{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Køre i kø på mc
  • #2   26. okt 2015 Jeg er altså på ingen måde overbevist. Emnet er fra tid til anden oppe, og HVER gang kommer der et nyt svar - "Ja, det må man gerne." "Nej, det må man ikke." "Ja, det må man gerne.". Det er lidt bekymrende, at selv ikke politiet er i stand til at komme med ét svar.

    I trafikken er en MC at betegne som en bil (rent størrelsesmæssigt), hvilket vil sige, at hvis den skal overhale, så skal den HELT over i den anden side venstre om og tilbage igen - udover midterlinjen og tilbage igen, når den forankørende er passeret. Og netop dér bliver det vel ulovligt, da svaret ovenfor her fortæller, at man skal blive i sin egen vognbane. Ergo er det ulovligt.

    Eller?


  • #4   26. okt 2015 Jo jo, selvfølgelig bliver den betegnet som en MC - beklager den lidt vage formulering. Jeg mente, at selvom en MC fysisk er mindre end en bil, så må man ikke bare udnytte dette til at suse omkring bilen, men man skal helt over i den anden vognbane og tilbage bagefter.

    Og ud fra dét kan jeg ikke se andet end at overhaling på denne måde må være ulovligt. Jeg kan selvfølgelig ligeså vel som politiet tage fejl smiley


  • #5   26. okt 2015 Meglt god at skabe opmærksomhed i de overig media.

    Tim


  • #6   26. okt 2015 #4 Man må godt overhale selvom der er dobbelt optrukne striber, så længe du kan gøre det uden at overskide dem og der plads til det! Hvad plads er, det kan så diskuteres, i min optik er der plads hvis jeg ikke river spejle og lignende skrammel af bilen jeg overhaler!!

  • #7   26. okt 2015 # 6. Lige præcis tom

  • #8   26. okt 2015 ".....deribland tilstrækkelig afstand til medtrafikante"

    Og det er lige netop her gråzonen for alvor er. Jeg tror (oplever) at der er meget sjældent at der er så god plads i samme bane som bilen at man vil definere det som "tilstrækkelig afstand". Da der ikke er nogen fast defineret mindsteafstand så er tolkningen helt op til den enkelte betjent (indtil der ligger domme for andet).


  • #9   26. okt 2015 I princippet kan 0,1 mm jo være "tilstrækkelig med plads", men hvem tager denne vurdering? smiley

    En lov - uagtet om det er færdselslov eller anden - bør/kan/skal ikke være til subjektiv vurdering. Loven bygger ikke på gråzoner. Den bygger på sort hvidt - enten må du, eller så må du ikke.


  • #10   26. okt 2015 Ja, den bygger på sort/hvidt men det er ikke altid dette er bygget op med data! Der står ingen steder hvad "tilstrækkelig plads" er, ligesom generende/støjende adfærd uanstændig/stødende og lignende heller ikke er fast defineret.

  • #11   26. okt 2015 En gang imellem må man lade fornuften råde, der er snart ved at være skabt en opfattelse af at hvis der ikke er love og regler, ja så er det forbudt!! I dette eksempel skulle man så "fryse" livet, bare lige så man kunne finde det statsgodkendte målebånd frem og tjekke om det var tilladt?

  • #12   26. okt 2015 Min pointe er, at jeg ikke tror på at argumentationen i artiklen holder i mange tilfælde så man skal lade være med at bruge den som undskyldning. Om jeg selv gør det: Ja bestemt, men det er med den afvejede risiko for at det kan koste en bøde.

  • #14   26. okt 2015 Min pointe er blot, at jeg tænker, at man skal passe på med at tage dette "bevis" med i baglommen, når man kører ud og lane splitter og tænke den hellige grav er velbevaret - og så kommer policen med en anden opfattelse og giver et hak i tuden. Dét er problematisk. Det er problematisk, at enkeltpersoner skal fortolke en given lov subjektivt i forhold til retssikkerhed.

    Om man gør det eller ej er ikke så afgørende. Man gør det ganske givet uanset om man må eller ej smiley


  • #15   26. okt 2015 #1 Du er ret ny her og alligevel har du allerede genereret mange mystiske og unødvendige kommentarer. Der er kommentarer som dine der er med til at ødelægge klimaet på vores samlingssted.
    Tal pænt til verden og den taler pænt til dig. Man bliver ikke sejere på den måde hvilket du sikkert også lærer når din dåbsattest kommer lidt op i voksenrækkerne.

    Til trådstarter. Så er jeg heller ikke sikker på det faktisk er lovlig.


  • #16   26. okt 2015 #15 Et eller ved den kommentar pisser mig lidt af, hvor lang tid skal man "have været med" før man må komme med sin mening, i din verden? Det svarer jo til at jeg så ikke mener at du overhovedet skulle have lov til at komme til orde her, når nu du, ifølge din profil, ikke har en MC!! Kan du selv se hvor dumt det lyder??

  • Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #17   26. okt 2015 Det er forbudt at blive opdaget af politiet

    Når den generelle hastighedsgrænse på alt andet end de største veje er 60 og der er dobbelt optrukne linjer overalt, så skider jeg højt og flot på begge dele,
    Når trafikken står stille kører jeg udenom eller imellem.

    Hvorfor skal trafikkens tempo bestemmes af den mest trafikfjendske RUC-kandidat med 68 i timen bag rattet i sin UP! ? (Hvor man må køre 80 og 85 ikke giver bøde)


  • #18   26. okt 2015 #15 Det har du ret i. Må heller få taget et par billeder i morgen og få lagt op. MC på vej...

    Men vil stadig gerne et pænere sprog blandt alle herinde.


Kommentér på:
Køre i kø på mc

Annonce