10.670 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 71 Svar

MC kan ikke starte hjælp?! MC kan ikke starte hjælp?!

Hej jeg har en mc der ikke kan starte og har prøvet alt indenfor min mc kompetencer. Det er en suzuki gsx 250 es fra 85. Der er lys/tænding på den, og starterrelæet klikker, men der sker ikke noget. Har skiftet starterrelæet men det klikker stadig bare, har tjekket stelforbindelsen og har prøvet at løbe den igang. Nogle der har nogle andre råd eller noget jeg skal kigge ekstra på igen?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  MC kan ikke starte hjælp?!
  • #2   3. feb 2017 Burde den ikke kunne løbes igang, hvis det var starteren eller?:)

• #3   3. feb 2017 jo , men hvis den ikke har været startet i noget tid er der sikkert ikke noget benzin i karburatorene , har den vacuum-benzinhane kommer der kun benzin til karburatorene når motoren rotere medmindre man sætter hanen på PRI

• #4   3. feb 2017 Måske nået mere power vil hjælpe

• #5   3. feb 2017 Så den skal sættes på prime og prøves at løbe igang igen?:)

• #6   3. feb 2017 Giv starteren et dok med en træpind/lægte og en hammer
    Det virkede for mig for nogle år siden

• #7   3. feb 2017 Har prøvet at give den et dok, men virker hellere ikke smiley

• #8   3. feb 2017 er der strøm nok på

• #9   3. feb 2017 Jep har en anden mc, hvor jeg prøvede at sætte batteriet over på og der startede den med det samme og det er også en 250ccm smiley

• #10   3. feb 2017 Tyder på din startmotor som er synderen. Mistænkte dit batteri, men kan den starte på en anden, så der ikke det.. din mc har alderen til det problem

• #11   3. feb 2017 Hmm men burde den ikke kunne løbes igang så hvis det er starteren ?:)

• poul b
    poul b Tilmeldt:
    jan 2008

Følgere: 12 MC-er: 3 Svar: 40
    #12   3. feb 2017 Død mands knappen

• #13   3. feb 2017 Den er slået fra smiley

• poul b
    poul b Tilmeldt:
    jan 2008

#14   3. feb 2017 Hvor er du fra i Nordjylland

• #15   3. feb 2017 Aalborg smiley

• #16   3. feb 2017 Fuld bak alle sammen! smiley

En startrelæ der klikker er 99% af gangene fordi der ikke er nok power på bateriet til at slæbe starteren rundt.

Og ud fra hvad trådstarter skriver i #9 er det da tydeligt at der skal et nyt (eller måske bare opladet) batteri til.

• #17   3. feb 2017 Hmm Milling den kan starte en anden 250ccm op uden problemer?:). Men har du evt erfaring med at sætte strøm fra en bil som måske giver mere power?

• #18   3. feb 2017 Så læser jeg muligvis #9 forkert.

Du har taget batteriet fra den som IKKE og sat over på en anden, som så fint startede?

Hvilket batteri du bruger er sådan set underordnet, bare det er 12v. Men et (opladet) bilbatteri burde uden problemer have kapacitet nok til at tørne din 250'er rundt smiley I princippet kan du også bare bruge en booster eller lign.

Det ville jeg starte med, og så kan du i hvert fald udelukke et dårligt batteri, hvis det ikke hjælper.

• poul b
    poul b Tilmeldt:
    jan 2008

#19   3. feb 2017 Det tyder på en fejl i død mands knappen

• #20   3. feb 2017 Ja har taget batteriet som den ikke vil startede med over på en anden hvor det fint startede den anden mc jeg har smiley

• #21   3. feb 2017 Hmm

• #22   3. feb 2017 Jeg ville stadig starte med at teste med et andet batteri... Om ikke andet så bare for at udelukke den mulighed.

Regel nummer ét ved fejlsøgning... Start med det åbenlyse.

• #23   3. feb 2017 Og hvis det ingen forskel gør med et frisk batteri, og den stadig bare klikker, så ville jeg kigge på om starter f.eks kunne have sat sig.

Du kan evt. prøve at trække direkte strøm til starteren udenom relæet.

