3.401 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 43 Svar

Hvad synes i om de her autoværn? Hvad synes i om de her autoværn?

Vejdirektoratet er begyndt at sætte det her op. Jeg synes de ser ret uhyggelige ud, men Vejdirektoratet støttet af FDM(!), siger der ikke er nogen rapporter om at de er farlige. Det er nu ikke rigtigt, de findes. At tro de ikke er farlige, må også skyldes en total mangel på fantasi. Er der nogen der har haft nærkontakt med dem og overlevede til at fortælle om det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 600 kr.
  • Afhentning af skrald 500 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad synes i om de her autoværn?
  • #1   30. sep 2015 Det ligner ikke noget man skal køre ind i ..

• #2   30. sep 2015 Hvor de begyndt at sætte den op..?

Ved de er alle steder i Sverige ..

• #3   30. sep 2015 Denne strækning ligner mellem sj. Odden-holbæk

• #4   30. sep 2015 http://www-nrd.nhtsa.dot.gov/pdf/esv/esv19/05-0095-O.pdf PP 11&12

Wire rope barrier
    Figure 23 shows the kinematics for an upright rider
    on a motorcycle impacting a wire rope barrier. The
    calculated injuries from the simulations suggest that
    serious injury would result regardless of speed and
    impact angle.
    In all simulations the motorcycle slides along the
    wires until it hits a post, squeezing and trapping the
    rider’s leg against the wires as it does so. The post
    contact causes the motorcycle’s front wheel to snag
    lifting the front of the motorcycle up and throwing
    the rider’s torso and head forward. Because the
    rider’s leg is trapped between the motorcycle and
    the wire ropes and the foot snags in the ropes, the
    head and torso slap into the front of the rising
    motorcycle. Eventually the leg becomes free as the
    motorcycle rotates and the rider is then catapulted
    over the barrier. This is a different result to the
    concrete barrier where the rider was thrown over
    the barrier with relatively little snagging or
    deceleration.
    In both the 60 km/h and 80 km/h impact speeds at
    an angle of 25º, the motorbike throws the rider into
    the air with the rider hitting the ground head first.
    Hence the high HIC.
    One of the motorcycling community’s key concerns
    with wire rope barriers was the possibility of a
    rider’s limb(s) becoming caught in the barrier
    during a collision. The simulations seem to indicate
    that this snagging effect occurs for both the rider’s
    leg nearest the barrier. However of greater concern
    is the snagging of the motorcycle’s front wheel on
    the barrier’s posts.

Concerns have been raised by the motorcycling
    community about potential injuries resulting from
    collisions between motorcycles and wire rope
    barriers. To date little research has been undertaken
    to confirm or deny any concerns.
    The concrete barrier simulations seem to indicate
    that a motorcyclist impacting such a barrier in an
    upright position will sustain survivable injuries
    because of low decelerations during impact.
    However, the motorcyclist is exposed to
    considerable risk when catapulted over the barrier
    into the hazard being protected by the barrier,
    particularly if it is a median barrier and there is
    oncoming traffic on the other side.
    Simulations of the wire rope barrier collisions
    showed that regardless of angle or speed it is
    unlikely that the motorcyclist will clear the barrier
    very cleanly. In many cases the motorcyclist’s
    extremities became caught between the wires. This
    results in the rider being subjected to high
    decelerations and possible high injury risk
    secondary impacts into the road.
    In all the simulated wire rope barrier collisions, the
    wires guided the motorcycle into the posts leading
    to heavy contact with the post. The motorcycle and
    the rider were subjected to large decelerations
    because of this snagging effect and hence elevating
    the injury risk for the rider.

Men desvære kun på englisk...

• #5   30. sep 2015 ideen er vist rigtig fin med biler.

De er ikke sat så hodt fast i jorden så de pinde der bliver revet op når man kører ind i dem.

ideen er så at wiren forbliver intakt og bremser køretøjet.

er man til gengæld ikke inde inet karosseri så minder det mig om et "mature content" uheld jeg engang så hvor en motorcyklist stikker skulderen ind i et gelænder han kommer for tæt på.
    massakre

• #6   30. sep 2015 Har undret mig over disse "tiltag"... Jeg tager hellere et "fejeblad" end en "ostehøvl" hvis jeg får valget smiley

• #7   30. sep 2015 Hvorfor går man ikke 'bare' samme vej som i fleste motorsportsgrene med luftpuder eller noget i den retning?

