4.982 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
16 Svar
Produktionsteknolog Produktionsteknolog
Hejsa.
Jeg ville meget gerne høre om der er nogen af jer der arbejder som Produktionsteknolog ?
Hvad i evt arbejder med?
Og hvor gode arbejdsmulighederne er?
Og om lønnen er meget bedre end hvis man "bare" havde uddannelsen som industritekniker, som er den uddannelse jeg er ved at tage.
Mvh
0 synes godt om
jun 2005
Følger: 12 Følgere: 13 MC-er: 11 Emner: 51 Svar: 921
sep 2013
Følger: 7 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 388
Uddannelsen i sig selv, giver ofte jobs der vedrører konstruktion / design af maskin/anlægskomponenter eller hele anlæg herunder lidt statiske beregninger, ce-mærkning mv. Driftsdelen (virksomhedsdrift/økonomi) er ikke noget at råbe hurra for, men man får da lært lidt grundlæggende økonomi - ikke mere end det.
Jeg ville sige at er du den praktiske type evt. med en tidligere erhvervsuddanelse som baggrund, er det en god uddannelse. Kommer du direkte fra gymnasiet, skulle du måske vælge en ingeniøruddannelse.
Alternativt kunne du vælge maskinmester. Det havde jeg selv gjort hvis jeg skulle vælge om! (Blev færdig 2006 som prod.teknolog)
Jeg begyndte efter endt uddannelse, som konstruktør på en mindre maskinfabrik, indtil jeg blev tilbudt andet arbejde indenfor marinebranchen - igen som konstruktør. - herefter har jeg personligt været "heldig" at blive ansat i stillinger, der som regel er et niveau over produktionsteknologen, som hhv projektleder, projektchef og senest produktionschef i en mindre virksomhed - men tillægger 75 % til personlige kompetencer og 25 % til reel uddannelse som værende grundlag for dette.
Du kan evt. tage til et åbent hus arrangement og stille dine spørgsmål.
Eller tage kontakt til en studievejleder på uddannelsen, der meget gerne vil fortælle om uddannelse, men også om hvor nogle af deres elever har fået ansættelse.