{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
879 visninger | Oprettet:

125cc MC {{forumTopicSubject}}

Hej venner.

Jeg leger med tanken om at skyde min SV650 af og erhverve mig en billig 125cc maskine. Jeg får simpelthen ikke kørt nok men samtidig så vil jeg savne ikke at have muligheden for at besøge venner og familie, på MC, i de omkringliggende byer...

Jeg har Yamaha YBR125 i kikkerten. Den kan erhverves lettere brugt for 10.000,- - 15.000,- og det er i det prisleje jeg gerne vil ligge.
Er der alternativer jeg bør overveje?

Mvh... smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  125cc MC
  • #1   12. mar 2023 Cb500 til 15'000?
    Klr600?
    Cbr250r til 19?
    Dr350
    Nsr 125cc 2takt?

    Der er uendelig mange meget sjovere valg end en indisk pakkebud knallert til 15 bananer.
    Ovenstående lige hurtigt skimmet på side 1 på guloggratis


  • Morten L
    Morten L Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 3 Følgere: 6 Svar: 121
    #2   12. mar 2023 Hvis du læser teksten, kan du læse at han vil sælge for 14000
    https://www.guloggratis.dk/annonce/62db40eb-49e9-4ec5-af95-0cca8d39d3ea


  • #3   12. mar 2023 #1: et par af dem du nævner, vil nok være dyrere i drift end hans SV’er…

    Hvis du mener du kan leve med de kræfter der er i sådan en, så er den mest oplagte konkurrent en Honda CBF125.
    Men hvis den bare skal bruges til et praktisk formål, så ville jeg kigge efter en scooter i 250ccm klassen


  • #4   12. mar 2023 Hvorfor skal man køre meget for at have en sv650 ?

    Jeg ville ubetinget beholde SVeren. Du vil fortryde salget og i den grad byttet med en 125cc.
    De 30-35000,- der er i prisforskel ville jeg prioriterer, og være fuldstændig ligeglad med om den kun kørte 3 ture hvert andet år smiley
    En sv650 kan næsten alt. Kvalitet med minimale vedligeholdelses udgifter og billig at forsikre..


  • #5   12. mar 2023 Tak for jeres inputs.

    #3 jeg har netop også luret på cbf125.

    #4 næ det behøver man som sådan heller ikke.


  • #6   13. mar 2023 Hvad er årsagen til at du ikke får kørt nok? Er SVeren ikke praktisk nok til dagligdagsbrug så kig på bagebærer du kan smide en taske eller topboks på..
    En 125 er billig nok i vedligehold hvis du selv gør det og ikke kører ret meget. Men bruger du den alligevel en del så husk der skal skiftes olie og stilles ventiler med få tusind kilometers mellemrum på de små maskiner.
    Og så vil jeg kraftigt fraråde en konventionel mc på under 250cc. Alt under 250cc skal være en scooter, det kører bare 100 gange bedre og føles kraftigere hvis du spørger mig.
    Jeg har haft alle mulige cykler fra 113cc til 1200cc, og idag er jeg endt med en cb500fa, en suzuki address 110 og en honda fjs silverwing 400.


  • #7   13. mar 2023 HVIS du er i markedet efter en Honda 125, så kig på CBR125 istedet for CBF125
    Det er i min optik et bedre bud, især fordi den som en af de få, så vidt jeg husker, udnytter de tilladte 15 HK, for A1 kortet. Ikke at et par HK fra eller til gør megen forskel, men når vi er i den lette ende af skalaen, tæller alt med.
    Og så et lille ps: Jeg kan nok hjælpe dig med en udstødning med en feeed lyd i til sådan en CBR125. Den er nok ikke….nok SLET ikke street legal, så hvis det har betydning skal du bare glemme det. Men hvis din kommende 125 skal lyde som en 500ccm, så sig til ??


  • #8   13. mar 2023 #7: Reglerne for A1 kort er ikke relevant i denne sammenhæng.

  • #9   13. mar 2023 @Jesper
    Jeg er klar over, at A1 ikke er relevant her. Det var blot for at gøre opmærksom på, at en del 125cc faktisk ikke udnytter maks tilladt effekt for A1 og derfor kan være temmelig bovlamme.


  • Poul L
    Poul L Tilmeldt:
    jan 2023

    Følgere: 6 Emner: 1 Svar: 46
    #10   15. mar 2023 Hej Martin
    Må sige, at jeg har svært ved at forstå, at dine overvejelse om at gå fra en mellemstor mc til en 125. Jeg kan slet ikke øjne fordele.
    Den større mc har større komfort, sikkert også bedre køreegenskaber, større motorkraft/trækmoment, som giver et sikkerhedsmæssigt overskud + ikke mindst, at man uden problemer kan følge den øvrige færdsel på motorveje uden at skulle ligge fladt hen over tanken.
    Et alternativt valg, hvis du kun kører få ture kan være en ældre mc med veteranstatus. Jeg har flere sådanne og som inkl. vægtafgift og kasko koster ca. kr. 700 på årsbasis.
    Nogle af de klassiske "veteraner" fra 60'erne og 70'erne kan det måske knibe med at få visse reservedele. Men mange kan man sagtens få stumper til.
    Held og lykke med dit projekt.
    Poul


Kommentér på:
125cc MC

Annonce