2.968 visninger
|
Oprettet:
hvornår er mcer som regel billigst at købe brugte? {{forumTopicSubject}}
er der mere salg i dem om sommeren, til rimelige priser, eller er der mere salg om vinteren, sys der er mange som er utrolig dyre ligenu selv brugte, så ved ik om der er billigere pga mere efterspørgsel om sommeren? eller om det er omvendt, at de kun er dyrre i folks øjne
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 109 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.412
aug 2012
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 7 Svar: 105
Så det går lige op hvis du spøg mig..
PS. Hvert efterår i slutningen af sæsonen har du annoncer som slutter med: sælges hurtigt nu, ellers ryger den i vinterhi..
mar 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 41 Svar: 1.573
aug 2004
Følger: 13 Følgere: 55 MC-er: 5 Emner: 148 Svar: 1.670
Har selv min til salg og man kan altid snakke om prisen, men handler om at man ser dyret i Real og ikke bare byder uden at have set eller prøvet den.
Synes ikke der er forskel om det er vinter eller sommer med prisen.
Det med det er købers marked eller sælgers marked holder ingen steder.
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.014
" men handler om at man ser dyret i Real og ikke bare byder uden at have set eller prøvet den. "
Den billigste MC køber man af den økonomisk dårligt stillede sælger.. Når man har fået en kort frist af banken så er man ikke længere så hård i filten
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 77 MC-er: 2 Emner: 39 Svar: 2.276
aug 2004
Følger: 13 Følgere: 55 MC-er: 5 Emner: 148 Svar: 1.670
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.014
Jeg vil ikke se billeder af hvor velholdt bil/MC eller andet er. Jeg vil se de fejl den har. Og når der står "kører som den skal" så hoster den ikke i tomgang, eller har svært ved at skifte gear.....
Jeg fortæller køber hvad jeg synes hans "dims" er værd i den stand der er oplyst. Køber siger det er alt for billigt. Jeg griner og siger "så held og lykke" ............ Køber ringer med en ny pris, jeg minder ham om mit bud, han piver lidt og siger " hvornår kan du hente" .... Jeg møder op hos sælger, kigger på maskinen i 2 min, starter den efter 2 min i tomgang tager jeg hjelm på, køber prøver at fortælle at han ikke plejer at køre over 6000rpm de første 10 min, det hører jeg ikke da jeg lige rykker den i begrænseren( sælger plejer at se noget ligbleg ud) jeg kører 5 min. Stikker sælger hånden og en konvolut og siger "tak for handlen "
Bum..... Sværer er det ikke
aug 2011
Følger: 50 Følgere: 84 MC-er: 3 Emner: 44 Svar: 1.419
Jeg havde min SV1000 til salg for 5 til 10.000 mindre end alle tilsvarende.. Nettop fordi jeg ikke gad prutte om og om igen om prisen men hellere ville have en real køber eller to ud og se på den.
I stedet fik jeg 3-4 sms'er pr. dag med useriøse bud.
Jeg lavede tre aftaler med mennesker som ville ud og se den (Og jeg må love ikke at sælge før de her). Men ingen mødte op eller aflyste
I går blev den så solgt til prisen uden forhandlinger.
Der ringede en køber og som stod her næste dag og ville se - rør og lytte lidt.. Han kom tilbage to timer efter for at samle den op.
---- Personligt tror jeg ikke der er meget at spare over vinteren, samt det er mindre attraktivt at skulle prøvekøre..
--- Som sælger har jeg aldrig oplevet så mange useriøse mennesker som hen over vinteren heller
maj 2012
Følger: 18 Følgere: 41 MC-er: 3 Emner: 24 Svar: 237
På en mere seriøs note, når folk mangler penge eller vinteren.
sep 2011
Emner: 17 Svar: 451
Jeg bevæger mig ikke ret langt uden at have en aftale med sælger. Inden har jeg hørt hvad han har at fortælle, især hvad der er af evt. fejl og mangler og vi har aftalt en pris.
Hvis dimsen er som sælger har oplyst, så holder vores aftale. Opdager jeg noget væsentligt som sælger ikke har gjort opmærksom på, så skal der afslag til, ellers skrider jeg igen.
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 101 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.683
aug 2011
Følger: 6 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 12 Svar: 1.322
Men synes priserne er rimeligt stabile over året. Vinter pris er i mine øjne bare en salgsfloskes i stil med: afslag ved hurtig handel, måske Danmarks pæneste, aldrig kørt i regnvejr og klassikeren over dem alle: kun én ejer, ældre dame! ??
mar 2014
Følger: 9 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 18 Svar: 112
mar 2012
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 154
"Kører som en drøm"
"Altid passet og plejet"
^^ på trods af at sælger måske har haft den er år?
mar 2014
Følger: 9 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 18 Svar: 112
hvornår er mcer som regel billigst at købe brugte?