{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.550 visninger | Oprettet:

FUCK POLITIET {{forumTopicSubject}}

HOLD DA KÆFT hvor har jeg bare fået nok af de FORBANDET fotovogne, så kørte man igen igen igen, forbi en og bliver helt paranoid...kørte jeg nu 55 km/t og kiggede på vejen istedet for 50.000 og brugte halvdelen af tiden på det lorte speedometer.
Håber det lorte parasitkorps til politiet bliver totalt omlagt, og de dropper den hetz mod normale bilister....FUCK jeg synes det er sørgeligt.

Håber seriøst der sidder nogle betjente herinde og føler sig ramt, og går videre med det....

Jeg kører IKKE hurtigt, men jeg bruger til gengæld heller ikke 40% af tiden på at kigge på instrumenteringen....

og ja jeg er pisser hammer vred, over man skal omdannes til et psykotisk parnoid fjols pga deres lorte hetz


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  FUCK POLITIET
  • #1   11. maj 2015 Ja 30% af tiden går med anspændt at stirre ned på nålen.
    Resten af turen går med at spejde efter uanstændigt parkerede folkevogne...

    Mærkelig sport


  • #2   11. maj 2015 Hvis du ikke køre for hurtig, hvorfor bliver du så paranoid ? Der er jo ingen grund til bekymring når man overholder loven....

  • #3   11. maj 2015 Men du kan da ikke være sur på politiet. Er det ikke politikerne der har bestemt hvor mange timer de skal være på gaden. Det kan de da ikke gøre for.
    Og man kan jo heller ikke fravælge en opgave man bliver pålagt.


  • #4   11. maj 2015 Slap da lidt af !!! Hvis man generelt ikke køre drastisk for hurtigt. så er den bøde man risikerer jo til at overse ( det er jo ikke en udgift man får hver md smiley )

    Nyd livet på 2 hjul, eller sælg pisset og tá bussen smiley


  • #5   11. maj 2015 Du bør nok rette dine frustrationer til justitsministeriet eller regeringen i stedet for politiet. Politiet gør bare hvad de får besked på.

  • #6   11. maj 2015 bare af med nummerpladen og så eftermonteret turbo på dyret så kan de sgu da bare komme an smiley

  • #7   11. maj 2015 rene penge maskiner... min mening.. tror ikke en skid på at ulykkerne bliver færre, for de holder jo der hvor der kommer penge i kassen og ikke der hvor ulykkerne sker.. farten sænkes der hvor de holder. de burde lave intelligente skilte i stedet for, ved skoler 30 eller 40 og når skoledagen er forbi 50 igen og 60 på udvalgte strækningerne i byen hvor det lader sig gøre. som i Tyskland 100 på landevejen, kan også gå med til 90 eller i hvert fald også på udvalgte strækninger den hastighed..

  • #8   11. maj 2015 Ved godt det kommer fra folketinget, men de vedtager jo love med hovedet mellem benene, med det samme der en ét eksempel, for kan lovgives imod. Politiet VÆLGER selv at udføre deres lorte opgave, så har INTET tilovers for dem.

    Offentlig transport i vestjylland er ligesom ikke eksisterende, da der skal være råd til diverse ministerpensioner, korrupte MFér osv.

    Og jeg kører generelt ikke for hurtigt, men som sagt bruger jeg heller ikke halvdelen af tiden på at kigge ned, for at se om jeg skulle være en klam vaneforbryder som kom til at køre hele 5 km/t for hurtigt.

    Jeg HAR kørt for hurtigt på mc, og har også mistet kortet betinget, pga det. og det var fuld ud fair. I gamle dage hvor der skulle stå en betjent ansigt til ansigt med dig og kunne forsvare at gi dig en bøde, var der andre boller på suppen....der ville de sgu ikke være bekendt at køre den hetz....


  • #9   11. maj 2015 P.S. Jan L den der kommentar synes jeg er så klam og overbrugt...lad og endelig overvåge alle personer 100% af tiden, og indføre kameraer i privat boligér.....for hvis man ikke gør noget ulovligt synes man jo det er ok....eller noget

  • #10   11. maj 2015 liberal alliance hvis du vil ha fotovogne skal være offentligt gjort på nettet og skiltet med... valget er lige om hjørnet

  • #11   11. maj 2015 Søren L, jeg kan fuldt ud følge din frustration, syntes også selv, at det er noget møg med de fotovogne.. Det er kommet frem, at ideén med de ekstra fotovogne var, at skrabe penge ind til statskassen, jeg kan dog ikke lige huske hvem der skrev artiklen, men mon ikke der er en anden her inde som kan? ellers må jeg igang med at lede.. det bliver bare ikke lige nu..

    Mvh


  • Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 160
    #13   11. maj 2015 Det er godt nok svært at køre 50 km/t.

  • #14   11. maj 2015 Don T det er præcis det at den ikke skelner jeg omtaler, mht i "gamle" dage hvor en betjent personligt skulle gi dig en bøde......der skulle han være sig selv bekendt, og dermed var det oftest begrundet.......

    Hvis politiet er så meget imod deres eget lort skal de jo ikke kører deres propaganda pis med mere sikkerhed, facebook opdateringer osv osv....


  • #15   11. maj 2015 Jeg mener man i flere regioner oplyser hvor fotovognene står placeret, dog ikke i det nordjyske, hvor jeg færdes. Men ellers er jeg enig, fotovogne gemt væk i busk og krat er en pisse pengemaskine, der ikke har en skid præventiv virkning.

  • #16   11. maj 2015 Hahahahahaha fedt det her smiley

  • #17   11. maj 2015 Den kommentar vælger jeg så at ignorere da du åbenbart også har meget svært ved at læse de tidligere indlæg Martin M

  • #18   11. maj 2015 Jeg synes jo egentligt fint om fotovognene HVIS de bliver brugt på farlige strækninger, og man gjorde dem synlige.

