen.. {{forumTopicSubject}}

Hej er der nogen der ved om "kassen" de har med i fotovognen ( til udendørs brug) kan "skyde" i begge retninger ? Hvis "kassen" er opstillet, så den vender øst/vest på vejen, vil den så kan tage foto i lav/skarp solnedgang af kørende som kører mod øst ? Og vi taler om meget skarp sollys smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fotovogne igen ...igen..
  • #2   18. aug 2015 Når udstyret er taget ud af bilen fotograferer den kun i én retning. Holder bilen i vejsiden med bagruden mod kørselsretning og forrude frem filmer de også ud af forruden for at tage mc'er og biler uden plade foran.
    Der er en i en tidligere tråd der havde snakket med en betjent om det eller fundet en artikel der beskrev det.

• #3   18. aug 2015 Hvordan med sollys ? nogen erfaring med det ?

• #4   18. aug 2015 Ingen erfaringer, men de siger selv deres digitale udstyr fungerer under alle vejrforhold. Og det gør det nok også, ville være lidt pinligt hvis det ikke virkede i sollys.

• #5   18. aug 2015 Hehe alle mc kører svinger der højre ben bag ud efter at fået taget et billede eller hvad?

• #6   18. aug 2015 #2 Bilen var kørt i "skjul" , så det var kun "kassen" der var aktiv smiley ...

• #7   18. aug 2015 ja tak mødte 2 stk idag... smiley smiley

• #8   18. aug 2015 #7 Blitzede de begge gange så ? smiley

• #9   18. aug 2015 den ene gang hakkede jeg bremsen og den anden fik jeg solen i øjne bad luck smiley

• #10   18. aug 2015 #5 Hvad skulle det hjælpe ?? Tror sgu nærmere de napper sig en extra "Hængemule bajer " når de er kommet hjem smiley

• #11   18. aug 2015 ja det gør jeg også smiley

• #12   18. aug 2015 #9 Ja pisse træls..De stod herude på Nørholmsvej til aften, nok for at nappe Pingerne der spiller "Galf" på Golfbanen herude .... smiley ..." Ja vi skal jo være på , nu starter skolebørnene jo op " ...min bare... smiley

• #13   18. aug 2015 Så også en i Jyderup, som var gemt bag en busk lige efter et sving. Takker pænt i dag den søndagsbilist der kørte foran! smiley

• #14   19. aug 2015 Ingen af dem kan tage motorcykler.

Har set at de er begyndt med at der holder en MC bagved fotovogne på bestemte veje her på Fyn.

Men det er jo bare at prøve det af, har prøvet og har ikke hørt noget,,, tror vi er oppe på 4 gange nu i år, køre lige under 30% for stærkt når jeg er dem, men skal nok sige til hvis får et brev.

• #18   19. aug 2015 OU812

Der er vel forskel på betjente, jeg er blevet stoppet mindst 20-25 gange.. jeg har ikke EN gang mødt nogen som var provokerende, jeg har fået hårde toner, men har også givet igen et par gange, og mange gange stod jeg til at få klip og bøde, men har ALDRIG fået en bøde den vej.. kun via fotofælder..

Så jeg er bestemt ikke enig i at de spiller konger

• #20   19. aug 2015 Han sagde vel ikke slap af mens din ven var afslappet? Der var vel en grund til at han sagde slap af, og hvis din ven har været provokerende uden grund, så fortjener han også lidt den anden vel..

Men jeg er ikke i tvivl om at der findes dumme og usympatiske betjente, for der findes mennesker der er dumme og usympatiske, men det er langt fra flertallet der er sådan...

• #21   19. aug 2015 Jeg har kun mødt en sur betjent i mit liv.. og tænker han blev sur da jeg over fusede ham pga jeg havde travlt. men det var den gang jeg kunne halvere bøden pga læreplads smiley
    Nu når jeg ser de står med manuel fartmåler eller lign, så syntes jeg faktisk det er pisse hyggeligt lige at stoppe ind til siden og snakke lidt med dem. Og er det en mc betjent, så bliver de faktisk tit henrykt over at man får en lille mc snak med på vejen. Fik sågar en kop kaffe af en der stod og kedede sig på en lille landevej ( der kan man bare se smiley )
    Såååå tænker altså tit, at jer der brokker sig over dem, nok har en liiiiiiille skyld i at de kan være mokkede pga kørsel eller andet. Eller at jer der altid spørger til fotovogne, nok er jer der ik kan rulle gassen lidt af når vi nærmer os en bygrænse.
    Det er ihvertfald min erfaring her på fyn.
    Og dermed ikke sagt for at jokke nogen over tæerne, er selv blevet blitzet en gang eller to.