• #24   3. feb 2017 Kan være jeg spørger dumt, men hvordan tænker du med direkte strøm udenom relæet? (Er ret ny indenfor mc verden)

• #25   3. feb 2017 Nu har jeg lige kigget på din profil og går ud fra det er omtalte cykel vi snakker om her ( den du vil sælge og ikke kan starte ? )
    Sætter lige lidt ind fra din text fra profilsiden: * Der er fjernbetjening med alarm og selvstarter på den*
    Skal det forstås sådan at fjernbetjeningen er bygget sammen med selvstarter ?
    hvis ja , giver det jo en noget anden problem stilling , lige fra en sprunget sikring , til den unit er stået af, som er efter monteret og derfor ikke vil starte. smiley

• #26   3. feb 2017 Hej ja det er den i min profil:)

- Jeg har koblet det hele fra, da jeg tænkte det kunne drille. Så det er ikke koblet til mere:)

• #27   3. feb 2017 Men det jeg har prøvet indtil videre er:

- Løbe den igang
    - Kigget på stelforbindelse
    - Skiftet starterrelæ
    - Banket lidt på starteren
    - Lade batteriet op- samt have det i oplader imens
    - Dødmandsknappen er slået fra
    - Koble alarm og fjernbetjening fra der var monteret
    - Kigget på sikringen

• #28   3. feb 2017 Så starter klikker bare, og du har nok strøm på=ny starter

• #29   3. feb 2017 Du har selfølgelig haft strømkabler på fra bil imens du prøver at starte?

• #30   3. feb 2017 Har ikke prøvet strøm fra bil endu, men med en batterioplader smiley

• #31   3. feb 2017 Når min mc skal ud fra vinterhi, er et fuldt ladet batteri ikke nok, der skal simpelthen også juice fra et andet batteri.

De der extra amps gør sgu forskellen

• #32   3. feb 2017 HVIS ikke strøm fra bil hjælper, og den bare klikker, så er det anden starter.
    Det der med at give en starter et par klaps med hammer, husker jeg sgu godt fra min amerikaner for 20 år siden:D.

• #33   3. feb 2017 Okay tak for det alle sammen :). Jeg prøver lidt forskellligt igen imorgen,

• #34   3. feb 2017 Som Kim siger, start kabler fra en bil smiley
    Har du ikke mulighed for "bilstart" kan jeg smide kabler på den, på mandag , hvis du vil ha en hjælpende 74 amp smiley Skriv til mig i PB hvis det bliver aktuelt smiley

• #35   3. feb 2017 Ruben mange tak for tilbuddet :). Jeg har bil, så prøver lige med det imorgen :). Vender tilbage hvis det lykkes og ikke lykkes smiley hehe

• #36   3. feb 2017 Så der blev sagt Aalborg: Jeg kan godt køre de 30km imorgen og hjælpe hvis det er. Har startkabler osv.
    Skal sgu alligevel i biltema og have olie+ filter til bilen

• #37   3. feb 2017 Sikke nogle flinke medmennesker der er herinde!

• #38   3. feb 2017 Men jeg prøver lige med startkabler på bilen imorgen og hvis det ikke virker må jeg nok ty til en ny starter smiley

• #39   3. feb 2017 At du har den komplet til lader samtidig gør ingen forskel, du skal bruge startstrøm... En starter trækker en større strøm end man lige tænker, og det leveret en oplader ikke (med mindre den har en starthjælp/booster funktion.

På din starter har du to ledninger. Den ene går til + (rød) på dit startrelæ, den anden er sort og trækker stel (-) formegentlig et sted på motorblokken eller stel.

Kan du komme at trække en ledning eller et par startkabler direkte fra plus på batteriet og til starter, så skal den snurre uanset om relæet er kaput eller ej. Kan du ikke komme til starteren kan du også bruge det punkt på relæet hvor ledningen til starteren sidder.

• #40   3. feb 2017 Eftersom du har været inde og rode med noget alarm og fjernstart.

Kunne de tænkes at du har samlet noget forkert?

Virkede den inden du monterede fjernstart og virkede den efter du havde monteret det

• #41   3. feb 2017 Hmm okay vil også lige prøve det imorgen.
    - Jeg fik den i byt, hvor det hele virkede. Men så ville den ikke starte en dag, og har ikke haft gang i den i lang tid da jeg ikke har haft tid. Men prøvede at afmontere alarm, som er forsøg men uden held.

• #42   3. feb 2017 Og alarm var monteret da du købte den?

Da den ikke ville starte, havde du da selv rodet med noget umiddelbart forinden?