    Jeg bor selv i lemvig, og vi ser ofte at de står godt gemt på helt øde, lange strækninger. I det tilfælde er det rene pengemaskiner.


  • #19   11. maj 2015 ååååh NEJ...lad os straks starte en revolution....det er jo blasfemi at politiet laver det de får deres løn for.....nej nej nej...nu står verden sgu snart ikke mere.
    Vi må straks nedlægge hele politistyrken, og så håbe at alle kan finde ud af at opføre sig ordentligt.

    Hvis du ikke kan lide "lugten i bageriet" så begynd da for helvede at GÅ rundt til alle de ting du nu skal.


  • #20   11. maj 2015 Jeg syntes der er MEGET stor forskel på at overvåge folks private hjem og tage folk med fingerene i kagedåsen, hvis du ikke kan klare at betale bøden, så lad da være med at køre for hurtig.... jeg syntes nemlig at folk der hyler over forholdene i DK, burde rejse til Uganda et par år, så er jeg sgu sikker på at du vil elske forholdene i DK og specielt politiet...

  • #21   11. maj 2015 Kenneth R, du behøver ikke gøre for meget bøvl ud af at finde artiklen....der er jo INGEN der længere hopper på at det er for at øge sikkerheden.....den er vist afdebatteret...her i vestjylland hvor jeg bor, er det blevet langt farligere at køre, efter alle de nye fotovogne, for nu ligger mange og kører 60-70 km/t på landevejsstrækninger, hvilket fører til adskellige farlige overhalinger, og frustreret bilister.

  • #22   11. maj 2015 Mange uheld på det sidste er sket ved deres foto vogne fordi folk overdriver det med at sænke farten. Sidste kørte vi landevejen forbi en med 55kmt, folk tør ikke engang at køre den tilladte hastighed at fare for lige at overskride.

    De bør advare om dem, når det nu ikke er pengemaskiner.


  • #23   11. maj 2015 Søren..:Det bevidner jo bare endnu mere at der er behov for det i det mørke jylland....Hvis nu alle havde lidt tålmodighed, ville det slet ikke være nødvendigt med alle de fartkontroller


  • #24   11. maj 2015 Hvad har i af erfaring med de nye fotovogne og motorcykler ? Fanger de fint nummerpladen ud af forruden når man kører forbi ?

  • #26   11. maj 2015 Oxie kan ikke lige se hvordan fan... du får blasfemi med ind i billedet her, og det bliver måske lidt svært at gå rundt som håndværker. Men lad os alle tænke som dig, og stå ret, og sige javel, hvis der er noget vi er utilfreds med......

  • Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 160
    #27   11. maj 2015 Der er så mange på det her forum der har svært ved at forholde sig til politiet og det faktum at der findes regler...
    Antallet af trafikdræbte går støt nedad. Hvis x antal mennesker overlever på bekostning af nogle frustrerede trafikanter der føler sig hetzet og forfulgt og stakkels, så fred være med det.

    http://politiken.dk/indland/ECE2491002/danmark-har-kurs-mod-rekordfaa-trafikdraebte/



  • #28   11. maj 2015 Altså... i by koster det 1000,- at køre op til 60kmt. og på landevejen kan man køre op til 95kmt for samme bødestr. koncentrer jer om trafikken, og betal når det bliver nødvendigt, Der går år mellem jeg får en bøde, og jeg køre MANGE by km..

  • #29   11. maj 2015 Hans Henrik det har jeg også...for aldrig før er jeg blevet kneppet så hårdt i røven smiley

  • #30   11. maj 2015 Ja når Helle spænder sin strapon på, så svider det i de naives numser smiley

  • #31   11. maj 2015 Jeg har så valgt at takle problemet helt anderledes.
    Køre altid så stærkt så det er politiets problem med at bevise at det er mig der er føre af køretøjet,
    største ulempe, møder Pt alt for tidligt på job, men det bliver justeret efterhånden smiley


  • #32   11. maj 2015 Hmm, jeg brød mig heller ikke om politiet FØR fotovognene smiley

  • #33   11. maj 2015 det virker så desvære ikke mere ib smiley alle bøder falder på ejer no matter what

  • #34   11. maj 2015 Løsning = fartpilot

  • #35   11. maj 2015 Problemet er forbigående. 5-6 år kører bilerne selv. ; )

  • #36   11. maj 2015 Det sagde man også for 15 år siden smiley

  • #37   11. maj 2015 Men hvilke parti skal man så stemme på hvis man vil være HELT sikker på at lortet bliver afskaffet ?

    Er der nogen politikere herinde..? smiley


  • #39   11. maj 2015 #37
    Der er sgu alligevel ingen der holder hvad de lover i en valgkamp...
    Jeg tror sgu ikke vi slipper af med de fotovogne igen, uanset hvor mange klager og sure miner der kommer, eller hvor meget et parti er enig i at de skal væk igen...


  • #40   11. maj 2015 Søren L.

    Måske du skulle tage og montere et par Sarkasme briller smiley


  • #41   11. maj 2015 #33
    Det vil jeg gerne se en kilde på.

    Alt over 30% overskridelse står politiet med bevisbyrden.


  • #42   11. maj 2015 Var det på Mc du blev taget? Søren


  • #43   12. maj 2015 Søren L..
    Nej politiet vælger IKKE selv hvor meget de vil anvende foto-vognene.. det er OGSÅ politisk bestemt gennem såkaldte måltal..


  • #44   12. maj 2015 forstår simpelthen ikke hvorfor folk hidser sig op over at de er usynlige, hvis man kører for hurtigt så betaler man bare - og jeg sidder sgu ikke og glor på speedometeret, jeg har en rimelig fornemmelse af 50/80/110/130 km/t.

    der kommer pive-tråde om det her konstant...


  • Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 160
    #45   12. maj 2015 Det er fordi, det er på mode at være offer.
    Ingen forventes at skulle tage ansvar for sig selv eller sine handlinger mere, det er altid nogen andens skyld.


  • #46   12. maj 2015 Spot on Martin!

  • #47   12. maj 2015 Når jeg læser trådstarterens positive indlæg, så tænker jeg en ting

    "Fuck nu af med dit pis"

    Hold hæft hvor er du negativ at høre på smiley

    Kør efter forholdene eller æd den bøde der kommer en gang hver 3-5 år det vælter nok ikke dit budget fordelt på X antal måneder..



  • #48   12. maj 2015 Og hvis vi skal være helt ærlige så får du jo ikke en bøde når du kører 55km/t på speedometeret, for 95% af køretøjerne viser for meget, og DERUDOVER bliver der trukket 3km/t fra under 100km/t pga fejlvisning, så du skal i praksis køre 55-60km/t før der lander en bøde, det er 10-20% højere end den angivne fart, hvis du ikke synes det burde medføre en bøde så ved jeg snart ikke mere..

    Mvh en som har fået 15-20 fartbøder..


  • #49   12. maj 2015 Ja jeg er PISSE negativ på de lorte fotovogne, og det står jeg ved ....synes det er blevet et sørgeligt retssamfund, hvor resurserne bliver brugt på en fuldstændig hjernedøde måde. som overhovedet ikke er til gode for befolkningen.
    Kald det offer rolle eller hvad fanden du vil det rører mig en høstblomst.
    Trafikken er gået fuldstændig i stå, og man laver sgu ikke andet end spotte efter de pis vogne, som jo er sat op for at fange den dybt kriminelle danske familie far og mor.

    Som sagt har jeg intet imod fartkontrol hvis det er begrundet, og relevant....det her er bare pis.
    Kan SLET ikke se det er politiet opgave at skrabe penge ind til et allerede forud bestemt budget.


  • Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 160
    #50   12. maj 2015 Det er skam relevant. Antallet af trafikdræbte er rekordlavt, så din frustration tjener et formål.
    At staten så kan tjene lidt ekstra penge på dem der har råd til at bryde loven er vel bare en bonus.


  • #51   12. maj 2015 Det kunne måske også ha noget med sikre biler at antallet er faldet....

    så KUNNE man overveje om det måske var til større gavn at fjerne afgiften, så halvdelen af befolkningen ikke skal køre en en ford fieste fra 1993


  • #52   12. maj 2015 Antallet af trafikdræbte i 2014 var historisk lavt, det har ikke været så lavt siden 30erne, på trods af at vi flere flere og flere køretøjer..

    Så din frustration er ubegrundet, og jeg kører 35.000km om året, men jeg har ikke set flere fotovogne i den seneste periode end jeg normalt gør, trafikken her på Jylland er slet ikke gået i stå


  • Carsten H
    Carsten H Tilmeldt:
    aug 2012

    Emner: 11 Svar: 278
    #53   12. maj 2015 På vej hjem fra arbejde igår var der igen fotovogn på strækningen Århus-Odder.
    Allerede ca. 1 km fra stedet kan man se at den holder der, for der er en kø af biler hele vejen fra fotovognen som holdte fotovognen stille ude midt på vejen smiley

    Lidt irriterende at skulle køre 50-60 km/t i en kilometers penge for så igen - lige på den anden side af fotovognen at opleve at dem foran igen giver den max gas.

    Virker fotovognene efter (den udmeldte) hensigt .. jeg tvivler.


  • #54   12. maj 2015 De virker !!! Folk køre langsommere... Bare læs denne tråd smiley

  • #55   12. maj 2015 Carsten, forstår ikke hvordan du kan påstå at den ikke virker når du i selv samme indlæg skriver at den virker og at folk sætter farten ned..

  • #56   12. maj 2015 Man kan da ikke opgøre ALT i fart....hvis trafikken kører mindre flydende, folk bliver mindre fokuseret på vejen, og der kommer flere farlige overhalinger, kan man jo ikke bare sige "folk kører i gennemsnit 2,3 km/t langsommere ergo mere sikker trafik"

  • #57   12. maj 2015 Nej men man kan opgøre det i bl.a. statistik, og den siger at dødstallet er historisk lavt..

  • Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 160
    #58   12. maj 2015 Det her er ligesom scooterdebatten. Nogen tror bare, de er hævet over loven, og at ethvert forsøg på at håndhæve den er uprovokeret chikane...
    Vi spilder vist vores tid her.


  • Kasper B
    Kasper B Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 2
    #59   12. maj 2015 Haha elsker folks dobbeltmoralske holdninger. Hvad nu hvis en i den familie blev kørt ihjel af en med for meget fart, ville du så ikke skyde ham? Men bare DU kan køre for stærkt.

  • #60   12. maj 2015 Jeg køreraltid for stærkt. Og FART DRÆBER!! Især børn med reflekser haha

  • #61   13. maj 2015 Det er sgu en underlig "debat" der kan komme ud af ingenting! Ganske som sædvaneligt, bliver det lynhurtigt til noget med "hvis man ikke har noget at skjule - og bare man overholder loven"! Jeg kan godt følge trådstarter, der er rigtig mange der nu kører 10 kmt mindre end tilladt, simpelthen fordi de er bange for pengemaskinen! Og når nu vi er dernede i den hastighed, er det ikke særligt fremmende for trafiksikkerheden, så bliver folk frustrerede over at blive overhalet (indenom) af lovlige knallerter, og have en traktor i røven der blinker med lygterne smiley

  • #62   13. maj 2015 Ikke noget nyt at en rød regering ikke kan lide billister. Stigende afgifter konstant og nu dette fotovogns cirkus. Vi kan jo bare tage bussen... eller købe en fiat punto 1.0 fra '98.

