{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.202 visninger | Oprettet:

Ny Mc.. {{forumTopicSubject}}

Hej Alle.

Jeg overvejder <b>SERIØST</b> at købe ny cykel i løbet af vinteren.. men hvilken?! jeg har meget blandet smag og vil helst skifte min Fér ud med noget R smiley
Jeg har 4 i kikkerten:

-RSV Mille fra ´99 kun kørt 13100Km og koster 109900,-

-Honda Cbr1100xx Blackbird, ´97 kørt 67000 til 114995,-

-Suzuki TL1000R 2000 model kørt 32000 til 104800,-

-Honda CBR900RR ´99 kørt 36000 til 109000,-

Ved de er meget forskellige.. med jeg syntes personligt de er fede på hver sin måde.. jeg hælder i øjeblikket mest til Millen da den har kørt færrest Km.
Hvad gør en klog?

Ved det er svært at stille et sådan spørgsmål (og ved i har fået dem før) men hvilken og især <b>HVORFOR</b>

Tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny Mc..
  • #1   22. nov 2006 millen!! men er den ikk lidt billig, eller er det bare mig?

  • #2   22. nov 2006 Nikolai .. man må vel geren være heldig! smiley har ikkek ontaktet ejeren endnu og hørt hvad hagen er smiley

    Hvorfor en Mille, hvis du skulle vælge? er det af udseende eller motor??

    Smag og behag kan aldrig diskuteres, så det er jeg ikke så interreseret i at hører smiley


  • #4   22. nov 2006 hol dig fra tl 1000 problemer med bagerste cyk millen koster spidsen af en jet at rep og i forsikring

  • #5   22. nov 2006 Enig med Strada!

    Jeg er nok også farvet af at køre Falco.. Elsker Apriliaernes motor, design, køreegenskaber.


  • #7   22. nov 2006 Hey Michael..

    Ud af de cykler ville jeg vælge Bladen -det er simpelthen noget af det bedste sportscykel du kan kaste penge efter. Den kan stort set det hele sport, touring osv.-og den er nærmest uopslidelig. Vil vove den påstand at med få opdateringer på sådan en 99'er vil den følge de fleste nye bikes til dørs grundet at konstruktionen er så gennemført.

    Så er der lavet en masse ekstra udstyr til den, samtidig med at reservedele er til at finde allevegne.

    Nothing cut's like a new Blade!

    So go 4 it!



  • #8   22. nov 2006 Nu er Millen jo en solid mc der ikke kræver rep. og de gængse ting som filter, tændrør og bremser er ikke dyre end til andre mc'er! smiley

    En Mille vælger man pga køreegenskaber, holdbarhed og den italienske sjæl!

    De andre mc'er du nævner er jo også fine mc'er, så du skal nok gøre op med dig selv om du er til R4 eller V2 !


  • #9   22. nov 2006 Lige et tillægs spørgsmål til Finn R.....Hvad er det med TL 1000 som gør man skal holde sig fra den ???

  • #10   22. nov 2006 Finn for pokker!!! Folk og deres fordomme om Italienere

    Tak for det Strada - Der var ved at komme en svada fra mig...

    Den er heller ikke dyrere end de andre at forsikre.

    Prisen på den er billig, men ikke vildt. Se om den har røde bremsekalibre så er det en 98'er.!


  • #11   22. nov 2006 Har hørt fra kolge folk at hvis du står og skal købe en mille, så køb Mille R. Her får du bl.a Öhlin dæmpere med.

  • #12   22. nov 2006 Det er svært at sammenligne de maskiner du nævner, hvilket du også selv er inde på! Mht. om det skal være Millen/TLR vs. CBR9/CBR11...!

    Er du til 2 eller 4 cylindre??? Har prøvet en kammerats Mille fra 2005, helt sikkert en lækker maskine, men "om man kan leve" med rystelserne fra en V2 er jo ens eget valg... Nogle er vilde med det! Ikke mig... Ihvertfald ikke på nuværende tidspunkt! Så er jeg mest til R4! Så vil da anbefale dig at du kigger i den retning!!!

