{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaringer, Aprilia Pegaso 650
  • Johnny W
    Johnny W Tilmeldt:
    jun 2007

    MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 61
    #1   8. sep 2015 Hvilken model tænker du på?

    Jeg har haft en Pegaso 1995 (GA) med en 655 rotax motor, jeg købte den fordi den var billig og jeg var glad for den I den tid jeg havde den. Reservedele begynder at udgå og der bliver ikke lavet mange uoriginale dele, aftermarket parts er der ingen af - dog kan stort set alt findes på ebay eller fra BMW f650 som er identisk på en række områder. Original udstødning ruster for et godt ord, de fleste bør være døde på nuværende tidspunkt, kan dog fås uoriginal.

    Byggekvaliteten er der ikke noget i vejen med, jeg savner dog ikke den lille tank med en rækkevidde på (kun) 200km og heller ikke det hårde sæde. Men på de fleste andre punkter var den nu ret underholdende og kunne sagtens holde til en tur væk fra asfalten.

    Der er ikke megen aktivitet omkring de ældre modeller, men du kan finde stort set alle de informationer du har brug for her (kan kræve brug af søgefunktion):

    http://www.apriliaforum.com/forums/forumdisplay.php?18-Pegaso-650-Cube-and-IE


  • #2   8. sep 2015 Har en kollega hvis Pegaso blev stjålet og fundet med opbrudt lås, det viste sig nærmest umuligt at få en ny tændingslås, ved ikke om det gælder andre dele til den, men sådan noget ville veje tungt i mine overvejelser, fanme ikke sjovt at skulle vente flere måneder på dele, eller slet ikke at kunne få dem hvis behovet opstår.

  • #3   8. sep 2015 Det lyder som usædvanligt god information.

    Selv om selve beslutningen er ikke blevet lettere. Årgangen er afhænger af pris, og nu reservedel tilgængelighed, men dette skal vær billigt og sjove for at blive realt :).


  • #4   8. sep 2015 købte en sidste år kørte 200 km på så røg toppakningen gav 14000 kr for den og solgte den for 5000 kr de er næsten usælgelige smiley snakkede med flere mekanigere og fik beskeden det er en typisk svaghed smiley

  • #5   8. sep 2015 og ja så det med delene smiley det gør helt sikkert at jeg har haft Aprilia 3 gange første sidste og eneste gang smiley


  • #6   8. sep 2015 Jeg vil sige at den er hverken værre eller bedre end så mange andre. Har da skruet på lidt af hvert i min tid med motorcykler.

    Det er en udemærket mc og med hensyn til reservedel så er det ikke noget jeg har haft problemer med at få fat i - og det er ikke mange dele jeg har skulle bruge.
    Har en kammerat som har en og har er helt pjattet med den. Han har været på ture hvert år i den tid han har haft den til både Sverige og Tyskland. Det eneste som har har brokket sig over er sædet - nu har han købt en airhawk smiley det virker.

    Har i øvrigt selv en til salg som fruen har kørt på i 2-3 år - og været glad for.

    Se evt linket her med reservedele.
    http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/generel-diskussion/218365-aprilia_reservedele?t=1441743629&unread=1#lastViewed


  • #7   8. sep 2015 Når der tales om 650 modellen, så har den en Rotax motor som er ganske stabile. Reservedele hentes hurtigt og billigst på udenlandske hjemmesider. Udstødningen, dvs potterne, ruster slemt. Men ja, de er sjove, og skal det være modellen med Rotaxmotor, så gå efter en 97-04 model.
    Fra 2005 kører den med Yamaha's 660 motor, og har heller ikke samme rustne udstødning. De er også lidt bedre bygget, og ´reservedele til motoren er lettere at finde.


  • #8   8. sep 2015 Jeg har en 98er pegaso, den er sgu en god sjov cykel, har dog fået lavet toppakning på den. Købte den defekt, syntes dog ikke at det var noget problem at finde dele til den. Ebay Italien har masser af dele. Og alle dele købes org. På engelske websites.

  • Martin M
    Martin M Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #9   30. mar 2016 Har en aprilla pegasus 650 fra 1996. Jeg er ingen ekspert på MC men der drypper olie ud af drænslangen fra luftfilteret som er monteret under sadlen .Nogen her som har et bud på hvad det kan være"?

  • #10   30. mar 2016 #9: Det skal den gøre. Normalt der der dog en prop på den slange, og så tømmes den ved service.
    Krumtapsudluftningen leder de varme oliedampe op i luftfilterkassen, og det fortættes deroppe, og løbet så ned i den slange.


Kommentér på:
Erfaringer, Aprilia Pegaso 650

Annonce