    Og så lad os da lige se denne video igen (til dem der ikke har forstået hvorfor der er nogle af os der er frustreret over fotovognene) :
    https://www.youtube.com/watch?v=2BKdbxX1pDw


  • #63   13. maj 2015 Som om det gør nogen forskel hvem man stemmer på! Rød og Blå blok er det samme lort.

    Fucking får.

    Hvis loven og håndhævelse af den er så latterlig som i dette tilfælde, så er civilulydighed en borgerpligt.


  • Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 160
    #64   13. maj 2015 Dem der render rundt og stjæler folks motorcykler syntes sikkert, det er en latterlig lov, at man ikke må stjæle. Inde i deres hoveder er det sikkert også en borgerpligtig civil ulydighed de begår, når de omfordeler samfundets rigdomme på eget initiativ og voldknepper folks motorcykler.
    Så træls at vi har love smiley


  • #65   13. maj 2015 Sikke da en latterlig sammenligning.

    Det er FAKTA at fotovognene er politisk bestemt for at for at inddrive skattekroner. Det har intet at gøre med et reelt problem. Hvis der er et problem med for høje hastigheder på specifikke strækninger, så ville det være meget mere effektivt at sætte et permanent fart kamera op.

    I øvrigt har dem der stjæler carte blanche til at gøre det, for politiet har ikke tid til at opklare forbrydelser da de skal lave alt muligt andet ligegyldigt. Taler her af ERFARING.

    Den eneste lighed der er mellem de to eksempler er at borgeren bliver frarøvet i begge tilfælde.


  • Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 160
    #66   13. maj 2015 Naturligvis syntes du, det er latterligt. Alt hvad der ikke lige passer dig, er jo latterligt.
    Den eneste lighed er, at nogen bryder loven, fordi de inde i deres eget hoved har fundet et argument til at retfærdiggøre det.
    Når det så er sagt, er det så meget svært at forstå, at antallet af trafikdræbte er historisk lavt?
    Det har været nævnt flere gange, men Jer "specielle" der ikke skal overholde loven VIL bare ikke forstå det.
    Så længe antallet af trafikdræbte går ned, så har politikerne absolut min støtte til at suge penge ud af lommerne på de få privilegerede der kan betale for deres ligegyldighed.


  • #67   13. maj 2015 #66 Den med at "antallet af trafikdræbte er historisk lavt" kan umuligt have noget med de nye fotovogne/pengemaskiner at gøre, da de jo først kom ind i billedet her i foråret! Og der er ikke lavet nogen statistik over noget endnu der kan sige om der er en effekt! Skulle det argument bruges, er man nødt til at se det over en årrække, men det ved du vel godt, ikke sandt smiley Eller er DET så svært at forstå ?? smiley (sorry, men den bad du om)

  • #68   13. maj 2015 Martin M du er sgu da ikke for skarp. Hvis antallet af trafikdræbte er historisk lavt, hvorfor har vi så brug for nye fotovogne??????

    Hvis du ikke kan se forskellen på at stjæle og at køre for stærkt, så er du sgu tabt bag en vogn.
    Folk som dig tror at alt hvad de finder på inde på borgen er den absolutte sandhed of udtryk for den højeste moral. YNKELIGT.

    Har du ikke lært kritisk tænkning i folkeskolen eller hvad?


  • Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 160
    #69   13. maj 2015 I whinede også over fotovognene før de nye kom på gaden, så det argument holder jo ikke smiley
    Set i denne kontekst er det konceptet omkring fotovogne, der er relevant. Den specifikke teknologi er underordnet, I føler presset på Jeres pengepunge uanset hvad.
    Skal jeg grave lidt i forummet og se, om jeg kan se andre tårefyldte fotovognsemner fra før foråret?

    Nikolaj, vi har brug for flere fotovogne for at få antallet mere ned. "Historisk lavt" er godt. Nul trafikdræbte er visionen. Men jeg forventer ikke, at du har hjerne til at fatte en så avanceret ide.


  • #70   13. maj 2015 Er der stadig nogen, der bilder sig ind, at fotovogne er lig med større trafiksikkerhed? Og at fart dræber?

    Faktaresistent. Naivt. Wake up.


  • #71   13. maj 2015 Nu skal du ikke blande tingene sammen! Du argumenterede at de nye fotovogne var en god ting fordi det har nedbragt antallet af trafikdræbte, et argument som viser sig at være vås. Så kan du ikke ligepludselig komme og sige noget andet.

    Jeg bor ikke engang i Danmark så jeg kan egentlig være fløjtende ligeglad med fotovogne for jeg kommer ikke til at betale en krone, men jeg synes at det er en ulækker måde at politikerne blander økonomi og færdelslov sammen. En tarvelig udvikling som siger en del om dagens Danmark.

    Tror ikke der er nogen der har noget imod at der står kamera på udsatte strækninger, men det viser jo sig at disse nye vogne står alle mulige stedder som ikke kan betegnes som farlige strækninger. Hvis målet var at sænke antallet af trafikdræbte, så havde man blot sat stationære kamerae på udsatte strækninger som her i Tyskland, så havde man oven i købet sparet mandskab som kunne bruges til egentlige samfundsrelevante opgaver så som at opklare rigtige forbrydelser.

    Hvis du tror vi nogensinde kommer ned på 0 trafikdræbte så er du sgu fløjtende naiv. Du er nok ikke tilfreds før alle landets politimænd sidder i en fotovogn i stedet for at lave rigtigt politiarbejde...og selv hvis det sker vil der STADIG være trafikdræbte.

    Sig mig, har regeringen givet dig penge for at lukke vås ud på internettet? Jeg kan næsten ikke tro at du oprigtigt mener hvad du siger.


