1.331 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Michael R
Michael R
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Første MC - forsikring og valg af MC. Første MC - forsikring og valg af MC.

Godaften motorcykelgalleri.

Jeg står og vil starte på mc kørekort (hvis det efterhånden ikke er for sent på året til det) og har så lige et par spørgsmål. Vil starte med at sige jeg har kørt cross (125cc) et par år i mine teenage år, så jeg er ikke ny på 2 hjul, men ved ikke om man kan bruge det til noget her - har aldrig siddet på en motorcykel før.

Først og fremmest så har jeg forelsket mig i en Kawasaki Z750 - selvfølgelig kun baseret på udseendet da jeg aldrig har set en i virkeligheden, har luret flere videoer af den på YouTube og den virker som en ok frisk maskine, men stadig ikke noget voldsomt overhoved, så jeg tænker dette er en ok startermaskine ?

Så er der forsikringen, den kan jo så spolere det hele kan man sige, jeg har aldrig haft forsikring, har ikke ejet bil før, så jeg gik ind på GF's hjemmeside og prøvede at beregne en pris derinde, den sagde 3000Kr for ansvarsforsikring, er forsikring noget man betaler halvårligt eller en gang om året ?

Kort sagt, jeg vil gerne købe en Kawasaki Z750 som min første cykel, er det realistisk eller skal jeg gå ned i charme og finde noget billigere ? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Blocked toilet 2.000 kr.
  • afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • montering af kattelem i hoveddør 1.000 kr.
  • Hovedrengøring i privat hjem 2.500 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Første MC - forsikring og valg af MC.
  • #1   4. sep 2015 Kender ikke z750, så den del kan jeg ikke hjælpe dig med...

Ved GF bestemmer du selv hvordan du vil betale, 1 gang om året, halvårlig, kvartårlig og på månedsbasis... Mener dog det bliver dyrere jo oftere du betaler smiley

• #2   4. sep 2015 Lidt sent at starte på kortet - ja, det begynder jo at være lorte vejr, aldrig sjovt at køre i smiley

Har selv en Z750 - har hørt meget om at modellen fra 04-06 har nogle dumme vibrationer, så ville kigge efter den nyere +07 model med abs.
    Vil selv sige det er en super lækker cykel, lyden og udseendet er lige mig, den er lidt tung (230ca vådvægt) kontra en supersport som vel ligger på mellem 160-190kg alt efter motorstørrelsen (cirka)

Somregl er forsikring årligt, og de 3000 lyder også som en fin årlig pris for ansvar - startede selv på 6600 inkl kasko og er på 5700 nu (gennem 123mc.dk forsikring)

Om det er realistisk - hvis du har pengene til det og det er den mc du vil have - så ja.
    Vil stadig anbefale dig at kigge på den først og tage en prøvetur, inden du beslutter dig 100% - Men personligt kan jeg kun sige god for den cykel

• #3   4. sep 2015 prøv gerne andre cykler
    kan til samling sige at hvis min fz1(998ccm og 150hk) vejer 220kg fuld tanket

og jo lettere cykel jo nemmere er det at rede fejl
    ellers er jeg enig med Mikkel

• #4   4. sep 2015 købte selv en z750 fra 2010. som havde gået 150km . som min første mc ... er glad for den ... nem at køre på og med 240+km/t går det hurtigt på en naked bike . få kortet os så skal du da ud og prøve køre en .. ( gerne en masse forskellige mc'er) så du finder ud af om det nu os er noget for dig . men kom igang med kortet med det samme ... så har du det før 2016 ...

• Michael R
    Michael R Tilmeldt:
    sep 2015

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #5   4. sep 2015 super, mange tak for svarene, jeg vil skynde mig at få taget det kort, og så må motorcyklen nok vente til næste år når vejret bliver godt, men så vil jeg i mellemtiden forsøge at finde frem til nogen forskellige og få prøvet, Ved at jeg har en drøm om en dag at skulle have en Yamaha R6, men den vil jeg ikke starte på, derfor søgte jeg noget andet, og faldt over den Kawasaki og blev forelsket smiley

• #6   5. sep 2015 Mikkel det passer ikke smiley hehe knud køre kun når der er dårligt vejr helst når det er frost og folk ikk gider smiley

• #7   5. sep 2015 Jeg har en Z750 til salg - Kig gerne annoncen under min profil!
    Jeg fik den forsikret som førstegangs MC'ist til 5500 for fuld kasko, selvom jeg er under 25 smiley

• #8   6. sep 2015 VIlle også sige få kortet og ud og prøv en masse smiley

Jeg købte min Dragstar uden at ha pr'vet den smiley

Og der var slet ikke mig så nu har jeg en yamaha R1 smiley

• #9   6. sep 2015 Jeg startede på mit kort 1 October og bestod i starten af december så det er aldrig for sent hvis man ikke er en kylling smiley

• #10   6. sep 2015 fik os mit 1dec sidste år

Kommentér på:
Første MC - forsikring og valg af MC.

Annonce