• #43   3. feb 2017 Ja købte den med alarm, og nej har ikke pillet ved den forinden :). Den havde bare stået i meget lang tid, og troede det var starterrelæet, så har sat ny på men klikker bare stadig kun

• #44   3. feb 2017 se #36 og pm mig, vil egentlig gerne have noget fra mcd, længe siden!

• #45   3. feb 2017 OK. Så start med batteriet og derefter starter. Ingen grund til at købe flere dele før problemet er fundet

• #46   3. feb 2017 Mange tak smiley

• Mikkel G
    Mikkel G Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 2 Svar: 8
    #47   3. feb 2017 Prøv at kortslutte startrelæet, det virker på vores gamle traktor smiley
    Jeg bruger bare en stump jern til at kortslutte den, og så kører starteren ligeså villigt, ellers kører den kun en halv omgang, og klikker smiley

• #48   3. feb 2017 #35 Ja du er velkommen, men som sagt har jeg ikke tid før mandag desværre ..

• #49   4. feb 2017 Milling, jeg tænker lidt som dig, hvis ikke bilbatt kan gøre det...Signalstrøm fra startkontakt, hvis der er ir i den, måske ?

• #50   4. feb 2017 Startkontakt, som i styr konsollen ikke?

Når relæet klikker, så lyder det i mine øre som om at relæet for den signalstrøm det skal. Klikket er jo relæet som kobler til.

Når starteren så ikke køre rundt, så lyder det for mig som at starteren ikke får den startstrøm den har behov for eller at starteren er kaput/har sat sig.

Jeg ville i hvert fald starte med at få tjekket det, inden jeg foretog mig yderligere.

• #51   4. feb 2017 På min sv 650 var stelforbindelsen til starteren rustet så den fandt jeg nede ved fordækket og rensede den så har der ikke været noget siden smiley ved ikke om det kan være det men prøv smiley

• #52   4. feb 2017 kommer fra Aalborg , kan godt finde tid i aften eller i morgen formiddag til at måle forbindelser og batteri igennem og hjælpe med at starte den op eventuelt

det tager vel ikke så lang tid , smid en sms på 60154648

mvh.Kristian

• Kristian J
    Kristian J Tilmeldt:
    mar 2004

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 183
    #53   4. feb 2017 hvis du ikke har fået liv i den kan jeg også kigge forbi i morgen.
    er sikker på at Urban og mig kan drikke dine øl og få slået sådan en 250 i gang samtidig.

PS. er elektronik uddannet så hvis der er nogen spørgsmål kalder du bare

• #54   4. feb 2017 Vil lige sige urban(Kristian) har været forbi og vil bare lige sige at han kan sku sit kram indenfor mc. Der er begyndende liv i den og den skal op til ham i næste weekend for at kigge den igennem. Alt mulig ros til ham og tusind tak enndu engang og håber du kan bruge champagnen til et eller andet hehe smiley

• #55   4. feb 2017 Men tak for tilbuddet Kristian J!:)

• #56   5. feb 2017 velbekom , snakkes

• #57   5. feb 2017 Af nysgerrighed. Hvad fandt i så frem til var problemet? Om ikke andet så bare vedr. starter/relæ.

• #58   5. feb 2017 Der var ikke nok power på batteriet og plus forbindelsen og nogle ledninger ikke sad korrekte :). Der skal lige kigges lidt mere på den, før den vil starte men der er lys forude:) hehe

• #59   6. feb 2017 fuglerede af tidligere ejers evner til at montere noget alarm og manglende + på startrelæ , og et batteri der ikke leverer nok effekt

• #61   6. feb 2017 #60..hvis dit batteri ikke leverer amp nok pga. feks. sammenfald i blypladerne, kan det måske godt vise 12 v.
    1.ste option ved symptomer som du nævner, er altid startkabler på fra et bilbatteri/ bil. Start motoren "suger" enormt af kapaciteten ( ampere) , når den tørner.
    Har altid startet min Diversion 600 op første gang når ny sæson påbegyndes med et bilbatteri, da benzinen skal rundt/ fylde karbs op , selv om den har stået på "pri" på hanen. Gør jeg ikke det , malker jeg mc,ens batteri inden den starter.
    Anderledes er det på Fazeren, da den er født med elektrisk benzin pumpe og starter med det samme smiley

• #62   6. feb 2017 Så kommer her, de gode råd fra "gamle dage" (og de virker skam endnu!)
    Ud med tændrøret, prøv at starte, og se så om der er gnist fra tændrøret?
    Er der gnist, fint, så i med tændrøret igen.
    Nu sprøjter du lidt benzin ind i karburatoren, eller bruger startgas.
    Giv så en LILLE smule gas, og prøv at starte - den burde komme...
    Gør den det, men dør næsten med det samme?
    Hvis ja, Så er karburatorens dyser snavsede, og de skal blæses igennem med benzin, eller karburatorrens.
    Og husk så, du SKAL bruge et perfekt opladet kraftigt batteri!