Uagtet fart og genstand vil to faste legemer give anledning til problemer, når de mødes på en ikke hensigtsmæssig måde.

• #9   30. sep 2015 Tak for linket Tim E. Jeg har selv fundet en del, som jeg har henvist til i en debat hos FDM. http://www.fdm.dk/debat/nye-autovaern-livsfarlige-mcister
    Jeg har kontaktet MCTC, men ikke hørt noget endnu, og når jeg får samlet lidt materiale kontakter jeg også Vejdirektoratet. Jeg har skrevet på deres mail, vd@vd.dk og sagt min høflige mening om det, for undskyldningen er jo altid at "Det vidste vi ikke", eller "Ingen har jo klaget". Jeg kan desværre ikke vise billeder i et svar, men på Autostrada A1 fra Rom til Sicilien, og nogle steder i Tyskland bruger man en høj betonmur. Den løsning er langt bedre for både biler og motorcykler.

• Michael F
    Michael F Tilmeldt:
    sep 2015

Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 22
    #10   30. sep 2015 Hej Peter

Det er da nogen skræmmende bander! ... Og skræmmende læsning Pdf'en som tim linkede til Tim...

Man skulle næsten tro at de ville af med flest mulige af os ... smiley

Meld endelig tilbage når du hører noget! ..

Mvh Michael

• #11   30. sep 2015 Dert værste er næsten at man påstår der ikke findes nogen undersøgelser der viser de er farlige. Ikke nok med at de sætter livsfarlige ting op, de lyver os lige op i ansigtet. Hvis Vejdirektoratet med sit store kontaktnet og deltagelse i utallige konferencer verden over ikke kender disse dokumenter, er de ikke deres løn værd.

Indtil jeg ved lidt mere, kan jeg da kun opfordre til at sende Vejdirektoratet en mail : vd@vd.dk

• Michael F
    Michael F Tilmeldt:
    sep 2015

Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 22
    #12   30. sep 2015 Enig Peter

Eller at de ikke kender til de instrituter der foretager disse undersøgelser, det er rent ud sagt forkasteligt ...

\Michael

• magnus S
    magnus S Tilmeldt:
    okt 2014

Følger: 1 Svar: 23
    #13   30. sep 2015 Synes sku de meget rare. Køre man ind i dem egen skyld og ikke sjovt.
    Men man slipper for idioter i modsatte vejbane med mobiler, sprut i blodet, der synes det fedt lige at svinge over i modsatte vejbane.

• #14   30. sep 2015 Der er ingen hos Vejdirektoratet der kører mc, der er ihvertfald ingen der tænker på mcér. Her i søhøjlandet er det populært at reparere vej ved at lægge en bane asfalt i hele vejens længde, der dækker de yderste 60 % af bredden. Der hvor mcér skal placere sig er der nu en langsgående kant der konstant får mcén til at skifte retning, for ikke at snake om den vandpyt der ligger der i regnvejr. Dobbelte rumlestriber på midten af vejen er også populært, så man ikke falder i søvn på de jyske landeveje, det er næsten mere sikkert at overhale højre om, der er kun en rumlestribe.
    Så længe vi ikke har en interesse organisation til at tale for os, er det svært at blive hørt.

• #15   30. sep 2015 Fornuften er helt sat til side, det er kun økonomi der får dem til at sætte disse "hegn" op.

• #18   30. sep 2015 Har altid syntes at de minder om en stor osteskærer. Gæt hvem der osten smiley

• #19   30. sep 2015 Det kunne løses ved at montere kraftige plast plader mellem pælene. En billig og simpel løsning. I er velkomne til at dele den med vejdirektoratet smiley

• #22   1. okt 2015 Rumle striber = 100% enig. De er sgu ikke til nogen gene, hvis man har bare et minimum styr på sin knallert.

Mon ikke det primært er en økonomisk afvejning? Og udfra det synspunkt, får man helt sikkert en større strækning med trafik adskillelse med wire end med plade autoværn. Hvilket i virkeligheden ikke er så meget bedre, hvis det heller ikke er udstyret med afskærmning til jorden.

