{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.459 visninger | Oprettet:

Patrick B
Patrick B
Tilmeldt:
14. sep 2015
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 23

125cc MC {{forumTopicSubject}}

Hej derude
Jeg er i fuld sving med mit kørekort til lille smiley MC

Og jeg regner med snart st skulle ud og investere i en, meeeen hvad skal man vælge?
Jeg har kigget lidt på en Ybr 125, da den er dejligt billig og køre fornuftigt

Men findes der alternativer i samme prisklasse som ybr'en, der er værd at undersøge?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  125cc MC
  • #1   14. sep 2015 Pænt goddag.

    En Honda CBF 125, det er nok det bedste i den klasse du kigger på. Skal snart af med min, og har været utrolig glad for den. Den har elektronisk indsprøjtning så den starter bare hver gang, utrolig kvalitet af cyklen PLUS den går VIRKELIG langt på literen, den går 110 på toppen, kan kører 115-120 hvis der er lidt rygvind smiley men virkelig en dejlig cykel, du må sige hvis det kunne have interesse så kan jeg sende nogle billeder så kan vi evt finde ud af noget smiley


  • #2   14. sep 2015 Prøv evt. at søge lidt her i forum - der er MANGE indlæg omkring lige præcis dette

  • #3   14. sep 2015 Jeg har en YBR 125 stående!
    Ikke toppen kosmetisk og forgaflen trænger til nye pakdåser (medfølger), til gengæld er den billig!
    Den lyder, starter og kører som den skal....
    Synet og med plade 6500,- (fast pris)
    (står i Birkerød)


    profilbillede
  • #4   14. sep 2015 Min CBF125 kommer til salg til en god pris om en måneds tid. Fin stand, starter hver dag, har aldrig svigtet i de 2½ år jeg har haft den. Den har pt. 37900 km på klokken og det bliver kun højere. Til gengæld er den monteret med dejligt klæbrige Heidenau K63 dæk, et lækkert komplet Takkoni udstødningssystem, LED'er i instrumentbordet og en masse charme.

  • #5   14. sep 2015 Først og fremmest vil jeg sige at du ikke behøver og være kede af at det fordi det kun er lille kørekort du får. Vi er mange her ind, som også begyndte på små 125 kubik da vi var din alder. Og det var simpelthen så fedt at eje en 125 kubik. Jeg savner stadig lyden af en 125 kubik 2 takter som kunne køre næsten 180 km/t ved bare at fjerne begrænseren, ændre på gear og skifte udstødning. nogen gange får jeg lyst til at eje en 125cc bare for at køre på en 2 takter. De lyder som musik i min øre. Som en rigtig racer i den klasse skal gøre!!!

    Så er det op til dig om du vil have en hurtig, sprød brugt 2 takter eller en ny 4 takter som er lidt langsommere, kedelig at høre på og næsten umuligt at tune for at hæve tophastighed. Personligt ville jeg købe en 2 takter som for eksempel:

    Aprilia RS Futura, Derbi GP, Yamaha TZR 125, Honda NSR, Cagiva Mito...


  • #6   14. sep 2015 J. C a1 er begrænset til 15hk så en 2-takter får han intet ud af her. Derimod er en masse moment nok bedre at kigge efter her smiley

  • Patrick B
    Patrick B Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 23
    #7   14. sep 2015 Jeg er såmen vant til en 125cc to takt, med en 40~ heste der rykker røv

    Meeeen den hører også kun til på marken smiley
    De nye regler som Frederik P skriver har begrænset os 18 årlige til 125cc med maks 15 heste


  • #8   14. sep 2015 Nå ja... Det havde jeg lige glemt...