  • #72   13. maj 2015 Hvis jeg lige må "whine" (jeg er næsten sikker på hvad det betyder) en gang mere, så er jeg såmænd totalt ligeglad med eventuelle bøder, det er mere den tankegang der ligger bag. For det første mener jeg ikke at det hører hjemme i et retssamfund at have en finanslov, der er baseret på indtægter fra bøder. For vi er vel lovlydige borgere, så det er jo et underskud allerede der smiley For det andet vil det jo ikke sænke hastigheden når apparatet er skjult i en hæk, det ville virke meget bedre hvis det var modelen med stærekasser, så skulle folk nok sænke hastigheden! Og så må jeg hellere stoppe, jeg synes godt nok at tonen er ved at blive lidt skinger!

  • Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 160
    #73   13. maj 2015 Nikolaj:
    Ok, din evne til at læse og forstå kan åbenbart ligge på samme sted som din moral...
    Det allerførste indlæg lød sådan:
    "HOLD DA KÆFT hvor har jeg bare fået nok af de FORBANDET fotovogne, så kørte man igen igen igen, forbi en og bliver helt paranoid...kørte jeg nu 55 km/t og kiggede på vejen istedet for 50.000 og brugte halvdelen af tiden på det lorte speedometer.
    Håber det lorte parasitkorps til politiet bliver totalt omlagt, og de dropper den hetz mod normale bilister....FUCK jeg synes det er sørgeligt. "
    Hvorhenne i det ser du, at jeg taler om NYE fotovogne?
    Søren klager over fotovogne. Ikke nye. Ikke gamle. Ikke brune, røde eller grønne. Bare fotovogne.
    Så bare lige for at give dit et hurtigt resume, så snakker vi om fotovogne i almindelighed nu. Er du med så vidt?
    Næste punkt. Du skriver:
    "Hvis du tror vi nogensinde kommer ned på 0 trafikdræbte så er du sgu fløjtende naiv."
    Så må jeg spørge dig: Ved du, hvad en vision er? Kender du definitionen af det ord?
    Nej ok, det kunne jeg godt se ud af din post. Slå det op, det er et rigtig godt ord.
    Fotovognene er en del af en samlet strategi for at få gjort vores veje sikre - Og alt peger på at den strategi virker. Derfor støtter jeg den. Det er vigtigere for mig, at dem jeg elsker er sikre(re), end at jeg kan køre rundt som en ravende psykopat, fordi jeg tror, jeg ved alt om racing og kan forudsige alt det, jeg ikke kan kontrollere.
    Det er ganske enkelt: Hvis det giver mening og resultater, overordnet set, så er jeg for det.
    I prøver at argumentere for, at det forringer sikkerheden, når man skal holde øje med sit speedometer hele tiden, men faktum er, at færre mennesker dør. Så I tager fejl. Beklager.

    Tom:
    Din pointe er totalt holdbar, det erkender jeg. Det er stærkt problematisk, at der ligefrem lovgives og lægges budget efter, at der skal inddrives bødepenge.
    Der hvor det bliver virkelig kritisk er, for mig at se, hvis politikerne pludselig begynder at indføre lovgivning der for løst definerer, hvornår loven er overtrådt, hvorved politiet i princippet vil kunne idømme bødestraffe på et tvivlsomt grundlag - Et problem man kæmper med i USA lige nu.
    Men som landet pt ligger, hvor der er empiriske beviser på bordet i form af en lasermåling - Med generøse tolerancer, oven i købet - Så ser jeg ikke et problem.
    Det er dog noget, vi som borgere skal være opmærksomme på, deri er jeg helt enig.

    Jeg har selv fået en fartbøde, så det er ikke fordi, jeg spiller hellig. Jeg erkendte bare, hvad jeg havde gjort, betalte og kom videre i mit liv.


  • #74   13. maj 2015 #73 Det glæder mig da lidt at du kan se hvad jeg mener smiley Men nu er det bare en lille ting, der kommer meget mere, bare vent! Nu har vi jo haft terror i Danmark, er der nogen der påstår! Personligt vil jeg nu nærmere kalde det en halvtosset kriminel mands værk, men det lyder jo ikke så alarmerende! Det er under alle omstændigheder svært at bruge til øget overvågning og flere bevillinger! Og det er min pointe, fotovogne er jo bare toppen af isbjerget, det vi kan se! Det er alt det andet der sker for at "beskytte" os der er virkeligt skræmmende! Orwells Bigbrother er overhalet af virkeligheden, og demokrati er den største narresut i historien!

  • #75   13. maj 2015 Jo langsommer folk køre, jo mindre kommer de til skade når de køre ind i hinanden. Og det sker, uanset hastigheden.
    Billerne er blevet meget sikre, og man var rimelig sikker på at dø, hvis man kørte i en Opel kadet eller anden fra den tid.
    Jeg prøver selv at overholde hastigheds grænsen i byen. Men kan ikke udelukke at den er røget lidt over i et uopmærksomt øjeblik. Hvor der ikke har været andre.

    Men fint nok med mig, hvis de røde mener det er en god måde at få lidt i smiley statskassen. (de er, og har aldrig været venlig stemt overfor biler/mc ovs) smiley


  • #76   13. maj 2015 @søren.
    Fart dræber ikke, det gør akut standsning smiley


  • #77   13. maj 2015 76> Samt hjernedød og inkompetent lovgivning, men det er en helt anden snak smiley

  • Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 160
    #78   13. maj 2015 Tom: Well, lad os nu se, om det bliver så slemt. Jeg kan sgu godt have en tendens til at frygte det samme nogen gange, men jeg tror nu ikke, fotovognene gør så meget fra eller til i forhold til den Orwelliske dystopi smiley


  • #79   14. maj 2015 Kørte til Stevns over Køge for et par dage siden .på én af de mindre veje før Køge kørte vi så en masse i laaaang kø med 40 km/t .. Det var fordi man havde yndet at sætte en "snigervogn" lige 20 m efter en bygrænse med 50 km/t .. I min gamle Civic viste spedometeret så 40 .. det vil nok sige 30 km/t ... det var smukt !! .. lidt lige som når man kører parade kørsel .. den kunne liiige klare 2´gear uden at gå i stå ...

