2.598 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Afhentning af brugt MC og forsikring Afhentning af brugt MC og forsikring

Jeg skal snart købe min første MC, og er lidt i tvivl om hvordan det fungerer med forsikringen.

Jeg skal se på en motorcykel, og hvis jeg vil have den tager man den vel med det samme. På det tidspunkt har man jo endnu ikke købt en forsikring - hvad gør man så hvis man kommer ud i et uheld på vejen hjem?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afhentning af brugt MC og forsikring
  • #1   7. sep 2015 Du har tre uger til at ejerskifte den. I den periode dækkes du af sælgers forsikring.

• Carsten H
    Carsten H Tilmeldt:
    aug 2012

Emner: 11 Svar: 277
    #2   7. sep 2015 For at omregistrere MC'en - og det gør man typisk med sælger - skal du have en "aftale" med et forsikringsselskab, så det vil være en god ting at have en mundtlig aftale med dit forsikringsselskab om hvorvidt de vil tegne den og til hvilken pris smiley

Når du så kører hjem så er din forsikring naturligvis ikke tegnet endnu, men du har heldigvis op til 3 uger på sælgers forsikring (uden at det koster sælger noget hvis du laver skader).

• #4   7. sep 2015 Jeg købte min ved en forhandler. Jeg ringede til mit forsikringsselskab, mens jeg stod i forretningen, og bad dem oprette forsikringen til mig. Fra det øjeblik jeg afsluttede opkaldet, var jeg dækket.

• #5   7. sep 2015 Fint at være dækket af sælgers forsikring i op til tre uger. Bare lidt surt hvis sælger kun har ansvar og man bukker mc'en på vej hjem. Så hjælper det ikke at man faktisk selv ville tegne kasko når den blev omregistreret.

• #6   7. sep 2015 Det er lige meget om sælger har ansvar eller kasko, det er kun Ansvar der er dækket i de 3 uger.

Kommentér på:
Afhentning af brugt MC og forsikring

Annonce