895 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Nyere biler, uden baglys Nyere biler, uden baglys

Hej, jeg var ude for en situation her i slutningen af sidste sæson.
som jeg har gået og tænkt lidt over, og jeg ville egentlig gerne høre jeres tanker på det?...

Det drejer sig om, at jeg på vej til skole, kører på min motorcykel i en 50km/t byzone.

Jeg nærmer mig en chikane, hvor en modkørende er i selve chikanen mens jeg er lidt væk, så det passer med at jeg ikke behøver at tage noget synderligt af farten. på min højre side, er vejen fyldt med parkerede biler, som den nu plejer at være..

Men i det den modkørende er ude af chikanen, finder jeg ud af at en af de ''parkerede'' biler i højre side, lige foran chikanen, ikke er en parkeret bil, men tværtimod en af de nyere biler, uden baglys på. der holder og venter på modkørende er fri af chikanen.

Han trækker derfor ud mens jeg er ca 2-3 meter bag ham, og er trukket ud til venstre for ham. Der skete heldigvis ikke noget, da jeg havde noget mere fart på end ham, og jeg kunne undvige til venstre og låne lidt af cykelstien...

må jeg høre hvad jeres tanker er her?... jeg mener jo egentlig ikke jeg har gjort noget galt, da jeg ikke kunne vide det ikke var en parkeret bil (kan jo ikke se om den er tændt eller ej?)..

men han har jo egentlig heller ikke gjort noget forkert, da han jo ikke er tvunget til at køre med det skide baglys tændt uden for lygtetændingstiden...

dog kunne han godt lige have orienteret sig i sidespejlet. men jeg bærer ikke nag over ham som billist. mere at det baglys ikke er lovkrav.

hvad har i af tanker?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klippe hæk, ca 10 m., slå græs på areal ca 5 x 3 m 1.630 kr.
  • Kørsel af affald fra nedrivning på lossepladsen 2.000 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine, som melder fejl “i30” sandsynligvis anti flood 1.130 kr.
  • Udskift eksisterende kogeplade samt 3 stikkontakter 1.500 kr.
  • Tilslutning af kogeplade 500 kr.
  • Hæk klippes 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nyere biler, uden baglys
  • #1   25. jan 2016 Forstår det ikke helt. Men kører
    Om aften med
    Langt lys på motorvejen.
    Da de nye bilers baglys ikke lyser,
    Som gamle biler,'så for at se dem,
    Så har jeg det lange lys på. Synes de burde gøre så alt lys,
    Lyser hele tiden, det er mere sikkert

• #2   25. jan 2016 Forstår du ikke helt hvad der skete som jeg beskrev, eller?

ja det burde det smiley

• #3   25. jan 2016 Mener du om det er din fejl eller bilens fejl? Du tænker på? Du undviger jo for at undgå en ulykke, da du ikke kan bremse,så er fint nok, mange glemmer jo at se bag ud eller være uheldige vi er i deres blinde vinkel. Så er fint nok

• #4   25. jan 2016 hvis nu jeg havde båttet op i røven på ham, hvem havde så fået skylden tænker jeg?

• #5   25. jan 2016 Pas. Det ved jeg ikke helt. Men er vist den bag fra kommende normalt vist, men tror det er ham i dette tilfælde, hvis han skulle dreje ud fra parkering

• #6   25. jan 2016 jamen han var jo netop ikke parkeret, han holdte og ventede, på linje med alle de andre parkerede biler..

• #7   25. jan 2016 Må være svar skyldig

• #8   25. jan 2016 Så har han vel også holdt inde og ventet på at trække ud, hvis han holde på linje med de parkeret biler, så får han også skylden

• #9   25. jan 2016 Jeg ville mene, at hvis han har holdt imellem de parkerede biler, og kører ud på vognbanen, så skal han kigge bagud, blinke ud, og køre ,hvis der er frit.
    Det er egentlig ligemeget om han har lys i baglygten.
    Hvis jeg har forstået det rigtigt,
    P.s
    Jeg dumpede køreprøve i bil, fordi jeg laver en undvigemanøvre, da en bil kommer ud fra en indkørsel, og fyldte hele min vejbane.
    Jeg kiggede mig ikke tilbage over skulderen da jeg undveg .
    Jeg var lidt rystet, for det var to smadrede biler, eller undvige.

• #10   25. jan 2016 Claus, der er også bare de prøvesagkyndige der ikke er ude på andet end at tage en bagfra. Blev dumpet på jeg kørte ud af en rundkørsel da en cyklist stoppede for mig. Skulle have blive holdende til cyklisten måske, måske ikke kørte over før jeg fortsatte, åbenbart.

Var der den mindste smule tåge eller nedsat sigtbarhed? Så er det bilen der får skylden. Men generelt er det pisse irriterende med folk der kører uden lys, uanset ende af bilen.

• #11   25. jan 2016 Men tænker i og med han har holdt stille ved fortovet så må han også skulle blinke når han trækker ud, hvis det skal være helt efter bogen.

Det er jo i bund og grund det samme som hvis han havde parkeret?

• #12   25. jan 2016 Han må ændre vognbane, så skal man se sig tilbage, han har der med skylden

• #13   25. jan 2016 Han har lavet en ganske alm standsning, og når man igangsætter fra en sådan, er der jo nogle regler for hvordan det skal gøres, som ikke er overholdt i dette tilfælde. Vist ikke så meget at komme efter der ift hvem der har skylden, hvis det gik galt.

• #14   25. jan 2016 Det er pisse irriterende. Især i tåge, eller når de glemmer at tænde lyset om aftenen. igår i tågen, var jeg ved at køre op i en der ikke havde tændt sit lys, så den først da jeg var uhyggeligt tæt på.. tror simpelthen ikke at folk tænker på det. Den nye mercedes sprinter vi har fået på virksomheden, den lyser heller ik automatisk med baglyset, men har sat den over på aut, så tænder det altid, og så glemmer jeg det ikke. Det er simpelthen et mega dumt sted at spare. men det kommer nok igen den dag der begynder at ske rigeligt med ulykker, selv om det er en trist tanke,.man kan da håbe ihvertfald.

• #15   25. jan 2016 Hvis du påkører ham LIGE bagfra, så vil du i praksis altid få skylden, men hvis han kører ud lige inden du er der, og du påkører ham skråt bagfra, så er det hans skyld da han skal orientere sig og sikre sig at der ikke er nogen bagfra kommende..

• #16   25. jan 2016 Når det er sagt, så kan man gøre mange ting for at beskytte sig selv, lygter er kun en af dem, når en bil holder i vejkanten og der lige pludselig kommer mere rød ud af udstødningen så er den på vej til at accelerere, så skal man være opmærksom..

drejer hjulene mens bilen holder stille så sker der også noget lige om lidt, osv osv...

• #17   25. jan 2016 Mirza, hvis bilen er parkeret og ikke blinker ud, er det vel ligemeget hvor bilen rammes?

Det kan selvfølgelig blive et problem hvis bilisten nægter at have været parkeret, og bare mener at han havde bremset op, hvis det er det du hentyder til.

• #18   28. jan 2016 jep... derfor skriver jeg i praksis...

Kommentér på:
Nyere biler, uden baglys

Annonce