706 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Suzuki gsx har lidt svært med at starte Suzuki gsx har lidt svært med at starte

Hej alle

Min Suzuki gsx 600f fra 2000 har svært ved at starte efter den har stået stille et par dage , eller en uge , så jeg skal file lidt på starter for at få gang i den, og skal forsøge rigtig mange gange , men efter jeg har kørt en lang tur starter den 1 gang så ingen problem der, men kan det være tændrør der skal skiftes eller hvad kan jeg ellers gøre ?

Hvis det kan være tændrør er der forskel på kvalitet eller skal jeg bare i t-Hansen


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.
  • Hækklipning af ca. 38 m inkl. bortkørsel 2.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Suzuki gsx har lidt svært med at starte
  • #2   10. sep 2015 Husker du at sætte den på Prime, inden du prøver at starte den?

  • #3   10. sep 2015 Har prøvet at sætte den på prime men hjælper ik,
    Start kabler kan jeg jo ik bruge hver gang jeg skal starte den ,
    Men tænker det kunne være tændrør ?


  • #4   10. sep 2015 Hvor mange km har dine tændrør kørt? De skal skiftes for hver 12.000 km

  • #6   10. sep 2015 MC har kørt 38000 og købte den sidste år aner ik om tidligere ejer har skiftet, men kan det være derfor den har svært ved at starte efter 1 uge eller mere stille stående

  • #7   10. sep 2015 At prøv med startkabler og/eller et anden batteri, som Svend sige, er et ret godt ide, så kan man diagnoser hvis batteriet fejler noget, som er ofte tilfælde hvis de problemer opstå kun efter nogle dag og prime ikke ændre på noget.

  • #8   10. sep 2015 Michael P - jeg refererer til servicemanualen, som anfører, at rørene skal inspiceres hver 6000 km og udskiftes hver 12000. Nu tror jeg heller ikke, at manualen foreskriver iridium-rør.....

  • #9   10. sep 2015 Nu kan jeg se det er et t Hansen batteri der sidder på, men hvis batteri fejlet noget ville det så ik gå død, der er jo masser af strøm på når jeg skal starte op, så syndtes det skulle være underligt hvis man mener det kan være batteriet,
    Men måske jeg skulle skifte tændrørene , jeg har ikke manualen på den, nogen der ved hvilke tændrør den køre med? Og hvor jeg køber nogle gode nogen ?


  • #10   10. sep 2015 Når et MC kører producerer det sin egen strøm. Det er typisk ved start, at batteri fejl opstå/vise sig. Fejl i tændrør ændre sig ikke typisk afhængigt af, hvor længe MCet har stået stille.

    Fejl i karb ændre sig til gengæld afhængigt af hvor længe MCet har stået stille (som fx float valves sticking), men kan ofte redes med PRIME, eller at slog karb med et gummi hammer eller lingener. Hvis ikke det er batteri kunne man check benzin tilføjelse næste.


  • #11   10. sep 2015 Men hvis det var benzin tilførsel ville jeg jo hellere ik kunne køre så tror ik det kan være det, ? Dvs i mener det kan enten være batteri der er dårligt eller tændrør ?da når jeg sætter den på prime sker der ingenting , kan det så kun være de 2 ting ?

  • #12   10. sep 2015 GSXFer har et tendanse for at benzin fordamfer fra karb bowls (hvad f***n hedder de på dansk?) som de er et åben rør på toppen. Denne kan godt føre til problemer som opstå kun når denne har stået stille et par dage.

    For at kunne starte skal de har benzin tilføjelse. Normeget vil denne ske ved at bruge PRIME.

    Men hvis ventilen klister sig fast (Float bowl inlet valve) kan denne ikke start indtil denne har flyttet sig og karb bowl er fuld op igen (~30 sec til et min). At ryste karb (at tryk på start knappen kan vær nok) eller at slog dette med et gummi hammer kan åbne ventilen. For at check hvis denne har sat sig efter MCet har stået i længer tid og starte ikke, kan man åben skruen på bunden af karben. Hvis benzin ikke løber ud har ventillen sat sig og skal checkes. Man kan også set et gennemsigtig rør på bunden af karb og op ad for at check "float height" og så se at der er benzin inden i karben.

    Efter ventillen har flyttet sig (Ved rystelse osv.) kan MCet god køre fint indtil denne stå stille i længer tid igen.

    Selvfølgelig er der ikke til at være sikkert at dette er problemet uden at kunne selv check/kik på MCet, men symptomener passer, og er (forholdsvis) let at kik efter.

    Batteriet er også let at check, så hvis det var mig vil jeg prøve batteriet, karb bowl, og så gnisten ved at tage et tændrør ud, placere det i sit hatte på motorblok og forsøge at starte motoren så man kan se gnisten, i denne rækkefølge.

    Derefter er fejlfinding lidt svære, men kan kom sener smiley

    Jeg håber mit gebrokken Dansk er til at læs/fogstå...


Kommentér på:
Suzuki gsx har lidt svært med at starte

Annonce