{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.588 visninger | Oprettet:

Toni Martin D
Toni Martin D
Tilmeldt:
22. okt 2006
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

VINTERHI {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen,

Jeg er lige blevet en ny ejer af en motorcykel og jeg har et spørgsmål angående vinteren siden jeg er lidt grøn på emnet. Jeg har læst en masse tråde herinde og blevet lidt klogere og intil videre har jeg forstået det sådan her:

1.) Tøm tanken og sprøjt WD-40 i for at undgå rust
2.) Hæld en smule motorolie i cylinderen
3.) Dæk udstødningsrøret til med plast-folie så der ikke trænger fugt ind (stod i min manual... synes det lyder lidt underligt)
4.) Tag batteriet ud og hold det indendørs
5.) Og selvfølgelig skal den stilles et sted uden store tempereatursvinginger.

(siden den er helt ny skal jeg ikke skifte olie eller filtre)

Men så er mine spørgsmål:

Når den skal startes igen, skal man så "fjerne" WD-40 sprayen fra tanken? Og hvordan?

SKAL batteriet lades op hver 14. dag som en af Jer skriver og hvilken lader skal der evt. bruges? Er det ikke nok bare at lade det op næste år før man sætter det i?

Hvad med olie i cylinderen? Den gør vel ikke noget når mc'en skal startes?

Skal motorolie skfites efter vinterhi, selvom den jo er helt ny nu?

Og hvad er det for noget med benzin i karburatoern, for at pakningerne ikke skal tørre ud... er det rigtigt?


Håber I kan hjælpe mig smiley

VH
Toni


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • VVS vandtryk på varmt vand 250 kr.
  • Klipning af hæk samt fjernelse af afklippet 1.470 kr.
  • Flytte rengøring af Kolonihavehus 1.670 kr.
  • AC Vakuumpumpning (30min opgave) 1.000 kr.
  • Montere lampe 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  VINTERHI
Kommentér på:
VINTERHI

Annonce