706 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
10 Svar
Suzuki gsx har lidt svært med at starte Suzuki gsx har lidt svært med at starte
Hej alle
Min Suzuki gsx 600f fra 2000 har svært ved at starte efter den har stået stille et par dage , eller en uge , så jeg skal file lidt på starter for at få gang i den, og skal forsøge rigtig mange gange , men efter jeg har kørt en lang tur starter den 1 gang så ingen problem der, men kan det være tændrør der skal skiftes eller hvad kan jeg ellers gøre ?
Hvis det kan være tændrør er der forskel på kvalitet eller skal jeg bare i t-Hansen
0 synes godt om
aug 2011
Følger: 23 Følgere: 22 MC-er: 4 Emner: 14 Svar: 478
maj 2007
Følger: 9 Følgere: 318 Emner: 181 Svar: 522
Start kabler kan jeg jo ik bruge hver gang jeg skal starte den ,
Men tænker det kunne være tændrør ?
aug 2011
maj 2007
mar 2013
Følger: 5 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 50 Svar: 509
aug 2011
maj 2007
Men måske jeg skulle skifte tændrørene , jeg har ikke manualen på den, nogen der ved hvilke tændrør den køre med? Og hvor jeg køber nogle gode nogen ?
mar 2013
Fejl i karb ændre sig til gengæld afhængigt af hvor længe MCet har stået stille (som fx float valves sticking), men kan ofte redes med PRIME, eller at slog karb med et gummi hammer eller lingener. Hvis ikke det er batteri kunne man check benzin tilføjelse næste.
maj 2007
mar 2013
For at kunne starte skal de har benzin tilføjelse. Normeget vil denne ske ved at bruge PRIME.
Men hvis ventilen klister sig fast (Float bowl inlet valve) kan denne ikke start indtil denne har flyttet sig og karb bowl er fuld op igen (~30 sec til et min). At ryste karb (at tryk på start knappen kan vær nok) eller at slog dette med et gummi hammer kan åbne ventilen. For at check hvis denne har sat sig efter MCet har stået i længer tid og starte ikke, kan man åben skruen på bunden af karben. Hvis benzin ikke løber ud har ventillen sat sig og skal checkes. Man kan også set et gennemsigtig rør på bunden af karb og op ad for at check "float height" og så se at der er benzin inden i karben.
Efter ventillen har flyttet sig (Ved rystelse osv.) kan MCet god køre fint indtil denne stå stille i længer tid igen.
Selvfølgelig er der ikke til at være sikkert at dette er problemet uden at kunne selv check/kik på MCet, men symptomener passer, og er (forholdsvis) let at kik efter.
Batteriet er også let at check, så hvis det var mig vil jeg prøve batteriet, karb bowl, og så gnisten ved at tage et tændrør ud, placere det i sit hatte på motorblok og forsøge at starte motoren så man kan se gnisten, i denne rækkefølge.
Derefter er fejlfinding lidt svære, men kan kom sener
Jeg håber mit gebrokken Dansk er til at læs/fogstå...
Suzuki gsx har lidt svært med at starte