4.982 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
16 Svar
Produktionsteknolog Produktionsteknolog
Hejsa.
Jeg ville meget gerne høre om der er nogen af jer der arbejder som Produktionsteknolog ?
Hvad i evt arbejder med?
Og hvor gode arbejdsmulighederne er?
Og om lønnen er meget bedre end hvis man "bare" havde uddannelsen som industritekniker, som er den uddannelse jeg er ved at tage.
Mvh
0 synes godt om
jun 2005
Følger: 12 Følgere: 13 MC-er: 11 Emner: 51 Svar: 921
sep 2013
Følger: 7 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 388
Uddannelsen i sig selv, giver ofte jobs der vedrører konstruktion / design af maskin/anlægskomponenter eller hele anlæg herunder lidt statiske beregninger, ce-mærkning mv. Driftsdelen (virksomhedsdrift/økonomi) er ikke noget at råbe hurra for, men man får da lært lidt grundlæggende økonomi - ikke mere end det.
Jeg ville sige at er du den praktiske type evt. med en tidligere erhvervsuddanelse som baggrund, er det en god uddannelse. Kommer du direkte fra gymnasiet, skulle du måske vælge en ingeniøruddannelse.
Alternativt kunne du vælge maskinmester. Det havde jeg selv gjort hvis jeg skulle vælge om! (Blev færdig 2006 som prod.teknolog)
Jeg begyndte efter endt uddannelse, som konstruktør på en mindre maskinfabrik, indtil jeg blev tilbudt andet arbejde indenfor marinebranchen - igen som konstruktør. - herefter har jeg personligt været "heldig" at blive ansat i stillinger, der som regel er et niveau over produktionsteknologen, som hhv projektleder, projektchef og senest produktionschef i en mindre virksomhed - men tillægger 75 % til personlige kompetencer og 25 % til reel uddannelse som værende grundlag for dette.
Du kan evt. tage til et åbent hus arrangement og stille dine spørgsmål.
Eller tage kontakt til en studievejleder på uddannelsen, der meget gerne vil fortælle om uddannelse, men også om hvor nogle af deres elever har fået ansættelse.
Mht. Jobmuligheder tror jeg de er gode. Prøv evt. At søge på jobindex efter produktionsteknolog eller maskintekniker, det giver lidt en indikation på hvad firmaer der søger forventer af kompetencer hos ansøgere.
Held og lykke med det
nov 2014
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 13 Svar: 53
Ronni k;
Tak for din begrundelse, jeg ville meget gerne være noget inde for ledelse, gerne med noget produktion eller projekt.
Og pga jeg tænker på produktionsteknolog er at det en mellem vej til maskinmester, for ved ikke om jeg kan klare maskinmester.
aug 2008
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 41 Svar: 527
Tidligere læste jeg 6 senmestre til maskiningeniør inden jeg skiftede.
Hvis du har nogle spørgsmål til det ene kontra det andet, spørger du bare, du er også velkommen til at sende en privat besked.
sep 2013
Hvad er der ialt 7 semestre? Hvorfor ikke færdiggøre.
aug 2008
Et matematik fag med høj dumpeprocent(50-80 %), så løber man pludselig tør for forsøg til reeksamen hvis du er nysgerrig.
sep 2013
Det er alligevel også mere spændende end at sidde og regne dagen lang
dec 2009
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 41 Svar: 565
sep 2013
Helt sikkert en uddannelse der åbner mange døre.
nov 2014
Men ved bare ikke om jeg kan fuldføre maskinmester, pga niveauet er en del højere end prod. Teknolog.
jun 2005
Følger: 12 Følgere: 13 MC-er: 11 Emner: 51 Svar: 921
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 160 MC-er: 3 Emner: 60 Svar: 1.670
især ikke hvis du har en erhvervs udd og lidt erfaring inden du starter, den er meget praktisk anlagt.
jeg blev smed inden jeg læste videre til maskinmester og det har gjort tingene meget nemmere for mig, og det samme siger mine klasse kammerater der også havde en erhvervs udd inden de startede.
så klø du bare på, og få dig meldt ind på maskinmester udd når du er færdig som industri teknikker. det er en sikker vej til et godt liv (undskyld, der blev smurt lidt tykt på)
nov 2014
aug 2008
Sidder man på skolebænken på en uddannelse og reelt vil noget andet, gennemføre man alligevel ikke.
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 160 MC-er: 3 Emner: 60 Svar: 1.670
Hvis marc er godt i gang med at tage en god solid grund udd som industri teknikker, så vil min klare anbefaling dsa være at gøre den færdig.
aug 2008
Enig, hvis man ikke skal skifte uddannelse uanset hvad.
Produktionsteknolog