    Omkring politiets løn .. PR versionen hedder; en bonus ordning, for at opretholde de måltal der bliver udstykket .... Man kunne også sige den samme ting på en anden måde ; Krads de bøder ind eller I bliver trukket i løn !!

    Jeg kan godt li´ vores politi .. men vær sød ved dem, og lad dem gøre et anstændigt arbejde, som de nok selv ønskede dengang de meldte sig til korpset


  • #80   14. maj 2015 Man burde bruge politiets resourcer på andre opgaver.

    Fart kontrol kunne nemt udliciteres til private selskaber.
    Så kunne et selskab bliver autoriseret til at udøve fartkontrol.
    De indtægter det gav skulle så fordeles f.eks. 5% til selskabet 95% til staten.

    Så ville udbud og efterspørgsel regulere sig selv.

    Hvis så at staten syntes at der ikke var fartkontrol nok/at der blev kørt for hurtigt, så kunne man ændre fordelingsnøglen så de private firmaer fik 10%.
    Ligeså den anden vej.

    Metoder til fartkontrol kunne så være op til de private selskaber at finde ud af/opsætte og administrere.


  • #81   14. maj 2015 #80 Har du tænkt den rigtigt igennem? Vi kunne jo også bare udlicitere det hele nu vi var i gang , for det bliver konsekvensen af den tankegang! Så start med politiet (bøder/fængsel som det nu passer) og når folk brokker sig udliciterer vi da bare domstolene! Så har vi et privat system (minder uhyggeligt om det man kalder diktatur) der styrer hele samfundet! Men du har ret i det med udbud og efterspørgsel, men det kan man så ikke drive et velfærdssamfund på, det er ligesådan hele ideen i det!!

  • #82   14. maj 2015 Privatisering og udlicitering er ikke det samme som diktatur.
    Og nej domstolene kan man ikke privatisere.
    Det er dem der skal vogte over de private firmaer og sikre at borgerne behandles retfærdigt.

    Hvis man fulgt min model, ville ingen køre for stærkt mere.
    Man skulle jo fange relativt få med en fotovogn for at den tjente sig selv hjem.
    Og formålet med fartgrænserne er jo at de skal overholdes.

    Det er de folkevalgt politikere som har lavet lovene, og hvis vi mener man skal kunne køre stærkere, så skal vi jo vælge nogle politikere som mener dette.


  • #83   14. maj 2015 øhh. . ville den udlicitering ikke bare fortsætte den money-game som foregår lige nu .. ?


  • #84   15. maj 2015 Det er er sjovt er at alle betragter det som en menneskeret at køre for stærk.
    Der er ingen pengemaskine, hvis ingen kører for stærk.
    Det er dit eget valg.

    Men fordi "alle" kører for stærk og altid har gjort det, fordi risikoen for at blive taget er forsvindende lille så betragter vi det som en ret at gøre det.

    Det er det ikke.


  • #85   15. maj 2015 Martin M: Du skriver "Fotovognene er en del af en samlet strategi for at få gjort vores veje sikre - Og alt peger på at den strategi virker." kan du give en reference, hvor der bliver taget højde for andre faktorer som fx bedre vejforhold og de mere sikre biler der automatisk vil sænke antallet af døde i trafikken?

    Mupersule N: Udlicitere fartkontrol?! smiley

    Jeg er tilhænger af systemet i Sverige hvor der hænger fartkameraer udvalgte steder med skiltning, så man ved de kommer. De virkede fremragende på mig sidste sommer - når der kom et skilt kontrollerede jeg, at jeg kørte det lovlige og så kørte jeg forbi kameraet uden problemer.
    Hvis man placere dem strategisk (skoler, farlige vejkryds, etc) begynder det at give mening for mig og jeg tror på at det har en effekt.


  • #86   15. maj 2015 Som sådan har jeg heller ikke noget imod kameraer.
    Men både som trådstarter nævner, med at folk er blevet paranoide og ikke kører bil længere, men kigger efter speedometer og kratluskerer. Det er sqi mere farlig i min verden, end at køre 90 på en strækning.
    Det næste der også irriterer mig med fotovognene er, at der skal bruges personel som kunne bruges så meget bedre efter min mening. Fange rigtige forbryderer istedet og så lad markerede stærekasser om fotograferingen. Man kunne måske lave et system, hvor man kunne flytte lidt rundt på dem i ny og næ.


  • #87   15. maj 2015 Det er sjovt at tilhængerne af fotovognene ikke kan se det ressourcespild det er, at have en betjent siddende og gemme sig i et buskads - fremfor at sende samme betjent på patrulje i en patruljevogn, og dermed flytte sig rundt i bybilledet konsekvent. En patruljevogn kan nappe alle de billister der smutter med over for rødt, køre for stærkt, spritbillister, kontrol af køretøjer i ringe stand, vær klar til akut udrykning og fange røvere/tyve, og meget meget mere. Generelt skabe en mere sikker trafik for os alle. - alt dette som tilhængerne af fotovognene ønsker. En fotovogn kan intet af dette... Kun hapse dem der køre en lille smule for stærkt. Mit bud er 9/10 af dem der bliver fotograferet kun køre ligegyldige 5-10 km/t for stærkt som resten af trafikken (bortset fra skolevognene)

    Endnu en begrundelse for at fotovognene en rigtig dårlig idé, og et enormt ressourcespild. Men HEY! De kan lave penge til statskassen...


  • #88   15. maj 2015 @Thunder.