• #23   1. okt 2015 I regnvejr HADER jeg rumlestriber.... Bare så i ved det smiley

• #24   1. okt 2015 Her er hvordan man klarer det i Italien og Tyskland. Billedet er fra motorvejen mellem München og Garmich-Partenkirchen. Det slår ikke folk ihjel, eller river arme og ben af dem. Samtidig skærmer det for lyset og da man ikke kan se trafikken i modsatte side fjerner det også de åndssvage kiggekøer.

profilbillede
  • #25   1. okt 2015 Det ville være en optimal løsning herhjemme også, men nu er det jo sjældent det det handler om herhjemme....

• #26   2. okt 2015 Man gik da ellers væk fra de wireautoværn for nogle år siden pgr de var for farlige. De biler der rammer dem bliver nærmest flænset op af wirene. Har lavet et par biler der har ramt de autoværn. Det lignede biler der havde kørt langt over det dobbelte en som hvad de havde gjort. Tør ikke tænke på hvis en mc rammer dem.

• #27   2. okt 2015 Økonomi kan ændre mangt en mening.... :-S

• #28   3. okt 2015 Ja Henrik O, men det kan et offentligt pres også. vd@vd.dk

• #29   3. okt 2015 Jeg er desværre holdt op med at tro på menig mands indflydelse på offentlige beslutninger.... smiley

• #30   13. okt 2015 Her er Vejdirektorates svar - vi er levende forsøgskaniner. Jeg har været indblandet i en frontalulykke på MC - og overlevet det, dog med alvorlige permanente skader. Jeg havde ikke overlevet mødet med de "eftergivende" stolper og de 4 stålwirer. Hvis de er "eftergivende", kan de så holde en bil? En lastbil?

Kære Peter Krogsten
    Tak for din mail af 1. oktober 2015 og for interessen for sikkerhed for motorcyklister.
    Vejdirektoratet har som led i et forsøg med midterautoværn opstillet kabelautoværn på en 10 km lang delstrækning af den nye motortrafikvej mellem Holbæk og Vig. Tilsvarende er der opstillet et stålautoværn på vejens øvrige 10 km. Formålet med midterautoværnene er at forhindre frontale kollisioner, der er skyld i næsten en fjerdel af alle dødsfald i trafikken. Vi ved fra bl.a. Sverige, at der er særdeles positive erfaringer med at anvende kabelautoværn som midterautoværn.
    Motortrafikvejen mellem Holbæk og Vig er, som du sikkert er bekendt med, med skiftevis 1 og 2 spor i hver retning, og uden skarpe kurver. Stolperne, der bærer kablerne af et eftergivende materiale, som betyder en blødere opbremsning for biler og motorcykler, der er så uheldige at komme ud af kurs og ramme autoværnet.
    Midterautoværnet er som nævnt opstillet som led i et forsøg, der skal evalueres efter en årrække. I forbindelse med evalueringen vil vi have stor fokus på de to typer autoværns virkning i forbindelse med påkørsler, herunder eventuelle uheld med motorcykler.

• #31   13. okt 2015 Præcist et lige så diplomatisk jada jada svar, jeg har fået fra trafikstyrelsen ang godkendelse af alverdens diesel biler....
    Er du stor nok (stat eller bilfabrik) så snyder du først og bagefter får du ændret spillereglerne, så de passer ind i dit kram, da det så er for dyrt at ændre!

Derfor er det nemmest blot at læne sig tilbage og nyde turen, og så engang imellem sende dem en lille stikpille. For det vil aldrig blive mere eller for den sags skyld, gøre en forskel..... smiley

• #32   13. okt 2015 Det at FDM blåstempler kabelerne viser jo blot at FDM ikke er og heller ikke bliver en MC organisation.

De ved en masse om biler og tror at en mc blot er en 2 hjulet bil uden døre.

• #33   14. okt 2015 Jeg er ret stædig når det kommer til det, og jeg har fat i et par stærke organisationer på europæisk plan, som også er imod kabel"værnene".
    Jeg havde forventet et svar som dette fra Vejdirektoratet, men det skuffer mig en del at en stor og gammel MC organisation som MC Touring Club overhovedet ikke reagerer på henvendelser. Netop deres medlemmer, touringkørerne, er forsøgskaniner på strækningen, der med stor sandsynligvis udvides.
    Og hvorfor foranstalte forsøg på uskyldige trafikanter, når der foreligger flere undersøgelser der viser de er livsfarlige. En af dem skriver i konklusionen : "Figure 23 shows the kinematics for an upright rider of a motorcycle impacting a wire rope barrier. The calculated injuries from the simulations suggest that serious injury would result regardless of speed and impact angle."

