Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • montering af induktionskogeplade 1.000 kr.
  • Elektriker 760 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  MC opbevaring
  • #1   30. sep 2022 Jeg fjerner ikke batteri, men sætter en lader til et par gange gennem vinteren. Har man ikke strøm i nærheden, bliver man nødt til at tage batteriet af.

• #2   30. sep 2022 Ingen ting.
    Lader lidt på det før årets første tur.

• #3   30. sep 2022 Vedligeholdslader permanent tilsluttet.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
    #4   30. sep 2022 Jeg lader ikke. Hvis batteriet ikke kan holde strøm i 3mdr så bliver det skiftet ud

• #5   30. sep 2022 3 mdr ?
    Hahahahahaha ??
    Prøv 9 mdr du .. på en gammel skrot bunke med ca 60 steder med afledning.
    Mit batteri er Fladt når jeg en gang når ud på mc første gang smiley

• #6   30. sep 2022 Fjerner stel på batteri, og sætter en pulslader på en gang i løbet af vinteren, for lige at friske batteriet op.

• #7   30. sep 2022 Af med batteriet og ned i min dejlige lune kælder (25 grader), og der får det lov at overvintre. En vedligeholdelseslader på i ny og næ.
    Når det så bliver forår, går jeg ud i garagen, stikker nøglen i dyret - og der sker ikke en skid...
    Så er det lige før jeg går helt bersærk, indtil jeg kommer i tanke om, at batteriet står i kælderen..
    Hold nu helt kæft... jeg er sgu ved at blive gammel..
    God weekend til alle biker venner.

• #8   4. okt 2022 Forholds regel nr.1 ved Vinteropbevaring..?

Jeg husker at tanke op sidst i december så den er klar 3. Januar smiley

• #9   4. okt 2022 #7:
    Dit batteri har faktisk bedre af, at blive ude i kulden, forudsat det er ladet ordentligt op.
    Hvis det ikke er ladet tilstrækkeligt op, kan du risikere at det frostsprænges, men så skal det godt nok også blive vinter, som det var da vi var børn i ‘70erne.

• #10   5. okt 2022 Du bliver nød til at kører MC om vinteren også -:)

• #11   5. okt 2022 Lad en gang imellem, og opbevar batteriet i køleskabet.
    Så skal det nok virke smiley

• #12   6. okt 2022 Jeg frakoble batteriet på mine cykler, og så får de lige en halv time med en alm lader hen over vinteren. Som det allerede er skrevet, så nedbrydes batterierne langsommere jo koldere de står, så bare lad det sidde på cyklen. Jeg stiller mine cykler med det benzin der er i tanken, jeg ved ikke hvilken tur der bliver den sidste. Somme tider husker jeg at fylde dem, somme tider ikke. Mine står på hjulløftere, men det er lige så meget fordi der er bedre plads når de står lodret. Forhjulet lader jeg bare stå på gulvet, det sker der ikke noget ved smiley

• #13   7. okt 2022 Et gammelt råd for slatne blybatterier er at køre dem helt tomme,så et par døgn i fryseren for arktisk nedkøling.....så er de modne for opladning,med en større kapacitet end før nedkølingen.

• #14   7. okt 2022 #13 det er jeg ikke sikker på jeg ville følge, batterier har rigtig skidt af at blive afladet helt, og rigtig skidt af frost når de er aflade, fordi syren er svag kan den fryse og frostsprænge batteriet smiley

• #15   7. okt 2022 Måske det var 1,5V batterier devirkeligt gamle talte om (?).

• #16   7. okt 2022 Varta skriver:
    Tag batteriet ud af bilen
    Find et køligt og tørt sted til opbevaring.
    Forvis dig om at batteriet er fuldt opladet og genoplad det ca. hver anden måned.

• #17   27. jan 2023 Det med at putte batterier i fryseren, virker altså kun på den flade jord.
    Her hvor vi andre bor, er det bare en gammel skrøne, hvilket man jo kan google sig til viden omkring smiley

Kommentér på:
MC opbevaring

Annonce