{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MC opbevaring
  • #1   10. okt 2015 hvis du har centerstøtteben , ville jeg da bruge det , der står den da bedre og mere sikkert .

  • #2   10. okt 2015 Som Michael siger smiley


    profilbillede
  • #3   10. okt 2015 Ja det har det, især hvis du har en tung cykkel. Når den står længe på sidestøttefoden, trygge du pakdåsen i forgaflen og kan risikere de bliver utætte.
    Kender 2 med busa'er der begge har prøvet 2 år i streg at må skifte pakdåse i gaffelben, efter opbevaring på side støttefod.


  • #4   10. okt 2015 #3 Du skal altså skrive det når du laver sjov, ellers tager folk det bare alvorligt! For det er da ikke noget du seriøst mener, vel? smiley

  • #5   10. okt 2015 Jo det er seriøst!

  • #6   10. okt 2015 #5 Vil du så ikke være så rar lige at forklare, hvordan en forgaffel kan holde til at køre, og bare en helt alm. landevejsmaskine, ikke en motocross maskine hvor der virkeligt er kræfter på forgaffelen, når den går i stykker af at holde stille et par måneder??????

  • #7   10. okt 2015 Hvis jeg havde så dårlige en forgaffel på sådan en riskoger ville jeg nok ikke satse på at køre 300!

  • #8   10. okt 2015 smiley Det er skam rigtigt nok med "pakdåsen". Det er kun dåsen i den side, som mc'en hælder til, som bliver ødelagt. Stellet risikerer også at blive skævt og dækket får aldrig sin normale facon igen - medmindre du pumper helium i inden cyklen stilles væk.

  • #9   10. okt 2015 Og dæk bliver flade og trykket konkave - motor og gearkasse kan kondomere i metallisk selvdestruktion af have olietrykket i venstre side i længere tid.
    Men det er mest Suzuki der lider, det er jo kendt i flere kredse at de laves af natpotte blik og gamle post elastikker.


  • #10   10. okt 2015 #8 Den med helium i dækkene passer altså ikke! Men jeg har, tilfældigvis , lige fået eneforhandling i hele verden på et helt ny produkt, der løser problemet: VINTERLUFT! Så for den latterlige sum af 500kr. pr. dæk, kan man komme forbi mig og få dette vidundermiddel pumpet i sine dæk, direkte fra min specielbyggede kompressor! Slå til nu folkens, i morgen er luften måske sluppet ud smiley smiley

  • #12   10. okt 2015 Seriøst:
    Jeg har de sidste 15 år haft 10-15 cykler til vinteropbevaring hvert år.
    Ca½ af disse har stået på sidestøttefod, da de ikke har haft centralstøtteben.
    Den der har stået længst, stod til "vinteropbevaring" i 3 år på sidsstøttefod før den blev hentet.
    Vi hev den ud, trykkede på knappen og afsted han kørte.
    (...der var foretaget batteriladning og ikke andet...)

    En cykel tilbringer +95% af sin tid på støtteben. Om vinteren er det 100%.
    Men jeg tror ikke en døjt på at de sidste 5% gør nogen forskel på pakninger eller andre dele.
    Dog kan man måske lige rulle cyklen 5 cm halvvejs genne vinteren så den står et nyt sted på dækkene.


  • #13   10. okt 2015 Jeg har et stege termometer i olie påfyldningsdækslet om vinteren.
    Bliver olien over 22 grader eller under 17 grader så bipper det.
    Konen iler så ud i garagen med sin føntørrer hvis de 17 grader nås, er der over de 22 grader åbner hun vinduet og vifter med palmeblade fra en banan palme indtil temperaturen er acceptabel igen.


  • #14   10. okt 2015 #13 Det er satme da noget fusk og klamp. Enhver ved sgu da at det kun virker hvis det er en jomfru der gør det, og vi tror simpelthen ikke på at din kone er jomfru!!!!

  • #15   10. okt 2015 Med to børn har jeg også min tvivl

  • #16   10. okt 2015 husk nu at vaske i salt vand
    da salt jo er konserverende ????;)
    og har hørt at sydafrikans hav salt skulle være det bedste????


  • #17   10. okt 2015 #15 da jeg var på din kone forleden følte hun da som en jomfru.

  • #18   10. okt 2015 Det er ingen hun din bøssekarl smiley

  • leif s
    leif s Tilmeldt:
    dec 2007

    Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 111
    #19   10. okt 2015 helt igennem fin værkstedshumor!!!

  • #20   10. okt 2015 Hehe tro hvad i vil smiley men det er skam rigtig nok. Skal ikke kunne sige om det kun er et problem på busa'er. smiley

  • #21   10. okt 2015 Det jo Suzukier så mon ikke smiley

  • #22   10. okt 2015 Vi er RIGTIG mange der har cykler vi ikke rigtig bruger.. Og som derfor står på støttebenet mange måneder i træk uden at blive flyttet på. Uden at tage det mindste skade ( også busaer)
    Selvfølgelig har folk da ret når de siger at noget er gået til. Tror bare ikke på stilstand er grunden smiley

    Hvis en pakdåse i forgaflen er belastet sidelæns, er der i den grad noget galt med gaflens bøsninger. En korrekt vedligeholdt gaffel har ingen ekstra belastning på pakdåserne uanset hvordan gaflen vendes.

    Affjedringen (fjedrene) bliver marginalt ( ubetydeligt) mere slidte af at bære cyklens vægt.

    Et alm dæk med luft i tager heller ikke skade af at stå 1/2år..

    Et blødt slickdæk kan godt deformere lidt, men det er jo ikke det der spørges til her smiley


  • #23   11. okt 2015 ha ja ja den bedste her er at stellet bliver skævt

  • #24   11. okt 2015 Ja - tænk på de kræfter en MC skal optage når den holder stille.
    Meget mere ekstreme end når man kører i sving, laver stoppies og wheelies, lukker 100+ HK ud gennem transmissionen.
    Og kontrastyring er jo vand for en forgaffel ved siden af 5 graders stilstandshældning mod støttefoden.
    (...som det fremgår tror jeg ikke på det. De pakninger har uden tvivl været utætte, men årsags-konklusionen er fejlagtig.....)


  • #26   16. okt 2015 STOP

  • #27   16. okt 2015 Det har engang været vinter og jeg har haft utætte pakdåser på min XT 660. Ergo ødelægger vinteren pakdåser.

Kommentér på:
MC opbevaring

Annonce