Det sætter man op i Danmark i trafiksikkerhedens navn, og vil så vente en årrække for at se hvor mange der kommer til skade.

• #34   14. okt 2015 Præcis det stykke du taler om her. Kører jeg ofte da familien har sommerhus på Sjællands Odde.. Ikke nok med at de forsøger sig på den strækning. Så er det sted de har sat dem op, nok den strækning med de hårdeste vindstød på ruten.
    Har endnu ikke kørt det stykke uden markant sidevind/vindstød...

Hold os endelig opdateret.

• #35   28. okt 2015 Jeg har nu fundet omkring 10 undersøgelser fra rundt omkring i verden. De konkluderer samstemmende at wire-autoværn sådan set er det værste man kan finde på, og en svensk undersøgelse fastslår at de også er de dyreste i vedligehold. FDM er gået i flyverskjul,. men dem skal jeg nu nok få jaget op i lyset igen. Vejdirektoratet er også ret tunge at danse med, men det ved jeg også hvordan man ordner. MC Touring Club har jeg fået vækket, og den Svenske motorcykelorganisation har kæmpet imod i årevis, og har en masse flot og seriøst materiale om det. Jeg har meldt mig ind hos dem.
    Nedenfor r en tabel der viser de påvirkninger en motorcyklist udsættes for ved at ramme henholdsvis en betonbarriere og et kabelautoværn. Husk lige at på australsk er et komma en tusind-separator. 3,478 betyder altså 3478.
    Man dør af at ramme et kabelautoværn.

profilbillede
  • #36   28. okt 2015 Små 50 gange mere impact ved at ramme sådan en ostehøvl?

• #37   28. okt 2015 Flot fodarbejde!

• #38   28. okt 2015 Jeg checker tallene, umiddelbart lyder det også højt, men et par andre undersøgelser viser nogenlunde det samme. Jeg formoder det skyldes at opbremsninger er voldsommere når man rammer en opstander end når man glider hen af betonmuren. Rapporterne fylder generelt omkring 100 sider, en enkelt er på 250 sider, men den overordnede konklusion er den samme - man dør i en ostehøvl. Jeg fik et halvt læs bøger i går, og når jeg har læst dem vender jeg frygteligt tilbage. Jeg synes de her livsfarlige ting skal væk fra vejene, og helst i går.

• #39   28. okt 2015 Ja, det er helt vanvittigt - man dør sgu i sådan en ostehøvl. Om det er 50 eller 100 gange mere impact er næsten underordnet, for det ER en dødsfælde. Og det er da helt himmelråbende, at man i 2015 ikke tænker med hovedet, men kun med røven.

Flot arbejde - man må respektere det flotte stykke benarbejde du lægger i det!

• #40   2. nov 2015 Nu er der ved at komme lidt fast grund under fødderne. Jeg har fået det her fra Vejdirektoratet. Bemærk de tror at stolperne er bløde at køre ind i. De har heller ikke fattet, at billederne af betonmidterværnet er fra en motorvej i Tyskland, hvilket fremgår tydeligt af teksten, og at der derfor ikke gemmer sig noget bag en højrekurve.

Hej Peter
    Begrundelsen for, at vi i Danmark overvejende anvender stålautoværn er den, at vi ønsker autoværnet så blødt og eftergiveligt som muligt, inden for den plads der er til rådighed. Et betonautoværn giver sig ikke, og vil derfor være farligere at påkøre end et stålautoværn hhv. et kabelautoværn, som giver sig lidt ved påkørsel. Og så er betonautoværnet, vist som vist på dit billede, også højere end stålautoværn, hvilket kan begrænse oversigten i kurver fx hvis der ligger noget på vejbanen længere fremme.
    Det er samtidig korrekt, at vi anvender betonværn på visse motorvejsstrækninger i hovedstadsområdet og i forbindelse med nogle vejarbejder. Ved vejarbejder opsættes disse betonautoværk ikke af hensyn til bilisterne, men for at beskytte dem, der arbejder ved vejen.

