{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.498 visninger | Oprettet:

Skifte bremseskive bag {{forumTopicSubject}}

Mojn
Jeg har bestilt mig en ny bremseskive til baghjulet, og ville selv skifte dette. Da jeg ikke er den fødte mekaniker ville jeg da lige høre, om der er noget jeg skal være særligt opmærksom på.

Er det ikke "bare" at tjecke ca. hvor kædestrammerne sidder, derefter løsne hele lortet, holde styr på evt. afstandstykker, hive kæden af, hjul af, skive af/på, sætte det hele på igen og spænde kæden?

Det jeg er mest nervøs for er, at sætte skiven op imellem bremseklodserne... er der bremsevæske i eller hvordan funger det?

Mvh.
Marc


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skifte bremseskive bag
  • #2   2. nov 2006 Bremseskiven sidder jo fast på fælgen, så du skal jo have hele hjulet af, og derfra giver det sig selv, dog skal du være opmærksom på at du ikke kommer til at aktiverer bremsen når der ikke er skive mellem klodserne for så vil de sætte sig med det samme., men det er lige til at gå til. og når du skubber fælgen på plads igen med den nye skive på så pas på du ikke skubber bremseklodserne ud.

    ellers er det bare at gå igang.


  • #5   2. nov 2006 Tak for svarene, det var noget i den stil jeg forestillede mig... hvor svært ka det vær´ at skifte sådan en skive :-). Ellers har jeg jo hele vinteren til at få det skiftet.

  • #6   2. nov 2006 Marc : det tager ikke 1 time....så du må finde på noget mere for vinteren,....

  • #7   2. nov 2006 --> Dr. Evil
    Mht. Loctite, så vil jeg da anskaffe mig sådan noget, så jeg kan putte det på efter jeg har skiftet skiven, så det holder... hvis det driller er det vel bare at angribe det med en større hammer smiley
    Jeg har fået nye bremseklodser for ca. 200km siden, så det må være godtnok smiley


  • #9   2. nov 2006 Det er før set at folk , har kunne pudse de gamle klodser. Således at man fjerner riller fra den gamle skive.

    ADVARSEL:
    Vær helt sikker på at klodserne bliver rette, således at det ikke kun er halvdelen af klodsen som rør skiven !!!


  • #11   2. nov 2006 jaaah men man må formode at limen er ligeglad med om varmen kommer fra navet eller bolten. Man bør dog ikke bullervarme på det !!

  • #12   2. nov 2006 Nu skal det jo heller ikke slås op til at være sværre end som så... gå nu bare i gang, og tag det roligt et skridt ad gangen, så skal du nok se det giver sig selv.

  • #13   2. nov 2006 --> Kenneth F

    Hehe ja, det bliver jo mere og mere indviklet nedad tråden... jeg vælger derfor at "ignorere" alt fra Loctite, nye bremseklodser osv. og går bare igan... det ska nok gå galt smiley


Kommentér på:
Skifte bremseskive bag

Annonce