  • #9   14. sep 2015 der er noget med at den nye regering er ved at få det lavet om så reglerne passer med resten af Europa
    =A2 til 18årige
    men ved ikke lige hvor langt de er kommet måske hver at undersøge


  • Patrick B
    Patrick B Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 23
    #10   14. sep 2015 Det var de også for 3 år siden, men ideen blev skudt ned smiley

  • #11   14. sep 2015 ja men nu har de("blå blok") et flertal de har prøvet 3-5 gange inden valget i år og nu snakker de om det igen

  • #12   14. sep 2015 De snakker om det igen ja. Jeg står i samme situation som Patrick B.
    Denne gang håber jeg virkelig de får sig taget sammen og følger resten af EU.
    Har selv været på udkig efter en yzf 125, men det kunne være lidt federe at køre på en droslet sv 650s.
    Det virker som om det er lidt mere end bare et forslag denne gang, og mener at have læst at blå blok regnede med at det var indført primo 16.


  • #13   14. sep 2015 Jeg synes sgu ikke 16 årige skal køre MC. Jeg synes bare man skal skrotte A1 helt, og så lade 18-årige tage A2, og 20 årige/22 årige (alt efter erfaring) tage A


  • #14   14. sep 2015 Enig med Frederik P, kan da selv huske da jeg var 16... hahahaha

  • #15   14. sep 2015 Det virker i resten af europa... JEg kørte også helt tosset på knallert.. Netop fordi jeg var klar til andet end skide 30kmt...
    Med den regelændring fik vi alle de tunede lortescootere væk fra vejen og der kom nummerplade på alt..


  • #16   14. sep 2015 problemet ved det som det er nu er egentligt at et knallert bevis er en stor joke du kan ikke huske 1/10 1mdr efter du er færdig ogom du har 50% fejl er lige meget du kan endda vælte en enkelt gang til din "køre prøve"
    og 1/3 af maskinerne (specielt gear maskinerne) kan køre næsten det samme (100-110 på spedo) men er kun bygget til MAX 70kmt
    med et A1 kort får man en ordentlig køre/trafik uddannelse + de kan følge med trafikke på landeveje 30kmt er måske fint nok i byen men skal man skal man på lande vej er selv 60kmt til gene for belister og lastbiler


  • #17   14. sep 2015 kørte selv med pillet skive fra ca 1 mdr før jeg fyldte 16 inden jeg fyldte 17 havde jeg en scooter der viste 105kmt

  • Patrick B
    Patrick B Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 23
    #18   15. sep 2015 Ikke for at lyde gammelsur Boys, men kunne vi holde os til emnet? smiley

  • #19   15. sep 2015 ja ja vi skal nok gammelfar smiley smiley

    men tror ybr og cbf er de mest solide
    hvis jeg selv skulle havde en 125 ville jeg se om jeg ikke kunne finde en Sachs madass 125 (dog kun 11hk) bare for at skille mig lidt ud fra mængden dog er 2 pers nok ikke det næmmeste på denne
    ellers ville jeg kigge motard maskiner de er dog nok en tand dyrere


  • #20   15. sep 2015 Jeg ved godt at det slet ikke er samme prisklasse, men jeg havde klart valgt en KTM RC125.
    Fede komponenter, fed motor, fedt stel, fedt design, fede køreegenskaber.

    Den er dyr, ja, men du får den fedeste og mest velkørende 125'er der findes.


  • Patrick B
    Patrick B Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 23
    #21   15. sep 2015 Og jeg er en fattig studerende smiley

  • Patrick B
    Patrick B Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 23
    #22   15. sep 2015 Og så er det også mange penge at give for noget jeg køre på i 2 år

  • #23   15. sep 2015 Du kan finde nogle rigtig fine yzf 125 'ere på det tyske marked. Du kan få dem til Danmark og få en plade på for omkring 30k

  • Patrick B
    Patrick B Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 23
    #24   15. sep 2015 30k er også for meget for mig

  • #25   15. sep 2015 Igen, brugt CBF125 eller YBR 125 er nok din bedste mulighed. Meget billige, meget økonomiske, enormt billige i forsikring og meget driftstabile. Måske en CBR125 hvis du kan finde en. Har snakket med en som havde kørt 52.000 km på sin eller deromkring uden nogle problemer.

Kommentér på:
125cc MC

Annonce