• #23   19. aug 2015 Hahaha nej egentlig ikke. Køre for at hygge mig, gør det ik så meget for fartens skyld smiley . Så om det hedder 125cc eller 500----> betyder intet for mig. Vil bare gerne køre

• #24   19. aug 2015 Dem af jer der er blevet blitzet med De nye foto vogne hvor længe de der gået før i har fået billedet og giro?

• #25   19. aug 2015 Kenneth

Der er ikke andet end bygrænser på Fyn...

Nej de holder for det meste på større veje hvor de ved folk let falder i...

Tag Middelfartvej der er de næsten hverdag.... og af og til i begge sider.

Mc betjentede er ikke sure, kender en del af dem,, de er skam flinke gutter de går bare op i deres job. stopper de en og man har givet den lidt for meget gas, så er det jo bare at sige gør hvad du skal, også ellers afsted igen.

• #26   19. aug 2015 Lige præcis.

• #27   19. aug 2015 Torben A: Det gad jeg også godt vide, for har endnu ikke hørt om nogen der har fået en ATK bøde fordi de kørte for stærkt på mc.

Tværtimod har jeg fået at vide, af et nærtstående familiemedlem, der af og til sidder i ATK vognene, at det er en skrøne at der skulle være kamera i forruden.
    De skal manuelt notere nummerpladen, ved at vende sig om, kigge ud af forrude og skrive nummerpladen ned.
    Som han tørt konstaterede: dem der kun kører en lille smule for stærkt, gider de ikke notere og dem der kører meget for stærkt, kan de ikke nå at notere.

• #28   19. aug 2015 Men spørger nu også til dem der har fået knipset et billede i bil?

• #29   19. aug 2015 Tror der gik 14 dage ca , fra Fruen var til fotosession smiley til den var i Eboks..

• #30   20. aug 2015 Tak ruben, hm jeg har ventet i 6 uger nu på billede og bøde jeg fik taget i min bil, gu ved om den så ikke kommer?

• #31   20. aug 2015 #30, hmm... det svinger meget tror jeg, ferie,sygdom,afspadsering, terrorforberedelse, kan nok være med til at skubbe "hilsenen" fra dem..men man håber jo altid.... smiley

• #32   20. aug 2015 De kan godt fange biler der kommer begge veje fra. Men indtil videre tager de kun billeder i den ene retning,

• #33   20. aug 2015 Danger Dane: har du eksempler på nogen, der er fotograferet bagfra?

• #34   20. aug 2015 Nej, men den kan godt registrere dem. Så det er bare et spørgsmål om tid før de sikkert gør

• #35   20. aug 2015 De skal have et billede af føreren for at de kan sende en bøde smiley

• #36   20. aug 2015 Neh, de sender da bare bøden til ejeren. Hvis det ikke er ham der kører ved han med garanti hvem der gør

• #37   20. aug 2015 Danger Dane: Jeg henviser til min første kommentar, lidt længere oppe...

• #38   20. aug 2015 Nej Danger Dane det kan de ikke. Som bemærkningerne til loven er idag, så skal den registrerede bruger/ejer have mulighed for at identificere føreren ved hjælp af et billede

• #39   21. aug 2015 Som jeg har forstået det tager de billedet forfra som altid, både bil og mc, er der så ingen nummerplade foran, kan de se nummerpladen på et videokamera fra foruden. Det billede man får er stadig det forfra, så ingen vil se det bagerste billede. Men er der ikke noget med man ikke får et billede mere når det er under 30%?

• #40   24. aug 2015 Man får bare bøden hvis at fartoverskridelsen er under klipgrænsen. Så er det vores eget problem at finde personen der har kørt for hurtigt. Men mener da stadig man får billedet med, men er faktisk ikke sikker.

• #41   24. aug 2015 Jeg har ikke været den uheldige vinder endnu, men som jeg forstår det, så sender de ikke et print af billedet, men en code eller et link, hvor man kan se det.
    Det betyder at de kan bruge udstyret til at udstede bøder til køretøjer der kører væk fra dem, men kun på dem der kommer imod dem.

Kommentér på:
Fotovogne igen ...igen..

Annonce