    Hvordan kan du forvandle en pengemaskine til ressourcespild ???? Tror du har brug for at læse lidt op på begreberne smiley



  • #89   15. maj 2015 Brian .. han mener vel det vel på den måde at betjentene burde være ude på andre opgaver, ! .. tyverier, indbrud, sov osv.. hvad der ellers bør være politiets arbejde ...

    Det er vel en lidt fordrejet version, at politiet skal hjælpe semfundet ved at få så mange penge til Staten som muligt ... Så skal de jo defineres om til Skatte-Politiet !! ... Hopsa ! .. Mangler der penge i kassen, så snupper politiet den der trykker lidt på gassen !! ... Man kunne jo få det trykt på siden af deres biler.

    Det bliver jo også noget lettere for politikkerne at finde penge til nye ideer. F.eks. hvis man liige mener der skal en ny kommunebygning i Køge .. Så er det ud drenge og hente pengene .. vi har allerede indhentet tilbud på byggeriet, nu er resten op til jer ... Det er jo et HAV af muligheder i den offentlige sektor med det her nye bøde program ... Man kunne måske endda gå så langt at give borgerne bøder hvis de IKKe var blevet taget i fartkontrol i en periode over ½år .. bare for at sikre sig at de nye projekter ikke går i stå !!! .. johh .. den er ikke dum den dér !!


  • #90   18. maj 2015 Lige hjemkommet fra en skøn forlænget weekend i Harzen kan jeg godt undre mig over - hvorfor det lige er at Danmark ikke harmoniserer hastigheder - regler for MC'er - bødetakster mm med Tyskland. Jeg fik næsten hjertestop da jeg passerede den første politibil på Autobahn på vej mod Neumünster i torsdags - indtil det gik op for mig at det der havde kostet kortet i DK - var helt legalt syd for grænsen. Efter en forrygende tur i det sydlige - kom jeg så hjem i aftes hvor vi kun kører med høj tomgang i 6 gear. Hvilket antiklimax!

  • Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 160
    #91   20. maj 2015 Til Doktor T, og andre der måtte undre sig:
    http://nyhederne.tv2.dk/samfund/2015-05-20-saa-meget-har-firdobling-af-fotovogne-saenket-farten



  • #92   20. maj 2015 Ja, det er jo helt vildt, 1,5 kmt lavere! Så er der nok mange der overlever en ulykke, med så enorm en nedsættelse af hastigheden smiley

  • Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 160
    #93   20. maj 2015 Det der er cirka lige så smart som når en person prøver at argumentere imod global opvarmning med "LOL, gennemsnitstemperaturen er jo kun steget en halv grad, kalder I det global opvarmning? Jeg må vist hellere tage uldsokker på, hahaha"...

    Jeg ved slet ikke, hvor jeg skal begynde...


  • #94   20. maj 2015 Og så røg vi helt ned!! Tror du at "den globale opvarmning" er noget helt specielt, som aldrig er sket før?? Har du hørt om noget man kalder "istider"?? At sammenligne det med hastigheder på danske veje og stræder, jow jeg forstår at du ikke ved hvor du skal begynde smiley

  • Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 160
    #95   20. maj 2015 Sammenligningen går ikke på de to events direkte, men på hvordan man tolker statistiske data.
    Men selvfølgelig, hvis man ikke ved, det, forstår man ikke joken.


  • #96   20. maj 2015 Hvis nu vi siger at du får ret, og jeg (hemmeligt) har min egen mening, tror du så at du kan leve med det? For der er ingen der siger at vi SKAL være enige, vel? smiley

  • #97   20. maj 2015 Martin M: Jeg hænger mig i to ting i artiklen "Der er noget, der tyder på en sammenhæng mellem gennemsnitsfarten og politiets øgede fartkontrol" og så "Også fartkampagner kan være en mulig årsag til faldet, mener han."

    Overskriften giver udtryk for at det er fotovognenes fortjeneste, men de ved det reelt ikke. Det kan også være fartkampagner eller, eller, eller...

    Jeg ved godt det er svært at udelukke alle andre faktorer end fotovogne, men nogen burde da gøre et forsøg for borgernes skyld. Og en ting er så hvis fotovogne skulle vise sig at have en gavnlig effekt, har de så større effekt (i forhold til trafikuheld) end fx skiltede stationære kameraer som står placeret ved farlige steder?


  • Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 160
    #98   20. maj 2015 Doktor, det er i praksis næsten umuligt at pinpointe hvilke faktorer i den samlede strategi der bidrager mest til resultatet, hvilket du selv pointerede.
    Det der står tilbage er følgende konklusioner:
    - Antallet af trafikdræbte er generelt faldet de sidste par år.
    - Gennemsnitshastigheden falder, jo flere fotovogne man sætter op (vi ved ikke hvor meget, men vi VED, at den ikke stiger, og at der ikke dør flere personer, bare så det er på plads, trafikken bliver altså mere sikker, ikke mindre sådan som nogen herinde gerne vil spinne den).
    - Som en lille ekstra bonus, tjener samfundet ekstra penge på dem, der ikke kan finde ud af at overholde reglerne.

    Hvis dit argument er, at du hellere vil have automatiseret fartkontrol, således at betjentene kan frigøres til andre opgaver, så lyder det såmænd fornuftigt nok.
    Men at fartkontrollen i sig selv har en positiv effekt på trafiksikkerheden, den bliver sværere at argumentere imod med de til rådighed værende data.

    Jeg kan godt se det smarte i at lave forsøg der skal dokumentere, præcis hvilken effekt, fotovognene har. Jeg kan ikke lige forestille mig, hvordan sådan et forsøg skulle formuleres, men måske har nogen, som er klogere end mig, et godt bud.
    Det ville i hvert fald være interessant.


