1.745 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

CBR 954 / GSXR 1000 / R1 CBR 954 / GSXR 1000 / R1

Hej.
Jeg har ikke haft noget legetøj hele 2015, og efter 5 års pause fra MC, begynder det altså at kilde forskellige steder ved tanken om at køre igen...

Jeg har prøvet en del forskellige MCere gennem tiderne, og dem jeg har været mest glade for at køre på er, Blade 954, R1 00-03, og GSXR-1000 01-02 / 05-06...

Det hænger i at jeg er en stor herre, og med 2 diskusprolapser skal kørestillingen være i orden. Men jeg går ikke på kompromis med cyklens styreegenskaber...

Fireblade 954:
Klart den cykel jeg har været mest blæst i.. Har aldrig kørt på noget der styrede bedre før eller siden samtidig med at jeg sad godt på den.. Perfekt cykel til mig. MEN vi snakker om en 13år gammel cykel som stadig koster spidsen af en arm.. Eneste minus jeg har HØRT om (kun læst om på nettet) er svage gearkasser. Men kender ingen der selv har erfaret det.

GSXR 1000 K1-K2:
Har også læst om svage gearkasser på denne, og kender en som personligt også selv har måtte få en ombytter. Den kunne ganske enkelt ikke skifte gear lige pludselig.

GSXR 1000 K5-K6:
Har kun kørt på denne på bane.. Og den kørte som en drøm!! Perfekt siddestilling og helt vildt gode køreegenskaber.. Har aldrig hørt noget skidt om den.. Men den er svær (for ikke at sige umulig) at finde til ca. max 70-80.000kr (mit budget)

R1 00-03:
Har prøvet en del af dem. Sidder godt på dem. Gode køreegenskaber osv.. MEN - Jeg både læser på nettet, og kender nogle stykker som har sloges med gear, lejer i motoren, vildt olieforbrug, og andre skavanker.. Det var dog mest 98-99 modellen!!
Men klart den billigste af de 3 modeller jeg er interesseret i..

Jeg er ude efter at høre fra folk som har direkte erfaring med de nævnte modeller... Positive og negative sider.

Folk som engang har hørt fra en de kenders fars, mor, som engang gik i skole med som havde denne model... Glem det smiley

Egne erfaringer tak...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  CBR 954 / GSXR 1000 / R1
  • #1   16. dec 2015 954 er ret god til smadre gearkassen..
    K5-6 Jeg har haft en del af dem, den største fordel. Det er bare en Zuki, og den kan på ingen måde, give dårlig samvittighed. Når man smider den, eller motoren sprænger i luften.

• #3   16. dec 2015 øhmmm sådan en gang sammen krøllet racer MC stilling.
    er det godt for diskusprolapserne???
    jeg tænker touring. but what do i know.

• #4   16. dec 2015 Poul >> Hvis jeg skal have en MC jeg sidder rigtig godt på, ja så er det en touring. Men så begynder maskinerne at blive for tunge og kluntede at smide rundt i svingene. Og så går det sjove lidt af... Mine MC'ere har altid kun være legetøj for mig. Absolut ikke pynteobjekter man kun triller søndagsturer på. De bliver brugt til det som de er bygget til, både på landevejene og på banerne... Transportmiddel har jeg min bil til smiley
    De nævnte modeller er også rimelig oprejst siddestilling af racercykler af være, og er netop nøje valgt pga kørestillingen...

Men nej, det er ikke godt for diskusprolapserne.. Men det er mine vilde mountainbike turer i skoven heller ikke... Jeg er bare ikke typen der ligger mig ned og tuder over smerterne resten af livet.. men prøver at få så meget sjov ud af det som muligt alligevel.. Morfin kan jeg tage når turen er forbi, men sjov og ballade skal jeg da have smiley

• #5   16. dec 2015 pas du bare på dig selv;-)

• #6   16. dec 2015 Har du kørt en tur på en cb 1000 r ?? Ellers syndes jeg du sku prøve den...

• #7   16. dec 2015 har du overvejet en mellemting (sport/Turing) som fx fz1 (evt se profil) man sidder nogenlunde og kan stadig svinge, den vinder måske ikke i et løb på banen men det er vel heller ikke en baneracer du søger men en gade mc hvor den klart har sine fordele

• #8   16. dec 2015 Dem I nævner er skam prøvet... Man sidder udmærket på dem.. Uden tvivl.. Og tak for jeres omtanke omkring mit helbred, hehe smiley

Men ud fra de hundredvis af motorcykler (overdrivelse kan forekomme smiley ) jeg har prøvet, falder valget stadig på de 3 modeller jeg har nævnt hvis jeg finder en i god mekanisk stand til god pris.