    Jeg kører selv CBR900RR fra 1998, og min fader kører CBR1100xx fra 2004! Hvilken en skal du så vælge???
    Igen kommer det lidt an på hvad man er til! Men som Fireblade ejer vil jeg da klart foreslå den... En super maskine! Har kørt 16.000 km på min i år uden nogen problemer... Det er en god maskine, med gode svingegenskaber! Den kan også benyttes til ferieturer... Har været en tur i sydfrankrig på den uden at det føltes "belastende"...

    Hermed ikke sagt noget om at Blackbirden er en dårligere maskine, for det er den OVERHOVEDET ikke! pga. den lange akselafstand og den høje tørvægt er den lidt tung at danse med på småvejene, men det kan bestemt lade sig gøre!!! Birden har selvfølgelig også en del mere power end Bladen, men med de forhold vi har herhjemme så er det vist ved at være ligemeget...

    Håber du fik noget ud af det... Ellers bare spørg... smiley

    Rune


  • #13   22. nov 2006 ja så skulle du prøve at tale med dem som har haft mindre uheld og sådanne kender et pa stykker som har skiftet mærke (ducati) som er billigere i rep omkost bare et bremse greb koster detnæsten dobbelte i fore hold til duc jeg ved ikke om de kan holde .-))))

  • #15   22. nov 2006 Rune, jo tak smiley hvor høj er du ..?

  • #16   22. nov 2006 Jeg er 183... smiley

    Rune


  • #17   22. nov 2006 @ Finn: Man kan da lade være med bare gå ned til en forkælet dansk MC forhandler som er vant til at træerne gror ind i himlen, og bruge de midler der er som Ebay, internet shopping, Tyske forhandlere, hvad ved jeg.. Jeg har haft min MIlle nu i 5 år, Tror ikke jeg kommer til at køre andet nogensinde - er ovenud lykkelig for min, og jeg har prøvet diverse 1000 maskiner og også en Busa - der er intet der giver mig den oplevelse som Mille'n gør - Ved ikke hvad det er, men for mig har den bare sjæl, og den gør mig høj (på den fede måde). Den oplevelse jeg kun oplevet en gang før, det var efter en tur i en Dodge Viper som jeg fik lov at skralde helt af, og endte med at lave en 50m powerslide i anden gear..

  • #18   22. nov 2006 Rune, Tør man at spørge hvad du slipper i forsikring?

  • #19   22. nov 2006 Tjaaaa... Billig er den sku ikke... Men igen det er det værd!!!
    Kan se du er lidt ældre end mig så mon ikke du kan finde den lidt billigere... Om ikke andet giv dit forsikringsselskab et ring og spørg på den...

    Rune


  • #20   22. nov 2006 Michael: mht. forsikring bør du lige undersøge det ved FDM -har hørt at man kan få MEGET billige kaskoforsikringer hos dem hvis man er medlem af FDM, er over 25 år, og samler sine forsikringer ved dem.

    Ved ikke så meget om det, men du kan prøve at skrive til Mogens (fra klubben), han er vist lige skiftet:

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=7921


  • #21   22. nov 2006 Har lige skrevet en besked til dig Ronny..

  • #22   22. nov 2006 Du får mest mc for pengene og lavest forsikringsudgift , hvis du køber en Falco.
    De sælges (desværre) alt for billigt brugt.
    Mvh.
    Jan L


  • #23   22. nov 2006 Jeg ville gå efter Millen, har selv haft en. Det er en fantastisk maskine, jeg savner den stadig. Bare spørg dem der kender mig....:-)
    Og hvad angår kvalitet,holdbarhed osv. Glem alt det ævl, om at de ikke kan holde. Hvis skidtet går i stykker, kunne det jo være fordi det var dårlig vedligeholdelse.
    Der er bare kræset så meget mere, for detaljerne på en Mille.


  • #24   22. nov 2006 Ville nok vælge en blackbird. Det er bare en lækker cykel med gode køreegenskaber og overskud plus at den har det fantastiske dualbrake system.Det virker bare pisse godt. De andre maskiner er helt sikkert super fine cykler ingen tvivl om det. men er du typen der kan lide lange ture er de andre i den lidt mere extreme ende med hensyn til kørestiling. Husk en ting........ Ens forsikringsselskab har det med at bestemme hvad cykel man skal have så ring lige til dem inden du handler..

Kommentér på:
Ny Mc..

Annonce