  • #99   20. maj 2015 "Jeg kan ikke lige forestille mig, hvordan sådan et forsøg skulle formuleres, men måske har nogen, som er klogere end mig, et godt bud." Det bliver vist overordentligt vanskeligt at komme med et bud du kan bruge, da du ikke vil acceptere at andres mening kan være ligeså god som din smiley
    Beklager, jeg kunne ikke nære mig smiley


  • Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 160
    #100   20. maj 2015 Hvis du kan fremvise nogen objektive data der bakker din mening op, så skal jeg nok tage dig seriøst, det lover jeg.

    Det vil være fint, hvis de objektive data ikke er en youtubevideo der sammenligner politikere med aber (jeg kan have en tendens til at være enig, men det er bare ikke seriøst), kalder bødeopkrævning for kommunisme og mere end antyder, at tyskere er nazister. (set længere oppe i debatten)


  • #101   20. maj 2015 Det kan godt være at forskellige foranstaltninger tager lidt af farten i gennemsnit, Men egen erfaring, baseret ud fra en daglig gennemkørsel af mindre by hvor man for nyligt har sat fart bump op, er at min top fart er væsentligt hævet efter disse fart bump er blevet etableret,endvidere er der blevet en konstant opbremsning før bump og efterfølgende en acceleration efter bump, hvilket hverken hjælper på miljøet, lyd billet i byen eller mit forsøg på økonomi kørsel, så jeg håber beborene i den lille by er glade for deres nye bump smiley

  • #102   20. maj 2015 Ja det er svært, men ikke umuligt - der er folk som er uddannet til den slags.
    -Faldet i antallet af trafikdræbte de sidste par år kan vi vel hurtigt blive enige om ikke kan skyldes de nye fotovogne?
    -Det er tilsyneladende korrekt at gns hastigheden er faldet siden de nye fotovognene kom, men vi ved ikke med sikkerhed at det er deres skyld. Så vi kan hverken konkludere at de sænker eller øger trafikanternes hastighed. (vi kan godt blive enige om at det er usandsynligt at de øger den, men vi ved det ikke)
    -Umiddelbart synes jeg slet ikke det er mærkeligt at hastigheden er faldet i det nye år. Der har været ekstremt meget fokus på de nye fotovogne i alle medier og den fokus vil altid smitte af på befolkningen - jeg har da selv taget mig i at blive paranoid på motorvejen hvis jeg overskred hastighedsgrænsen med 10km/t for hvad nu hvis der står en af de nye fotovogne lidt længere hende. Den effekt vil med garanti aftage med tiden og finde et naturligt niveau, hvor det niveau er ved vi ikke endnu.

    Jeg har som sådan ikke noget imod at folk der køre uansvarligt får en bøde. Men mit problem er når fotovogne bliver sat for enden af en bakke hvor der er 60km hastighedsgrænse, eller på vejstrækninger hvor hastighedsgrænsen er sat alt for lavt i forhold til omgivelserne. Så ligner det, i mine øjne, en ren pengemaskine der malker almindelige borgere og ikke en straf til folk der køre uansvarligt.
    Og ja jeg synes det er fjollet at der skal side politimænd og "glo" når de kunne hjælpe borgere som har haft indbrud eller andre med problemer.


  • Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 160
    #103   20. maj 2015 Ib: Var det måske noget, at du bare overvejede ikke at sætte uskyldige menneskers liv på spil?

    Doktor T: Du har ret. Vi ved det ikke med sikkerhed, men der er mere der peger på, at det virker, end at det ikke gør.
    Den mulige sammenhæng som nyheden længere oppe peger på, antyder, at alene det at man øgede antallet af fotovogne, sænkede farten med 1,5 km/t.
    Der blev altså ikke skruet på andre parametre, såsom bødernes størrelse, mængden af infomercials i TV eller lignende.
    Jeg siger ikke, at det er endeligt, for du vil altid kunne finde et lille modargument eller påpege en eller anden form for variabel, som det er svært - Eller bare uhensigtsmæssig - At isolere ud af formlen.

    De andre ting du nævner, kan vi sagtens blive enige om.
    Man bør sætte fartfælderne der, hvor de redder flest liv.
    Man bør så vidt muligt automatisere automatiserbare opgaver, så betjentene kan lave andet arbejde.
    Men hvis politiet en dag vælger at overraske os ved at sætte en fotovogn eller kamera på et lige stræk, langt fra civilisationen, så er der nok ikke meget andet at gøre, end at erkende, at denne gang blev man desværre snydt og må derfor betale...


  • #104   20. maj 2015 Min påstand er så at der netop har været voldsomt meget fokus på de nye fotovogne i TV, på internettet og i aviserne - sammenlignet med hvor meget spalteplads de gamle fotovogne normalt fik.

    Det er mine øjne en parameter der er "blevet skruet på" som kan påvirke folk, udover antallet af fotovogne...


  • Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 160
    #105   20. maj 2015 Ok, men det er jo ikke staten der styrer, hvem TV-stationerne skal rapportere om, så i den forstand er det ikke en del af kampagnen. Politiet er blevet spurgt af pressen og har svaret, længere er den ikke.

    Selv hvis du har ret, så er den parameter stadigvæk direkte relateret til fotovognen selv. Man kunne ikke have skruet på den, hvis der ikke var kommet nye fotovogne.
    Dit argument ville have haft mere vægt, hvis du eksempelvis kunne påvise, at man sammen med de nye vogne også havde afsat flere penge til infomercials, billboards, etc...


  • #106   20. maj 2015 #103 og så er der vist "skruet på parameteret" med hensyn til omvendt bevisbyrde!! Og det er det at jeg, og mange andre, er utilfredse med! Men det er svært at forklare mennesker der blindt tror på alt hvad de får fortalt af myndighederne! Men det næste logiske skridt bliver vel at vi alle får en bøde et par gange om året, og så må så bevise at vi ikke har gjort noget forkert smiley Det ville være godt for den slunkne statskasse, og hvis man har rent mel i posen er det vel i orden???

Kommentér på:
FUCK POLITIET

Annonce