1.552 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

MC skal starte hver gang ?? MC skal starte hver gang ??

Hej alle

Jeg havde lidt problemer med min MC Suzuki gsx 600f fra 1999
Som ik altid startet med det samme,

Jeg har skiftet tændrør
Og skiftet olie
Opladet batteriet

Er der nogle andre ting i vil mene jeg kan gøre som måske kan hjælpe på det så den kan blive klar til den nye sæson og starte hver gang ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 800 kr.
  • Hækklipning 1.600 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  MC skal starte hver gang ??
  • #1   2. jan 2016 Ja en MC af et andet mærke....) smiley

• #2   2. jan 2016 Hvis den har kørt langt , så trænger den helt sikkert til en karburator renovering.

• #3   2. jan 2016 35000 km er ik langt ihvertfald

• #4   2. jan 2016 Ikke hvis de 35000 passer smiley

• #5   2. jan 2016 Er der nogen ting man kan gøre som evt kan forbedre når jeg skal starte MC

• #6   3. jan 2016 Enig med Brian S, få renset kaburatorerne og få dem justeret/synkroniseret.

• #7   3. jan 2016 Morten. få den startet og mærk kort efter på udstødningsrørene, om alle er varme. hvis ikke den starter på alle sammen, kan det godt give problemer. tjek muligvis også om der er gnist på alle tændrørne.

• #8   3. jan 2016 Byt til nyt. Suzuki er billigt mærke og køb og smid væk mærke. Ligesom en cykel fra Kvickly. Kan ikke svare sig at lave noget på den smiley

• #9   3. jan 2016 Aner ik hvordan man renser kaburatorne

• #10   3. jan 2016 Morten. hvis du er helt blank, så tag den til en mekaniker. smiley

• #11   3. jan 2016 Ja sku nok det mest sikre

• #12   3. jan 2016 ostepops. min Gsxr, er fra 87 og kører stadig som en drøm. den har kørt lige under 60.000, og har lige for lidt siden ompakket motoren, bare fordi jeg ville se om den var slidt. Men intet at se. det røde felt starter på 17.000 rpm, og kan komme op på en 18.500 mener jeg.
    suzuki er sku ikke bare en billig maskine, udover at de er lidt billigere end andre, laver de sgu også de heftigste maskiner.
    Kina maskiner eller koreaner maskiner derimod er af ringe kvalitet. men ja. suzuki er ikke en vildt dyr maskine, det ved jeg. men det er heller ikke lort. smiley

• #13   3. jan 2016 Capper var lidt en joke smiley synes da selv godt om gsxr, og de er godt nede i pris i forhold til andre. Er bare for meget mainstream til mig, selvom jeg gerne vil have en selv smiley

• #14   3. jan 2016 ts

inden du maler fanden på væggen, har du så prøvet at starte den med hjælp fra et bil batteri? det kan jo være noget så simpelt som et træt batteri

• #16   3. jan 2016 Luft filter er ik tjekket , men kan det ha noget med opstart at gøre?
    Batteriet har jeg prøvet at lade fuld op og det er gerne det samme , så tror ik det kan være det ?

• #18   3. jan 2016 #16

det kan sagtens være batteriet alligevel

• #19   3. jan 2016 Men når det er ladet helt op og der er masser af strøm på så skulle det jo være iorden

• #20   3. jan 2016 Bare fordi et batteri er ladet helt op betyder det ikke at det er 100% i orden. Er start kapaciteten blevet ringere med tiden vil starteren ikke have samme effekt.
    Find dit multimeter frem og mål spænding over batteri uden tænding. Smæk tænding på med lys og alt hvad der hører til, mål igen spænding over batteri. Sammenlign de to værdier. Ligger det langt fra hinanden kan dit batteri være træt.

Et lille fif... Sluk for lyset når du starter. Der sidder sikkert 2stk h4 i fronten og sutter et stykke over 100watt fra batteriet, måske starteren ville være glad for dem i stedet for ;-). Et nyt ville være bedst, men det skader ikke at prøve.

• #21   4. jan 2016 Drejer startermotoren hurtigt nok? hvis ikke, så skal du se på stelforbindelser, selve startermotoren og batteriet.

Hvis den drejer hurtigt, men der skal flere vendinger til før den starter, så er der lidt flere ting at se på, eks. vand og skidt i karburatoren, tændspoler/kabler og sikkert flere ting jeg ikke lige kan komme i tanke om.

Men hvis du ikke ved hvordan du skal rense karburatoren, så er det nok bedst at lade en mekaniker prøve og starte den, og derefter få ham til at give et par bud på hvad der skal gøres. Så kan du jo få et prisoverslag og selv vurdere om du synes det er pengene værd.

• #22   4. jan 2016 Ok tak for alle gode svar smiley

• #23   6. jan 2016 Det var da kattens nogle kommentarer I kan komme med ang. Suzuki... nu skal I passe på, at jeg ikke kommer og muler jer! c".) smiley

Jeg har haft min GSX 1100 EF siden 88, og den kører bare. Det med, at det er "brug og smid væk" er vel nok lige en sandhed med modifikationer. smiley Indrømmet; Suzuki's finish er ikke altid i top, men når dét er sagt, så bygger de altså gennemgående holdbare og stærke maskiner, der kan køre problemfrit i mange år. Jeg har altid kørt Suzuki og krummer tæer ved tanken om at skifte til et andet mærke. smiley

Bortset fra dét, så ja - det er givetvis karburatorerne, der trænger til en tur. Især hvis den har stået længe, kan der jo godt danne sig aflejringer i dyser mv., og så har vi balladen. smiley

• #24   6. jan 2016 Bruno, jeg tror ikke du skal tage provokationen så tungt, den var ment for sjov smiley
    Jeg tror de fleste kan blive enige om at Suzuki har bidraget med meget godt til MC verdenen gennem tiden smiley

• #25   7. jan 2016 Som jeg skriver længere oppe så kan den drille efter 1 eller 2 dage med opstart, så det er ikke fordi den står stille længe

• #26   8. jan 2016 Det her kan virke provokerende på nogle, men det er af og til årsagen til startproblemer...

Hvordan gør du når starter den?

Åbner for benzinen --> fuld choker - og trykker på startknappen? og ikke andet eller giver du f.eks. også gas samtidig med at du prøver at starte den?

Kommentér på:
MC skal starte hver gang ??

Annonce