1.368 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
4 Svar
Vinteropbevaring Vinteropbevaring
Jubii ! Jeg er ved at bygge hus med stor garage til såvel biler som mc'er, men.......
en kammerat har fortalt en historie om en arbejdskollega der også var indehaver af en sådan garage. Men da han pakkede sin mc'er ud til foråret, havde der dannet sig rust på de forchromede dele !
Efter nogen tids efterforskning kom man frem til at grunden til rusten var opbevaring af vejsalt i samme garage ! Kan det passe ?
Og hvad så med at parkere bilen i garagen efter en køretur om vinteren ? Den slæber jo uundgåeligt også en del salt med ind......
Hvad mener I ?
mvh
Jan
0 synes godt om
aug 2005
Følger: 69 Følgere: 55 MC-er: 4 Emner: 177 Svar: 1.699
og slet ikke om vinteren, der er en carport det bedste. og så lad garagen være til cyklen alene.
og skulle han stille sin cykel i garage vinteren over så skal han bestemt ikke pakke den ind, da der vil damnnes kondens under indpakningen og deet vil skabe rust... jeg tror nu mere det er det end det er vejsalt der er årsagen.
igen ventilation er nøgleordet... ellers kommer du ikke af med kondensen...
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.198
Det er sådan, at salt er ikkeflygtigt. Det kan altså ikke gå fra fast form i opbevaringsbeholderen på dampform, for derefter at fortættes på metallet. Det sker heller ikke, hvis saltvand fordamper!
Jeg er tilbøjelig til at tro, at cyklen har haft "tørre" steder, hvor luftens vandindhold og ilt har lavet ravage. Dette er især problematisk, hvis garagen er for tæt.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.198
Fuldstændig enig, sålænge der ikke er ubehandlede pletter, sker der ikke en dyt!
aug 2005
Følger: 77 Følgere: 74 MC-er: 3 Emner: 63 Svar: 1.436
Hvis du gør det hver dag, vil du dagligt tilføre fugt, og mc'en vil stå badet i kondens med rust til følge, uanset om der er salt eller ej..
Hold bilen ude af garagen. Det er bedst for både bil og mc.
Hold en JÆVN temp. i garagen. Hvis du har været ude og skrue i garagen og derfor har hævet temp., er det vigtigt, at du lufter godt ud bagefter. Du afgiver nemlig også meget fugt til luften.
Der kommer INGEN bil ind i min garage, den er til mc'er.
Mvh.
Jan L
Vinteropbevaring