Her er FDM's svar, det er helt umuligt. Han er blevet så sur at vi bare kan køre på nogle andre veje, hvilket man vist ikke kan på den strækning. FDM - vejbrugernes repræsentant - ser sig som forsvarer af myndighedernes tåbeligheder. Her er guldkornene:

#17Kære Peter Krogsted (og andre) Som tidligere nævnt bekymrer FDM sig naturligvis om sikkerheden for motorcyklister. Samtidig bekymrer vi os også om sikkerheden for andre trafikanttyper. FDM som organisation kan derfor ikke udelukkende forholde sig til, hvad der måtte være den sikreste løsning for fx motorcykler, men forholder sig også til sikkerheden for andre. Der er blevet linket til et par undersøgelser, der omtaler, at der under visse omstændigheder kan være en risiko for motorcyklister ved kabelautoværn. Der findes undersøgelser, der viser det modsatte. FDM er stadig af den opfattelse, at der ikke er evidens for, at kabelautoværn skulle udgøre en markant sikkerhedsrisiko for motorcyklister eller andre. Det skal i den sammenhæng understreges, at strækning op imod Sjællands Odde netop er en forsøgsstrækning. Strækningen skal således hjælpe med til at samle erfaringer på dette område. Når forsøget er slut, må der foretages en evaluering af resultaterne. FDM er hverken for eller imod kabelautoværn og ser ingen grund til at det igangværende forsøg skal stoppes. Hvis man som motorcyklist føler sig utryg ved at køre på strækninger med kabelautoværn, vil vi anbefale, at man kører ad en anden rute. Med venlig hilsen Torben Lund Kudsk Afd. chef, Økonomisk Politisk Sekretariat, FDM

FDM har slettet mit sobre svar, hvor jeg tilbageviser hans påstande. Desværre har jeg ikke en kopi, for jeg troede ikke FDM ville synke så dybt. Jeg tænkte først på at melde mig ud, men så kom jeg til at tænke på at man aldrig skal true med at melde sig ud, man skal true med at blive.

Tak for roserne smiley , jeg har faktisk tænkt mig at fortsætte indtil wirerne og ikke mindst stolperne er væk. Jeg plejer at vinde, men lidt støtte i form at mails til vd@vd.dk og FDM ville jo ikke trække fra.

• #42   3. nov 2015 Fdm's forslag om ikke at benytte forsøgsstrækningen giver et interessant paradoks. Hvis ingen motorcyklister benytter strækningen, sker der ingen uheld med motorcykler, ergo er kabelautoværn sikkert for motorcyklister.....

Derudover kan man sætte spørgsmålstegn ved om en transit rute til et færgeleje er repræsentativ for en dansk landevej?
    Huskede han at vedhæfte de undersøgelser han henviser til?

Flot arbejde, jeg har haft gang i en lignende sag med Viborg kommune ang vej vedligehold, men må indrømme at de indtil videre er foran i udmattelseskampen.....

• Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #43   3. nov 2015 Vi skal være glade for at det ikke er forbudt at køre MC, som de helst så.

• #44   3. nov 2015 Arh Ebbe... smiley

• #45   4. nov 2015 Naturligvis skal der i sådan en undersøgelse tages højde for antallet af forskellige køretøjer, og der gøres der normalt også. I seriøse undersøgelser spiller mange andre parametre ind, vejr, vejens vedligehold, trafikmængde, hastigheden o.s.v.
    Det interessante her er at FDM utilsigtet kommer til at afsløre, at der er undersøgelser på området, og at de har kendskab til dem. De hævde det modsatte i begyndelsen, og der er så første revne i panseret.
    FDM siger også, helt åbent, at der er tale om et forsøg, og at deri derfor foretager trafikforsøg med levende mennesker, dig og mig, som forsøgspersoner. FDM synes det ville være synd at stoppe forsøgene, lidt retorisk venter man på den første der får brækket ryggen ved mødet med opstanderen.
    FDM fortæller ikke hvilke undersøgelser de henviser til, men de har nok de samme som jeg har. De slettede mit sidste svar, hvilket ikke får dem til at se godt ud, og de vil jo nok ikke fortælle hvilken undersøgelse og hvilken side de bygger deres påstand på. Heldigvis er ham der svarer på brevene jo bare en ligegyldig afdelingschef, og tegner ikke FDM. I sidste ende er han ansat af medlemmerne.