• #63   6. feb 2017 Den er meget fin den der Lars...

Men når starteren ikke engang snurrer rundt, så skal han nok starte et andet sted smiley

• Knud
    Knud Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 2 Emner: 1 Svar: 37
    #64   6. feb 2017 Hvis det er iskoldt og mc'en ikke har kørt længe, kan du ikke forvente at den kan starte. Hvis der er vand i karburatoren kan du tømme den for vand og benzin ved at skrue dens bundprop af og sætte den på igen uden at overspænde den. Hvis det er meget længe siden du har skiftet olien, kan der også være vand i den og det giver stor modstand i motoren. Startmotoren kan ikke trække motoren hvis det er for koldt eller for lav spænding på batteriet, der giver for få ampere. Det hjælper at bruge en times tid på, med kikstarteren, at træde olien rundt i motoren og lade stempelet skrabe cylinderen ren. Når du så vil starte den, kan du sprøjte lidt starter ind i luftfilteret, eller nogle kaburatorer kan sprøjte en stråle benzin ind vær gang man drejer på gashåndtaget og slipper håndtaget og starter med kikstater eller startmotor.
    Hvis du drukner motoren, kan du evt. give den fuld gas og træde et par gange, så benzinen bliver antændt med et brag. PS ikke alle mc'er kan tåle dette. Prøv at starte den igen, eller vent en halv time og prøv igen. Hvis den ikke tænder på noget tidspunkt, kan du pille tændrøret ud, put den ind i tændhætten, og lade gevindet røre ved stel eller motor, og tryk på starteren, og se om den gnister. Hvis der ikke er gnist, kan du skrue tændhætten bedre på tændledningen som om tændhætten var en skruehoved; eller du kan skifte tændrøret.

• #65   6. feb 2017 Skrig din frustration op i himlen og gå ind og drik en kold. smiley

• #66   8. feb 2017 Hm, nu tror jeg jo ikke, at der er El Start på den gamle MZ han har kik på.
    Med en MZ er der på ingen måde tale om "Rocket Technology"...

• John K
    John K Tilmeldt:
    okt 2006

Følger: 1 Svar: 2
    #67   8. feb 2017 Skal koblingen være trukket under start, ligesom på nyere Suzuki'er?

• #68   8. feb 2017 Ja koblingen skal være trukket:-)

• Teddy J
    Teddy J Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Svar: 5
    #69   8. feb 2017 Hej nu har du såfølgelig mål og der er strøm på starter når du trykker på start knappen
    Mvh

• #70   8. feb 2017 @Teddy
    Læs lige #58 smiley

• #71   8. feb 2017 Kullene i starterne kan blive så slidte, at de ikke længere har forbindelse til rotor på starteren. Så ohm starteren og se om der er en meget lav modstand.

• #72   9. feb 2017 ja ja rolig nu , vi stod ude i regn den aften og derfor lavede vi en aftale om at tage den med på mit værksted i weekenden

• Alex G
    Alex G Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 4
    #73   10. feb 2017 Mål om der er strøm til ned til (+) på starteren.! Hvis der er strøm til starteren så skifter du den ud med en ny, fordi nuværende tydeligvis er defekt. (medmindre noget sidder fast i motoren.) Hvis der ikke er strøm ned til starteren køre du til mekanikeren, hvis du ikke selv har forstand på udmåling af ledningsnet og komponenter.
    Benzinhanen sættes til den mængde du nu har i tanken / Nøglen drejes til "ON" / evt dødemandsknap sættes til "on" / sidestøttebenet skal muligvis være slået op / koblingen trækkes / Startknap trykkes let. (så skulle du være sikker på at den starter hvis den ikke fejler noget. (.)(.)

Kommentér på:
MC kan ikke starte hjælp?!

Annonce