Er egentlig bare ude efter at høre folks personlige erfaringer med de 3 nævnte modeller..

• #9   17. dec 2015 Hvis du synes en 954 styre godt, så skal du klart prøve en cbr1000rr 04-07

• #10   17. dec 2015 En CBR954 er betydeligere lettere end afløseren, så måske Askar skulle prøve en sådan. 04-07 er absolut den ringeste årgang FB siden de så dagens lys??. Ja bevars den ser godt ud osv. Ellers sættes den da kraftigt i skammekrogen af samtlige de andre mærker i klassen i de år.

• #12   17. dec 2015 Jeg er på min anden 954er og er helt enig med dig I køreegenskaberne. Og jeg har som du kan se kompenseret kørestillingen lidt på den anden, så jeg synes jeg får en god kombination af kørestilling og køreegenskaber. Jeg har købt den for at bruge den, men har ikke haft problemer med gearkassen, men har dog haft en makker der har haft problemer.

• #13   17. dec 2015 hvad med en ZX12 ?

• #14   17. dec 2015 #11
    Hvad olie gik du over til?

• #15   17. dec 2015 Hvis prisen er en faktor, så er der en billig GSXR-1000 K1 til 52.000 - det er markant billigere end du kan finde alle de andre til.

• #16   17. dec 2015 Den behøver ikke være så billig som muligt hvis det er katten i sækken jeg køber.. Mekanikken skal være i orden... Og kommer også an på hvad der ellers er på.. Stålarmeret bremseslanger osv osv..

Nikolaj F >> Hvilken form for problemer havde din kammerat med gearkassen ?

• #18   17. dec 2015 Jan aka.
    Ja den er tungere det ved jeg, men den styre, og bremser væsentlig bedre end nogen 954'r jeg har nogensinde har prøvet. smiley

• #20   18. dec 2015 havde problemer med 2. og 3. gear. Kan faktisk ikke huske om den bare fik nogle nye lejer.

• #21   19. dec 2015 Gixxer K6 har jeg også haft og helt klart mit valg igen ud afde 3, havde ingen problemer med min overhovedet, og det er stadig en af de bedste motorer Suzuki har lavet smiley

• bette69
    bette69 Tilmeldt:
    jun 2011

Følgere: 1 Svar: 2
    #22   23. dec 2015 Du køber bare min Fireblade fra 07' , så er det hele som det skal være !! smiley

• #23   23. dec 2015 Jeg har erfaring med Suzuki gsxr 1000 k7 og også andre årgange. Mega fed cykel. Kører super godt og gør det man beder den om og tøver ikke et sekund. Er samtidig en cykel, som er til at betale, også når det gælder vedligeholdelse og køb at dele ifbm. slitage og lir m.m.
    Og ja nu ved jeg at du ikke vil høre hvad man har hørt andre sige. Men kort sagt, så skal man lede længe efter utilfredse folk når det gælder Suzuki gsxr. Jeg er nok lidt derhenne af hvor jeg siger " En gang Suzuki kører, altid Suzuki kører.

Held og lykke med at finde DIN cykel :);)

• Anders S
    Anders S Tilmeldt:
    feb 2012

Følger: 1 Svar: 28
    #24   24. dec 2015 Jeg har siden 2009 kørt k6 på landevej. Den har nu kørt 55000 km uden nogen problemer. Har kontroleret ventilspillerummet, men ikke justeret dem. Har siden fundet en i Tyskland til banebrug. Lækkert køretøj. Bruger ikke en dråbe olie. Jeg er 186 cm høj og har flere gange kørt 300-400 km på en dag, på snoede veje, uden at blive kvæstet. Man sidder ikke på mcén men i den. På landevej kører jeg frisk kørsel, og der kører maskinen ca. 19 km. på literen hvor du ikke skal regne med mere end 13 på Yamahaen ved lignende kørsel. Håber du finder den rette cykel. Hvis du har yderligere spørgsmål kan du bare ringe, det gælder også andre vedr. k5 - k6 41602454

• #25   25. dec 2015 Det har ikke så meget med emnet at gøre...men! hvis du har problemer med kørestilling på racerne, så kunne du evt. overveje et superbike styr/bro til den du engang måtte ende med. Det giver en mere oprejst kørestilling.

• #26   25. dec 2015 Milling : så skal man ikke købe en Racer for så er det den forkerte type cykel, så skal man købe en touring udgave i stedet for

Kommentér på:
CBR 954 / GSXR 1000 / R1

Annonce