2.933 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Skat og prøveplader. Skat og prøveplader.

Har lappet en ældre Tenere sammen her i de lidt kølige måneder.

Den mangler bare at få en plade på. Men kan det passe at når den har været afmeldt, så skal man forbi skats kontor for at få en prøveplade?

Deres ellers "fantastisk smarte" nemid hjemmeside vil i hvert fald ikke give mig en prøveplade.. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skat og prøveplader.
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
    #1   31. dec 2015 Hvis den er synet for mere end et år siden, skal du have den synet igen før den kan indregistreres.

Det kræver oftest ikke en prøveplade, da den kan lejes på synsstedet - du skal blot transportere cyklen derhen på en trailer eller lignende. Ring i forvejen og kontroller' det inden du kører afsted.

Skats hjemmeside er såmænd simpel nok, men deres vejledninger er ukristeligt ringe...

Har cyklen været registreret i dit navn før?

• #2   31. dec 2015 Kunne bestille prøveplade til en ukendt tysker, så tror du kan låne plade til ALT bare der er et stelnummer.
    T

• #3   31. dec 2015 Du bestiller bare en på skats hjemmeside, så kommer den som pdf i din eboks, print og kør.
    Som en smart detalje sender de også en til dig, der typisk ankommer et par dage efter den var gyldig.

• #4   31. dec 2015 Hvad skal man med den der kommer 2 dage efter?

• #5   31. dec 2015 Der skal være prøveplade på for at den må synes.
    Jeg kender ikke synshaller der lejer pr.plader ud til MC, men det er muligt de findes.
    Du bestiller prøvemærke vis SKAT tast selv Motorregisteret. Oret den med stelnummer.
    Når du bestiller modtager man ganske vist en kvitterings fil der viser prøvemærket. Men det er ikke gyldigt selv at printe det. Det er kun det mærke SKAT sender til dig, printet på deres label med logo der er gyldig. På tros af hvad andre påstår. Er bekræftet af SKAT.

• #6   31. dec 2015 Gunnar K. Hvis det er meningen du selv skal printe ud hvorfor skulle SKAT så oplyse om levering og leveringstid?

profilbillede
  • #7   31. dec 2015 Midtfyns bilsyn har prøve plade. Mener jeg gav en 100kr for det. Nemt og uden ventetid smiley

• #8   31. dec 2015 Så lyder det da helt ulogisk at de først kommer et par dage efter de er løbet ud?

• Sajmon ™

#10   1. jan 2016 Der er 3 synshaller alene i Roskilde som selv har prøveplader, hvor man derfor blot kommer anstigende med knallerten på trailer eller lignende...

• #11   1. jan 2016 Jeg bliver ved med at printe selv, i mine øjne er det jo bare en synlig kvittering så den taler jeg mig ud af hvis det er..

• #12   1. jan 2016 Gør du bare det Gunnar. Men hvis din synsmand eller ikke er blind så skal han afvise at syne den. Men han vil nok hellere have nogle penge i kassen som de fleste efterhånden.
    Men thumbs up til de 3 synshaller i Roskilde det gør det noget lettere.

• #13   1. jan 2016 Cyklen har stået uden plade i et par år og er ikke i mit navn.

Jeg har prøvet med både det gamle reg nummer og stelnummer. Den kan sagtens finde maskinen, men vil ikke lave en prøveplade, da den har været afmeldt.. Det giver bare ingen mening!

• Sajmon ™

#14   1. jan 2016 Du skal tage ejerskab over cyklen først, så du skal oprette den under "Mine køretøjer" på skats hjemmeside - så kan du bestille prøveplade til den.

Mega logisk.. Eller noget... smiley

• #15   1. jan 2016 Hvis den har været reg. tidligere dvs. der er en DK reg att. så skal du bruge koden (RAK koder eller kontroltal) fra den sidste reg.att for at bestille pr.mærke.
    Er du sikker på at du er det rigtige sted i DMR?

profilbillede
  • #16   1. jan 2016 Du kan kun bestille pr.mærke ud fra stelnr. eller køretøjs-ID

profilbillede
  • #17   2. jan 2016 Tusind tak for hjælpen.. Det var mig der var kommet på afveje og endt på siden hvor jeg kunne bestille dagsbeviser (hvad f.. det så end er)

Så skal jeg bare forbi en synshal og så er det ud i det gode vejr smiley

Kommentér på:
Skat og prøveplader.

Annonce