Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af første MC
  • #1   20. aug 2015 Nu spørge jeg bare, hvilket kort har du, for har du det store - hvorfor så ikke en med liiidt flere kræfter?

Jeg startede ud på 250R, og den var da sjov til at starte med, men så snart jeg kunne få større, købte jeg det, med det samme (Under gamle regler, 2 år med småt)

Tænker bare at det vil være sjovere at have samme mc i en længere periode?

Men til dit spørgsmål - prøvetur og hør om den lyder sund i motoren - tjek udvendigt om den har ligget ned. KM antal ville nok være et af de sidste steder jeg så.

Men til pris, vil jeg mene den ikke bør koste mere end 30.000 - alt efter årgang/stand selfølgelig.

Men http://www.123mc.dk/kawasaki-ninja-250-r/mcid-109096
    http://www.123mc.dk/kawasaki-ninja-250-r/mcid-108789
    http://www.123mc.dk/kawasaki-ninja-250-r/mcid-100746 (denne burde du gerne kunne få ned på 30 klik)

• #2   20. aug 2015 @Mikkel Først og fremmest, tak for dit svar!

Jeg er ved at tage det store, men jeg har læst en del steder at den er god at begynde på, frem for en større. Har du en anden mening, og i så fald nogle konkrete forslag? (Hører også gerne andres meninger på dette punkt) Derudover er forsikringen vel også væsentligt dyrere hvis cyklen er større? smiley

• #3   20. aug 2015 Min aller første MC var en gsxr 750 k7, det spillede bare max..
    Køb nu din drømme MC første gang istedet for og ska skifte ud.. Du sætter penge til hver gang du skifter ud

• #4   20. aug 2015 noget 600ccm med Ca 70-100 hk
    jo nyere jo laver vægt

"problemet" ved støre/hidsiger maskiner er at de vejer mere og er mindre tilgivene når du laver en fejl (hvilket du helt sikkert kommer til) det betyder self ikke at du med sikkerhed styrter hvis du starter på en H2 men chancen er meget større
    ja forsikring er højere men en 600ccm sports ture kontra en 250 "racer" er det nok ikke meget

• #5   20. aug 2015 Jeg ga 2600kr incl fuld kasko og vejhjælp + 20% rabat pga. MC touring klubben har samarbejde med top danmark

• #6   20. aug 2015 Det er da drøn fornuftigt at købe en lidt mindre begynder MC. Så kan man oparbejde sig noget erfaring - inden man hopper op på noget mere livsfarligt. Jeg startede selv på en Yamaha DT175 for 17 år siden...

• #7   20. aug 2015 En 250ér bliver man dus med på 3 sekunder. Hop op på en med 5-6 hundrede kubik. Jeg begyndte min karriere på en suzuki gs 450 som 16 årig og hyggede mig på de små veje nogle år, indtil jeg fik mc kørekort. Ta og start på en billig Suzuki gs 500 eller gsx 600. Så går det ikke helt galt.

• #8   20. aug 2015 Forresten.. Hellere en vedligeholdt cykel med mange km. End en der "bare har kørt" med få km.

• #9   20. aug 2015 Hvis du får det store kort er det da fjollet og købe en Babyninja.
    Køb en 600 ccm eller derover..

• #10   20. aug 2015 Bedste starter til prisen vil jeg til hver en tid, sige er en sv650s.

Det gav mig en god start før r-maskinerne og priserne nu er favorable og kan sælges igen uden tab

• #12   20. aug 2015 Når du tager kortet kører du vel på en større motorcykel end 250cc. Du skal nok hellere op i 500cc-750cc. Også er det bare smag og behag, hvilken cykel det skal være. Husk og kigge efter stand på motorcyklen. Kender flere der har motorcykler som kører perfekt, som har rundet 100.000km. smiley

• #13   20. aug 2015 køb en cbr 600, så får du en maskine der er sjov, og kraftig, og er let at køre.. mvh hc

• #14   20. aug 2015 Selv med stort kort, har jeg da kørt mange gode km på den 250'er jeg havde indtil for nyligt.

Hvis glæden ved at køre MC, for dig er fart når du drejer på gassen, så skal du ikke hoppe på en ninja 250r.
    Hvis du derimod godt kan lide det køretekniske, og hænge på de store drenge på de små veje, så kan du lære meget på den model.

Der er dog en ting der taler imod den. Med de nye kørekortsregler, falder den lidt udenfor kategori. De fleste der har A2 kortet, vil gå efter en maskine der har tættere på de 48hk, så køberskaren når du skal af med den igen, vil være meget begrænset.
    Hvis budgettet er til det, og det skal være sportsligt, så kig på Yamaha's nye R3. Den er ganske sprød og skal nok underholde i lang tid.
    Selv en erfaren rotte kan more sig på sådan en.

• #15   21. aug 2015 Jeg startede sidste år med en 2007 GSX-R 600 som første MC, og synes egentlig at det er gået ret fornuftigt. smiley Den er ikke kæmpestor at komme rundt med, og har også en smule energi, den gerne vil af med, når man beder den om det.

• #16   21. aug 2015 Her kommer et råd, som jeg ville ønske, at nogen havde givet mig, og som jeg synes kan være ret vigtigt, hvis valget kan falde på en ældre MC med større motor:

SØRG nu for at få én med mere end fem gear! Det er vigtigt for komforten på længere ture, hvis du kører på større veje med marchhastighed på 100 km./t. eller derover for slet ikke at tale om dagens brændstofpriser!

Tænk over dét! smiley

Kommentér på:
Køb af første MC

Annonce