{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.984 visninger | Oprettet:

Mc-priser, hvor meget ændrer de sig med sæson? {{forumTopicSubject}}

Hey!

Simpelt spørgsmål - er der nogle der har klare indtryk af motorcykelpriserne i Danmark? Hvor meget ændrer de sig henover de forskellige sæsoner, hvornår er de højest og lavest? Jeg ved der er mange faktorer der spiller ind, men der er vel en tendens.

Varierer forhandlere deres priser, eller er det kun privatsalg der flukturerer med årstiderne?

Har i nogle klare indtryk?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af blandingsbatteri i bad 500 kr.
  • Reparation af klippo plæneklipper. “ rekyl” og snor mangler efter sigende. + tjek 900 kr.
  • Reparation af taginddækning / tagfals ved tagvindue (2 små steder) 1.200 kr.
  • udskiftning af lås 530 kr.
  • Rengøring 2.300 kr.
  • Problem with wanshing machine, probably with the door (Bosh, error -61) 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mc-priser, hvor meget ændrer de sig med sæson?
  • Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    maj 2008

Emner: 4 Svar: 290
    #2   30. dec 2015 Mit umiddelbare indtryk er at priserne reelt ikke varierer særligt i løbet af sæsonen og når den gør så kun i nedadgående retning, men ikke på grund af sæsonen snarere at priserne jo falder med motorcyklens alder, samt hvor længe den har været til salg.

Man ser mange der skriver "vinterpris" ved salg om vinteren, men jeg tvivler på at der er særlig mange der hæver dem igen til foråret, og jeg tror ikke at dem der hæver priserne til foråret får en højere salgspris af den grund.

Der er helt sikkert mange myter omkring at priserne falder i løbet af sæsonen, men jeg har endnu ikke set overbevisende data for at de skulle stige igen til foråret.

• #3   30. dec 2015 Jeg TROR ikke prisniveauet varierer mere end den enkelte køber/sælger selv er i stand til at forhandle sig frem til. Sagt med andre ord: gode handler/priser findes året rundt.

• #4   30. dec 2015 lige inden året slutter ,vil en forhandler måske gerne sælge da regnskabet så ser pænere ud.

• #5   30. dec 2015 Tak for kommentarer. Jeg synes man hører meget om høje priser i foråret og sommeren, og så "vinterpriser" - men måske har det ikke en særlig stor reel indflydelse.

• Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    maj 2008

Emner: 4 Svar: 290
    #7   30. dec 2015 @6
    Det er jo på grund af regeringens afgiftsnedsættelser.
    Jeg tror ikke at det var det trådstarter spurgte ind til.

• #8   30. dec 2015 Det har du helt ret i. Jeg er interesseret i prisudsvingene, og om der er en generel tendens. Jeg kender godt til afgiftsnedsættelsen og prisjusteringen deraf.

• #9   30. dec 2015 Dem der skriver vinterpris, tilbud, hen inden næste uge og få den til xxx kr

Det så useriøst

• #10   30. dec 2015 Det kommer fuldstændig an på motorcyklen...

Nogle motorcykler stiger i pris..

Jeg købte for 5 år siden en Yamaha XT660 for 43k, solgte den for 4 år siden for 42k, i dag koster de billigste +55k

• #11   31. dec 2015 Det er så lidt det varierer, så når den rigtige cykel står der, så bør man bare handle (og få det afslag i prisen man nu kan forhandle sig frem til). Hellere det end at prøve at spare et par tusinde og så den er væk når man kommer tilbage.

• #13   4. jan 2016 De er i hvert fald væk, om det er til prisen ved jeg ikke..

Kommentér på:
Mc-priser, hvor meget ændrer de sig med sæson?

Annonce