MCTC rørte lidt på sig for nogle uger siden, efter FEMA havde pirket lidt til dem, og beklageligvis er DMC, Danske Motorcyklisters Råd åbenbart afgået ved døden. Ingen reaktion overhovedet. De svenske motorcyklisters forening er derimod særdeles aktive, og de har rigtig meget på deres hjemmeside om det.

Som ved Henrik O benytter man bevidst en udmattelsestaktik. Det lykkes af og til for folk orker det ikke, men de har mødt den forkerte her. Jeg orker det, og jeg ville få det meget dårligt, hvis jeg en dag læser om en, der er kommet til skade der.

• #46   13. jan 2016 Jeg har haft lidt travlt med andre ting, men der er en anden vinkel at angribe det på, og den kommer her. Kig forøvrigt her: http://www.mehrsi.org/index.html ,

http://www.fdm.dk/debat/nye-autovaern-livsfarlige-mcister#comment-form

FDM skriver at det er et forsøg, og at det skal have lov til at fortsætte og derefter evalueres. Det betyder vel egentlig at man sidder og venter på, at der er en der rammer dem og bliver slået ihjel eller kommer alvorligt til skade.

Vejdirektoratet udfører mange forsøg direkte i trafikken, men mig bekendt ikke andre, hvor man venter på at nogen kommer til skade. I Sundhedsvæsenet udføres der også forsøg, hvor patienter og personale deltager, men med det indgående kendskab jeg har til det, informeres forsøgspersonerne inden og man konfererer det med blandt andet Etisk Råd. Blindforsøg, eller dobbelt blindforsøg kræver dels en rigtig god sag, dels godkendelse på mange planer, det er heldigvis rigtigt svært at få lov til.

I det her tilfælde, hvor Vejdirektoratet, med FDM's accept, udfører forsøg, der kan have stor negativ indflydelse på de ufrivillige forsøgspersoners liv og førlighed, er der par spørgsmål der trænger sig på: Er andre områder, hvor FDM vil støtte den slags forsøg? Er forsøg med menneskers liv som indsats accepteret af en højere instans end et direktorat? Siger Etisk Råd det er OK at benytte uskyldige trafikanter som test-dummies ? Det pågældende forsøg er jo af en lidt anden karakter end igen-igen at male pile på motorvejen.

Jeg har søgt, og fundet, flere rapporter om farligheden af kabel autoværn og faste opstandere nær vejene. Alle de jeg har fundet, konkluderer at man næsten ikke kan gøre noget værre. Jeg vil blive særdeles glad for et link til de undersøgelser FDM åbenbart har, der viser det modsatte.

Og vær nu så meget mandfolk at du ikke sletter det her.

• Andrzej S
    Andrzej S Tilmeldt:
    apr 2009

Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 164
    #47   1. nov 2017 Der var en autoværn med stålwire på en strækning lige efter Ringsted i retning mod KBH. (Guds ske lov afskaffet). Jeg var vidne til en uheld hvor en bil har strejfet værnet og blev kastet lige som fra en slangebøsse over kørebanen foran mig og landede i grøften på taget. Hastigheden var circa 90-100 km/h. Der var ikke meget af bilen der kunne genbruges men køreren overlevede. Man skal som Peter siger være en total ignorant og helt uden fantasi... Velkommen i det offentlige....

• #49   3. nov 2017 Der er nu også kommet kabelværn på vejen mellem Vejle og Billund, ligesom på strækningen Århus - Grenå. Jeg har kørt MC ræs på asfalt, været sidevognsmand samme steds, men ingen steder har jeg været mere nervøs end ved at køre på de strækninger. På Vejle - Billund strækningen er kablet så højt at mange personbiler vil køre ind under det. Vedhæftede billede er fra rundkørslen ved Kolding Vest. En uges tid efter havde man sat et nyt op magen til. Intelligente mennesker lærer af deres fejl. Konklusionen på den, må I selv træffe smiley

profilbillede
  • Andrzej S
    Andrzej S Tilmeldt:
    apr 2009

Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 164
    #50   4. nov 2017 Det er vist nok på tide at fyre nogle idioter og ansætte folk der ved hvad de gør og hvorfor......

Kommentér på:
Hvad synes i om de her autoværn?

Annonce